Nu är de äntligen fredag! Denna veckan bestod av skola och lite chill. Vi var även en runda på santa Monica igen och gick lite. I helgen så blir de en LA tour och Disney land! Åååh ska bli så kul att få se lite med av Los Angeles! Hoppas vi stöter på en kändis!
Känns konstigt att detta är sista helgen i Los Angeles men sedan bär de av på nya äventyr! Nu ska vi snart sova för vi ska upp tidigt!

Under våra senaste dagar har vi varit på startanden och kollat bio!
I söndags var vi på stranden och klara skulle bada för första gången.... Vi kan ju säga så här de var mycket tvekande, när vi väl kom i vattnet så kom de en jätte våg. Så jag trillade och klaras flip-flops flög iväg så vi båda fick lite panik! Haha! Vi får väl se om de blir så mycket mer badande!
På kvällen fick vi för oss att gå på bio, vi såg the intern! Bästa filmen på länge! Det var verkligen kul att uppleva en amerikansk bio.
Nu sitter vi i skolan kl 14.50 och ska börja lektionen alldeles strax!

Hejsan hoppsan!!
Idag började vi skolan klockan 08.30 på morgonen, det var en varm och fin dag i Los Angeles! Efter vi var klara i skolan åkte vi ut till en pir i redondo! Så otroligt fint där! Men det var ganska varmt och vi var inte så smart klädda... Efter att ha gått där ett tag hittade vi ett ställe och käka på vilket blev fish and chips! Så gott och så mycket mat, något som vi gillar med att äta i Los Angeles är att man får grattis påfyllning av dricka! Efter en lång dag i skolan och piren så åkte vi hem och chillade lite.... Tills klara fick för sig att vi skulle tvätta.... Så ja just nu sitter vi och väntar på att tvätten ska bli klar!

​Idag var andra dagen i skolan och vi trivs super bra. Läste grammar & listening idag vilket var både roligt och lärorikt, att vi har världens roligaste lärare också gör det hela ännu bättre! När vi kom hem idag så gick vi ner till studentköket och gjorde toast till kvällsmat, super enkelt men gott! Imorgon ska vi till skolan mellan nio och halv tre men efter det ska vi ta bussen till en pir som ligger 20 min härifrån. Vi har läst att det ska vara ett jätte fint ställe och att där även finns en cheesecake factory så dit måste vi ju bara gå! Igår var vi ner på aktivitetskontoret och pratade med Ethan, bokade en LA-HOLLYWOOD tour som vi ska på inte denna helgen men nästa och bokade även in Disneyland!!!

Nu är vi på skolan och väntar på ett informations möte!
Ska bli super kul!!!

Idag vaknade vi vid 06 och startade dagen med en frukost, gick sen ner till stranden och tittade och det vi såg var helt otroligt, vi är kära i LA! Åkte sen med en taxi till target och handla lite saker som vi behövde. Gick sen till en otroligt stor galleria där vi shoppade ganska mycket haha, dock hann vi bara gå halva för det var så stort men dit kommer vi fler gånger! Efter gallerian så gick vi till ralphs och handlade frukost till imorgon och vatten. Tog sen taxi till hotellet igen och vilade lite. Drog sen på oss träningskläder och gick ner till stranden för att gå lite. Nu har vi ätit thaimat och duschat och tänkte kolla idol, vi hörs imorgon!

Nu har vi landat i Los Angeles! Flygturen gick jätte bra, det var dock lite tråkigt att sitta i 11 timmar, men det var en lugn flygtur! Men gud vad mycket fint man fick se under flygturen!
När vi vaknade kl 06.00 på morgonen lite jet lagda var det dags för en morgon promenad! Vi tog en liten runda ner till havet! Så himla fint, de blir en liten runda ditt kväll och ta lite fina bilder i solen!

Annars på schemat idag blir att åka till target och fixa saker till studenthemmet!

Nu sitter vi på Kastrup och väntar i gaten! Snart så är de dags att gå in på planet och flyga iväg till LA! Det är mycket tankar just nu, man kan inte riktigt förstå att om 12 timmar så är vi i LA! Vi får bara hoppas att flygturen är bra, men vi har laddat upp med godis och chips! Även filt och kudde så vi kan få lite sömn!

Vi hörs sen när vi är framme i LA