KLÄNNING ZARA SKOR K.COBLER

Såhär såg jag ut i lördags när vi var hem till min kusin på födelsedagsfirande. Den här klänningen har verkligen varit en favorit under sommaren.

Idag ringde klockan den vanliga tiden och det var alltså dags för jobb igen. Det var blandade känslor, men ändå mest skönt. Det svåraste var att somna i hyfsat okej tid igår. Men nu är alltså vardagen igång. Jag har tänkt att skriva ett inlägg om mina mål inför hösten senare i veckan. Har ni andra önskemål på inlägg, skriv en rad i kommentarsfältet vet jag!

Nu börjar det bli dags att skriva några rader om resan till Montenegro. Veckan kan kort sammanfattas som: jäkligt varm, mycket folk, men ändå helt underbar! Under veckan vi var där bjöds det på värmerekord så vi hade som mest 42 grader, vilket krävde ett och ett annat bad. Egentligen inte något som vi bangar på då vi båda älskar att bada, men morgonpromenaderna och springturerna blev inte av.

Vi bodde iallafall i Budva, men bästa stranden var i Becici. Andra bra ställen på stranden var på Slovenska Plaza fast vid Greco Beach och stranden nedanför Avala hotell. Maten var god men enbart några få ställen där det var wow. Det var mycket skaldjur och kötträtter, rätt lika menyer som i Kroatien. Deras egna vin var dock grymt gott.

Hur som helst så var det en fantastisk vecka med allt det där som jag vill att en solsemester ska innehålla, men om man väljer mellan Montenegro och Kroatien skulle jag tipsa om Kroatien. Montenegro är däremot billigare att leva i.

Imorse vaknade jag med huvudvärk och en kraxig hals som gör att jag knappt kan prata. Jag ägnade därför förmiddagen till att kolla serier och slappa innan vi på eftermiddagen åkte till IKEA för att samla inspiration till hallrenoveringen. Halv sju plingade det sedan på dörren för min familj kom över för lasagne och efterrätt. Alltid så mysigt att träffas och det är såna här gånger jag verkligen uppskattar att vi numera bor närmare familjen <3.

Nu ska jag packa ordning en väska för morgondagen och lägga på en ansiktsmask innan jag kryper ner i sängen.

SILKESLINNE TWILFIT KJOL DAISY GRACE SANDALER ATP ATELIER SOLGLASÖGON RAYBAN

Hörrni vad härligt det är med semester. Igår kikade vi Homeland långt in på natten och imorse när vi vaknade och himlen var blå bestämde vi oss för en tur med båten. Jag låg på däck och läste medan Fredrik fiskade. Vi hoppade också i för ett bad, det var ju ändå 20 grader i vattnet. Nu har jag precis duschat och gjort mig i ordning för en middag på Terrassen med tjejerna i solskenet. Dags att cykla iväg och möta upp dem, ha en trevlig kväll!

Contains affiliate links

SKJUTDÖRRAR ELFA KRUKA DBKD GALGAR HAY KLÄDHÄNGARE ANNALEENA KORG ÅHLENS SPEGEL IKEA SKOSKÅP IKEA DÖRRMATTA MIO PAPPERSKORG SVENSKT TENN SKÅLFÖRVARING AYTM LAMPA ELLOS

Till hösten ska vi piffa till hallen. Vi ska måla vitt, slå ut en garderob och sätta in hyllplan hela vägen upp och platsbygga en garderob. När det är fixat skulle jag vilja inreda lite med sakerna här ovanför.

Nu har vi kommit hem efter en vecka i ett soligt och varmt Montenegro. På flygresan hem blev jag förkyld så idag har jag haft en slappdag här hemma. Jag har dels letat inspiration till hallrenoveringen och dels gått igenom bilder från resan. En uppdatering från den kommer i veckan.

Hudvård är något jag kan nörda in mig på rejält och jag älskar att prova nya produkter. Av den anledningen har jag sällan samma produkter en längre tid. Men det som jag använder nu tänkte jag berätta lite mer om.

Första steget, både morgon och kväll, är special cleansing gel från Dermalogica. Med den försvinner både smink och smuts.

Som steg två brukar jag alltid spruta på en riklig mängd multi active toner, också den från Dermalogica. Denna brukar jag också spraya på ansiktet ett par gånger till under dagen.

På morgonen brukar jag sedan addera en solkräm med spf 50, protect my face, från LCC. Sedan har jag smink över det.

På kvällen kör jag samma steg ett och två som på morgonen. Mellan dem kör jag också daily microfoliant scrub från Dermalogica och istället för solkräm har jag på ett rethinolserum från Dermaceutic. Det är första gången jag testar det så därför har jag 0.5%. Men jäklar vad bra det är! Sedan lägger jag till en ansiktskräm, skin smoothing cream från Dermalogica.

Några gånger i veckan brukar jag ha en peelingmask från Comfort Zone och känner jag mig torr brukar jag emellanåt ha en fruktmask från Maria Åkerberg över natten.

Jag skulle vilja addera rutinen med en starkare peeling, det ska jag leta efter till hösten.

​KLÄNNING LINDEX   SANDALER ATP ATELIER   STRÅVÄSKA ELLOS

Jag tänkte mest bara säga hej innan jag ska släcka ner och sova. Nu är väskan packad, jag har sagt hejdå till tjejerna och jag är nästintill redo för avfärd mot Montenegro imorgon. Flyget går inte förrän imorgon eftermiddag så vi har planer på lunch och ett glas vin på Arlanda innan.

KLÄNNING FAHRMAN X ELLOS SANDALER ATP ATELIER

En favorit denna sommar. Både klänningen och skorna är nya för säsongen och åh vad jag gillar dem båda!

Idag har jag haft en härlig, men lugn dag. Jag har varvat tvätt med bokläsning på balkongen. I eftermiddags hämtade brorsan upp mig för fika hos mamma och pappa och sedan fotbollskik på Jernvallen. Saknar fotbollen så mycket varje gång jag ser en match.

Nu under kvällen köpte jag och Fredrik med oss mat hem och sedan startade vi packningen inför resan på fredag. Vi påbörjade också en ny serie, Homeland. Än så länge verkar den riktigt lovande!

Nä, dags att sova, godnatt <3

Mina föräldrar köpte en sommarstuga i dalarna förra hösten. Så den här sommaren har det liksom varit premiär. Jag älskar stället redan! Att kunna sätta på sig morgonrocken för ett morgondopp i sjön innan frukost. Ta en promenad eller springtur längs somriga grusvägar. Ligga på verandan och lösa korsord och emellanåt svalka sig med ett dopp i poolen. Grilla varje måltid. Kvällsfiske på bryggan med en spegelblank sjö som utsikt för att sedan värma sig under filten i soffan, lyssna på poddar och äta godis eller ta ett glas vin och spela kortspel. All stress är som bortblåst.

Vilket paradis det är! <3

Imorse gjorde jag och Fredrik ordning pastasallad och hällde upp kaffet i termos. Solen sken, himlen var blå och en dag på stranden var självklar. Där blev det sedan några sidors läsning i en ny deckare, ett uppfriskande dopp i havet och en ljuvlig dag. Framåt eftermiddagen när molnen blev fler och fler åkte vi hemåt för en springtur bland skog, åkrar och kossor. Träningen avslutades sedan med lite styrkeövningar innan middagen.