USA

Idag blev det en tur till Venice Beach för lite sol, bad och träning!

Det fanns väldigt många fina väggar och små affärer längs hela stranden vilket jag tycker är väldigt roligt att gå förbi!

Det blev sedan lite strandhäng! Så skönt med semester och att bara kunna slappna av!

Efter lite sol och sand gick vi till en pir som finns på Venice Beach och det är även där en scen från filmen Dear John spelades in!

Sedan blev det lunch på ett mysigt ställe där jag åt en sallad med kyckling, päron, valnötter och blåmögelost. Riktigt god var den faktiskt! När vi var mättna och belåtna så gick vi vidare till kanalen som finns på Venice Beach.

Självklart hann vi även med ett träningspass på det omtalade utomhusgymmet på Muscle Beach! Arnold Schwarzenegger har bland annat tränat där vilket är väldigt coolt!

Under träningspasset började solen att gå ner och utsikten var helt magisk!

Nu är vi båda trötta så vi ska snart lägga oss så att vi orkar upp imorgon!

USA

Nu har vi kommit hem mättna och belåtna efter god mat och goda drinkar! Vi mötte upp några kompisar till Julia som också befinner sig i LA för att äta middag. Vi åt på ett ställe som låg jättenära där vår lägenhet är! Jag tog en Cesarsallad med lax som var supergod! Efter maten hade vi fått tips om en skybar som heter Standard Hotel och vi var på deras rooftop bar där vi hade så fin utsikt! Det var en jättemysig dag och väldigt roligt att även få träffa nya människor :) Klockan är nu 01 så det är dags för oss att sova! Hoppas att ni också har det bra och att det inte är alltför kallt hemma i Sverige.

USA

13000 steg senare så har vi gått på Walk of Fame, tagit en busstur runt om i Beverly Hills och Rodeo Drive och vandrat upp till Hollywoodskylten! Bussturen visade kändisarnas hus och bland annat fick vi se Ellen Degeneres hus som är huset med tegel och även det huset som Michael Jackson dog i vilket är bilden där man ser framporten! Efter att vi hade tagit bussturen så åkte vi ut till Griffith Park för att vandra upp till Hollywoodskylten och även för att se observatoriumet. Det var så vacker utsikt! Nu har vi kommit hem men ska snart gå ut igen för att äta.

USA

Nu är vi nyss hemkomna från vår första dag i LA! Vi bestämde oss för att ha en lugn dag och bara strosa runt i staden utan att ha någon tidspress. Alla byggnader här är så höga att man nästan får svindel bara genom att titta upp på dem! Det var mysigt att gå runt och se alla byggnader och alla restauranger som finns runtomkring! Vi åt lunch på ett jättetrevligt ställe som hade en stor salladsbar där man kunde plocka ihop sin egen sallad. Sedan passerade vi Staples Center där arenan för basket och hockey är. På vägen hem passerade vi Victoria Secret och där blev det en del shopping :) Ikväll ska vi bara ta det lugnt för att göra oss redo för morgondagen!

USA

Nu har vi vaknat efter första natten i lägenheten! Vi har precis ätit lite frukost och hunnit spana in gymmet som ligger i vår byggnad! Så skönt att försöka komma in i lite rutiner direkt när man kommer fram! Nu ska vi ut och utforska staden :)

USA

Efter att ha varit igång i lite mer än 26 h så är vi framme i Los Angeles! Klockan är snart 21 här medan den i Sverige är 06 vilket gör att vi har sparat in några timmar men vi är väldigt trötta redan! Vi landade 15.30 lokal tid men det var en lång process att ta sig in i landet på grund av att man skulle visa sitt pass och berätta om anledningen till varför man skulle besöka USA. Så vi stod i kö i två timmar och sedan fick vi äntligen komma in i landet! Nu har vi varit och handlat lite mat och tänkte alldeles strax gå och lägga oss :)
I nästa inlägg tänkte jag lägga upp bilder på lägenheten som vi bor i!

USA

Dagen som vi har längtat efter så länge har äntligen kommit! Idag åker vi till Los Angeles och sedan vidare runt om i USA och Australien!
Nu sitter vi på flygplatsen och väntar på att få gå på vårt flyg! Vi mellanlandar i London och har 4 timmar att gå runt och shoppa innan nästa flyg går :) Flygresan ska totalt ta 17 h om man räknar med mellanlandningen så nu ska man försöka att sova lite i början av resan och sedan vara vaken så att man snabbt kommer in i rutinerna där borta. Vi är framme kl 16.00 i Los Angeles och då vill man ju kunna somna på kvällen så att man är pigg dagen efter för att kunna upptäcka! Nu är det nära!! Skönt att få lite D-vitamin också!

Vardag

Igår hade jag tjejmiddag för mina närmsta vänner eftersom att jag åker på måndag och gärna vill hinna träffa alla innan! På bilden är det Malin, jag, Vanja, Malin och Hannah! Sedan kom Madde också men då glömde vi att ta nya bilder. Jag är verkligen så lyckligt lottad över att jag har så bra vänner i mitt liv!

Vardag

Nu är tentan äntligen över! Strax efter jul är det många på skolan som skriver tentor så därför fick vi skriva den i ett församlingshem vilket var lite spännande att hitta. Det gjorde att man var lite mer nervös från början men eftersom att vi var ca 70 st som skulle skriva den där så kunde man bara följa efter de andra :) Tentan började kl 14 och höll på till kl 20 och jag satt kvar in i det sista! Vi har aldrig haft en så lång tenta innan så jag hade bunkrat upp med en del snacks för att överleva.

Efter tentan gick jag, Victor och Samuel till La Copita, ett tapasställe här i Borås, och unnade oss massa god mat! Det var hur mycket mat som helst men väldigt gott och vi var så värda det! Nu håller jag på att packa för imorgon ska jag lämna lägenheten i Borås. Min väska går inte att stänga vilket inte bådar så gott eftersom att jag vill köpa massa när jag väl är i USA och Australien.