Idag är ingen vanligt dag för idag är det Kias födelsedag. Oj, vad tacksam jag är över att jag träffat dig här. Aldrig hade jag trott detta när jag den där lördagen i september ringde dig, efter att ha träffat dig ca 20 minuter några dagar tidigare, och frågade ifall du ville följa med mig till NYC. Nu sitter vi här, åtta månader senare, med åtta månader kvar tillsammans i detta land. Så otroligt glad att jag har en vän som dig! Du är guld!! Grattis på födelsedagen älskade du! Finally 21 and legal.

Valborg är årets första högtid jag är van att fira som inte firas här i USA. Det fick det också att känns som att Valborg inte ens hände i Sverige, det känns så långt borta när de inte firas här. Jag, Kia, Edvin och Johan bestämde oss i vilket fall för att försöka få till lite Valborgs firande här borta. Vi möttes upp vid tvåtiden för att ta tåget till Philly, efter tio minuters väntan ropar de såklart ut att tågen var inställda. Som tur var så var Edvin snäll nog att köra och vi tog bilen till UPenn. Vi vandrade runt på campus, som var otrolig fint och fullt med massa gamla vackra byggnader, innan vi åt middag på en mexikansk restaurang i närheten. Lite glass fick sedan avsluta kvällen innan vi körde tillbaka till Wayne igen. En dag fylld med massor av skratt, som vanligt med dessa vänner.

Började min lördag med läsning ute i solen i vårt 27 gradiga väder och skype:ning med Selma, William och Helena. Så kul att få prata med dem igen!! Saknar ju er där hemma så mycket och blir alltid lika glad så fort jag får chansen att prata med er en stund. Sedan var det dags för lunch på IKEA med Linnea, Kia, Marie och Johan. Sååå gott med vegobollar, potatismos, brunsås och lingonsylt, ni förstår inte! Saknar svensk husmanskost mer än vad jag trodde, den är inte så dum ändå. Kia, Marie och jag styrde sedan mot Wayne för parkhäng och prat med Sofie innan det var dags för mig att ta mig hem för en jobbkväll. Hade bara C och vi åt middag, kollade film i soffan och mumsade på popcorn, inte alls dumt. Avslutade sedan kvällen med C, L och J ute på baksidan, kollandes på stjärnorna. Så mysigt!

Fredagskvällens endeavor blev Villanova College Party. Vi samlades alla i Johans trädgård innan vi ubrade till huset där partyt hölls. Typiskt amerikanskt college-hus som ser ut som vilken villa som helst men inuti är nergådd, sönderfestad och inte precis ett ställe jag skulle vilja bo på under min college tid eller ens en natt. Hur som haver, kul att se och uppleva! Glad att åka hem och sova i ett rent och normalt hus haha.

Sommarvärmen är här och vi bestämde oss för att köra fredagens frukost picknick-style i Ashbridge Park. Ett av våra bästa beslut på länge!

Denna vecka har fullständigt flugit förbi, kan inte förstå att det redan är fredag imorgon? Ni vet nog alla vad jag längtar mest till då - vår fredagstradition såklart.

Hur som haver, idag har jag hunnit med massor. Skrev klart del 1 av vårt homework, snabbtur till gymmet, besök på KMart för att fixa sista till C's utklädnad samt gjort klart den och planering av Hawaii med Elin ute i solen på hennes bakgård. Efter några regniga dagar är solen och sommarvärmen tillbaka och det var så mysigt att sitta ute en stund med Elin! Och såklart att få planera drömresan! Längtar så tills vi är där, fast ändå inte alls för när resan är över är det dags för många att åka hem. Men den tanken får stoppas undan ett tag till, förnekelse är min bästa vän!

Imorgon har C "Joy Cowley-day" de hyllar barnboksförfattaren och klär ut sig till sin favoritkaraktär. Såklart var C's en drake och jag har jobbat på utklädnaden hela veckan.

Kolla vem som är i Philly, älskade Alice!! Och jag fick en hel dag med henne i city idag. Så lycklig! Blev så förvånad när Alice skrev för någon vecka sedan och sa att hon skulle besöka Philly. Hur många tar sig hit om de åker till USA? Men gladast av alla är jag att hon hittade hit och att vi fick en dag tillsammans, vi kan ju inte ses så ofta i Sverige heller så jag tar varje sekund jag kan få. Vi åt brunch och vandrade runt på shoppinggatorna. Detta lever jag på ett tag!

På vägen tillbaka missade jag dock mitt tåg eftersom att jag stod på fel sida av plattformen (haha, så dum) men jag made it home och till skolan 10 minuter innan barnen slutar, wehå. Nu väntar en eftermiddag med utklädnadsfixande, lek och träningar. Tillbaka till vardagsfix efter en lyxdag!

Snabb update ifrån Starbucks. Här spenderar jag och Marie dagen och jobbar på vår uppgift till weekend klassen vi tog i helgen. Inte lika kul som vi ser ut att ha på bilden, haha.

Fredagens frukost skulle ha hållits på ett för oss nytt ställe i Villanova men när vi kom dit var det tyvärr stängt. Vi bestämde oss istället för First Watch som faktiskt var länge sedan vi besökt nu. För er uppmärksamma så blev det ingen frukost förra veckan då alla jobbade eller var bortresta så fredagens frukost kändes extra bra. Ett uppehåll på två veckor, eller snarare att helt ställa in frukosten för alla en vecka har aldrig hänt sedan vi startade upp denna tradition, visar på hur viktig den är för oss haha.

Dagens äventyr blev pedikyr med Kia och Marie. Så skönt och välbehövligt för mina små fötter som aldrig annars tas hand om. Men som Kia sa "massage-stolen och massagen efteråt var bäst", vi är stela som pinnar haha. Vi avslutade sedan med kaffe på Starbucks (vi är nog snart deras mest trogna kunder) innan jag och Marie bestämde oss för att köpa donut på vägen hem. Resten av min lediga tid spenderades på gymmet och nu är jag tillbaka i pick-up line på barnens skola och inväntar C.
Förresten, igår planerade jag och Mikaela resten av resemånaden och bokade boende för LA. Nu är det bara hyrbil och boende i SF som fattas sedan är allt klart. Wiho!!

​Ikväll väntar SB i Bryn Marw för att träffa Sofie (äntligen!!) och några fler igen.