Partybåten på Whitsundays var riktigt kul. Träffade roligt folk, snorklade och kollade in Whitehaven beach.
Stoppet efter Airlie Beach var Magnetic Island. Riktigt trevligt ställe där det lever massor av koalor men som vi dock inte hann med att se några... Såg iallafall en Possum som vi tog upp i famnen och kelade med!
Sista stoppet på östkusten blev Cairns där vi nu bor på partyhostlet Gilligans.
Har ungefär bara festat varje dag här men annars är det bra!
Några kvällar var det liveband, någon kväll nakna tjejer som körde Jellybrottning och annars har jag nu kanske druckit min sista droppe Goon...........
Åkte till Stora barriärrevet häromdagen och provade på dykning + snorkling.
Sjukt läskigt första minuten men annars var det helt fantastiskt. Såg massa galna fiskar, Nemo, en fet sköldpadda och så provade jag att hålla i ett par sjögurkor :D

Imorgon flyger vi mot Sydney för att sedan åka vidare till Nya Zeeland! Åka runt i en campervan i 15 dagar. Kommer inte ha något internet där så det är rätt skönt!
Det kommer vara fullt med snö där antagligen och huvudaktiviteterna är skydive, bungyjump (för mig) och Hobbiton :)

Efter Surfers Paradise stack vi till Noosa och bodde på Nomads, ett sjukt trevligt hostel. Träffade riktigt härliga människor där! Var även ute och paddlade kanot på Everglades. Riktigt trevlig natur men vi såg dåligt med djur.
Efter Noosa kom vi till Rainbow Beach där huvudaktiviteten var Fraser Island 3 dagar. En stor ö som består till 99% av sand där man burnar runt i bil för att ta sig fram.
Det var helt underbart och vi såg bland annat hoppande valar, delfiner, en liten haj och Dingos! Jag kom ganska nära en dingo med Julias kamera i handen så hoppas att någon bild blev bra!
Annars besökte vi ett gammalt skepp, gick nerför Eli Creek och badade i Lake McKenzie + champagne-poolarna!
På kvällarna satt vi framför brasan i vårat camp och öste på dansgolvet!
Just nu är vi i Airlie Beach och imorgon blir det Whitsundays! Partybåt i två nätter till havs, kommer bli awesome!

Varit i Surfers Paradise i snart två nätter. Hunnit med att kolla in stan, steka vid stranden, druckit Goon och igår var det nattklubb! Riktigt trevligt ställe :)
Idag spelades det mini-golf där tjejernas tålamod sattes på prov till max och nu ikväll blir det en sväng till Beer Garden för en liten bira :)

Ligger och chillar på Nomads (vårat hostel) efter att ha varit ute och motionerat hela dagen. Cyklade först till vägen Parkway Drive där mitt och Julias favvoband hade sin replokal förr i tiden. Sedan gick vi till fyren och kollade på solnedgången.
Annars var det utgång igår för vissa av oss (bara jag då de andra däckade) så jag gick till Cheeky Monkey. Ett najs utställe där man dansar på borden, vilket var en upplevelse :)
Imorgon far vi mot Surfers Paradise!

Första dagen i Byron Bay var vi ute på havet och paddlade kajak. Målet var att hitta delfiner eller valar men vi såg tyvärr inget utav dem. Men det var kul ändå!
Igår tog vi en dagstur till Nimbin, en liten by någon timme från Byron Bay där marijuana är väldigt populärt.
Coolt ställe och vart när man gick på gatan så fanns det marijuana att köpa ungefär. Efter det blev det BBQ någonstans mitt i skogen.
Dagens planer är att dra till stranden och försöka få lite färg och kanske gå till fyren och kolla solnedgången. Annars blir det nog utgång ikväll :)

Vi har lämnat Sydney bakom oss och åkte i måndags med buss, runt kvart i sju på kvällen, som tog oss till Yamba.
Bodde två nätter på YHA Backpacker Beach Resort vilket var riktigt grymt.
Första dagen gick vi strandpromenaden och kollade in området och på kvällen var det goon och ölpong som gällde.
Dag två började med surfing på Pippi beach men tyvärr var vågorna rätt små. Senare gick vi Shanes tour som var riktigt bra. Shane är delägare av hostlet och han verkligen ÄLSKAR Yamba.
På kvällen blev det ett par kannor öl och sen en sväng ner till stranden för att hänga vid en brasa på stranden
Önskar man kunde stanna ett tag till i Yamba men nu sitter vi äntligen (efter att ha väntat utomhus i en timme) på bussen som ska ta oss till Byron Bay!

Sista dagen på jobbet närmar sig. Söndag avslutar jag min karriär på Bart Cummings.
På måndag börjar vi våran östkustenresa med en nattbuss till Yamba!

Östkusten kommer se ut såhär:

Yamba
Magnetic Island
Cairns - Stora barriärrevet

Nya Zeeland
Campervan 15 dagar - Hobbiton, skydiving, bungy jump :)

Östkusten börjar närma sig! Näst sista helgen nu innan vi drar. Helt galet är det.
Kommer sakna hästarna och folket brutalt mycket men ska bli fruktansvärt skönt att slippa gå upp 03.00 varje morgon.

Fick paket från Viktoria i veckan med massa center och en Karl Fazer så nu kan jag dö lycklig!!!

Sitter i vanen helt slut efter ganska hårt slit idag med Mark. Idag har vi fyllt en van (hyrd) full med diverse grejer och ca. 300 pack med öl. Också levererat ett kylskåp jag städat ur...
Han har nu ikväll efter 6v äntligen fått tillbaka sin van. Tycker lite synd om honom då han fått flytta ut ur lägenheten, flyttat in hos en kompis, hans besparingar är borta, sonen fått flytta till sin mamma osv. Men äntligen är han back on track så det är bra.
Annars öser jag i stallet varje dag och ibland hjälper jag hyresvärdens mamma med diverse saker. Häromdagen högg jag ner en 3-4m hög kaktus rensade ogräs i hennes land i ca. 3h.

Idag är det 3 veckor kvar tills vi påbörjar våran resa längs östkusten. Kommer bli sjukt kul med bl.a. Frasier Island, Byron Bay, Barriärrevet, Nya Zeeland, Bungyjump, fallskärmshoppning osv.

Galet jobbig helg.
I lördags skyfflade jag som sagt in all sand. Lördagskvällen blev det utgång utan sömn på natten.
Söndag morgon gjorde vi dom vanliga sysslorna (byta vatten, mocka boxar, fixa hö och köra ut dubbelt med halm).
Söndag eftermiddag blev det att skyffla in all jäkla sand i sandboxarna med Nacim. Blev att jobba övertid ungefär en timme...
Idag har jag varit på trial, det var en skön erfarenhet. Lämnade Randwick med hästtransport runt halv 7 på morgonen och åkte en timme bort. Väl framme fick man förbereda hästarna, sadla och leda ut till banan.
Vi var tillbaka runt 13.00 och då blev det Subway och sen eftermiddagspass efter.
Nu blir det att gå och lägga sig skapligt så man blir människa igen...