En fin kväll med en fin vän på Panefresco.

En av de sista kvällarna i juni spenderade jag tillsammans med min fina vän Elvira på Panefresco i stan. Det är vår absoluta favoritrestaurang och vi äter nästan där varenda gång vi är i stan och strosar. Rekommenderar starkt. Vi har haft många härliga kvällar efter den här också såklart, men just denna var verkligen helt perfekt.

Jag firade midsommar med Renée.

Ja, midsommar har det hunnit vara också. Midsommar firade jag alltså tillsammans med Renée. Supermysig dag. Vi hade oss en picknick på djurgården och sedan en lugn och skön kväll hemma hos Renée efteråt.

Jag har börjat jobba.

Och ja, en liten detalj och en STOR anledning till att bloggen har fått stå tom så länge är just för att jag har börjat jobba. 26 juni var det dags att lämna skolan bakom mig helt. Jag jobbar numera heltid som receptionist på en advokatbyrå och ja, det tar all min tid. Börjar 8 på morgon och kommer hem runt 7-8 på kvällen, så jag hoppas ni förstår att jag inte har någon större ork till att sätta mig ner och blogga om kvällarna. MEN, jag saknar att blogga så sjukt mycket och jag vill verkligen inte att bloggen ska dö ut, så jag kommer att göra mitt bästa.

Hoppas ni har det bra i alla fall och att ni har en fortsatt fin sommar, så hörs vi alldeles strax igen!

Kram Louise

Borta bra men hemma bäst. Så är det ju, trots att jag väldigt gärna skulle vilja åka tillbaka så fort jag fick chansen! Flygresan hem gick bra och vi landade hemma i Stockholm klockan 4 i morse. Var inte hemma i min säng förrän vid 6-tiden, så man kan väl säga att jag var en aning trött och det är jag dock fortfarande haha. Jag kan ju inte påstå att jag har fått så mycket sömn de senaste 48 timmarna haha, men det tar jag igen inatt!

Satt i alla fall och fixade ihop en liten video från resan, så kolla gärna på den om ni vill!

Annars få ni ha en fortsatt fin kväll, och godnatt på er!

Kram Louise

Sista dagen här idag. Det är ungefär två timmar kvar tills vi blir upphämtade den hotellet till flygplatsen och inatt vid 01-tiden åker flyget hem till Stockholm och Sverige igen. Vi har haft en superhärlig vecka jag och mamma. Så mysigt att bara få spendera tid med henne såhär dag ut och dag in konstant i en vecka. Det är ju ändå min favoritperson liksom. Denna resa har alltså varit väldigt bra som sagt. Fint hotell, lugna dagar, god mat, sol och bad. Drömmen.

Tar med mig värmen hem till Sverige, det lovar jag!
Vi hörs hemma, puss!

Kram Louise

Vid 9-tiden imorse kom vi fram till Nissi beach. Fastän det var så tidigt på morgonen så var vi definitivt inte ensamma kan jag ju tala om haha. Såg ju stranden igår på kvällen och den var jättefin då, men nu på dagen, wow vilket klart vatten!! Ljusblått. Alltså verkligen ljusblått, så drömmigt!

Kom i alla fall precis hem därifrån och klockan är nu runt 16-tiden här (vi ligger ju en timme före svensk tid). Nu ska jag nog bara chilla i skuggan ett tag och sedan göra mig i ordning för middag.

Kram Louise

Vi gick aldrig till hamnen utan vi tog oss istället en promenad till Nissi Beach. Nämnde ju att vi ska dit imorgon men vi var bara tvungna att kika till stranden nu på kvällen också. Den var verkligen fin och jag kan förstå varför så många älskar stranden. Nu på kvällen var det dock ganska vågigt så vattnet var inte superklart som jag vet att det annars är, men förhoppningsvis är allt som vanligt imorgon bitti när vi ska dit igen hihi.

Godnatt!

Kram Louise

Det är bekvämt att ha pool alldeles utanför hotellrummet. Det blir liksom där man hänger 95% av tiden typ haha. Med andra ord har dagen spenderats på hotellet idag igen. Imorgon ska vi däremot till Nissi Beach och det ska bli så roligt, just eftersom den stranden är så himla omtalad. Det är upp till bevis imorgon om den är så fin som alla säger.

Vad har vi mer gjort idag? Nja, förutom att sola och bada så har vi faktiskt fått oss massage och ansiktsbehandling. Verkligen skönt och behövligt! Planerna för ikväll är lite oklara, vi kanske tar oss en sväng ner till hamnen, men det visar sig då!

Topp: Zara // Shorts: JC // Skor: DinSko

Hej alla fina!
Dag fyra börjar lida mot sitt slut och vi har precis som alla andra dagar haft det superbra. Njuter av värmen och solen kan man lugnt säga att vi gör hihi. Började dagen med ett träningspass idag igen och efter det spenderade vi resten av dagen vid poolen. Så perfekt.

Kram Louise

Idag blev det en dag på stranden. Vi har relativt nära till de finaste stränderna här på Cypern, vilket såklart är supernice! Nissi Beach är ju en självklarhet att besöka när man är här men vi tänkte att vi sparar Nissi till en av de sista dagarna vi är här. Dagens strand blev istället Sandy Bay, som ligger fem minuter ifrån Nissi Beach. Supermysig strand med turkost och härligt vatten. Går inte att klaga om man säger så. Ja ni ser ju bilderna??

Klänning: River Island // Skor: Primark // Väska: Gina Tricot

Lagom solbränd är
jag. Haha det kanske inte syns på bilderna, men jag är ganska röd lite överallt. Men det är lite så jag funkar. Spelar ingen roll hur mycket eller hur många gånger jag smörjer in mig med solkräm, för oavsett så bränner jag mig alltid. Tack och lov blir jag brun om några dagar ;)

Älskar för övrigt min klänning. Superskön och superenkel, men sjukt snygg. Och mina fluff-tofflor till gör bara outfiten lite sötare hihi.

Kram Louise

Hej mina fina! Hoppas ni mår bra. Jag har njutit av dag 2 här på Cypern till fullo idag kan jag tala om. Jag och mamma vaknade vid 8.30 och gick direkt och tränade det första vi gjorde. Ganska skön start på dagen faktiskt! Efter det låg vi mest vi poolen fram till 12-tiden då vi faktiskt var med hotellets vattengympa haha. Det är verkligen roligare än man tror alltså!! Lunch åt vi i alla fall efter vattengympan och sedan dess har vi endast legat vid poolen. Vi har den lyxen att vi har tillgång till poolen alldeles utanför vårt hotellrum, vilket alltså innebär att vi egentligen kan stanna på rummet hela dagarna om vi vill haha. Självklart kommer vi inte hänga på hotellrummet hela resan (vi måste ju till stränder också) men det är ganska bekvämt att ha poolen precis utanför altandörren hihi.