Hej mormor och morfar! Jag hörde att ni frågat och undrat vart jag hållit hus nu när jag inte uppdaterat er här på bloggen på ett tag, så detta inlägget är speciellt riktat till er.
Ni ska veta att jag har det kanonbra. Efter två underbart roliga veckor i Byron Bay med Kajsa så har jag nu mött upp David igen i Melbourne där vi hälsar på och bor hos hans kusiner och moster. Himla trevligt!!! Tanken är att vi ska hinna med både det ena och det andra här i Melbourne bland annat great ocean road, gå på fotbollsmatch, kolla in stan och besöka ett par klippor där man kan hoppa ifrån.

Hoppas allt är bra med er. Krama om varandra från mig! Jag saknar er!

David har nu gett sig ut på egna äventyr uppåt kusten i Australien och jag har åkt till denna donna igen i Byron. Jag kommer att stanna här i två veckor och sedan möter jag och David upp varandra igen i Melbourne.
Jag har fått jobb för boende här i Byron vilket är otroligt skönt! I utbyte mot att man hjälper till på hostelet med städning etc så får man bo där gratis. En viktig kostnad att spara in nu när budgeten börjar svika hehe...

Idag möttes jag och Kajsa upp tidigt för att gå på marknad. Jag ÄLSKAR marknader!!!!! Till frukost blev det en färsk smoothie med bland annat drakfrukt och annat gott i innan jag skulle börja mitt första skift på hostelet.

Jag vill önskar er en fantastisk torsdag!
På återseende.

Klättra upp för ett sandberg var inte så kul men att åka ner för sanden var då jäkla mycket roligare!!

Cape Reinga, Nya Zeelands nordligaste punkt, var dit vi tog oss idag. De senaste dagarna har vi rest i princip tvärs över hela landet och spenderat för många timmar i en buss.. Igår anlände vi till Phahiha där vi ska spendera våra två sista dagar innan vi lämnar Nya Zeeland och flyger över till Australien igen. Cape Reinga ligger ca 3-4 timmar ifrån Phahiha så även denna dag har innefattat en del farande med buss, trååååkigt... Men den har också innehållit busskörning längs strandkanten, kollat på urgamla träd (hundratals år gamla?? Är så dålig på att komma ihåg år och namn men de var uppenbarligen unika och så var de stora som höghus!! Tror jag har en bild jag kan visa senare på dessa enorma träd). Vi stannade också för att köra sand boarding, haha så jäkla kul (kommer bilder från det också!!). Inte minst nådde vi till Cape Reinga. Det jag tyckte var mest fascinerande var att precis här gick linjen mellan de två haven the Pacific ocean och Tasman sea och att man kunde se vart de korsar varandra. Ni ser vågorna mitt ute i havet på bilderna, det är där haven möts. Det som händer är att vågorna från de olika haven korsar varandra och bryter mitt i havet. Ganska häftigt va?

Nya Zeelands högsta berg.

Vår sista dag i Queenstown kunde inte ha blivit bättre. Igår kväll bokade vi spontant en dagsutflykt ett av våra bättre beslut och en av de bättre dagarna här på Nya Zeeland. Det började med en bussfärd en bit bort från staden, där på följde en timmes färd i Jetboat (Så jäkla kul!!!). Efter en timme i en snabb hastighet hade vi hunnit långt upp på floden och därifrån skulle vi sedan få paddla tillbaka. Varför floden är så blå är för att vattnet som rinner där kommer ifrån en glaciär, det är så rent att vi kunde fylla våra vattenflaskor med det och dricka precis som det var. Vi vek av vid ett tillfälle för att åka in i ett mindre klippområde och samt för att äta lunch i solen. Häftigt var också att i området och i skogen samt bergen runt oss är stora delar av Sagan om ringens filmstudio, vi åkte bland annat förbi platsen där de två tornen en gång stod. En underbar dag och en vackrare miljö går inte att hitta.

De är inte bara bra på att göra hamburgare här i Queenstown utan de kan även det där med att göra glass. Det finns en glasskiosk i centrum där kön talar om att det är ett populärt ställe. Sol och glass, en alldeles perfekt kombo!

Idag gick vi upp för Queenstown hill, en timmes uppförsbacke och flåsande för att kolla på denna fina utsikt. Det var tungt men med honom är allt lättare.

Gårdagens lunch.
Jag har aldrig riktigt testat att äta sushi så igår tyckte jag det var dags och nu ångrar man att man väntat 19 år med att äta rå fisk. Gott var det!

Dagens äventyr blev en runda till Nevis Playground. David började att leka av sig på världens näst högsta bungy (134 meter!!!!!) medan jag stod vid sidan av och njöt av utsikten...

Ett ansikte fyllt av lycka, adrenalin och glädje. Var så otroligt stolt över honom.

Sedan var det bara att gå ut nästa brygga till världens högsta swing där även jag skulle få åka med.

Detta är istället ett ansikte fyllt med rädsla, panik och skräck haha.

WIIEEEE! Jäklar vad roligt det var. Skrattar så mycket när jag kollar på videon nu efteråt! Absolut en av topp-aktiviteterna vi gjort här i Nya Zeeland!!