I dag hade vi vår traditionella fredgsfrukost, denna gång saknade vi dock Kia. Kan inte säga det nog med gånger, älskar denna tradition.

Nu väntar weekend off och NYC, äntligen!!

I tisdags fyllde fina Elin P äntligen 21 år och legal för en andra gång. Jag och Kia lämnade en liten present till henne på självaste dagen och i onsdags firade vi med cheesecakes på Cheescake Factory. Nästa helg vankas 21 årsfest och vi är alla så taggade. Så bli så kul att få fira Elin på riktigt!

Sista Miami återblicken kommer nu. Jag är så tacksam att mamma och Åse kunde komma hit och hälsa på och att vi fick några underbara dagar tillsammans. Flertalet dagar spenderades på stranden i South Beach, promenerandes på boardwalken och med kvällsshopping. Det var till exempel på stranden som vi spenderade på julafton och juldagen. Vi åt julmiddag på en supergod italiensk restaurang, bytte julklappar på hotellrummet och åt en andra julmiddag på en mexikansk restaurang där vi provade vegansk tacos. Inte alls en traditionsenlig jul men minst lika bra för det ändå. Jag är så glad över dessa dagar och våra nya äventyr och minnen. Detta lever jag länge på!

Helgerna är verkligen heliga här och lyckas för det mesta alltid sluta upp på topp, denna helg var inget undantag. I fredags "bara-för-att"-träffade jag Kia och Elin, vi åkte till Wegmans och Insomnia Cookies innan de släppte av mig, som skulle jobba lördag morgon, och åkte vidare för filmkväll. Lördagen spenderades på gymmet, för lunch med Kia och sedan jobb en stund på kvällen. Familjen hade C's klasskompis familj över på middag och jag skulle hålla koll på barnen. Vi hade en ca 2 timmar lång nurfgun-fight och killarna hade superkul. Efteråt kom Kia över på filmkväll och fick träffa min V-familj för första gången. E & C var överlyckliga över att få träffa henne, haha.

På söndagen tog jag, Marie, Kia och Elin A tåget in mot Philly för att möta upp Sofie, Anna och Celine. Vi hade inga speciella planer för dagen men bestämde oss för att vandra ner mot Old City och Penns Landing. Det slutade med att alla förutom Elin och Sofie hyrde skridskor vid deras Christmas Fest. I strålande sol och lagom varmt väder trängdes vi på rinken i nästan en timme innan vi gick tillbaka emot Reading Terminal Market för middag. Vi avslutade sedan dagen hemma hos mig där även Anita slöt upp. Vi spelade spel och hade det mysigt. Perfekt avslut på en toppen dag!

Just nu väntar jag på att familjen ska komma tillbaka ifrån DC där de har spenderat natten. Barnen är lediga idag då det är Martin Luther King Jr. Day och jag funderar på att ta med dem till Skyzone när de är tillbaka.

Kan inte säga det nog med gånger, mina vänner är verkligen bäst. Tänk att man var så orolig över att inte hitta vänner här?

Vi kastar oss tillbaka till sol och värme i South Beach igen. Detta museum gick vi förbi nästan varje dag. Vi hittade nog nya skulpturer nästan varje dag också.

Detta var vyn ifrån bussen en tidig kväll när vi åkte Highway i Miami Downtown.

Imorse träffades vi som vanligt för den traditionella fredagsfrukosten. Denna gång blev det på Le Pain Quotidien i Wayne, den restaurangen är verkligen så mysig. Älskar vår fredagstradition!

Igår kväll efter att alla slutat möttes hela svenska gänget upp i Ardmore för middag på Not Your Average Joe's. Jag åt supergod sallad med crispy chicken, jordgubbar och färsk mozzarella och vi hade det som alltid supermysigt.

Tack till ElinP för att du alltid tar bilder som jag kan låna!

Vi kör ännu en återblick till Miami. Näst sista dagen tog vi en tur ner till Key West, ett måste för oss om man besöker Miami. Denna gång bestämde vi oss för att besöka en av stränderna eftersom att vi missade det när vi var där 2014. Eter supergod lunch på Hard Rock Café, som förövrigt har häftigaste huset i Key West vandrade vi Duval Street down och svängde av mot Fort Zachary Taylor Historical Park och standen som finns där. Om jag inte har helt fel så ska detta vara den enda helt naturliga stranden i Key West och den ligger precis där Mexikanska Golfen möter Atlanten. Tyvärr så blev vi inte jätteimpade av stranden, den var inte sådär drömmigt kritvit och stor, men den var ändå kul att se. Något vi blev än mindre impade var regnet som drog in, så vi fortsatte tillbaka till Duval Street. Väl där mötes vi av världens skyfall, inte alls speciellt roligt avslut på dagstrippen. Men jag antar att det inte alltid kan vara sol i Florida, även om det är the Sunshine State.

Fort Zachary Taylor Beach

Detta måste skrivas ner så att det aldrig glöms och kom på att jag nog missat det innan, det var länge sedan jag blev så varm i hjärtat som i denna stund. Någon vecka innan jul satt jag och C och pysslade med lite julkort som barnen själva gjorde och skickade till sina vänner. C frågar mig vilka jag skulle vilja skicka julkort till. Jag rabblar upp min lilla lista och när jag är klar utbrister C "But what about your dad, will you send him a christmascard?". Jag påminner honom om att det blir svårt att skicka ett kort till himmelen men att jag hade gjort det om det går, då svarar han bestämt men försiktigt "That's okay Lise, he will always be in your heart". Det går inte ens beskriva hur glad jag blev över att höra detta. Älskade lilla C, du vet precis hur man muntrar upp.

Pappa du är alltid med, även här. ​