Jag har landat på svensk mark igen, eller för ungefär 2,5 vecka sedan. Sen dess har jag hunnit med en hel del häng med min fina familj, träffat alla efterlängtade vänner, kommit tillbaka till jobbet, bytt gym från Friskis till actic och kommit igång med träningen(äntligen). Igår var det fredag och började dagen med årets första utomhuslöpning, 6 relativt lätta km men i en fruktansvärd motvind. Hann även med ett lunchpass på gymmet innan jag spenderade eftermiddagen med att vara barnvakt och sen vart det tacos och en lugn fredagkväll. Idag har jag än så länge hunnit med ett ATCpass följt av 30 min på crossen, och nu har jag slängt i mig lunch. Inga planer förutom en promenad med hunden innan jag ska spendera kvällen med Maria, tapas och vin är planen innan vi rör oss vidare till någon förfest och sen återstår det att se om man hamnar ute i vimlet, borde egentligen inte men brukar ju inte ha så mycket självdisciplin när jag har en del alkohol i kroppen. Ledig imorgon som tur är.
Hörs!

Internet har inte vart på min sida senaste tiden så slänger upp ett par bilder från första tiden på Bali, det kommer fler i ett annat inlägg! Vädret är väldigt upp och ner så vi försöker ta tillvara på alla soltimmar som går, annars tar vi massage, åker runt på en moppe, äter ungefär hela tiden osv. Vi anlände nyss till Bali, verkar vara ett mysigt hostel så hör blir vi kvar minst fem nätter, känns väldigt skönt att slippa flytta på sig på ett tag. Här är klockan halv åtta på kvällen så vi ska ta en sväng och kolla in området innan det blir sängen, och imorgon blir det förhoppningsvis att kika på risfält och hänga vid poolen.
Hörs

Vår Malaysiavistelse har nått sitt slut och om 4 timmar går flyget till stället jag sett fram emot mest på denna resa, BALI! Ska bli så himla kul och efter några dagar i storstan längtar jag till sol och bad(förhoppningsvis, ska vara dåligt väder där tyvärr). Vi börjar iallafall med fyra dagar i kuta som tydligen är värsta partystället så blir nog mest fest de första dagarna, varvat med poolhäng.
⭐️⭐️

Igår ställde vi klockan tidigt för att ta oss till petronas twin towers, otrolig utsikt! Efter det lade vi oss i en park för att ta det lugnt bara, slutade med att vi låg och sov några timmar. På kvällen efter vi hade vart ute och ätit satte vi oss och spelade lite kort och drack innan vi tog oss till en bar, fick även med oss lite sällskap från hostelet, alltid trevligt. Hade en väldigt rolig kväll/natt och stötte på en hel del trevliga människor! Blev dock lite för mycket för mig så när vi ramlade in på hostelet vid halv fem slocknade jag på två sekunder ungefär. Vaknade upp vid ett första gången idag och vet nog inte om jag har mått så dåligt förut som jag gjorde då, usch. Somnade iallafall om och vaknade upp nästa gång vid 16(!), alltså har aldrig i mitt liv sovit så länge förut. Blev en väldigt oproduktiv dag idag helt enkelt, men på kvällen tog vi oss till Ikea och åt köttbullar. Hoppas på att kunna sova inatt, men är nog tveksamt. Imorgon är sista heldagen här i KL så då tänkte vi ta oss till ett köpcentrum. Längtar dock bara tills på tisdag då vi åker till Bali!!

Nu har vi lämnat langkawi för storstan och hamnat i kuala lumpur🌆🌃

Igår lämnade vi Thailand och kom till en ny destination, Malaysia och närmare bestämt langkawi. Letade upp vårt hostel som vi blev positivt överraskade av då det var väldigt fräsch för att vara så billigt. Käkade middag för 12kr och sen hängde vi på rummet resten av kvällen. Idag var vi uppe tidigt för att ta oss till langkawi skybridge, höjdskräcken sattes verkligen på prov men väl uppe så var det bara magiskt. Tog oss sedan till ett vattenfall innan vi åkte till stranden och hängde lite i "centrumet" där. Nu har vi kommit tillbaka till rummet och precis tryckt i oss en falafelrulle(😋😋😋). Imorgon är det sista dagen här och då tänkte vi hänga på stranden. På torsdag förflyttar vi oss till storstan, kuala lumpur!

Har befunnit mig på denna ö i drygt ett dygn men jag är redan i chock över hur otroligt fina platser det finns här. Idag har vi legat på en mysig liten strand några timmar och nu på kvällen såg vi en magisk solnedgång, åt tacos och avslutade kvällen på ett tak med livemusik. Imorgon ska vi iväg och snorkla och redan på måndag lämnar vi denna fantastiska ö🏝🌅🌞

Nu har vi kommit till nästa ö, hejhej Koh lipe👋🏼🌞

Har åkt på en mindre härlig förkylning. Ont i halsen, hostar som aldrig förr och så feber till och från, energin är ungefär på noll men annars är det bra. Solen lyser med sin frånvaro och regnar gör det lite titt som tätt tyvärr, men ändå spenderar vi några timmar varje dag på stranden. Har legat i sängen och vilat ett tag nu, snart ska vi ner och köpa glass och ikväll tänkte jag strunta i att kroppen strejkar, får hoppas att lite alkohol gör susen och att jag blir frisk. Om två dagar åker vi vidare till nästa ö, koh lipe, och efter några nätter där så rör vi oss vidare till Malaysia🌞🏖

Igårkväll drack vi alkohol och dansade på stranden och när vi hade tagit oss upp idag tog vi oss till stranden någon timma innan det blev lunch. Nu ska vi upp till en viewpoint och försöka knäppa några fina bilder.