Först och främst huur mysiga bilder är inte detta? Bilderna är från förra årets skotertur där vi grillade palt och bara hängde ute på en ö nära Rosvik. Längtar verkligen tills vintern kommer igång på riktigt och solen börjar visa sig mer. För det mysigaste som finns är att dra ihop ett stort gäng, pimpla och bara mysa.

Hej på er. En Tisdag mitt i livet kände jag bara; varför inte uppta bloggandet igen? Har faktiskt dammat av kameran hemma och försöker ständigt hålla fingrarna i styr på Instagram för att INTE skriva en novell under varje bild (för er ovetandes har jag min Instagram @trainingbyliv som jag uppdaterar rätt dagligen). Hur som haver, oavsett anledningar så tänkte jag damma av bloggen.

I morse avverkade jag ett Biceps & Magpass, vart lite på känn då jag inte alls hade planerat träningspasset - trots det fick jag ihop ett bra pass som avslutades med att kötta lite backintervaller på löpbandet. Utöver det är det såklart bara jobb som står på schemat, jobbar fram till 17.00 så utlovar lite fler inlägg därefter.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Hur fint är det inte uppe i fjällen? I somras firade vi mamma 50 år uppe i björkliden, och vi bodde med utsikt över lapporten. Så himlahimla fint. (Bjussar er på lite fjällbilder i brist på bilder just nu, hoppas det är okej)

Igår var jag igång från 04.00 till 22.00, där av ekade bloggen väldigt tomt. Efter jobbet handlade jag mat, kom hem - värmde en matlåda och började sen att laga matlådor till kommande dagar, mer spännande liv än så har jag inte. Vart klar precis så jag hann ut på den planerade kvällsprommisen med Lina innan vi gjorde fruktsallad och tittade på idol (vad annars hehe).

Var helt sluuut i morse och hade förväntat mig att jag skulle kunna gymma på morgonen. Då förstår ni ju besvikelsen eftersom det inte var aktuellt med tanke på att jag fortfarande inte är kry.... Något jag måste bli bättre på är dock verkligen att lära mig ta det lugnt & inte stressa så mycket över allt. Kanske borde börja med yoga hehe.

Likes

Comments

Godmorgon, efter en relativt lugn helg så är jag äntligen lite piggare i kroppen. Trots att mina lungor fortfarande bråkar så skulle jag säga att jag är ganska frisk ändå. Inte helt redo för fysisk aktivitet i form av gymmande eller löpturer. Har dessutom fått order om att åka till VC OM jag fortfarande har problem till slutet av veckan. Så får ta mitt mående just nu med en lite nypa salt...

Vaknade 04.00 som vanligt på Måndagar eftersom jag alltid vill säga hejdå till Oscar. Efter kramkalaset så gick jag på en timmes prommis, ååh så fint & fridfullt det var. Lägger in två bilder så ni får se (med mobilkvalité tyvärr). Efter prommisen testade jag en ny frukost - kände inte riktigt för att käka gröten idag. Så använde samma ingredienser till att istället göra två "mackor". Vart verkligen helt okej, smakade inte precis som ett gott färskt bröd men som scones skulle man kunna jämföra det. Är alltså enbart samma mängd havregryn jag brukar ha i gröten med lite vatten ihopblandat och in i ugnen. Tips tips.

Next up: en arbetsdag fram till 17.00.

Kolla vad dimmigt och fint.

Likes

Comments

I och med att jag la ut dessa bilder på min "tränings"Instagram (@livbrannstroms) så fick jag väldigt mycket positiva kommentarer och frågor. Tänkte främst att jag laddar upp denna text som jag skrev där för att ge er lite insikt på VARFÖR jag valt att minska i vikt och mått.


"Så nöjd att jag hoppade på hälsotåget och så STOLT över att jag inte gett upp - som den sanna jojobantare jag tidigare varit. Allt började väl med att jag alltid har kunnat äta HUR mycket som helst utan att känna någon mättnadskänsla, inte riktigt förstått hur kompisarna blir mätt på en minimalisk portion (i mina ögon). Till att knapra sallad och vara rädd för kolhydrater, och försöka träna mig ner i vikt, unnat mig en godis, fått ångest, ätit ännu mer, och tillslut letat fram allt onyttigt jag hittat för att värka i mig det och sedan tänka att "äsch jag orkar inte träna mer". Att tillslut inse att ÄVEN fast att jag inte lider av någon ätstörning så hade jag inte någon bra relation till mat för fem öre.

Från allt detta tills att nu ha en sund syn på mat och insett att bara för att jag äter en godispåse behöver inte alla andra måltider på min dag vara onyttiga och även om jag tränar och vill nå nya mål i träningen så betyder det inte att jag inte kan äta en pizza till middag. Framförallt så har jag hittat det roliga i att ha en balans i maten och träningen och det mina vänner tar tid att hitta - men det går. Och de är så jäkla skönt när man nått dit, ingen ångest, inga dåliga tankar. Man bara lever och är nöjd över sig själv.

Jag har alltså lyckats helt på egenhand att skala av TVÅSIFFRIGT, både runt midjan och på vågen(!!). Med MAT (mycket mat) och HÅRD, TUNG träning. Inga genvägar, utan hårt slit. Detta är inte ett slut för mig, utan ett delmål på vägen. Nu fortsätter jag mot nya mål och resultat."

Så efter detta har frågorna som jag fått på privata meddelanden/kommentarer varit HUR gjorde jag det? De är faktiskt en väldigt svår fråga när man helt plötsligt har en ny livsstil och ett nytt tänkande. Men främst så gick jag från 0 - 100 gällande träning. Istället för att inte träna alls, eller försöka mig på cirkelträning började jag lyfta TUNGT i gymmet varvat med intervallträning. Vad betyder det? För mig innebar det helt enkelt att våga öka vikterna på gymmet & köra fler set på övningarna. Sen gick jag även från 0-100 på att äta hälsosamt. Jag käkade ofta godis, ofta mycket mat (alltså då snackar vi för mycket mat. Jag åt fast att jag var mätt) till att hålla koll på mitt intag i form av vikt och kalorier. Jag räknade mina kalorier till en början för att få förståelse för mina livsmedel, de är däremot inget jag rekommenderar för alla då vissa blir triggade av detta men för mig fungerade det väldigt bra. Jag lärde känna min kropp och de är nyckeln till resultaten.

Jag vet tex. att jag måste ha kolhydrater för att kunna prestera och därefter tappa fett %, jag måste äta mellis för att inte bli dödshungrig i och med att det leder till att jag då jag oftast hetsäter då. Helst godis och socker. Jag måste undvika sötningsmedel helt. Dem grejerna med självklart stenhård träning har gett mig resultat. Men jag tror inte att de finns ett "recept" på hur man går ner i vikt. Allt är olika från person till person. Lär känna era kroppar, hitta hälsosam mat som ni gillar att äta, undvik socker och sötningsmedel (själv dricker jag enbart nocco och sätter en skvätt funlight i min naturella kvarg. Äter inte så mkt bars eller puddingar osv) och addera en dos träning i vardagen OCH VAR SNÄLLA MOT ERA KROPPAR så kommer ni se resultat.

Likes

Comments

Äntligen en fungerande dator, nytt objektiv till kameran och en hel del fritid. Ganska bra kombo för att ta tag i ens intressen för både att uttrycka mig i text och fotografera.

Steg upp 04.00 i morse och skjutsade min bästa vän och definitivt min andra halva (klyschornas klyschor jag vet) till hans skjuts, under veckorna jobbar nämligen min pojkvän borta vilket jag helt ärligt tycker är så jobbigt i och med att jag är väldigt beroende av att ha någon nära mig. Men, det är bra att jobba på sina svagheter också & som tur är blir det bara lättare och lättare för varje dag som går att acceptera att jag är själv på vardagarna. Sen blir ju jobbveckorna betydligt skönare när jag har något att se framemot varje vecka!

Hur som haver, befann mig på gymmet 05.20 - som vanligt när det är styrka+cardio på schemat. Brände av ett grymt benpass med bland annat: liggande benpress, squat, Hipthrusters , Walking lunges och så vidare samt cardio i from av trappmaskin, roddintervaller som avslutades med powerwalk i lutning 10 på löpbandet.

Är en person som lätt blir väldigt uttråkad, där av måste jag hoppa runt på alla olika cardiomaskiner för att kunna genomföra den tiden som är tänkt haha, kaaan inte bara vara jag? stod imorse brevid en kille som stod på trappmaskinen i över 50 min?! själv orkar jag typ max 20 min innan jag blir uttråkad hehe. Nej nu ska jag jobba fram till 17.00 och därefter en powerwalk till en vän för att ha idolmys - HÖSTKÄNSLOR deluxe.


Likes

Comments

Min morgon bestod av bästa grötfrullen på länge. Har i vanliga fall alltid proteinpulver och hallon men testade som ni ser med lite kiwi, hallon och barebells "nutella" och viktigaste komponenten tyngres kanelbulle (vassle). Var huuuur gött som helst!! och det kommer bli min framtida lördagsfrukost. Vardagarna får maten fortfarande bara vara något jag äter för att bli mätt hehe...

Tog mig ut på en låååång prommis - vilket var välbehövligt och lite senare på förmiddagen besökte Oscars Mamma vilket oss var hur trevligt som helst. Vi fick dessutom lite färsk och egenodlad potatis och morötter. Rena drömmen - så till middag blir det grillat med potatis & morötter i ugnen. MUMS! Ikväll ska vi nog bara mysa ner oss framför en bra film och njuuta av helgen.

Likes

Comments

Godkväll på er,

Efter massa tvättning, städning och matlagning samt några timmar lekandes i Lightroom - försöker lära mig, men gåår lite segt. Så kraschade jag i soffan. Planen var att fara ut på en joggingrunda, men har lärt mig att lyssna på kroppen...Känslan jag har i just nu med "trötthet" är inte ren lathet, alltså att jag inte orkar springa för att soffan lockar mer. Utan för att kroppen är helt slut efter en vecka i solen, fylld med träning på morgonen och sena kvällar/tidiga morgnar.

Sååå jag ger min kropp all kärlek den kan få med en kopp kaffe och lite youtube - har ganska mycket att ta igen efter en vecka (klagar inte hehe). Sen blir det tidigt i säng för att imorgon återfå min pigga kropp och alla mina rutiner jag har på en dag. Hoppas ni får en fin kväll.


Likes

Comments

Efter ca 1,5 år gymmande och tränande utan resultat så bestämde jag mig för att satsa allt. Med andra ord dra ner på fester, alkohol (trots att det inte var mycket alls som jag festade/drack innan heller), chips, godis, fika och halvfabrikat. Nu 10 veckor senare har mina resultat verkligen speglat mitt hårda slit - och det är jag så fruktansvärt stolt över. Jag har "en vecka kvar", det vill säga totalt kommer jag i 11 veckor ha tänkt på exakt allt jag stoppat i munnen.

Däremot förändrar nästa vecka inget egentligen, jag mår så bra av att undvika onyttigheter och träna regelbundet. Min mage har inte lika ont längre, jag är piggare, jag sover bättre, jag har fått en bättre hållning och framförallt fått en bättre relation till mat. Tidigare har jag nämligen haft det väldigt svårt med hetsätning, jag har näst intill bara ätit för att. Inte på grund av hunger utan bara för att det finns mat, jag har alltid haft svårt att tacka nej till fika och mat, TROTS att jag som sagt inte ens varit hungrig och jag har nästan aldrig känt mig mätt. Nu mera har jag så himla sund relation till mat och snacks, nästan så att jag blir rädd av att tänka tillbaka på min relation med mat tidigare.

Däremot är det alltid gött att kunna käka en go hamburgare med pommes, lite godis när man känner för det. Det viktigaste enligt mig är att man har en go balans i livet, för mig betyder det dock inte att jag käkar godis varje dag bara för att jag är sugen på det. Jag föredrar clean mat på veckorna och lite unna sig på helgerna. Perfekta balansen om ni frågar mig. Dessutom är jag så taggad på att fortsätta med träningen, utveckla min teknik och bli starkare. För de är så fruuktansvärt roligt. Är så stolt, nöjd och glad över mig själv. Inget är omöjligt. Klapp på axeln till mig själv.



Likes

Comments

Efter en helg ute i det fina vädret, med bland annat gräsklippning, solning och altanbygge ska denna söndagen ägnas åt städning, tvättning och packning. Om exakt 4 dagar går jag på 3 veckors semester och det kommer väldigt lägligt och är lite spänd på vad hösten har att erbjuda.

Hur som helst. I och med min viktnedgång så testade jag för några, eller okej många veckor sedan att göra en nyttig(are) brownie med enbart ägg och barebells "nutella". Ni måste verkligen testa!! Längtar verkligen tills Torsdag då min "sötningsmedeldetox" är slut hehe. Älskar faktiskt att unna sig en bar om jag är lite godissugen och framförallt är jag hur peppad som helst på att testa den nya "godiset" Tweek. Är ju en sucker för nyheter hehe.

Nej, nu ska jag ta tag i städningen här hemma. Ciao!

Likes

Comments