Ikväll har jag och vårat lilla gäng från nian haft en riktigt mysig kväll. Jag, Alva, Ebba, Filippa och Vera (Annie kunde inte) var här och gjorde sushi. De ville att jag skulle lära dem hur man gör så då hade jag en liten kurs i det haha.

Efter att vi hade ätit skulle vi egentligen ut med Veras båt men vi sket i det och satt bara och pratade och hade det mysigt hos mig istället. Det var så kul att ses alla vi på det sättet igen och saknar verkligen all tid vi spenderade med varandra innan.

Nu är det sent och jag måste sova eftersom jag jobbar imorgon!

Mina babes<33333

Jag frågar alltid folk om var de helst hade velat åka om de hade unlimited ekonomi. De får då säga 4 olika resor som jag delar in i kategorier. En storstadsresa, en sol & bad resa, en roadtrip/upptäckarresa och en skidresa.

Jag tycker det är så intressant att höra vad folk hade valt om man inte behövde tänka på plånboken. Därför ska jag nu skriva om de 4 ställena jag hade valt att besöka.

När det gäller storstäder så är jag så nyfiken på Tokyo. Jag gillade New York väldigt mycket och Tokyo känns lite likt bara det att det är som en annan värld. Japan känns verkligen som en annan planet jämfört med Europa. Att du kan gå omkring i Tokyo och se allt ifrån kattcaféer och igelkottscaféer till hotell som bara bemannas av robotar.

Hela staden känns bara så cool och skulle så gärna vilja åka dit!

Behöver jag ens förklara? Bara av att kolla på bilder från Maldiverna blir jag helt kär. Jag har verkligen något för turkost vatten, palmer och kritvit sand. Jag är inte något fan av stora hotell heller, vilket gör att jag så gärna hade velat bo i en bungalow vid vattnet om jag åkte dit. Det hade verkligen varit en dröm att få uppleva det.

Denna resan har jag och mamma pratat mycket om. Att bila genom USAs västkust. Vi hade planerat att göra detta sommaren när mamma fyllde 50 men den vintern innan så fick min pappa en hjärtinfarkt.

Det vi tänkt var att man flyger till San Fransisco, hyr bil där och åka ner mot LA. Den vägen man åker då sägs vara jättefin och att det finns många fina ställen på vägen.

Om vi skulle göra detta så skulle vi även hälsa på våra släktingar Bernie & Claire i Santa Monica i LA. Har träffat de någon gång när jag var liten men skulle så gärna träffa de igen.

Detta är en resa min pappa pratat om mycket. Han säger att det är det absolut bästa stället man kan åka skidor på och att det är så vackert. Jag håller med om att det är sjukt fint. Dock är det väldigt oroligt i länderna runt om kring Kashmir just nu så detta är en resa man får vänta med tills det är lugnt där.

Sitter just nu på konditori Brogyllen med Hanna. Jag beställde en räkmacka och en apelsinjuice, väldigt gott.

Nu ska vi nog sitta här ett tag till och sen kolla lite affärer.

kram

Imorse åt jag en god frukost och gjorde sen iordning mig för dagen. Jag är nu påväg till stan för att träffa Hanna på en lunch. Ska bli så mysigt!

kram

Imorse vaknade jag och William till regn och dåligt väder. Vi gjorde absolut ingenting under hela dagen, förutom att spela Wii och se Chelsea-matchen. William åkte hem runt 18.00 och då kom Victoria hit.

Jag, Johan och Victoria lagade sen sushi, summer rolls, dumplings och vårrullar. Blev jättegott! Mamma och pappa har varit på middag under kvällen så vi var ensamma hemma.

Nu har Victoria gått hem och jag ska bara sätta på en ansiktsmask, en podd och måla mandalas! Hihi så mysigt.

kram

Idag har jag och William varit och spelat golf. Jag hade aldrig spelat golf innan jag träffade William så jag är inget proffs direkt. Detta var min tredje gång (om man inte räknar med minigolf haha). Det gick svindåligt för mig idag men jag måste öva lite mer med min grymma coach!

Nu har vi varit hos mig ett tag och ätit hamburgare bland annat. Snart ska vi nog sätta på en film och bara äta glass och mysa!

kram

Imorse blev det en väldigt snabb och enkel frukost. En smoothie med mango, ananas och passionsfrukt. Jag hade nämligen bråttom till ett ställe jag skulle lämna in mina skor på eftersom jag och william skulle till golfbanan vid 13.00.

Nu har vi varit här ett bra tag och ska snart hem. Kommer bilder från dagen snart.

kram

När jag kom hem från jobbet så hade mamma gjort en jättegod sallad till middag. Eftersom det är så fint väder så åt jag middagen på altanen med mamma och Johan.

Klockan är nu 20.00 och jag ska ta lite bilder tror jag.. Är inte säker, blir förmodligen ett gossip girl avsnitt haha. Men får se lite vad jag gör.

Imorgon ska jag åka till Downstairs i hovås och lämna in ett par klackskor jag ska laga. Efter det blir det frukost och sen vidare till William för att tillsammans åka till golfbanan. Så imorgon blir det golf med William och efter det hittar vi väll på något eller bara myser.

kram

I juli så var jag, min familj och några familjekompisar på en ö i Grekland som heter Thassos. Min kamera gick halvt sönder när jag var i Spanien så det gjorde det svårt för mig att blogga. När jag var i Grekland gick den helt sönder och jag blev sjuk.. Kunde därför inte blogga och hade tänkt att jag skulle lägga upp de sista bilderna från resan och skriva om vad vi gjort och lite om ön.

Vi bodde inte i Thassos stad stad utan en bit ifrån vid en strand som heter Golden beach. En jättefin lång sandstrand och turkost vatten. De första dagarna var det sjukt höga vågor där vi bodde, vilket kan vara kul att bada i.

Vi hade otur med veckan vi valde att åka eftersom det var lågtryck över hela Grekland och Turkiet och det var alltså mulet på dagarna och på några kvällar så regnade det faktiskt. Jag var ändå sjuk de dagarna pågrund av min mens så det gjorde inte så mycket. Dock tråkigt när man bara är där en vecka.

Vi hyrde i alla fall moppar och åkte runt hela ön med. Vi var på jättemånga olika stränder och coola ställen, så kan tyvärr inte skriva om alla. Men mina två favoritställen var Marble beach och Giola.

Som ni ser på bilderna så var det molnigt de första dagarna vi hyrde dem. Men det var så fint på denna stranden ändå och hade älskat att vara där om det var sol och fint väder.

Marble beach

Thassos är en ö som har mycket marmor. Det finns därför flera stora marmorbrott på ön och det har gjort att det finns stränder där sanden och stenarna är marmor, vilket gör att stranden är kritvit och vattnet så turkost det kan bli! Som ni ser på bilderna är det sjukt vackert. Jag har aldrig varit med om något finare vatten någonsin!!! Bilderna här ovanför är tagna på Marble beach, den absolut finaste stranden på Thassos.

Giola

Innan vi åkte så skulle jag googla på Thassos för att kolla om jag hittade någon fin strand eller liknande. Jag söker på Thassos och får upp det absolut coolaste jag har sett! Giola. En naturlig pool som ligger bredvid havet och är som ett stort hål i berget med havsvatten i. När jag såg bilderna blev jag typ kär.. Såg så sjukt coolt ut och jag ville verkligen dit. Här är bilderna från Giola och om ni vill se bättre bilder på det så ska ni googla på det.

Det var så coolt att bada i denna stora "pool" mitt i berget. Rekommenderar verkligen Thassos. Särskilt Giola och Marble beach.

Jag hade en underbar semester även fast det var lite dåligt väder de första 3 dagarna.

kram

Godmorgon! Imorse vaknade jag till spöregn och det var väldigt svårt att gå upp ur sängen. Orkade verkligen inte sminka mig eller något så åkte bara direkt till bussen. Klarade mig faktiskt ifrån de värsta skurarna så är ganska torr ändå.

Jag har snart varit på jobbet i en timme och har hunnit äta frukost. Nu ska jag fortsätta jobba och få något gjort.

kram

Så fort jag kom hem från jobbet tog jag av mig alla smycken och bytte om till sköna kläder. Var helt slut verkligen. Nu har jag städat iordning lite i mitt rum och fixat mackor och té.

Fortnum & Mason är mitt favorit-té. Fick det första gången av Alice i födelsedagspresent för några år sen. Älskar smaken cranberry. (så fina burkar också!!!)

kram

Några bilder jag tog i lördags på hästarna från Billdals stall.

kram

Varje år beställer jag en ny almanacka från personligalmanacka.se. Det är verkligen en av de bästa sakerna jag vet, eftersom det man gör är att designa sin kalender precis hur man vill ha den. Nu har jag precis fått hem den och såhär blev den iår! Bara ett collage som jag gjort av lite olika instagrambilder jag lagt ut.

Rekommenderar verkligen att göra en almanacka på deras hemsida, BÄSTA KÄNSLAN!!!

Det blev så att jag sov hos Alva igår, vilket var jättemysigt. Imorse åt vi pannkakor och lyssnade på podd. En perfekt morgon verkligen.

Nu har jag precis kommit hem och ska ha en lugn dag med en lång checklista av saker jag vill fixa här hemma. Bland annat att städa mitt rum, rensa min garderob och tvätta mina lakan. Kan hända att Vera kommer en stund också.

Ikväll ska jag till Ludvig där vi ska vara några stycken och inte göra något speciellt.

kram

Kvällen har spenderats hos Alva och vi har bara myst, ätit pizza och pratat. Vi hade så mycket att prata om så det var jättemysigt!

kram

Ikväll var jag och några kompisar på Hov1 på Liseberg. Så kul kväll och de var riktigt bra live! Vi stod längst fram hela konserten förutom sista låten eftersom de kom tillbaka efter att de hade gått av scenen.. jaja jag hade svårt att få fram kameran när vi stod där framme så bilderna jag tog är när vi är påväg ut.

Nu är jag hos Alva och ska äta min pizza vi precis hämtat.

kram

Imorse åt jag och Alice en mysig frukost och sen åkte hon vidare på en 18års brunch. Idag har jag inte gjort något särskilt. Städat, duschat och fixat mig inför ikväll när vi ska se Hov1 på Liseberg.

kram

Nu har jag och Alice precis sett klart filmen The help. En riktigt bra film måste jag säga! Den handlar om relationer mellan mörkhyade hembiträden som tjänar 182 dollar i månaden och deras vita arbetsgivare. Grät flera gånger i filmen och rekommenderar den verkligen.

Vi har haft en riktigt mysig kväll i alla fall och ska snart sova!

kram

Runt 16.00 idag hämtade jag och mamma Alice på busshållplatsen och åkte sedan och handlade på ICA. Vi köpte allt vi behövde för att göra massa asiatisk plockmat. Sushi, sashimi, summer rolls och vårrullar.

Vi stod alla tillsammans i köket och fixade allt och sedan åt vi ihop. Allt blev supergott! Älskar asiatisk mat.

Nu ska jag och Alice gå en promenad och efter det mysa och se film i sängen.