Hostlets hund Tasha joined me under frukost imorse. Det röda är drakfukt som jag har på gröten. Är så skönt då köket på Pipes är riktgt bra, bästa är att vi får gratis dricksvatten.

På förmiddagen var det bra väder så vi gick och kollade i lite gatubutiker och såg oss omkring. Bara susat förbi allt med moppe tidigare.

Sedan kom regnet fast vi for som planerat till Grupuk och surfade ändå. Hade med en instruktör idag också och gick helt ok. Körde sedan moppe hem i 1 mil i ösregn vilket inte var lika roligt.

Igår tog vi sovmorgon efter nattliga bravader och dessutom var vädret inte särskilt inspirerande heller. Sedan åkte vi och besökte BATCAVE! Det var alltså fladdermusskit ÖVERALLT, miljontals med fladdermöss i den där grottan, ormar och så mycket kryp och kackerlackor att jag inte vågade lysa med ficklampan på marken. Vi fick gå med paraply för att inte få bajs på oss, fast det fick jag såklart ändå.
Det är nog inget jag med glädje gör om, men nu har jag åtminstone sett miljontals fladdermöss och sett en orm äta en till lunch. Observera skylten "cheap and safe".

Scarlett från Irland

Vi tänkte ha en workout session på stranden då vi skippade att surfa för att göra nånting lite vettigt. Slutade dock med att vi bara låg i vattnet..

På en av bilderna syns när en äldre man fiskar med hjälp av ett stort nät, Scarlett gick med han en gång men fick bara en liten fisk att slänga tillbaka.

Såhär såg det ut under festen på Pipes.

Nu är vi framme Kuta, Lombok! Igår hann vi ta ett snabbt dopp på stranden i Bali och träffade vår vän Magnus som volontär arbetar på er barnhem där (coolt!!). Sedan for jag och Martin med färjan över till Lombok vilket tog hela dagen. Fick se delfiner (!!!) under färden men fick tyvärr inte med dem bild.. Såg även en stor jäkla orm som vi dessutom körde över påvägen till vårt hostel i Kuta.
Bor nu på Pipes hostel tillsammans med Josefin och Patrik vilket är ett riktigt fett ställe! Dem har en skatepool och riktigt ball "inredning". De har även 3 kattungar och 1 en super mysig övergödd hund (bra att lugna abstinensen från mina vovvar med).

För att ta sig runt på Lombok är det bäst att ha moped så idag åkte vi på förmiddagen till en strand där Josefin, Patrik och tjej som heter Scarlett ,från samma boende, surfade. Lite lunch på det (tempeh är fantastiskt) och sedan var det min tur!!!
Åkte ut med en båt från Grupuk och surfade alltså för första gången! Hade en instruktör till hjälp som var riktigt duktig och peppade en. Det var så förbaskat roligt! Vet inte hur det ska gå utan en instruktör som hjälper till att knuffa på så man hinner med vågen, men får lära mig att paddla med andra ord. Cred till Josefin och Patrik som är riktigt modiga och duktiga.
Har en härlig träningsverk att se framemot!

Idag firar boendet vi stannar på 1 år! Dem bjöd på middag till alla med bl.a. färsk fisk (bad vegan), färskpressad juice och massa annat gott. Sedan har det varit lite feststämning och härligt. Kan ha druckit lite risvin just nu om det framkommer i dåligt formulerade meningar 🙃

Hade tyvärr inte med mig gopron idag :((( Det är så himla vackert här och var en upplevelse att få åka ut med en liten båt på havet och prova surfa. Lätt dagens höjdpunkt och är nöjd med att jag vågade då det kändes lite jobbigt först.

Sitter nu och myser på Pipes, någon spelar gittar, katterna leker med kackerlackor och vi sitter på kuddar på golvet och pratar.

Självklart har jag bränt mig, även om jag vart dränkt i solkräm.
Godnatt och stora kramar.

Lilla jag har nu färdats från Stockholm till Bangkok och vidare till Bali. Bangkok var stort och vi lyckades vara på lite skumma ställen som gav en oberest Lo lite puls, men allt gick bra. Nu är det nästan 12 på natten och jag och Martin har anlänt till vårt boende i Kuta, Bali. Stod och förhandla med en taxichaffis i säkert 20 min vid flygplatsen, där de praktiskt taget jagar en. (Kan va mina bristfälliga kunskaper i att förhandla det satt i)

Om det är varmt? Ah det är det.

Imorgon åker vi med färjan över till Lombok och möter upp mina efterlängtade vänner Josefin och Patrik. Hoppas på bra väder, jag lyser nämligen och vill gärna åtgärda det.

Bilden är från Don Mueang Bangkok där vi bodde, alldeles intill flygplatsen på ett rätt Ok hostel. Hyfsad skillnad att sitta ute i lugnet här på Bali om man jämför med igår kväll då det var trafik och folk i ständig rörelse, och då bodde vi ändå efter en mindre gata med mest locals.

Surrealistiskt att tänka att jag är i Indonesien, jag som aldrig vart någonstans, typ. Känner mig gode lycklig över faktumet. Det var dock oväntat jobbigt att lämna hemma, men nu känns det fantastiskt att resan börjat. Ska göra så gott jag kan med att skriva här, även för min egen skull att sedan kunna gå tillbaka och läsa om 10 år elr så om jag överlever så länge. Hälsar allt gott till er där hemma, sentimentala jag saknar ändå er.
Nu ska vi se om det går att äta cupnudels på kallt vatten, sedan sova!