Innan vi kunde börja arbetet med att montera motorvärmaren läste vi igenom en instruktion för att veta hur vi skulle gå till väga.

Vi började med att montera en blockvärmare. Därefter drog vi upp kabeln till lämplig monteringsplats och satte fast den med buntband för att hålla den på plats. Sedan borrade vi hål i torpedväggen för montering av kupévärmaruttag.

Det borrades ett hål i fronten för den yttre kabel som sedan monterades och därefter så kopplades alla kablarna ihop i de medföljande kontakterna.

En jordkabel monterades i samband med att den yttre motorvärmarkabeln monterades.

Efter monteringen så testades systemet.

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

I måndags hade vi turen att få byta olja på en Kawasaki KLF 400.

Vi bytte även tändstift och kontrollerade oljenivåer i fördelningslådan, växellådan och slutväxeln.

Vi tog isär och kontrollerade bromsarna bak och fram.

Avslutningsvis gjorde vi en glykolcheck.


Likes

Comments

Jag började med att ta bort däcket och borsta rent bromsoket med stålborste. Efter det monterade vi bort bromsok och bromsskiva och fortsatte rengöra bromsnavet med stålborste. De nya bromsskivorna rengjordes innan de monterades tillsammans med nya bromsbackar och bromsklossar.

Likes

Comments

Vi började med att ta bort dörrsidan inne i bilen och tänkte att vi skulle kunna byta låskistan. Men det gick inte utan vi var tvungna att ta bort ytterplåten på bildörren, eftersom bildörren var skruvad i två delar, vilket innebar att det blev betydligt mer jobb än vi hade tänkt från början.

När vi hade bytt låskista och skulle montera ihop dörrsidorna, och var nästan färdiga, så upptäckte vi att vajern till dörrhandtaget var för lång!

Det problemet löste vi genom att använda den gamla vajern.

VI KOMMER ALDRIG BYTA LÅSKISTA PÅ EN GOLF IGEN (om vi inte får väldigt bra betalt :-)


Likes

Comments

Idag gjorde vi en utflykt till Herrgårdsparken i Köpmanholmen. Det blev en härlig dag med skogsvandring, nutidskryss och hamburgergrillning.

Likes

Comments

Vi fick in en Skoda Octavia med laddningsproblem som vi snabbt såg att det var en multirem som hade gått av. Vi ersatte den med en ny rem som vi monterade enligt anvisningar.

Likes

Comments

Vi har bytt Lambdasond på en Suzuki SX4 på grund av felaktigt avgasvärde .

Först kopplades dator in på bilen för att läsa alla värden. När vi hittade felet, trasig Lambdasond, bytte vi ut den mot en ny. Samtidigt bytte vi tändstift som var dåliga på grund av den trasiga lambdasonden . Därefter kopplades dator på bilen igen för att säkerställa att felet var lagat. 

Likes

Comments

Här byter vi bromsbackar på en Hyundai. Först tog vi bort däcket, bromsoket, bromsklossarna och bromsskivan. Därefter tog vi bort returfjädrarna och låsfjädrarna. Sedan monterade vi bort bromsbackarna och handbromsspännaren.

Innan vi kunde montera dit de nya handbromsbackarna rengjorde och smörjde vi handbromsspännaren.

Sedan monterade vi de nya handbromsbackarna i omvänd ordning.

Likes

Comments

Jag började med att slipa, borsta och blåsa fälgarna för att få bort rost och smuts. Därefter maskerade jag med papper och tejp för att skydda däcken. Sedan målade jag fälgarna med hammarlack.

Likes

Comments

Först tog vi bort torkararmamarna och plastskydd för att komma åt ovansidan av fjädrarna.

Sen tog vi lös däcket för att kunna ta bort länkarmen för att komma åt nedre delen.

Sedan fick vi ta bort fjäderbenslagring för att kunna få ut stötdämparen.

Sen monterade vi nya fjäderbenslagringar för dom gamla var trasiga.

Sen så monterade vi ihop allt igen fast i omvänd ordning.

Likes

Comments