Så himla mysigt då det blåser och är lite moln så man kan ligga lite längre i solen ;)

dock är det ju en sånhär dag man oftast bränner sig eftersom man inte känner solen lika bra . Har dock klarat mig hittills.
Kom hem sent i går kväll efter utflykten så vi alla var så sjukt trötta men framförallt hungriga då det inte fanns speciellt mättande mat på båten.

Gungade ordentligt på havet igår och flera blev sjösjuka trots att vi åkte den största båten.  Där man skulle gå av sista gången så låg själva landgången och gned mot bryggan. Sedan skulle man gå över en lång smal trappa som vågorna slog emot.  Var lite  läskigt och såklart så blev jag blöt. haha

Mer bilder kommer komma upp när vi kommer hem  :D

Tjingeling

Tog vi taxi till i förmiddags även fast det bara är 2 km dit så klarar msn inte av att gå så långt i värmen. Så vi fixade taxi och så drog vi ner på stranden någonstans mitt i  ;)

Solade lite och badade såklart, sedan käkade vi lunch där vid stranden. köpte en pizza och fy fan vad gott  det va.

Sedan tog jag och Petra en tur runt i kring men det visade sig vara en dålig idé mitt på dagen. Så typiskt mig haha.

Så när vi kom tillbaka till stranden kände jag mig yr och började få huvudvärk och hann tänka att fan nu måste jag till doktor men allt gick bra och fick äta lite salt och dricka ännu mera vatten.

Så nu är vi tillbaka på hotellet och jag ligger i sängen och vilar  upp  mig tills vi ska ut och bada!

Tjingeling

Nu sitter jag i sängen och här väckt min älskling, satt ute och åt frukost på terrassen.

Det va så underbart för man hör havet rulla in mot stranden och lite duvor som kuttrar.

Vi befinner oss i en by som heter  Kato Stalos som ligger någon mil utanför Chania och 2 km Från Agia Marina där min mamma spenderat många semestrar sen jag va liten.
Idag ska vi sola och bada tills vi ser ut som russin! Lapa i sig så mycket d vitamin vi bara kan innan vi återvänder till ett kallt och mörkt Norrland.

Här kommer en bild på vår utsikt från terrassen igår kväll!

Tjingeling

Jag är så trött att jag blir tokig, känns som jag  inte blir kvitt min täta näsa heller.
Livet rullar på och jag har inte så mycket att skriva om direkt men terapin går okej.

Är lite stelt med ny grupp där  halva inte vart med förut och halva har :). Idag var vi i allafall ute i stallet och pysslade om dom och sedan åkte vi häst och vagn  en bit.
Imorgon är det dags för nästa terapi och är inte peppad alls men lika bra å få det gjort.

tjingeling

Sen jag skrev sist så har det hänt en hel del. haft breakthrough med psykologen och kommit till en del insikter som att det faktiskt var helt normalt för mig att få vredesutbrott som liten dels pga av situationen hemma men också går det att koppla till min ADD diagnos som jag fick 2011.

Det har blivit träffande vår  hyresvärd och advokat är inkopplad så det har jag också ångest över.

Något bra som hänt är ju att arvet äntligen har kommit och nu kan vi lägg det bakom oss och fortsätta fokusera på framtiden =)

När arvet kom så passade vi på å köpa en ny stationär dator så jag är lycklig för nu äntligen får spelgalningen i mig spela!!

Träningen går också bra och förra veckan blev det 5 pass och ett i stallet.

Nu är det dags för nöte.

Tjingeling

Har inte orkat  skriva på några dagar då det varit så himla mycket i mitt huvud.

Dividerat fram och tillbaka och jag har nu beslutat att vänta med skolan i ett år till. Den veckan vi ska utomlands var den veckan allt praktiskt var i skolan och jag kände sån stress inför allt jag skulle lära mig på tre veckor.

Insåg att om jag kände såhär redan nu hur fan skulle jag inte känna när allt börjar?
Så nu blev det såhär och det känns bra att jag tänker på mig själv i första hand ♡

Har du någon gång upplevt att du blivit dålig behandlad när du sökt vård på Vårdcentraler?

Det är ju så himla viktigt att man blir tagen på allvar och inte att dom säger "Ta en alvedon och gå hem"
Kan ju säga att jag fått höra det många gånger. Har alltid haft problem med feber vid ansträning sen jag blev utmattad och sköterskorna sa att Nej men du har ingen feber för har man inte över 38 så är det inte feber.

Så spelade ingen roll att jag var däckad och mådde skit jag skulle bara ta den där alvedonen och gå ut och promenera, för det va ju min brist på aktivitet som gjorde att jag fick feber... Helt sjuk dubbelmoral

Efter att vi flyttade så bytte jag Vårdcentral och den här 'r mycket bättre, jag blir tagen på allvar och dom hittade orsaken till varför jag hade feber hela tiden! Jag hade bihåleinflammation hela tiden men ingen trodde mig och så en penicillinkur och den var borta.

För mig är det viktigt att personalen inte förminskar ens symptom och tar en på allvar för tänk om nästa som kommer in är döende och dom säger "Ta en alvedon så blir det bra"

Kan tipsa om en Vårdcentral i Stockholm som har en hemsida man helt enkelt kan använda sig utav, mest för er i Stockholmsområdet dock. Du kan boka telefontid eller en tid för besök på webbsidan.

riktigt smidigt eller hur :D

Är helt Slut i systemet och skulle kunna gå å sova nu, men då sover jag bara en stund å vaknar igen så  jag får väl sova en liten stund nu.

Är öm i kroppen men det känns bra!

Avklarat 1 timme och 6 minuters träning idag och nu är jag trött men känner mig glad!

Satte inte ens på mig vanliga kläder i morse utan drog på mig tightsen på en gång och ställde mig och körde, nu kär Petra lite skateboard på Wii fit plus och det kommer ex antal suckar :P

Min älskade har inte tålamod när det gäller tekniska prylar. ;)

Jag har just käkat lunch och när min fruga är klar så blir det en sväng upp på byn för att kika in på Ica xtra och se om vi kan beställa en grej. ¨

Blev en kort uppdatering men mera kommer!