14 Jan

Patong till koh Lanta

Idag åkte vi till koh lanta. Det började med en tidig morgon. Jag var själv osäker på om jag överhuvudtaget skulle åka i och med att jag fortfarande kände mig lite dålig. Men sen gjorde jag det iallafall.
Intryckta i en överfylld minivan utan fungerande AC åkte vi i 4 timmar innan vi kunde ta färjan över till ön. Väl framme gick det andra till stranden medan jag somnade. Men jag är så glad att jag är här nu iallafall!

13 Jan

Patong

Efter en liten sovmorgon gick vi återigen ner på stranden. Sol idag igen trots att dom sagt att det skulle regna.
På kvällen blev jag matförgiftad... Antagligen av de jäkla nudlarna som ni ser på bilden... Dom andra klarade sig dock så det var ju skönt!!

12 Jan

Patong

Vi drog direkt ner på stranden idag. Lyckliga över att äntligen se solen igen! Efter ett tag mötte även partypinglorna (Tove och Sara) upp oss.
På kvällen körde vi utgång. Det blir ju inget fullmoon-party för oss så vi kör en festnatt här istället. Vi startade med öl på stranden innan vi gick till grabbarna grus. Det första vi såg när vi kom dit var Paow som inkastare... Så klassiskt GG. Efter grabbarna drog vi till White room. Det tog inte många minuter innan vi blev hämtade av vakterna och tillsagda att gå upp till VIP. Där festade vi tills det blev morgon i princip.

11 Jan

Någonstans mellan Bangkok och Phuket.

Som sagt så åkte bussen klockan 2 från rastplatsen. När jag vaknade tänkte jag att äntligen nu lär vi vara framme. Men nej. Vi hade suttit i så många timmar i en bilkö. Vi var ungefär en halvtimme från rastplatsen. Det blev ett antal timmar till på bussen. Vi fick dock mat och vatten så det var inte så hemskt. Mitt på dagen någon gång kom vi överens sista bron och då släppte kön så att vi äntligen kunde åka vidare till Phuket. En 18h resa blev istället 50 timmar... Men jag är så stolt över oss för vi lyckades ändå hålla humöret uppe och hade kul på vägen. Det var roligt att vi var så många och att vi hade en bra buss! Vi kom fram till Patong typ vid 11 halv 12. Då var det bara att leta boende. Vi lyckades hitta ett rum för 4 personer så nu bor vi alla 6 där.

10 Jan

Någonstans mellan Bangkok och Phuket

Resan skulle inte ha tagit mer än ca 18 h vilket betyder att vi skulle ha varit framme i phuket på morgonen. Så blev det dock inte... Under natten stannade bussen på en rastplats i ca tre timmar. Efter det gav vi oss av igen och satt i bilköer för att sedan vända tillbaka till rastplatsen. Efter ett tag fick vi reda på att två broar hade gått sönder i översvämningarna och att de höll på att fixa broarna men att ingen visste hur lång tid det skulle ta. Det var dock skönt att vi var på rastplatsen och inte i bilköerna medan vi väntade! Vi satt och väntade på rastplatsen från morgonen till ca klockan 6 på kvällen. Då blev det plötsligt jättebråttom på bussen men sen åkte inte bussen iallafall förens klockan 2 på natten.

Fortsättning följer....

9 Jan

Bangkok

På morgonen kom ny info om att det ska regna även vid phuket... Men nu åker vi dit iallafall... Det regnar överallt oavsett... Jag, Annie, Dess och Pia åkte på jakt efter bussbiljetter medan Sara och Tove åkte till ett tempel. På kvällen gav vi oss av. Bussen var fett lyxig. Vi fick filt, matlåda, vatten mm.
Nu får vi se hur det här går!

8 Jan

Bangkok

Idag åkte vi bussen till de inre delarna av Bangkok. Mot palatset. Där gick vi och kollade khao san road och Wat pho templet.
Det var faktiskt ett fint tempel!
På kvällen hade vi öråd med Sara och Tove som precis kom från Sverige. Vi hade ju bokat boende till full moon men nu är det översvämningar där så vi vet inte vad vi ska göra. Vi funderar på allt mellan sri lanka, Filippinerna, Singapore och Afrika. Örådet och kvällen slutade med att vi iallafall inte hade en aning. Kanske flyger vissa till Bali och vissa stannar eller så drar vi till Phuket. Det vi vet är iallafall att imorgon lämnar vi Bangkok. Frågan är bara mot vilken destination. Vi har köpt färdkost så vi är redo.

7 Jan

Bangkok

Idag började vi med att flytta närmare staden. Därefter tog vi oss till helgmarknaden här i Bangkok. En marknad med jättemycket fina saker. Vi var duktiga och tog skytrain och buss faktiskt. Bra jobbat av oss!
På kvällen lyxade vi med bio vid central world. Vi såg filmen Lion som handlar om en kille från Indien som letar efter sin familj. Den är baserad på en verklig händelse och var väldigt bra! Enligt vanlig ordning här i Thailand stod vi för att hylla kungen innan filmen började.

6 Jan

Bangkok

Idag var Annies första dag med oss här. Så idag var det bara till att visa henne hur konstigt vi lever. Vi gick runt och kollade i staden. Vi var inne på big c och central world mm. På kvällen åt vi nudlar och godis på hotellet.

5 Jan

Siem Reap till Bangkok

Hela dagen spenderades på hotellet och gatorna runt omkring. Vi njöt av de sista som Kambodja har att erbjuda oss. Vårrullar, nudlar och milkshake! Fruktshakearna är lite annorlunda här för det är nämligen mjölk i dom.
På kvällen bar det av mot flygplatsen. Väl i Bangkok mötte vi fina Annie på hostelet. Äntligen är hon här. Vi fick godisleverans och sen var vi uppe ett bra tag och bara snackade ikapp. Vi andra tre har dessutom 3 månaders jubileum idag. Grattis till oss!