Kvällen inleddes hos Felicia med fix, plockmiddag och drinkar och avslutades in the middle of nowhere ute på Long Island. Det blev kanske inte som vi hade tänkt oss men det blev bra ändå <3 Gott nytt år!

• USA

Hade en fantastisk jul och vecka med 2/5 av familjen, trots att julkänslan inte direkt var på topp. Men att vara i New York vägde upp det rätt så bra ändå. På en vecka hann vi med en hel del; shopping längs 5th ave (läs: trängas med 29748637 turister som också ville se granen vid Rockefeller center och Saks fifth's julskyltning), Rangers game, Top of the Rock, Central Park, the Carol King musical på Broadway, julmiddag på Red Rooster i Harlem, burgare på PJ Clarke's, frukost på the Butcher’s daughter, stros i Soho, finanskvarteren, Brooklyn Bridge (i -10 och galen blåst, utan vare sig mössa eller halsduk), the High Line, ETC. Vi har verkligen bockat av många "måsten" i New York och det har varit härligt att bo i city också. Man lär känna staden bättre då tycker jag. Här kommer ett gäng bilder:

<333

Det som en gång var över hundra dagar har nu blivit noll. Idag kommer äntligen pappa och Nils!!! Sitter just nu på tåget in till city för att möta upp dem senare ikväll. Lite pirrigt är det allt, det har ju trots allt gått fyra månader sedan sist. Christmas in nyc, I’m ready for you!!!

I tisdags bjöd Amanda med mig på broadway! Närmare bestämt Christmas Spectacular, en familjeföreställning som endast går nu under julen. Det var sååå häftigt!!! Showen var bra med fantastisk dans, sång och spel. Längtar redan till nästa broadway som förhoppningsvis blir mycket snart!

• USA

Nu har det redan gått en vecka sedan våran härliga Bostonhelg! Vi hade verkligen såå mysigt. Det snöade (årets första tjoho!!!) hela lördagen och dagen ägnades åt att bara strosa runt. Vi hittade en mysig shoppinggata där vi hängde större delen av dagen, shoppade lite, åt pizza och spanade in all julbelysning. På kvällen åt vi middag i det italienska området North End innan vi begav oss mot Harvard Square för andra äventyr. På söndagen hängde vi på Shake Shack och gick en promenad i det vackra vädret innan vi tog tåget hem igen. Boston, som till skillnad från NY var förvånansvärt lugnt, får 10/10. Åker mer än gärna tillbaka!

• USA

En blandad kompott bilder ifrån förra helgens julfix och häng i city. På lördagen inhandlades granen och juldekorationerna plockades fram och i söndags var jag i city med Matilda. Vi strosade mest omkring, såg granen vid Rockefeller center, testade den omtalade pizzaslicen från Joe’s pizza, svängde förbi Sockerbit och köpte med oss svenskt lösgodis och bara myste omkring i favoritstaden som New York verkligen börjar bli för mig. Speciellt i juletid!! Såå mysigt verkligen<3

En av höjdpunkterna på resan var helt klart besöket på Churchill Downs! Horse racing är nämligen väldigt stort i Kentucky, så det var ju nästan ett måste att se några race. Vi åkte dit på förmiddagen och ägnade några timmar åt att titta på tävlingarna, dricka drinkar, njuta av det vackra vädret och beta på hästar. Vann till och med 7 dollar, nöjd!

• USA

Thanksgiving var sååå mysigt! Dagen bestod mestadels av fix inför middagen. Vi lagade mat och bakade pajer men hann även med en liten promenad i det vackra vädret. Dessutom skapade vi världens finaste (och avancerade) bordsdukning! Från trädgården hade vi bl.a plockat ivy, löv, pinnar och blommor som tillsammans med ljus och lite frukt blev till en mindre skog på bordet. Blev det inte vackert?

Alla var uppklädda och fina när vi satte oss till bords redo att hugga in på all mat. Måste säga att thanksgivingmaten är lite udda, men det mesta otroligt gott! Det enda som inte föll mig i smaken var sötpotatis med marshmallows. Godast av allt var stuffing, brödsmulor som tillsammans med diverse kryddor tillagats inuti kalkonen och potatismoset. Till efterrätt blev det paj x3, pumpkin, pecan och äpple. Mums, mums, mums. Efter middagen såg vi en halv film innan alla somnade till följd av matkoma.

Summan av kardemumman så får min thanksgiving 10/10. Kände verkligen tacksamhet, över det jag har och över möjligheten att få fira i Kentucky!

• USA

I onsdags stod alarmet på 3 am. 4.15 befann jag mig på flygplatsen i Westchester och två timmar senare lyfte planet mot DC. Där återstod ytterligare någon timme innan jag fick boarda flighten mot Louisville. Resan gick bra och väl framme blev jag upphämtad av Anna, Scout och Emily. Det var lite nervöst eftersom att jag aldrig tidigare träffat dem, men de var supertrevliga allihop!

Hoppade in i Porschen (bucket list hehe) och efter 15 min var vi framme i deras hus där även resten av familjen mötte upp oss. De bor så fint med utsikt över Ohio river, som förövrigt är det som utgör gränsen mot Indiana. Fick se mitt rum och de gav mig en rundtur i huset. Det bästa var att få träffa Toby, världens sötaste, tjockaste, långsammaste engelska bulldog<3 Fick även hälsa på minigrisen Olive och deras två katter. Jag som saknar att leva kring djur hade hamnat i paradiset!!

Resten av eftermiddagen ägnades åt promenad över floden till Indiana, förberedelser inför thanksgiving, vin och god mat. Kände mig så väl omhändertagen. Hade därmed en jättebra första kväll i södern!

• USA

Det har hänt en del sedan sist. Jag har haft semester, fyllt år och firat thanksgiving i Kentucky. Haft vinkväll med tjejerna som inte avrundades förrän inpå småtimmarna, repat upp bilen (bye julklappsbudgeten), åkt in själv till city som nu håller på att omvandlas till ett julparadis. Jag har varit på horseracing och betat på hästar, klättrat klättervägg och ätit mängder av god hemlagad mat. Så tacksam för den senaste veckan och jag kommer självklart berätta mer om den! Nu återstår en dag kvar i södern innan jag tar flyget tillbaka till Connecticut ikväll. Ska njuta av den till max.