När vi kom fram till Nha Trang i fredags var kl 07:00, även fast vi hade sleep bus var vi väldigt trötta. Vi tog oss till ett hotel vi hade kollat upp och gick direkt och la oss i några timmar sedan hade vi inte tid med det längre för stranden väntade!!
Vi har nu varit här i några dagar och kan bara säga att vi älskar det!! Det är en väldigt lång och fin strand, så många restauranger med sån sjuk god mat! Grekisk, Amerikanskt, italienskt, mexikanskt och indiskt. Vi är helt sålda, därför kommer det mycket bilder på vår mat (bilderna visar ingen rättvisa) De har också de GODASTE smoothisarna här! Vi tar en till frukost, lunch och middag.. Som tur innehåller det bara frukt annars hade det gått utför med allt annat vi mumsar i oss! Men som sagt vi är på semester, får ta tag i verkligheten när vi kommer hem!!

Detta är verkligen ett ställe för ALLA! För par, med familjen, med vänner och de som vill åka själva. Det är billigt (billigare i ho chi minh) men fortfarande det billigaste landet vi har varit i och vi har varit i fem länder sammanlagt.
Hit kommer vi definitivt åka tillbaka till!! Ligger högt upp på favorit listan! Nu ska vi ta vara på sista tiden och bara njuta för fullt, snart ses vi allihopa!/lostinnhatrang

Oj vad tiden går fort.. Nu var det mer än en vecka sedan vi skrev ett inlägg, upps!
Mycket har hänt men ändå inte, därför blir detta ett blandat inlägg!

Under våra tre nätter i Ho chi minh var dagarna ungefär likadana. Vi började de med att ligga vid poolen fram tills vi blev hungriga och bestämde oss för att åka in till stan för att äta och shoppa. Det dåliga med den stora staden var att de tydligen gömmer sina restauranger för oss... Vi fick leta hur länge som helst varje dag bara gör att få köpa lite mat och likadant med supermarket! Fanns nästan inga alls så det var tre dagar där vi höll på att svälta ihjäl x antal gånger..
Sista dagen i Ho chi minh åkte vi till Cu chi tunnlarna ett gammalt tunnel system som användes under vietnamkriget. Det var verkligen en upplevelse och väldigt intressant att lyssna på! Vi fick även gå ner i en tunnel vilket var väldigt jobbigt för oss alla tre men mestadels för Jenny pga hennes längd, hon fick börja krypa till slut eftersom att de är så smala. De är de för att bara vietnameser skulle få plats men nu har de förstorat tunnlarna. Annars var det väldigt jobbigt över huvud taget, vi gick bara 20m av 100m för man får klaustrofobi direkt så har du det, staay home!

Samma dag tog vi nattbussen till Nha Trang. Fortsättning följer.. Dum dum dum /lostinhochiminh

Nu har vi landat i Ho chi minh där vi skulle fortsätta vår resa till Nha Trang ikväll men lite spontant bestämde vi oss på flyget för att stanna här i några dagar först. Vi vill utforska staden med shopping och andra sevärdheter.
Eftersom att vi inte har så lång tid kvar här i Asien så tog vi in på ett lite lyxigare hotell med pool och dröm rummet (för oss som har bott väldigt simpelt). Vi kan till och med låta våra väskor vara uppe nu utan att tänka på massa djur och annan skit!! /lostinhochiminh

Igår gick båten från Phi Phi Island kl 15:30 på eftermiddagen! Båten gick över till Krabi där vår buss till Bangkok stod och väntade på oss. Efter 12h åkande var vi äntligen framme och eftersom att Bangkok är alldeles för stort och ingenting är öppet 5 på morgonen så åkte vi direkt till flygplatsen, där vi ska flyga till Ho chi minh.
Tyvärr går inte flyget förrän 15:25 så vi har nu legat och sovit på golvet i 6h som riktiga luffare för vänta tills vi får checka in våra väskor. Vilket vi får göra om 10 minuter!!! Äntligen!
När vi kommer fram till Ho chi minh är vår plan att ta oss direkt till Nha Trang i kväll men vi vet inte om tågen går. Vi vet alltså inte själva vart vi hamnar ikväll. Men det får ni veta imorgon! /lostinbangkok

Hallå igen! (Linnea som skriver)
När det blev strömavbrott på hotellet idag på eftermiddagen bestämde jag mig för att gå ner till stranden och möta Jenny och Amanda. Som tur var de klara för dagen och ville gå hem!
Men icke sa Nicke!! De två fick först följa med mig till läkaren för jag kände att jag inte blev bättre. När vi kommer dit undersöker en läkare mig och säger då att jag har infektion i luftrören. Efter samtal till försäkringsbolaget i Sverige får jag då äntligen bli behandlad.
Det börjar då med att jag får dropp för att få mer vätska i kroppen, det tog 3h för kroppen att ta upp all vätska. Jag fick även ta 2 sprutor för att kolla om jag va allergisk mot antibiotikan, vilket jag inte var. Så in med antibiotikan.
Som tur har jag de bästa vännerna som sitter med mig och håller ut fast de är hungriga och trötta!

När det va klart fick jag äntligen gå hem men måste tillbaka varje dag nu innan vi åker vidare för att få antibiotika vätskan. Med mig hem fick jag även ett helt apotek, 18 tabletter/dag och droppar för öronen. Detta måste väl hjälpa kan man tycka?

Tråkigt nog börjar inte de andra heller må då bra nu. Amanda har nackspärr, Jenny mår illa och hostar. Vi har även ett husdjur på rymmen, kackerlackan/skalbaggen springer runt här någonstans och vi hittar den inte!! Det kryper på oss! Oturen är tillbaka...
Jag hoppas att inte jag har smittat henne med hostan!! Förlåt isåfall! Vi ska nu försöka sova lite och bli friska. /lostinphiphiIsland

God morgon på er hemma i Sverige!
Jag (Linnea) ligger ensam på hotellrummet pga att jag är sjuk.. medan Jenny och Amanda ligger på stranden och blir bruna. (Avundsjuk)
Jag har fått ligga hemma i sängen i flera dagarna nu och blir inte bättre. Hostan håller oss alla tre vakna på nätterna, förkylningen kväver mig, öronen exploderar snart och febern drar till sig svetten.. Kan det bli bättre? Har varit på Apoteket två gånger för att köpa hostmedicin men inget av de fungerar.
Vet inte vad jag mer kan göra för att det ska försvinna, det blir absolut inte bättre av att ligga med en AC som bara kan vara på 18 grader men stänger jag av den kommer hela sängen vara blöt..

Jag har verkligen ingen tur med att få sola.. Först bränner jag sönder mig, ingen sol på flera dagar. Sedan är det regnigt i 3 veckor, absolut ingen sol. Efter det får jag allergi mot solen, åh nej! Ingen sol för mig. Och nu blir jag sjuk, förvänta er inte en brun tjej på flygplatsen iaf!! Men det finns faktiskt mycket värre saker här i världen så jag ska inte klaga!! Får dricka min shake och kolla film resten av dagen, det fungerar också!!

Igår tog vi oss till Phi Phi Island från Phuket. Vi hade en väldigt bra vecka i Patong med massa sol, bad och god mat! Tyvärr har inte veckan på Phi Phi börjat lika bra.. Den började med att Linnea blev matförgiftad (tror vi) så det fick bli en dag på rummet för henne med spyor och lite annat gott och blandad!!
Men annars är vi väldigt glada att vara tillbaka för vi älskar denna lilla ö!! Som tur blev Linnea mycket bättre under natten så att hon till och med hamnade på stranden imorse.
Snart är det dags för middag sedan får vi se vad som händer och vad vi orkar.

Eftersom att vi har varit så dåliga på att lägga upp bilder så ska vi äntligen göra det nu!! Blir mest på vår mat för det är nästan det enda vi gör på dagarna, vi äter!! /lostinphiphiIsland

Halloj allihopa!!
Var ett tag sedan det blev ett inlägg här på bloggen men vi är inga rutinerade bloggare så vi glömmer. Vi ska försöka skärpa oss!!

I måndags kom vi fram till Phuket på kvällen och tog taxi från flygplatsen till Patong beach, där vi bor nu! Skillnaden på alla öar vi har varit på under denna resan är att det är så himla stort i Phuket. Det är flera gånger vi inte har haft någon aning om vart vi är men vi njuter för fullt! Det är fint väder varje dag, finns ganska mycket shopping som ska inhandlas, mycket bra fest osv. Det är väldigt roligt att komma till en stor ö för det blir aldrig tråkigt, finns alltid saker att hitta på.

Detta är ett väldigt tråkigt inlägg men vi har inte så mycket att säga just nu! Vi bara har det bra på stranden vare dag och jobbar på brännan! Vi ska snart göra vår lilla utflykt som Amandas familj bjuder oss på (om ni har läst förra inlägg så vet ni) då blir det mer bilder och mer intressantare text, antagligen!! /lostinphuket

Nu är Amanda äntligen 20år! Och då väckte vi såklart henne med en underbar sång och ballonger som inte gick att blåsa upp.. Såklart, men det fungerar att bara vifta med de också!!
Vi har fått i uppgift att ge henne en present från Amandas familj. De har fört över en viss summa till oss som vi ska spendera en dag och hitta på roliga saker! Så imorse började lapp jakten!!
Vi hade gömt 7 olika lappar runt om i vårt rum som Amanda skulle hitta och där stod det olika förslag på aktiviteter som vi ska göra. T.ex. Frukostbuffé, massage, Rida häst och en middag. <-- det var ett förslag och hon fick 7st. Vi får se vad det är hon väljer för det har hon inte sagt än!

Nu är vi påväg till frukosten och sedan ska vu ta oss till flygplatsen! Vi vet inte riktigt när vi kommer fram, det är väldigt oklart men det kommer ett inlägg någon gång när vi har wifi! /lostinbali

Det här med packning... Hur många gånger har vi inte packat de två månaderna? Tyvärr går det inte att svara på detta för vi har absolut ingen aning!!

Det finns två olika sorters backpackers.
1. De ordningssamma
2. De som ber om kryp i väskan!
Det är en av oss som ALLTID måste packa om hela väskan när vi ska resa (Linnea) det spelar ingen roll om vi bara sover på ett hotell en natt, allt har dragits upp ändå..
Amanda har helt okej ordning i väskan men det är är ofta någonting försvinner eller inte får plats pga alldeles för mycket packning!! Hon har nu räknat de plagg hon inte ens har kollat på denna resan, 14st plagg!!! Det är mer än vad Jenny har med sig sammanlagt..
Sedan har vi då Jenny, den ordningsamma Jenny. Väskan är alltid stängd, alltid packad och tappar aldrig bort någonting!!! Det är nog bara för att hon är 20år, det måste vara så! Vi får se imorgon om Amandas väska förblir stängd och ordningsam eftersom att hon fyller 20år imorgon!!! Tyvärr kommer vi inte kunna fira det på bästa sätt för vi ska resa ifrån Indonesien till Kuala Lumpur. Där efter hoppas vi på att flygbiljetten till Phuket i Thailand har blivit billigare, annars blir det tåg och båt i 24h ungefär.. Inte riktigt taggade för det! Men som sagt är man backpacker tar man det billigaste (oftast) Vi är dock väldigt taggade för att komma ifrån regniga Indonesien! Vi är lika bleka som vi när vi åkte om inte blekare.. Det är dags att pressa in i det sista nu. /lostinbali