Nya inlägg

Allmänt

Att träna på gymmet klockan 7 på morgonen hemma i Sverige är väl nästan samma sak som att träna ute i solen 24 grader varmt på Kreta, eller? Nja inte riktigt va! Idag vaknade jag halv 7 för att bege mig till gymmet, det kändes så skönt efteråt man får verkligen en energikick på morgonen när man tränat.

Jag saknar morgonpromenaderna i solen på Kreta och tro det eller ej men crossfit passen 7 på morgonen var inte så dumma trots allt, idag har man ju inte lyxen att ha en frukostbuffé framdukad på bordet när man kommer hem efter gymmet som vi hade då på hotellet...men det kändes faktiskt väldigt bra ändå när jag gick från gymmet förut.

Nu börjar solen även kika fram på mornarna och det ljusnar tidigare, så förhoppningsvis kan man snart börja cykla till jobbet. Har lovat mig själv att antingen gå eller cykla till och från jobbet varje dag nu fram till sommaren (om jag inte försover mig).

Jag märkte verkligen sån stor skillnad när jag kom hem från Grekland, där gick vi dagarna långa och åkte aldrig bil så man rörde ju på sig hela tiden. Vilket man saknar här hemma lite, man blir ju lätt bekväm med att ta bussen på morgonen till jobbet istället för att gå. Men nu ska det bli ändring på det.

Idag blir en lång dag på jobbet, vi ska till Naturhistoriska Muséet så det blir kul. Hoppas ni får en bra dag!

Resor

Hej nu är jag äntligen hemma igen efter 3 dagar i härliga Budapest, igår fick jag aldrig tillgång till något internet därav inget bloggande. Vi checkade ut från hotellet runt 12 tiden och traskade in till stan för att hitta restaurang MOST som vi blivit rekommenderade. Eftersom vi inte hade bråttom och det var alla hjärtans dag så tog vi oss tiden att äta 3-rätters middag och ta vara på den sista tiden tillsammans innan vi skulle hem. Jag hade absolut inga förväntningar på restaurangen överhuvudtaget men både jag och A blev glatt överraskade av den härliga atmosfären och goda maten där. Så ska ni någon gång till Budapest ska ni absolut testa restaurangen MOST, helt klart bästa stället vi käkade på. Dock lite klurigt att hitta då den ligger på en tvärgata i centrum någonstans, men med google maps så hittar man de flesta ställena.

Det blev verkligen 3 underbara dagar i Budapest med min kärlek och inte nog med det så kom A hem till mig idag med en blombukett och choklad efter jobbet, så fint verkligen! Jag älskar röda rosor och liljor just för att de luktar så gott. Hoppas ni hade en härlig dag igår och visade lite extra uppskattning till dom ni tycker om, jag älskar traditioner. Att visa omtanke till personerna man tycker om, genom en fin gest eller present och det behöver verkligen inte vara något speciellt, alla samlas för att äta god mat och ha det trevligt. Nu ska jag krypa ner i sängen för att sova, vi hörs!

Resor

Ingången till det fantasiska termalbadet Gellért.

Byxor - Zara / Top - Zara / Scarf - Gucci

Godmorgon, ligger just nu i sängen och är proppmätt efter frukosten. Det är nog bland det bästa när man åker iväg, att vakna upp på morgonen och gå ner till en uppdukad frukostbuffé. Inte behöva göra någonting. Gårdagen spenderades på ett av Budapest termalbad, efter det käkade vi ute och tog några drinkar innan vi begav oss tillbaka till hotellet. Häromdagen hittade vi ett jätte mysigt café där vi satt och spelade kort och drack Cappuccino i flera timmar. Vädret här är soligt och hyfsat varmt så känns lite segt att man ska hem till riktiga kyla idag. Hoppas ni får en mysig alla hjärtans dag, bilder från termalbadet kommer lite senare idag!

Resor

Efter mycket om och men är vi äntligen i Budapest och har haft en härlig första dag, resan hit blev inte riktigt som vi hade tänkt oss.....vi hade maximal otur på det mesta. Flygbolaget hade varit otydliga med att det var online incheckning som gäller annars får man betala 350kr/pers på flygplatsen, självklart missade vi detta helt och fick betala 700kr fanns ju inte mycket till val. När vi äntligen fått checka in så står det att planet är försenat, vilket resulterade att vi kom till hotellet 02:30 istället för 00:30. Väl på flygplatsen var nästan alla restauranger och butiker stängda, så vi har verkligen haft otur.

Hotellet vi bor på är väldigt fräscht, vi käkade en god frukost och tog det lugnt imorse. Vi har strosat runt i stan bland butiker och alla fina gamla byggnader som nästan hela Budapest består utav. Det mesta här nere är väldigt billigt om man jämför med hemma i Sverige, vår lunch kostade nästan hälften av vad det hade kostat hemma. Vi ska försöka googla runt och se om vi kan hitta några guldkorn till restauranger att besöka, men nu är det dags att fixa sig för middag. Hoppas ni får en trevlig kväll!

• Resor

Allmänt

Godmorgon! Hur mår ni? Hoppas ni fått en bra start på veckan, själv vaknade jag med snorig näsa och blivit förkyld. Hoppas det försvinner och inte blir värre innan lördag när jag ska iväg, aldrig kul att vara sjuk. Har bodypump inbokat i eftermiddag, vet att man inte borde träna när man är förkyld men det var ju några dagar sen jag tränade nu. Ja får suga på den karamellen och se hur jag mår i eftermiddag helt enkelt, typsikt jag som bokat upp mig hela veckan på massa roliga pass. Och inte nog ed det köpt lite nya snygga träningskläder, tänkte att jag skulle fota och visa dom någon dag.

Idag hade jag sovmorgon det är så underbart, dricka sitt morgonkaffe i sängen i lugn och ro. Som ni kanske ser så har jag fixat och trixat lite här på bloggen med designen, jag är inte helt klar med allt än. Just nu pågår ju #nouwdaychallange , man kan vara med och tävla om en resa till London genom att blogga varje dag i 30 dagar. Utmaningen är att hitta sin egen nisch och utvecklas i sitt bloggande, arbeta med sin blogg på ett mer strukturerat och proffesionellt sätt. Jag tycker det låter som en jätte rolig grej, men jag har ju självklart missat att anmäla mig.

Trots att jag missat detta så vill jag ändå försöka sträva efter de kriterierna/målen ändå, fast i min takt. För jag älskar att fota och att skriva av sig på bloggen är ju otroligt kul. Man kan få en tillbakablick på allt man gjort under året/åren, vissa saker man kanske till och med glömt av att det hänt?!