Igår var jag ledig och passande nog så skulle pappa åka till Göteborg på kurs, så då kunde jag åka med honom ner. Klockan halv sju på morgonen åkte vi hemifrån och var framme strax innan nio. Blev avsläppt vid stationen och gick då till Espresso House för att äta frukost. Satt där i ungefär en timme innan butikerna öppnade. Var faktiskt väldigt mysigt att sitta där själv och äta i lugn och ro varvat med att kolla youtube. Resten av dagen gick jag runt och shoppade. (Såklart så lyckades min mobil laddas ur vid lunch, känner mig verkligen så naken utan den haha.) Menmen, hann iallafall hitta en hel del kläder innan vi senare på eftermiddagen styrde bilen hemåt.

Gårdagen bjöd som sagt på festligheter. Hade en riktigt bra kväll!

Kom precis in från en kall men skön morgonpromenad. Nu ska jag snabbt hoppa in i duschen innan jag ska gå bort till sporthallen för att se på Fanny när hon spelar handboll.

Äntligen fredag igen! Veckan har till största delen bestått av jobb. Helgens planer är chillkväll ikväll, med god mat, för att imorgon switcha om till festmode. Känns som det kommer bli en bra helg.

Tänkte att jag fortsätter berätta om resan där jag slutade senast, dock med lite mer sammanfattande inlägg.

Här är tre bilder från en av våra 4 dagar i Ubud. Den här dagen bestod av att slappa vid poolen hela dagen för att senare under kvällen besöka Monkey Forrest, som låg ca tio minuters gångpromenad från vårt hotell.

Nästa dag hade vi bokat en chaufför genom hotellet som skulle köra runt oss till olika sevärdheter i Ubud under dagen. Vi besökte vattenfall, tempel, en kaffeplantage och avslutningsvis risterasserna. Lunchade gjorde vi på ett ställe med en helt fantastisk utsikt. Vi var ute och åkte från 9-17 så när vi var tillbaka på hotellet var vi helt slut.

När vi kände oss nöjda med det lugna och fina Ubud kände vi att vi var sugna på fest och vad passade då inte bättre än Gili Trawangan. Vi tog en taxi till Padang Bai för att boka båtbiljetter till Gili dagen därpå. Vi tog en båt som gick runt lunch och två timmar senare så var vi framme på Gili. Under våra dagar på Gili bodde vi på ett riktigt najs hostel där vi träffade massa härligt folk.. Gili bjöd på en perfekt kombo av slappande på de fina stränderna på dagarna och festande på kvällarna/nätterna. En av highlightsen under vår Bali-vistelse!

Har precis kommit hem efter att ha varit hos mormor med lite släkt från mammas sida. Vi beställde pizza och hade det bara allmänt trevligt.

Från gårdagens ridtur

I torsdags var det trettondagsafton och det innebar Vigiland. Började kvällen med att förfesta med ett härligt gäng innan vi styrde in mot krogen där Vigiland skulle spela. Hade en ganska rolig kväll som avslutades med att jag och Emma däckade hemma hos mig runt 4.

Idag har jag som vanligt varit på jobbet. När jag kom hem satte jag mig först och såg på serier. Efter att ha spenderat ett par timmar med det började jag bli hungrig. Ställde mig då och slängde ihop lite mat av sådant vi hade hemma. Blev kyckling, ugnsrostad potatis, vitlökssås och en sallad bestående av lite olika sorters salladsblad, rödlök, fetaost och äpple (älskar verkligen att ha äpple till kyckling). Blev riktigt gott, så detta får även bli morgondagens matlåda.

Då har även 2016 nått sitt slut. Ett år som har gått mycket upp och ned, men det slutade iallafall på topp med min och Emmas resa. Det kunde inte varit bättre, insåg vad som är viktigt och massa andra saker. Helt klart det bästa på hela 2016! Ser dock sjukt mycket fram emot 2017 nu, känner att det kommer bli så bra. Vet inte varför, har inte planerat något direkt, men har bara en riktigt bra magkänsla.

Det nya året firades in i Skövde med några fina vänner. Tyvärr regnade det vid tolvslaget, men kvällen var annars bra. Hoppas ni hade ett bra nyår!

Lite bilder på mig på julafton

Hej på er och god jul en dag försent! Igår var det alltså julafton. Började dagen med att gå upp tidigt för att äta frukost och se på en julfilm. Efter det var jag ute på en promenad innan det, klockan ett, var dags att åka till mina kusiner för att fira jul där tillsammans med lite släkt från pappas sida. Dagen och kvällen bestod av julmat, Kalle Anka-tittande, julklappsöppning, julklappsspel, sällskapsspel m.m. Hade en riktigt bra och lugn julafton som avslutades någon gång runt elva på kvällen.
Idag är det juldagen och lite släkt från mammas sida kommer hem till oss för att fira. Senare ikväll blir det utgång för min del. Taggad till tusen och det känns som detta kommer bli en riktigt bra dag!