Allmänt

Trick or treat...eller när är det egentligen man firar Halloween? Nu är höstlovs veckan och allt med Halloween över, känns lite tråkigt. Denna veckan har varit lugn och skön, mindre barn på skolan. Men vi har bakat, haft skattjakt etc, så det har varit väldigt kul.

I fredags efter jobbet åkte jag och mamma in till stan för att se den nya filmen "Bad moms 2", för er som varken sett första eller andra filmen så rekommenderar jag det starkt. Den är så rolig och karaktärerna är klockrena i sina roller, utarbetade mammor som är trötta på att vara perfekta hela tiden. Utan istället gör saker lite mer wild and crazy!

I lördags käkade jag och Albin middag med hans syskon och deras respektive, det var jätte mysigt. Vi lagade middag där sedan blev det paj med vaniljsås som jag och Albin bakat innan, något jag nästan aldrig brukar baka men gud så gott det är! Vi spelade lite kort och hade det allmänt trevligt, det är detta som är det bästa med hösten tycker jag. Att ha mysiga middagar, mer avancerat behöver det inte vara.

Igår blev det några timmars arbete på sista fotbollsmatchen för iår på Ullevi, tyvärr förlorade IFK (inte jätte oväntat). Jag fick en fråga igår av en vän om jag är förväntansfull över kommande resa och självklart är man det, men ska jag vara helt ärlig så känns det så overkligt? Det är egentligen inte alls långt kvar tills vi faktiskt ska åka, det kommer bli hur najs som helst. Men känns på nåt sätt som att det är jätte långt kvar? Dock har jag känt att tiden gått otroligt fort det senaste, vilket ioförsig är väldigt skönt. Men att jag ska vara borta i 3 månader? Nja det har jag nog inte fattat än, men den som väntar på något gott... :) Nu är det ny vecka och nya tag som gäller! Hoppas ni får en bra start på veckan <3

Allmänt

Nu är det redan måndag morgon igen och helgen är över, tiden går så himla fort! Nu känner man verkligen av att hösten har kommit, häromdagen var jag tvungen att tända lyset på min cykel för första gången. Förra året vid den här tiden hade jag nyligen kommit hem från tre härliga månader som reseledare på Grekland, tänk vilka kontraster livet kan ha. Jag kommer ihåg att jag hade världens ångest över att hösten och kylan var påväg nu, att leva i 30+ graders värme till 12 grader regn.

Jag mådde verkligen otroligt dåligt över det faktum att det nu var höst i Sverige. Det enda jag ville var att resa bort från Sverige till ett varmare land, helt ärligt så är jag inte jätte förtjust i hösten. Självklart är det mysigt att kura ner sig i sängen med tända ljus och film, men några sånna dagar räcker för mig.Men hade jag inte varit hemma under den hösten hade jag idag inte varit tillsammans med min underbara pojkvän, så det tackar jag för idag, haha!

Idag känns det inte lika jobbigt eftersom jag har något att se fram emot, något att räkna ner dagarna till. För i slutet av december tar jag min ryggsäck och beger mig till Asien för tre härliga månader med min pojkvän. Det ska bli så roligt/fräckt, har länge velat backpacka men det har aldrig klaffat med livet då saker kommit emellan. Vi har nu bokat vår flygresa ner och första boendet men resten tänker vi ta på plats när vi kommit ner, det är väl lite det som är tjusningen med att just backpacka. Att kunna göra precis vad man vill och verkligen leva i nuet!

Min tjejkompis @filippall är ju i Asien med sin tjejkompis just nu, man blir ju så sugen och taggad när man läser hennes inlägg! Så det som snurrar i mitt huvud just nu är ASIEN ASIEN ASIEN! Sitter och letar tips på platser att åka till, vart man ska äta, vilka utflykter man ska göra osv hela tiden. Har ni några tips får ni jätte gärna kommentera nedan. Det tar jag tacksamt emot! :) Nu ska jag sluta drömma och börja göra iordning mig inför jobbet! Hoppas ni får en bra start på den nya veckan! Kram

Allmänt, Resor
Let's get lost in
paradise

Hej igen, nu var det ett tag sen jag kikade in här och skrev av mig. Lustigt att jag alltid lyckas göra det när jag är eller varit på semster haha, det är väl ända gången man finner inspiration med läckra bilder! Nu är semestern över och skolan har dragit igång igen och enda sen dess har det varit full rulle, inte mycket till vila här inte. Men nu ska jag äntligen få en veckas semster i Kroatien för att fira min kära mormor som fyller 70 år.

Igår när vi landade var det hyfsat bra väder så det blev sol och bad resten av dagen, tyvärr hade vi inte lika tur idag då det spöregnat hela dagen. Så vi tog oss iväg på en tur till närliggande byn "Rabac", för att äta på någon mysig restaurang. Får hoppas resten av veckan blir bättre! Puss så länge❤

Allmänt

Nu kan vi skåla in sommaren och sommarlovet,

i onsdags hade vi skolavslutning på skolan. Det var väldigt mysigt och speciellt att få gå på skolavslutning som lärare och inte som elev. Jag har ju jobbat med 3:orna hela hösten och våren, även lite innan när dom gick i 2:an. Nu lämnar vi dom för nya äventyr i höst, så blev allt lite tårar. Eftersom fritids är öppet lite under sommaren så är jag kvar ett tag till innan mitt sommarlov startar.

I fredags hade alla lärare avslutning i slottsskogen med lite olika lekar och tipspromenad som vi sedan avslutade med en lunch på Pastahaus. Idag ska jag på Babyshower för min vän Isabel, detta blir min första så ska bli jätte kul. Känns lite overkligt med en sådan inbjudan men snart kommer det väl bara bli fler och fler av den varianten så småningom. Men gud vad roligt, att kolla på babykläder i butikerna, kan ju vara bland det bästa som finns.

Nu börjar även alla konserter dra igång på Ullevi, idag ska jag jobba på I love Musicals med Tommy Körberg,Peter Jöback och Helene Sjöholm. Nu måste jag bege mig till bussen, hoppas ni får en bra dag!

Nu känns det som att vi har sommaren runt hörnet, rots det molniga vädret så har vi varma vindar. Jag och Albin tog tillfället i akt och cyklade till Sjöboden tidigare idag, käkade lunch och kollade flera avsnitt på Prison Break. Jag längtar tills värmen kommer så man kan spendera dagarna där endast i bikini och flip flops, då är västkusten som bäst på sommaren!! Hoppas ni haft en toppen dag, det har vi. Nu ska vi strax börja med middag,