Subscribe

Förra veckan var det en väldigt rolig dag som jag tänker att jag ska dela med mig av!

Det första som var lite extra roligt var att vi åkte och vaskade silver. Man fick ett plastfat som det låg lite sand (och silver) i. Sedan var det bara att börja vaska!

Man fick en lite glasburk där man lade sina små silverbitar.

Efter det så tog vi inga bilder men vi badade i en fors med vatten som var iskallt! Men det var väldigt roligt att bada för att på badplatsen så låg det studsmatta som flöt på vattnet! Så man kunde simma ut och hoppa helt enkelt. det fanns också en boll som såg ut ungefär som Saturnus med sina ringar. Det var en boll med en stor ring runt som man kunde klättra upp på.

Pöss på er!

Hejsan hejsan!
Idag så ska jag (Liv) göra en This or That.
Jag tycker att det är riktigt bra eftersom man då lär känna bloggaren lite bättre! Emma har gjort ett likadant inlägg, fast om henne. Om du inte har sett det så kan du klicka här.

En "This or That" är när man väljer ett av 2st allternativ och ibland skriver lite vid sidan om det man har valt.

Nu kör vi!

Försvara/ Anfalla (fotboll)

Ensam sport/ Lagsport (Jag gillar båda men lagsport är lite roligare eftersom att man får massa kompisar!)

Göra mål/ Göra Assist

Adidas/ Nike

Sommar/ Vinter

Mobil/ Dator

Godis/ Chips

Gå upp tidigt/ Gå upp sent (På morgonen)

Katt/ Hund

Läppstift/ Läppglans

Svenska/ Idrott

Klackar/ Sneakers

Frukost/ Lunch

Skräck/ Komedi (Film)

Hav/Pool (Jag kan inte välja. Gillar båda men på olika sätt!)

Choklad/ Vanilj (Jag kan inte välja här heller, båda är jätte goda!)

Bestämt schema/ Tar dagen som den kommer Jag gillar båda! Ibland kan det vara skönt att bara bestämma vad man ska göra under dagen och ibland kan det vara lite kul och skönt att ha planerat någon i förväg för då kan man vara lite exalterad:)

Kommentera gärna med din egen This or That lista. Men kom ihåg att du bara behöver skriva så många som du vill/orkar. Så, nu fick ni veta lite om mig!

Hej hej allesammans!

Idag så tänkte jag (Emma) göra en This or That vilket är när man typ väljer ett av två alternativ.

Vi såg att Frida Bogren hade gjort ett sådant här inlägg och det var väldigt bra så vi tänkte göra ett likdant så cred till henne!

Hoppas ni gillar det!

Försvara/Anfalla ( fotboll )

Ensam sport/ Lag sport ( gillar sporter som typ gymnastik där man gör sin egen grej men ändå åker på tävlingar tillsammans haha )

Göra mål/ Göra Assist

Adidas/ Nike ( så svår men älskar verkligen Stan Smith, Superstar, Gazelle och dem )

Sommar/ Vinter

Mobil/ Dator

Godis/ Chips

Gå upp tidigt/ Gå upp sent

Katt/ Hund

Läppstift/ Läppglans

Svenska/ Idrott

Klackar/ Sneakers

Frukost/ Lunch

Skräck/ Komedi

Hav/ Pool

Choklad/ Vanilj

Bestämt schema/ Tar dagen som den kommer

Det var allt för detta inlägg, hoppas du gillade det!

Hej hej allesammans!
Idag så var vi tillsammans och hade en jätte bra dag.

Först kom Liv hem till Emma och då kollade vi lite på appen Wish. Eller ja ganska mycket haha, vi älskar den appen.

När vi hade tittat där en stund så gick vi ner och gjorde lunch, Emma hade inte så mycket hemma så vi gjorde en vego taco (alltså bara grönsaker, ost och créme fraîche ) det var ganska gott.

Efter lunchen så gick vi ner till hamnen och tog med oss lite fika i form av godis, cider och mini fiskar (det är som små kex) så goda!<3

Vi doppade fötterna lite men var inte så sugna på att bada (alltså doppa oss), för där vi va var det inte så fräscht vatten.

Men vi fikade iallafall, badade fötterna och bara satt. Mest satt vi och pratade och hade det super mysigt<3

Sedan gick vi till affären för att handla lite grejer till en milkshake. Men vi ångrade oss (eller ja Emma ångrade sig, hon var mätt efter allt godis och alla fiskar haha) så vi tog en promenad hem till Emma.
Där gjorde vi inte så mycket, vi satt mest och bloggade.

Det var allt för detta inlägg, hoppas ni gillade det!
Ha det bäst!

Lifestyle

Hej allesammans i Söndags så var vi på Frölunda torg igen, så hoppas ni tycker att vi hade en lika mysig dag som vi tycker. ;)

Det började med att Emma kom inrusande på JC när Liv stod och testade jeans. Sedan så gick vi till Bik Bok och lämnade tillbaka Emmas hoodie som vi skrev om i det förra inlägget. Om ni inte har sett det klicka Här.

Vi gick in på Lindex där Emma köpte en bikini.

Det är en Marin blå överdel matchande med en gul underdel från Holly & Whyte. Vi vet att det påminner om Sverige flaggan men Emma tyckte att det var snyggt så hon köpte dem ändå.

Sedan letade Liv efter jeans så vi gick till Gina Tricot och där hittade hon 2 par jeans.

Hon köpte ett par grå Molly som kostade 299 KR efter det så hade hon turen att hitta ett par grå Alice jeans som var på rea för 149 KR.

Senare åkte vi hem till Liv och åt en sen lunch, sedan gick vi och köpte lite chips och tog lite bilder.

Efter det så tittade vi på en serie på Netflix som hette Degrassi. Den var väldigt bra så, recomend recomend👌

Nästa morgon så gjorde vi en god frukost, bestående av croissant och smoothie bowl. Om ni vill ha recept på denna smarriga frukosten så skriv i kommentarerna så kan vi fixa ett inlägg om det;)

Hoppas att ni gillade det här inlägget så syns vi snart igen!

Pöss på er!<3<3<3

Contains affiliate links Fashion, Lifestyle

Hej hej allesamman!

Nu så tänkte vi skriva ett inlägg om när vi var på Frölunda Torg tillsammans.

I fredags så va vi på Frölunda torg tillsammans. Vi åkte dit innan lunch så gick vi i några butiker sedan åt vi lunch på Espresso House.

Båda tog en Kyckling Hickory Bagel, så gott<3 Till det så tog Emma en Chai Latte och Liv en Caramell latte.

Vi gick in i några butiker och provade lite kläder. Snart börjar skolan så då vill man ha några nya fina kläder;)

När vi hade gått runt lite så skulle Emma äta lite för hon skulle åka och titta på en hundvalp norr om Göteborg.

Det är en toy pudel alltså en väldigt liten pudel som troligtvis kommer väga max 2,5 kg. Vet inte riktigt om tanken var att vi skulle köpa eller inte men vi köpte en ;) Det var nästan så vi tänkte köpa flera men vi har ju redan en så det får räcka med den vi har hemma och en till valp.

Sedan åkte Liv buss hem. Emmas föräldrar kom så åkte dem direkt till hunden och tittade.

Nu så våra vänner kommer en liten haul :)

Först var vi inne på New Yorker där Emma lämnade tillbaka kjolen som hon köpte i Stockholm.

Tyvärr så hittade vi inte denna tröja på internet:(( Men den kostar 95 KR på New Yorker

Liv köpte en t-shirt (en likadan t-shirt som Emma så om ni undrar så har vi likadana. haha). Den har vollanger på kanten av armarna.

Emma köpte en svart Sport-BH.

Sendan inne på Lindex köpte Liv lite underkläder.

Grå Hoodie //199 KR

Sen så köpte Emma en grå hoodie från Bik bok. Men den var alldeles för stor så hon lämnade tillbaka den.

Stickad tröja //249 KR

Inne på Ginatricot köpte Liv en supersnygg tröja med knytningar på armarna. (Men Emma fick visa upp den)

t-shirt //99 KR

På H&M köpte Emma en helt vanlig basic T-shirt med en v-ringning.

Det var allt för detta inlägg, hoppas ni gillade det!!

Glöm inte att likea, kommentera och prenumerera.

Contains affiliate links Lifestyle

Hej hej!

Jag (Emma) är i Stockholm och såklart ska jag blogga lite;)

Jag delade upp inlägget så detta är del 2 men se till att läsa del 1 också ;))

På onsdagen tog vi bussen in till Djurgården och promenerade lite och åt lunch på ett ställe som heter Rosendlas Trädgårdar.

Jag tog någon macka med paprika och någon röra på haha, det var faktist gott. Och sedan efter maten tog jag en morotskaka.

Sedan gick vi in till Stockholm till city och strosade runt lite. Vi tog också en juice på Joe & The Juice idag igen ;)

Sedan tog vi båten tillbaka till hotellet och då åt vi på Resturang J igen. Det var super gott.

Jag tog panerad fisk med kombusås (typ sjögräs sås faktist gott ;)), picklade grönsaker och äpple juice idag igen;)

När vi kom hem var vi på rummet ett tag men på kvällen gick vi ut på en liten promenad för att få lite luft efter maten.

Nästa dag var sista dagen ;( då njöt vi av vår sista hotellfrukost haha.

Vi skulle skynda oss lite för att ta en båt så vi sprang ner för att tjäcka ut, packa in väskorna i bilen sedan fick vi springa till båten men sen fattade vi ingenting om vart båtarna gick så vi väntade och så kom massa båtar men vi hoppade inte på någon för vi "skulle inte med den båten" men det skulle vi ju men men efter 40 min så satt vi oss på en båt in till gröna Lund där vi gick in till stan och gick i några butiker.

Sedan åt vi lunch på ett ställe där dem hade jätte goda kalkonköttbullar och potatis mos.

Efter lunch började vi väldigt långsamt börja gå mot båten så vi gick in i några butiker Bl.a Zara där jag köpte ett par svarta jeans som jag tyckte var väldigt snygga. Dem kostade 199kr vilket jag tycker va ett jätte bra pris.

Dem hade små hål på knäna och slitningar där nere vilket jag tyckte var superfint. Dem var också highwaisted vilket jag inte brukar gilla men jag tyckte det var fint på dessa byxor.

Sedan tog vi båten till hotellet där vi tog bilen hem.

På vägen hem stannade vi på en resturang vid vägen där jag tog en vegetarisk hamburgare, inte det godaste jag ätit men funkar eftersom det var typ snabbmat.

Sedan var vi hemma och det var på tiden det kändes som om resan tog jätte lång tid.

Det var allt från denna lilla mini trip, tack för att ni läste och hoppas ni gillade det!!

Pöss på er!!

Fashion, Lifestyle

Hej hej allesammans!

Hoppas ni mår jätte bra!!

Idag så tänkte jag (Emma) göra ett inlägg om när jag va i Stockholm, jag kommer dela upp det i två delar så att det inte blir så långt så här är dag 1 & 2.

Hoppas ni gillar det!!

Jag har varit i Stockholm och det var så kul. Vi åkte bilen ner på måndagen den 31 juli och skulle komma hem den 2 augusti men vi stannade tills torsdagen den 3 augusti.

Detta inlägget är alltså om måndagen den 31 juli och tisdagen den 1 augusti.

Vi bodde på ett hotell som hette hotell J och det är så fint, vi har varit här några gånger innan så vi känner till området lite ;)

Första dagen kom vi fram klockan 11 så så gick vi till rummet och packade upp sedan gick vi och åt en ganska tidig lunch eftersom vi åt frukost vid 6. Jag åt pasta med kyckling och det var jätte gott.

Vi åt på Birgittas bagerie, så tack för maten Birgitta haha.

Sedan typ hela första dagen gick vi runt i Nacka Strand och gick in på Nacka forum men vi var ganska trötta så vi gick bara in i några butiker.

På kvällen (eller ja typ 18 haha) så kom mammas kompis, då åt vi på en resturang som heter resturang J och dem har så god mat.

Jag tog hamburgare, äpple juice och mango mousse till efterrätt och allt var så gott och det ligger precis vid havet.

Det blev ganska sent så när vi kom hem gick vi och la oss direkt.

Nästa dag vaknad vi klockan 9:30 ellr ja mamma väckte oss då ;)

Vi gick ner och åt hotell frukost och det var så gott, jag älskar hotell frukost mmm.

Efter frukost tog vi buss in till stan och strosade runt lite i några butiker.

Vi åt lunch på en resturang som hette vurma bar och grill. Jag tog köttbullar hihi. Köttbullarna var ganska torra men resten var väldigt gott.

Efter lunch gick vi bort till en butik som heter Bag-all som ligger på Roslagsgatan 21. Det låg ganska långt från stan där vi va men jag hade sett den butiken och ville gå dit för jag letade efter necessär ;)

Dem hade massa grejer så man kan sortera i sin resväska och jag ÄLSKAR att sortera men jag känner att jag kankse inte behöver lägga massa pengar på sånt, så jag köpte inget.

Vi gick runt i stan och köpte en power shake från Joe & The Juice och dem har så goda grejer.

Senare på kvällen eftermiddag åkte vi till Nacka Forum och åt middag på Taco Bar det var jätte gott.

På Nacka forum köpte jag lite grejer. jag letade efter yoga pants men hittade inte det så jag tänkte att New Yorker kanske hade men dem hade inte men jag hittade en t-shirt och en kjol där istället;)

Jag köpte också lite underkläder från Lindex hihi.

Kjolen var väldigt lång så jag ska ta och klippa av den så att den blir lite bättre längd.

Jag hittade tyvärr inte New Yorker någonstans på nätet så att jag kan länka dem för dem verkar inte ha en webbshop men om ni vill besöka dem så finns dem i Nacka Forum där jag köpte mina plagg och Frölunda torg men dem finns säkert på massa andra ställen också.

Sedan kom vi hem och då bloggade jag lite och så kollade jag lite på youtube och sådär.

Sedan gick vi och la oss.

Det var allt för dessa två dagar men om ni vill läsa om onsdag och torsdag också så får ni ta och prenumerera!

Lifestyle

Hej allesammans! Idag så ska jag (liv)berätta lite om min roadtrip i Bohuslän!

Jag kanske tar i lite när jag säger roadtrip för vi var bara på 2 ställen eller bodde rättare sagt. Men jag kallar den ändå en roadtrip;)

Vi åkte hemifrån på torsdag förmiddag med mål mot Dyrön!

Dag 2(torsdag) så sov jag hos min kompis Victoria. Hon har en youtube kanal så vi gjorde några videos till den. Om du vill kolla in hennes kanal så kan du klicka här.

De dagar som jag inte skriver om är för att det antingen regnade helan dagen eller att vi bara låg och slappade, precis som vi gjorde dag 4 när jag och Victoria kollade på Riverdale.

Dagen efter det så lämnade vi Dyrön och började vår resa mot Hästvam som är en ö ca 10 min utanför Fjällbacka.
Innan vi tog båten ut till Hästvam så stannade vi i en tätort som hette Hamburgsund och åt lite lunch på en resturang som hette The Harbour House, jag tog fish and chips och det var jätte gott!

Dag 2 på Hästvam så åkte vi med båten till Fjällbacka , åt lite lunch på Ackes och sedan lite glass. Efter det så tittade vi också i några butiker.

Efter det så åkte vi hem, åt middag bestående av hamburgare och spelade lite fotboll.

Dag 3 på Hästvam så var det dax att åka hem , men innan det så besökte vi några kompisar i Fjällbacka och åt lite lunch som var en väldigt god kycklingsallad som påminde lite om en Caesarsallad.

Tack för att ni gav er tid till att läsa detta så syns vi snart!

Pöss på er!<3<3<3

Lifestyle

Hej hej allesammans idag tänkte jag (Emma) testa på att göra en dagens lista ;)

Liv kommer göra ett inlägg om vad hon har gjort men jag gjorde inte så mycket så jag tänkte att det här var roligare ;)

Hoppas ni gillar det!!

Dagens mående: super glad och taggad eftersom jag är i Stockholm idag.

Dagens outfit: svarta shorts från h&m och en t-shirts från Raulph Lauren

Dagens att göra: blogga ;)

Dagens film: Allegiant. Såg den i bilen på väg till Stockholm, så bra. (Film tre av divergent)

Dagens makeup: natural beauty haha. (Inget smink asså ;))

Det var allt för mig, hoppas ni gillade det och glöm inte att lika, kommentera och prenumerera!