När vi kom tillbaka till hostlet i Rainbow beach efter vi vart på Fraser Island mådde jag så fruktansvärt dåligt. Gick och la mig tidigt och nästa dag vaknade jag upp med feber och en sån fruktansvärd hosta... Låg i sängen hela den dagen, för vi hade en dag extra i Rainbow beach innan vi skulle resa vidare till nästa stopp. Det ända jag gjorde var att säga hej då till vår så kallade East Coast familj. Det är sjukt med efter tre dagar med varandra med ingen täckning på mobil, så man var alltså tvungna att prata med varandra :P så kom vi varandra så nära och man kan väl säga att det var på Fraser vår familj bildades, The East Coast Family.

Sedan nästa dag var det bara att sätta sig på bussen med feber. Jobbig resa. Sedan kom vi fram till den lilla fjuttiga staden Agnes Water. Där bodde vi på ett jättemysigt hostel, mitt ute i ingenstans. Så det fanns inget att göra och vi skulle bara vara där två nätter och en dag. Så det var egentligen perfekt att vara sjuk då. Tänka sig, det regna dessutom hela tiden vi var där, så det blev film tittande och för mig sängen nästan hela tiden. Det ända vi gjorde var att tvätta, men det var bara slöseri med pengar. Det kosta 5 dollar per maskin och det blev absolut inte rent, var nästan som att maskinen bara blött ner kläderna. Så efter var vi tvungna att tvätta en del saker för hand. Haha, vi var inte så glada över det med tanka på att 5 dollar börjar bli mycket pengar för en själv nu.

Väldigt längesen! Har vart lite överallt där det inte funnits så bra internet och även att mitt egna har tagit slut! Men nu har jag lite internet och sen när vi kommer tillbaka till Cairns, på onsdag, så har jag Wifi = uppdatera bloggen ☺️ Men en liten sammanfattning, vad har vi gjort?

- fraser Island, kommer ett inlägg med bilder

- Agnes water/1770, ett mellan stopp och jag var riktigt förkyld (sängliggande)

- whitsundays, ute på en båt 3 dagar! Super kul, snorkla, hoppa från båten, åkte rutschkana m.m 😃

- Magnetic Island, en mysig liten ö där vi bodde i små hyttor vid havsutsikt!

- Cairns, återförenade med vår lilla East coast familj 👌🏼 sedan Daintree rainforest, massa regn!

- back i Cairns, DYKARCERTIFIKAT! 2 dagar skola och pool övningar, 3 dagar till havs med 10 dyk!

Ja så vi har gjort massa! Och jag ska skriva ett inlägg om varje, så det blir mycket att läsa 😉

Vad ska man säga? Vilket paradis! Några av de bästa dagarna! Vi åkte på en tour till Fraser Island, men vi tog ändå hand om oss själva. Vi åkte dit i 8 stora jeep bilar, 8 i varje. Varav i två bilar car man nio (leader car) för då var det en ledare som körde. Så delades vi upp i två grupper alltså 4 bilar i varje grupp, med en ledarbil. I vår bil var vi 3 killar och 5 tjejer, alla killarna körde och sen bara jag av tjejerna. Det som var det speciella med att köra på Fraser var att det finns inga vägar, bara sandvägar. Så vi körde på stranden och sen inne så blev det väldigt bumpyride. Haha vissa gånger var hela bilden på sniskan! Men allt gick bra och gruppen i din bil dela och laga man mat med. Vi hade turen att hamna med jättegoa människor! Så vi blev verkligen som en liten familj efter de tre dagarna!

Vi sov ju oxå såklart i tält! Så blev verkligen camping liv på riktigt! Jag sov inte så jättebra... Stenhårt och ingen kudde. Så andra natten kan man säga att jag blåste upp min packpåse och använde som kudde 👌🏼 så sov mycket bättre!

Men de ställen vi besökte! Asså paradis! Så underbart och så vackert!

Här är bara några bilder, på bilarna och sen på gruppen! Vi är vid en sjö!! Lake Mckanzie

Vi åkte även på en liten båt tripp med vårt hostel. Jätte mysig dag! Vi spelade volleyboll, grillade och även fick prova på paddle boarding! Det var väldigt svårt i början, speciellt när det åkte förbi en båt och vågorna kom. Roligast var ju att Annie kunde inte ställa sig upp 😂 varje gång hon försökte ramla hon. Jag ramla inte en ända gång! Dock var jag tvungen att sätta mig på knä några gånger... Men det var en riktigt rolig dag!

Dagarna i Noosa var väldigt roligt! Dock började mina dagar där med att sova och dricka te, var väldigt förkyld... Det fanns inte jätte mycket att göra i Noosa, det fanns en Coast walk som tog ca 3 timmar som vi gick. Lika fint som vanligt, det är så sjukt att man verkligen har vant sig vid denna vackra natur!

Efter surfers drog vi vidare till Brisbane. En stad som ligger lite mer inåt i landet så blev en paus från stranden. Var där två nätter, så endast en dag. Staden var fin men väldigt fancy, alltså många kostymnissar och dyra restauranger överallt. Haha så kanske inte riktigt staden för oss som backpackar och har en väldigt tajt budget 😂 men väldig fin stad! Vi åkte färjan i ån som går igenom staden och sedan hade lite picknick i solnedgången :)

Dock så blev vi dunder förkylda... För luftkonditioneringen var på typ 20 grader och det var 35 grader ute... Vi fråga om man kunde höja värmen, och hon sa att de kunde höja till Max 22. Haha så sov fullt påklädd och Duntäcke!

Från Byron Bay till Surfers Paradise! Bussresan gick bra och nu lämnade vi New South Wales och åkte in i Queensland. Lite tråkigt att vi bara var i Surfers 3 dagar, hade känt att en vecka hade vart bra. För nu han vi inte se så jätte mycket av staden och vara turister. Vi hängde mest på stranden, vilket också va ganska skönt! En väldigt mysig och fin stad, ska verkligen åka dit igen, men då lite längre 😊

Då har vi nu vart på vårt första stopp, Byron Bay. Imorgon bär det av till Surfers Paradis, där vi ska vara 3 dagar. Under de dagar vi vart här har vi chillat på stranden! Och njutit av sol och att vi nu inte har några måsten. Ja vi har vart i Australien i 2 månader och de senaste veckorna har man inte haft den semester känslan som man har nu, liksom mer som en vardag. En riktigt bra vardag! Så saknar man Sydney? Ja, men nu har vi semester på riktigt och så mycket skoj planerat!

Det turistiga vi gjort här i Byron, eller ja utanför, vi har åkt till Nimbin. Det var mysigt och intressant, men jag trodde att det skulle vara extremt hippie. Har väl sätt för mycket på film och har trott på det jag sett. Haha men ja klart det var en hippie stad, men mest i mina ögon en liten liten söt by med intressanta människor. Så där var vi i 2 timmar och strosa runt. Vi åkte på vägen dit förbi ett vattenfall, kommer inte ihåg namnet, heh. Fint och nästa gång jag är i Byron ska jag dit och bada ☺️

Har nu äntligen skickat över bilder till mig så jag kan visa hur vackert och coolt det var när vi var i Blue Mountains!

Vi tog tåget dit, ca 2h, och eftersom vi åkte på en söndag kosta det endast 2,50! Sen bestämde vi på en karta hur vi skulle gå och självklart missuppfatta vi vår gå slinga. Men vi fick se allt vi ville se och tror vi vandra runt i ca 5 h. Det var blandade känslor när vi gick... Dessa jävla trappor, underbar utsikt, svetten rann, sjukt fin natur osv. Men i slutändan var det så värt den där träningsvärken och de ömma benen!