Godmorgon kompisar!

Idag gick jag upp ca 8.00 och gick en promenad. Det blev ingen superlÄng utan ca 30 min, men det Àr bara skönt att komma igÄng lite pÄ morgonen nÀr man ska jobba resten av dagen. Jag gjorde Àven lite övningar utomhus innan jag gick in och Ät frukost.

➖

Jag mÄste sÀga att just nu kÀnns det sÄ himla bra! Jag har sÄn trÀningsglÀdje och massa motivation. Denna kÀnslan har jag verkligen saknat och nu tÀnker jag ta vara pÄ den sÄ mycket jag bara kan. Det som kÀnns extra bra Àr ocksÄ att jag inte har för hög press pÄ mig sjÀlv nu. Jag kör pÄ sÄ mycket jag kan utifrÄn dagsform och vad jag kÀnner för. Vissa dagar blir det hÄrdare pass och andra lite lugnare. Men bara att ha trÀningsglÀdje igen Àr sÄ hÀrligt!!

Ha en underbar dag mina vÀnner,
PUSS&KRAM

IgĂ„r firade jag och Daniel tvĂ„ Ă„r tillsammans. Det har varit de bĂ€sta Ă„ren i mitt liv! Han Ă€r mannen i mitt liv, min sjĂ€lsfrĂ€nde & bĂ€sta vĂ€n♡

Vi firade vÄr dag med mat, bubbel & drinkar pÄ Waxholms hotell, sÄ himla mysigt och vÀldigt gott!

VĂ€rldens lyckligaste tjej♡

Godmorgon kompisar!

Idag började jag min dag pÄ absolut bÀsta sÀtt. Jag gick upp strax efter Ätta, gick en lÄngpromenad och avslutade med nÄgra övningar pÄ utomhusgymmet, SÄ hÀrligt!
Men nu har jag kommit in igen och sitter och Àter frukost samtidigt som jag tittar pÄ unga förÀldrar (Àlskar det programmet haha). Alldeles strax ska jag stÀda lite innan jag duschar och fixar iordning mig.

IkvÀll vÀntar en hÀrlig middag med Daniel. Vi ska fira vÄra tvÄ Är tillsammans(!!), och det ser jag vÀldigt mycket fram emot!

PUSS&KRAM

Min frukost idag bestod utav yoghurt med hackade mandlar & kokoschips, Àggröra, kiwi & en kopp varm choklad. Chokladen gjorde jag pÄ mjölk , ekologisk kakao & en liten skvÀtt agavesirap!

GodkvÀll kompisar!

Idag har jag faktiskt lille-fredag för jag Àr nÀmligen ledig nu tis & ons, sÄ skönt! För att fira det sÄ gjorde vi goda halloumiburgare till kvÀllsmat. Jag har aldrig direkt Àtit halloumi förut, men nu tycker jag att det Àr supergott! Och att ha det i en burgare istÀllet för kött tycker jag Àr riktigt smaskigt.

Allt du behöver Àr tillbehör som du tycker om, nÄgon typ av bröd (eller salladsblad istÀllet för bröd) och halloumi! Stek halloumin och förbered tillbehören - gör till en burgare - KLART!

Ha en hÀrlig kvÀll,
PUSS&KRAM

Det Àr sÄ mysigt att duka upp frukost framför tvn och sen Àta lÀnge och titta pÄ en bra serie. Vi tittar just nu pÄ vikings och jag kan starkt rekommendera er att se det, sÄ spÀnnande!

Efter att ha startat denna söndagen pÄ bÀsta sÀtt ska vi nu göra oss iordning och fortsÀtta dagen! Vi ska först till Daniels farmor pÄ besök och efter det ska vi trÀna en stund.
Vad har ni för planer denna söndag?

Ha en fin dag,

Godmorgon kompisar!

SÄ hÀrligt att vakna upp till en ledig söndag. Kunna dra sig i sÀngen hur lÀnge man vill och inte stressa över huvud taget. Snart ska jag gÄ upp och göra frukost dock, magen kurrar.. haha. Ska bara komma pÄ vad jag Àr sugen pÄ.

➖

Under tiden tÀnkte jag dela med mig av en dessert som jag gjorde igÄr! En enkel och god chokladmousse. Jag gjorde den pÄ sojagrÀdde vilket betyder att den Àr vegansk. Ett hett tips nÀr man Àr sugen pÄ nÄgot sött men inte orkar göra nÄgot komplicerat.

Du behöver:
För ca 4 portioner.

1 förpackning med sojagrÀdde
Ca 1/2 dl ekologisk kakao
1-2 msk agavesirap (eller sÄ mycket du sjÀlv tycker blir gott)

Vispa grÀdden med en elvisp tills den Àr nÀstan klar. TillsÀtt sedan kakaon & agavesirapen och vispa tills du har den rÀtta konsistensen pÄ grÀdden. HÀll i serveringsglas och toppa med nÄgot du tycker om. Jag toppade med hackad mörk choklad & fÀrska hallon.
KLART!

Detta Àr en av mina favoritplatser pÄ ön. Imorse satte jag mig hÀr en stund efter min promenad och bara andades. Jag vet inte, men ibland tycker jag att det Àr sÄ skönt att bara fÄ sitta för sig sjÀlv. Sitta för sig sjÀlv och endast fokusera pÄ att andas djupt och komma ner i varv. Man hÄller i regel ett ganska högt tempo under dagtid pÄ jobb och sÄdÀr och dÄ tror jag att det Àr viktigt att bara andas ibland ocksÄ. Man mÄste unna sig det. Hade det inte varit för att jag skulle ivÀg och jobba sÄ hade jag kunnat sitta dÀr hur lÀnge som helst idag. Bara titta ut över vattnet, lyssna pÄ musik och andas. Det ska jag göra pÄ onsdag nÀr jag Àr ledig!

Ha nu en riktigt bra dag, och unna er att ta det lugnt!

Godmorgon söndag!

Idag Àr det valborgsmÀssoafton men jag ska dessvÀrre jobba hela dagen. Men det gör mig inte sÄ mycket. Jag började iallafall dagen redan kl 7 med en liten promenad lÀngs vattnet för att vakna till. Jag var helt slut igÄr kvÀll efter jobbet, vilket resulterade i att jag somnade tidigt och nÀr jag vaknade imorse kÀnde jag att jag behövde lite frisk luft. Jag behövde komma ut och fÄ andas lite innan jag spenderar resten av dagen inomhus.

NÀr jag kom in fixade jag lite frukost och Ät den i sÀngen till ett avsnitt av sex and the city! Det blev dock en ganska trÄkig, men ack sÄ god, frukost i form av soygurt med hackade mandlar & riven kokos. Jag orkade inte handla igÄr efter jobbet sÄ detta var vad som fanns, haha.

Ha en fantastisk Valborg kompisar!

GodkvÀll kompisar!

Nu har jag intagit sofflÀge och tÀnker inte resa mig igen ikvÀll (bara för att hÀmta en till majskaka snart dock..). Jag har haft en jÀttebra dag med bÄde tennis, shopping & massa tid tillsammans med Daniel. Jag mÄste sÀga att vÄra tennis-skills börjar ta sig! Idag fick vi till riktigt bra spel, sÄ nu börjar det bli Ànnu roligare att spela.

➖

Vi gjorde dessutom en supergod lunch idag (Àr sÄ glad att det blev lunchlÄda tills imorgon ocksÄ, halleluja!). Inget komplicerat, utan bara lax med spenat & fetaost i ugn tillsammans med ris, sallad & romsÄs! Det behöver inte alltid vara svÄrt för att vara gott.

SÄ hÀr gjorde vi:

Tina laxen och sÀtt sedan ugnen pÄ ca 160 grader.
LÀgg laxen i en ugnssÀker form och stÀll in dem i mitten av ugnen i ca 20 min. NÀr det Àr nÄgra minuter kvar tar du ut laxen och lÀgger pÄ fetaosten (och spenaten om du vill ha den varm) stÀll sedan in den i ugnen igen de sista minuterna.
Koka samtidigt riset, gör en god sallad & rör ihop romsÄsen!

KLART!

Nu ska jag titta pÄ unga förÀldrar och sedan nÄgot avsnitt av sex and the city!

Ha en fin kvÀll,

Idag Àr Daniel & jag lediga och vi började dagen med bananpannkakor (recept
HÄR). Jag Ă€lskar att göra extra god frukost nĂ€r man Ă€r ledig! SĂ„ vi började helt enkelt dagen pĂ„ allra bĂ€sta sĂ€tt med pannkakor & Vikings!

Nu ska vi ivÀg och spela tennis!

Vi hörs senare,
PUSS&KRAM

(Bilder frÄn en annan gÄng vi Ät dessa pannkakorna till frukost)