Just nu sitter jag och Ella på Bar Foxx vid Vasaplatsen. Det är så mysigt här så vi brukar gå hit efter företagsekonomin som vi har här i närheten.

Vi ska snart ta oss upp mot skolan och ha svenska.

Idag måste jag verkligen plugga för imorgon har vi ett stort förhör i sociologin. Eftermiddagen blir kanske inte den roligaste men det måste göras!

kram

Hur fint är inte detta? Älskar verkligen alla Gaudís verk och det är så mäktigt att han har designat något som detta.

Nu ska vi fika en stund och sedan åka hemåt för att äta middag på en känd tapas restaurang i närheten där vi bor.

kram

Under förmiddagen har jag och mamma shoppat det sista för denna resa. Alla affärer är dock stängda eftersom det är söndag. Vi har varit på ett köpcentrum som är öppet varje dag, trots helgdagar osv. Jag har inte hunnit kolla på Zara så noga än så det ska vi försöka hinna med imorgon tidigt innan vi ska åka till flygplatsen.

Jag är i alla fall väldigt nöjd med allt jag har köpt men nu räcker det nog, haha. Vi gick även tillbaka till Surf house som vi åt på härom dagen. Verkligen en av de bästa restaurangerna jag har ätit på. Nu ska vi vidare mot Sagrada familia som är Gaudís kändaste verk men som fortfarande inte är klart. Är supertaggad!

kram

För några timmar sen var vi i Park Guell och det var så himla fint. Hade gärna varit kvar där längre men vi hann inte eftersom vi ska på fotbollsmatch ikväll. Barcelona mot Sevilla på Camp Nou. Det ska faktiskt bli jättekul!

Vi sitter nu på ett café och äter lite tapas som sen lunch. Eftersom vi åt en sådan stor frukost så var ingen tillräckligt hungrig för att orka en vanlig lunch.

kram

Om ni någon gång är i Barcelona så MÅSTE ni gå hit! Ser ni hur fantastiskt god frukost de har? Det är ju ett plus att allt är väldigt fint också.. Bildvänligt ställe. Det heter Brunch & cake och det finns ganska många i Barcelona. Vi bor jättenära två av de så det var lätt att komma dit.

Jag åt en bagel med scrambled egg och rökt lax. På sidan om var det en supergod hummus och andra goda saker. Rekommenderar verkligen detta stället.

Nu ska vi shoppa ett tag och sen ska vi ta oss vidare till Park Gaudí och kolla på de vackra byggnaderna han har designat där.

kram

Om ni någon gång är i Barcelona så måste ni äta på Surf house. Det ligger vid stranden och har en så fin uteservering. Det enda är att man får vara där i tid om man vill få ett bord. Vi fick stå i en kö i typ tjugo minuter, men det var det värt! REKOMMENDERAR!

Nu ska vi gå in mot gamla stan och kanske köpa en glass.

• Foto, Resor

Jag är officiellt en riktig turist nu.. Vi var inne i ett av Gaudis hus som han har designat. Vi fick turkosa hörlurar och en telefon typ att koppla in dem i. När man satte på den så var det som en guide i lurarna och man fick se hur huset var möblerat när det var en familj som bodde där. Det var intressant de första tre våningarna men när man sedan kom upp till våning åtta osv så lyssnade jag inte längre.

Nu när vi är klara så ska vi nog börja dra oss mot en lunchrestaurang nere vid stranden. Är väldigt taggad för jag har hört så mycket om den!

• Foto, Resor

Jag har precis ätit den godaste maten!!! Jag trodde att restaurangen var asiatisk men den var japansk och brasiliansk. Så gott och en väldigt bra kombo. Jag rekommenderar alla som åker till Barcelona att äta på Ikibana. Vi åt en av deras rastning menu’s eftersom vi inte visste vad vi skulle beställa riktigt.

• Foto, Resor

Vi har precis fått in våran nachotallrik och ska nog sitta här ett tag och bara ha det trevligt. Senare ska jag möta upp min familj och vi ska äta middag på en asiatisk restaurang som Alva & Filippa har tipsat om.

• Foto, Resor

Eftersom Filippa har lägenhet i Barcelona så råkade hon vara här samtidigt som oss. Så vi bestämde att vi skulle ses på en lunch och lite shopping. Så kul!

Nu sitter vi på en restaurang mitt i centrum och jag har precis ätit upp min Risotto. Förmodligen den godaste risotton jag någonsin smakat.

Jag tror vi ska börja röra oss mot hamnen långsamt och kolla lite affärer på vägen ner. Väl där ska vi sätta oss på ett tacoställe och dricka något!

• Foto, Resor

Det var några timmar sen vi åt lunch nu och vi har hunnit shoppa en del.. Jag har verkligen hittat så många fina plagg och är så nöjd med allt.

Nu ska vi ta oss hemåt för att vila en stund innan middagen!

• Foto, Resor

Nu har vi precis varit vid en fästning uppe på ett berg. Man åkte linbana upp så det kändes lite som att vara i alperna. Det var så himla fin utsikt över hamnen och perfekt fotoväder. Nu är vi påväg till en lunchrestaurang vid vattnet och ska äta lite för jag är jättehungrig.

• Foto, Resor

Finns det något bättre än att vakna till ljudet av en stad? Jag öppnade jalusierna och solen lyste. Det är redan 17˚ så jag ska sitta ute, sola och dricka kaffe. Efter det ska jag duscha och göra iordning mig inför dagen.

Idag ska vi nog bara lära oss staden lite mer och turista runt lite haha!

• Foto, Resor

Nu är vi äntligen framme och ska snart ut och äta lite tapas. Lägenheten är så fin och ligger mitt i centrum på högsta våningen. Den har en stor terass och underbar utsikt.

Jag får visa bilder imorgon!

• Resor

Just nu sitter vi på Londons flygplats och äter frukost. Vårat plan går 10.50 och vi har därför lite tid att döda här på flygplatsen. De har ju Boots här och ska verkligen in och kolla om de har några erbjudanden på mitt smink.

Snart åker vi och jag är så taggad på att komma fram och se lägenheten!

• Resor

Jag hade en lång sovmorgon idag så har precis ätit en god frukost och lyssnat på en ljudbok.

Senare skulle jag till skolan för endast en lektion men den blev precis inställd, så är ledig! Åh vad skönt. Sen ska jag nog hem till inez och sova där. Vi ska laga god middag och bara ha en myskväll.

Bloglovin
Instagram
Blogkeen
Nouw

Varje måndag har vi en jättelång håltimma mellan 12.25 och 14.40. Då brukar jag gå till kontoret och jobba några timmar och även äta lunch.

Idag blev det gårdagens middag till lunch vilket var en ingefärakyckling med ris och en jättegod sallad.

kram

Nu har jag precis fixat mina blommor och hur fint blev det inte? Att komma hem efter en lång promenad, duscha och fixa sig och att ens rum är helt kliniskt rent är ju underbart. Ett rent rum med nya fina blommor, ååhhh...

Jag ska nu se serie, göra lite té och äta några zucchiniplättar!

kram

Imorse skulle jag egentligen gå till skolan men jag vaknade med en sådan sjuk kramp i magen. Jag var tvungen att springa ner och värma min vetekudde. La mig sen i sängen och kollade på en serie. Magen blev bättre men ändå inte helt bra. Jag gjorde lite våfflor och åt till frukost. Men magen blev inte så mycket bättre för det..

Sedan bestämde jag mig för att ta en promenad i det fina vädret. Det slutade med att jag och Wilma gick en jättemysig promenad längs havet och sedan stannade vi på Noble house och åt lunch.

Efter det blev jag sugen på att köpa blommor så vi stannade till på ett ställe och köpte superfina blommor som jag nu ska ställa i mitt rum. Dagen har varit perfekt!

kram

Jag har verkligen inte haft en bra dag idag.. Jag har blivit sjuk och har även mensvärk. Ingen bra kombo en dag i skolan 8-17.

Jag hade två prov idag och båda gick jättebra! Är så nöjd över det. Det är nog det enda som har varit bra idag faktiskt.

Sen jag kom hem så har jag bara kollat film och myst i sängen. Det förtjänar jag! Imorgon har jag dock orienteringsdag och det var ju inte så bra timing att bli sjuk nu då. Jaja, får en ny chans nästa år istället!

kram

Idag har jag verkligen bara pluggat. Kom hem runt fem eftersom jag slutade fyra. Har haft en bra dag idag, till skillnad från andra måndagar. Jag hade en så mysig kväll igår och somnade tidigt så det är förmodligen därför det inte var lika jobbigt att gå upp från sängen imorse.

Jag gjorde som jag brukade göra på måndagar idag. Jag jobbade under våran langa håltimma som är mellan tolv och tre. Det är skönt att jag kan gå till jobbet, äta god mat och få lite gjort när det gäller mitt jobb.

Nu ska jag sova så att jag är pigg inför spanska prov och idrottsprov imorgon. Resten av veckan har jag typ inga läxor eller prov så då ska jag försöka blogga ikapp lite och även jobba.

kram

Jag ska alltså få en walk-in-closet. Jag är ÖVERLYCKLIG!

Det finns nämligen en klädkammare bredvid mitt rum och den har jag rensat helt och hållet. Vi ska nu snart börja inreda den så som jag vill ha den eftersom mina fina kläder snart ska flytta in! Jag har alltid velat ha en walk-in-closet eftersom man så mycket enklare ser vad man har och få större överblick över sin garderob. Den jag ska få är inte alls stor (man kan liksom inte sitta och ta en fika där inne)

Kollar just nu på inspirationsbilder på fina garderober eftersom jag snart måste bestämma mig hur jag vill ha det. Det kommer bli såååå fint!

kram

Efter en skön springtur har jag nu duschat, smörjt in mig och fixat mina ögonbryn. Nu sitter jag och går igenom det sista inför engelskan imorgon med en kopp té & glass.

Kan det bli bättre?

kram

Jag har verkligen haft en så mysig söndag. Vaknade med William imorse och vi åt en god frukost tillsammans. Efter det chillade vi ett tag innan han skulle hem. Jag började då städa mitt rum och kolla lite youtube, vilket är som terapi för mig. När mitt rum är städat så mår jag bra.

Sedan gjorde jag lite lunch åt mig och pluggade engelska. Det gick väldigt bra, vilket var skönt eftersom provet är imorgon.

Mamma hade gjort en supergod skaldjurssoppa som vi åt tillsammans med vitlöksbröd. Så himla gott! Soppa är så underskattat.

Nu har jag tvättat mina lakan och ska sätta på de lite snabbt. Efter det ska jag springa, duscha och sedan avsluta dagen med en kopp té i sängen.

kram

Igår var jag, mamma, pappa, Johan & William på bio och sedan middag. Vi var på bio först och då såg vi filmen om Björn Borg. Den var riktigt bra och rekommenderar den starkt!

Efter bion gick vi till en fransk restaurang som heter Cyrano och där åt vi en trerätters middag. Jag och William delade på två förrätter så vi tog en vitlöksbröd och en Carpaccio. Som varmrätt valde jag en pizza med tomater, mozzarella, parmaskinka och pesto. Till efterrätt en Crème brulée, såklart.

En perfekt lördagkväll som avslutades med att somna tidigt till en film med William,

kram

I lördags var jag på underbara Tindras fantastiska tjejmiddag! Temat på hela kvällen var glamour, vilket gjorde att alla var så fina och uppklädda. Det gör så mycket att man har tema och att folk går in för kvällen. Hennes pappa har kontor i Vasa så hon hade fixat hela lägenheten till en perfekt middagsbjudning. Hon hade köpt sushi, vin och massa annat gott som hon bjöd oss på.

Kvällen började med att vi fick ett glas champagne medan vi väntade på att alla skulle komma. Efter det tog Tindra våra telefoner, vilket jag tyckte gjorde så mycket! Alla var då tvungna att prata och ingen kunde vara osocial. Ett smart drag av Tindra. Sen åt vi och hade det jättetrevligt.

Efter middagen lekte vi lite lekar och dansade resten av kvällen. Hade en så underbar kväll och vill verkligen tacka Tindra för allt hon fixade!

kram

Ledsen att detta inlägget kom väldigt sent men har haft så mycket att göra denna veckan! puss