Hej på er!!

Vi har äntligen kommit hem till Sverige, väldigt väldigt skönt att vara hemma om ni frågar mig. Flyget tog ca 4.5h men det kändes som en evighet och att vi flugit hela dagen, kan vara för att jag är sjukt rastlös men annars gick allt bra!

Vi kom hem till huset runt middagstid och som vanligt efter att man varit ute och rest så hade vi inte så mycket hemma men jag och mamma lyckades slänga ihop två pizzor, så pizza och majs var det som stod på menyn denna lördagskväll.

Hej från en vrålhungrig Lisa!

Detta har alltså varit sista dagen i Portugal, då vi åker hem imorgon. Det har varit en härlig resa men nu är jag mer än redo att komma hem och börja skolan med ett välfyllt förråd med D - vitamin. Dagen har spenderats på stranden eller ja, jag och Felix hängde på stranden medan de andra ville upptäcka staden då vi åkte till en stad som vi aldrig varit vid innan!

Vi kom tillbaka till hotellet vid 18 för att duscha och packa inför imorgon, men en sak vi inte gjort är att äta middag. Förhoppningsvis gör vi det snart så att det blir lte sömn inatt i alla fall.

Denna bild beskriver verkligen 89% av de bilder jag raderar, mitt hår kommer ALLTID i vägen...

Igår så åkte vi in till Portugals huvudstad Lissabon som vi bor ca 1 timme ifrån. Det var riktigt mysigt och sjukt varmt, tror det var upp till 32 grader och vi smälte nästan bort. Vi åt i alla fall sushi precis när vi kom fram, på ett mysigt ställe precis vid stranden. Efter det så hängde vi på stranden några timmar, badade, solade och åt massa glass.

Efter stranden så åkte vi till ett ställe med köttbuffe, man sitter vid bordet och sedan kommer de ut 15 gånger med olika kött som man säger ja eller nej till. Jag trodde jag skulle få världens matkoma men det fick jag faktiskt inte! Tror det var för att jag sa nej till allt i slutet för kände verkligen inte för kött efter ett antal olika köttsorter...

På kvällen gick vi runt i Lissabon i någon timme och sedan påbörjade vi resan hem, blev inte mycket sömn men nu ska vi vidare till en annan strand! Det är så fint väder men inte lika varmt som igår, vilket kanske är bra!

Go'kväll på er!

Nu ligger jag i sängen på hotellrummet och ska snart äta en massa godis, vi köpte med oss från Arlanda och jag är sjukt trött efter en lång dag så jag ska krypa ner i sängen med en najs film eller något. Idag har vi åkt bil för det mesta och inte haft så tur, vi åkte bil i ca 1,5 timmar för att komma till en grotta och när vi väl kom dit så var det 9 kilometer att gå utöver bilresan, och eftersom att det var hela 30 grader Celsius så bestämde vi oss för att inte göra det. Efter det skulle vi åka upp till ett berg och då var det tydligen skogsbrand i skogen som låg nära där och det kände vi att vi kunde hoppa över då. Tydligen är skogsbränder vanligt i Portugal eftersom att det är så varmt och torrt där det inte finns någon kust, längre in i landet alltså.

På kvällen så åt vi picknick på samma ställe som vi åt lunch första dagen, därifrån såg vi även solnegången som var helt underbar!!

Solnedgången måste givetvis fotas både med kamera och telefon!!

När man är utomlands är det mycket roligare att ha på sig tatueringar, eller ja posh tatueringar, det blir lixom snyggare när man är brun. Jag har ingen aning om detta kommer bidra till en konstig bränna men vad gör det?

Dagen har spenderats i bilen för att kolla på olika ställen, men vi har för det mesta hängt på stranden (som tur var). Det har dock varit dåligt väder under dagen, förhoppningsvis blir det bättre imorgon!!

När vi kom hem så åt vi middag nästan direkt, skönt om ni frågar mig. Gillar inte riktigt den här "trenden" med att man alltid ska äta så sent på kvällarna när man är på semester, är en hungrig person helt enkelt!

Första dagen i Portugal, jag tror att jag skrivit om denna resa tidigare men vet inte om jag gjort det dagarna innan jag åkt då jag gjort så mycket annat. Jag är i alla fall i Portugal och ska vara här till nästa lördag, tyvärr är inge hela familjen med denna gång heller men vad gör det!

Vi började dagen med att åka och kolla runt lite och sedan åt vi lunch vid ett ställe med fantastisk sjöutsikt, som tydligen låg på Europas västligaste punkt?

Efter det hängde vi på stranden hela dagen och nu är vi tillbaka på hotellet och ska fixa oss inför middagen.

Internet är inte så bra här, imorse kunde jag inte lägga upp bilder från datorn, förhoppningsvis blir det inte bara mobilbloggning.

Tjena!!

Igår stresspackade jag hela dagen, hade egentligen tänkt att gå up tidigt så jag skulle hinna packa, träffa kompisar osv men jag somnade inte förrns 6.30 så min dag började 12 istället, hehehe. Jag reste i alla fall hela dagen igår och anlände till destinationen runt 1.30, kommer ni ihåg vart jag skulle?

Igår var en fullspäckad dag, en riktigt lång lång dag alltså. Dagen börjar med att jag vaknar runt 09 och äter frukost i lugn och ro, sen skulle pappa göra lite ärenden och det ville jag följa med på för att jag ville övningsköra så då blev det stressens mamma så att säga för jag hade 10 minuter på mig att fixa mig samt tvätta håret, tror ni jag klarade det? Svar ja!!

Vi åkte i alla fall och lämnade min syrra hos en kompis, sen till Täby Centrum och sen skulle jag lämna ett par skor till min syssling och sen fick jag även chansen att hälsa på deras urgulliga hund.

Sen kom jag hem, åt lunch, fixade mig lite mer och åkte sedan till stan för att träffa Clara och Filippa, dem vaktade även sjukt söta taxar som hette Bertil och Gösta!

Vi satte oss i Kungsträdgården och bara snackade och mös med hundarna.

När jag kom hem så var det dags för middag och då kom Isabella hit och åt med mig. Efter ett tag packade jag med sminket och åkte hem till henne och sen kom Clara och Alicia och så stack vi iväg till en killkompis till mig och där var även fler kompisar, riktigt kul!!

Kunde dock inte somna sedan när jag kom hem vid 2.30 så jag var vaken till 6.30, idag är jag död.