Gokväll på er! Hoppas ni alla mår bra! Först ber jag om ursäkt för riktigt dålig uppdatering. Jag har gått och blivit sjuk, genomförkyld. Dock så är jag förvånansvärt pigg! Jag har ingen feber(vad jag vet), men en härlig och jobbig förkylning i alla fall. Tränade lite igår och kände mig rätt okej men annars så har träningen legat lite på latsidan men ska försöka komma igång igen nästa vecka. Idag har jag varit ledig och bara tagit det lugnt. Var en sväng förbi min frisör och bokade en tid för lite förändring. Det ska bli väldigt spännande att prova något nytt. Fick dock en tid i mars, så jag har ett tag kvar att förbereda mig mentalt haha! Helgen kommer bestå av massa jobb i alla fall. Jag hoppas ni mår bra som sagt och att ni får en fin helg så ska jag försöka slänga in ett inlägg i helgen. Nu ska jag försöka sova så jag orkar jobba 9.00-20-15 imorgon... Godnatt fina ni!!

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Ett medel som jag har använt mig av och jag är glad att jag tog det beslutet att använda detta hjälpmedel är Programmet är inget jag skulle rekommendera för alla utan det är ett väldigt tufft program och det är en evig kamp varje dag och jag kämpar ännu idag till att få den där livsstilen jag alltid längtat efter. Man måste helt enkelt ta och bestämma sig i skallen hur hårt man vill köra. Hur mycket energi man vill lägga ner på att göra en livsstilsförändring. Jag tror att de flesta klarar av detta program, och det finns en hel del bevis på människor som gjort ett strålande arbete. Jag tänkte ta och skriva lite om själva programmet, hur det går till och hur det har gått för mig.

Itrims fokus är att du ska få nya vanor vad det gäller mat och träning och få hållbara resultat i form av bättre hälsa. Det låter enkelt, men att ändra vanor kan vara det svåraste som finns. Med Itrim får du verktygen som just du behöver för att snabbt få resultat som håller. Det finns inte en enda mirakelmetod som passar alla. Alla är vi olika, därför får du som medlem en personligt anpassad plan med dina förutsättningar och mål som grund. Oavsett vad dina utmaningar är, så jobbar Itrim tillsammans med dig för att du ska nå dina mål. Du kanske vill gå ner i vikt, få en ny motivation vad gäller träning eller få inspiration till nya matvanor. Itrim har det du behöver för att nå dina mål.

För att lyckas gå ner i vikt en gång för alla behöver du förändra såväl mat- som träningsvanor. Vilket ofta är lättare sagt än gjort. I alla fall på egen hand. Att gå ner i vikt är som bekant en sak - att nå hållbara resultat en helt annan. Som Itrimmedlem har du också en egen hälsocoach. Tillsammans med din coach gör ni en individuell plan för hur du ska nå dina mål. Din hälsocoach hjälper dig sedan att hålla dig till planen, i med - och motvind.

Forskning inom övervikt och hälsa är tydlig med att personligt stöd ökar chanserna för att du ska lyckas nå resultat som håller. Därför är deras metod uppbyggd kring just detta.

HÄLSOANALYS - KARTLÄGGNING AV DIN HÄLSA -När du kommer till Itrim och skriver in dig som medlem börjar man med att göra en hälsoanalys. Under en timme kartlägger du tillsammans med din hälsocoach ditt nuläge: alltså din aktuella hälsostatus och dina vanor vad gäller mat och träning. På hälsoanalysen sätter ni också dina personliga mål, vad just du vill åstadkomma med din tid på Itrim och hur du ska nå dina mål. Våra hälsocoacher är välutbildade och har ofta lång erfarenhet när det gäller att hjälpa människor att varaktigt förändra sin livsstil .

HÄLSOUPPFÖLJNING - STÖD OCH PEPP LÄNGS VÄGEN - som medlem på Itrim träffar du regelbundet din hälsocoach för att följa upp hur det går. Då följer ni upp den mätning som gjordes vid den inledande hälsoanalysen (vikt, fettprocent, midjemått och blodtryck), samt de vanor du bestämt dig för att ändra på när det gäller mat och träning. Ni sätter tillsammans upp nya specifika mål för den kommande perioden, och diskuterar strategier för att komma förbi de utmaningar som dykt upp längs vägen.

REGELBUNDEN TRÄNING – NYCKELN TILL HÅLLBAR VIKTMINSKNING - Forskning visar ett tydligt samband mellan regelbunden träning och hållbara resultat. Det har de som jobbar inom Itrim tagit fasta på. Att träna, ombytt och i vardagen, är en central del av Itrims metod. De hjälper dig att hitta träningsglädje och vanor som fungerar just i din vardag. Och de hjälper dig att göra en plan och sätta tydliga mål, antingen om du vill gå ner dina trivselkilon, komma igång med träning, springa ett lopp eller bestiga Kilimanjaro. Hos Itrim hittar du allt från PT, köpargrupper, PT small group, boot camp till cirkelträning.

Hur har det gått för mig då? Jo, jag är fortfarande medlem på Itrim. Men idag är jag bara träningsmedlem. Jag använder deras cirkelträning så ofta jag kan. Cirkelträningen består av maskiner utan vikter, så du kör med din egna kroppsvikt. Träningen i sig är oerhört enkel. Du kör två varv i cirkeln, vilket motsvarar en halvtimmes intensiv träning, beroende på hur hårt du väljer att köra. Jag brukar alltid köra på ett “normalt” tempo det första varvet och sen lägga in sista växeln det sista varvet.

Hur ser det ut idag för mig? Jag kämpar på med mig själv idag och alla mina demoner som dyker upp dagligen. Varje dag är en kamp för mig. Vissa dagar är hur lätta som helst, medan andra dagar vill man bara ligga kvar i sängen och aldrig gå upp. Men jag kämpar på så gott jag kan och försöker ta en dag i taget.

Likes

Comments

Jag tänkte ta tillfället i akt och skriva lite om träningshets. Jag tror att vi alla känner att det finns mycket av det, en del mår bra av det, andra blir bara stressade och vet inte riktigt vad de ska göra. Och när folk säger att de blir stressade, bli inte det! Jag vill först och främst säga då att du ska ta det lugnt och bara tänka på dig själv i första hand. Så nu har jag sagt det!

Ibland när man lägger ut bilder på instagram eller checkar in på gymmet via Facebook och vänner/bekanta som följer mig ser att det är en hel del träningsinlägg så får jag oftast kommentarer på hur jag orkar träna så mycket. Och helt ärligt, så är det inte så lätt som man kanske tror. Det tar en hel del energi och jag fattar inte själv ibland hur jag orkar! Men på något sätt så funkar det för mig och det fungerar för mig i vardagen. Nu på senaste tiden så har det blivit mindre träning pga en oerhört massa jobb. Jag har själv inte mått så bra psykiskt den senaste tiden och jag har saknat träningen enormt mycket. Om jag skulle känna att det en vacker dag blir för mycket, så får jag naturligtvis sakta ner mitt tempo och kanske köra lite lättare.

Många av de kommentarer jag får är att jag är duktig och folk är glada över min hälsosamma inställning till träning. Och det är så viktigt att prata om träning på ett "normalt" sätt. Och det känns så klyschigt att säga "jämför dig inte med andra", vilket många av oss gör ganska lätt. Efter jag har tränat så lägger jag gärna upp en bild på instagram eller checkar in via Facebook för jag är stolt! Jag gör det ju inte för att jävlas med andra! Jag är alltid extra stolt när jag klarat av ett träningspass. För vet ni varför? Jo, för jag tycker det är bra kämpat med tanke på min tidigare livsstil. Att väga 120kg, man varken tränade eller åt bra mat så att klara av ett ordentligt träningspass idag, det är grymt enligt mig. Träna ska man inte göra för någon annan än sig själv och endast för att man ska må bra.

Nu försöker jag hitta tillbaka till den tiden jag mådde som bäst. Jag försöker äta rätt och träna så ofta jag kan. Jag satt och bläddrade igenom lite gamla träningsbilder i min telefon för ett tag sen och jag blir bara mer och mer motiverad av att ta mig tillbaka dit jag var då. Det är en lång väg men jag ska göra mitt allra bästa.

För det som är meningen med denna blogg och varför jag valde att börja blogga. För när jag skriver om träning vill jag självklart inspirera andra, men endast dom som vill bli det. Det är så otroligt svårt när det kommer till träning och unga tjejer speciellt, då det tyvärr finns sååå mycket ideal och "måsten" som många känner att de behöver leva upp till. Jag hoppas i alla fall att ni förstår lite mer min tanke bakom allt när jag skriver om träning. Sen är kanske träningen mer aktiv på våren/sommaren då många vill snygga till kroppen till sommaren osv, men träning tycker jag ska vara en rutin i vardagen och jag hoppas att så många som möjligt tränar för att de vill må bra och inget annat.

Till dig som är lite extra lat, gå ut och spring en kväll, eller ta dig till gymmet om du vet att du kommer må bra av det efteråt. Jag är en typisk sån person. Jag älskar att träna men jag HATAR att gå till gymmet eller ta på mig löparskorna och kliva utanför dörren.

Och till dig som får ångest eller känner dig tvingad att träna, don't do it!!! Helt ärligt. Träna fan inte då. Jag hoppas bara att när jag skriver om träning att ni som med alla andra inlägg kan välja själva om ni vill bli inspirerade eller att ni bara kan tänka, "nej, det här är faktiskt inget för mig" och scrolla vidare nedåt.

Det är viktigt att man inte känner någon prestationsångest när det kommer till träning. Varför ska du egentligen ens fråga din kompis hur snabbt hon springer milen? Om du vet att du kanske kommer bli ledsen av hennes svar, snälla strunta i att fråga. För när du är ute och springer, spelar fotboll, är på gymmet eller simmar dina längre så ska du endast göra det för att du först och främst ska må bra i själen. När jag är ute och springer/går(kanske inte så mycket nu på vintern), men när jag väl gör det så sätter jag på musiken och blir avslappnad i sinnet. Jag försöker koppla bort och jag får en ro i mig själv. Efter jag gått/sprungit så känner jag inga bekymmer för att jag bränt X antal kalorier utan för att jag mår bra av att andas frisk luft och bara koppla bort hjärnan ett tag. Jag sover bättre och får en bättre balans i min vardag helt enkelt.

Med detta inlägg vill jag inte dra ner någon överhuvudtaget. Det är ett inlägg om träningshets och att vi alla borde ta hand om först och främst sig själva och sen hjälpa varandra att må ännu bättre. Det är så otroligt mycket negativ energi såhär på hösten/vintern men tillsammans kan vi hjälpas åt och göra speciella saker tillsammans som kanske inte tillhör den vanliga vardagen. Jag jobbar just nu på att ta mig tillbaka dit jag en gång var och då jag mådde bra. Det är som sagt en lång väg dit men varje dag är ett steg på rätt väg. Jobba på där ute och kom ihåg, DU KAN!!!!

Likes

Comments

Gokväll på er! Hoppas allt är bra med er denna onsdagskväll? Meningen var att jag skulle slänga in ett inlägg igår kväll, det var planen igår i alla fall. Men hela dagen igår var helt galen. Först jobb mellan 06.45-16, och runt klockan 09 så stack jag iväg till tingsrätten för det var dags för mig att vittna i ett ärende angående en stöld på mitt gamla jobb som skedde i mars förra året. Det gick helt okej, berättade det jag kom ihåg men det värsta av allt det var att personen jag vittna mot satt och förnekade allt. Usch. Är man skyldig till något, erkänn istället. Ljug inte. Efter att jag hade vittnat stack jag tillbaka till jobbet. Slutade 16, stack sedan iväg för att vara barnvakt åt min kusin Elin. Kom hem runt nio igår kväll och somna direkt. Var totalt helt slut i skallen igår. Vaknade upp imorse av halsont och kände mig febrig. Stack till jobbet ändå, men gick hem innan lunch. Så ingen träning på två dagar nu, men ska försöka sticka iväg imorgon igen. Hoppas ni har haft ett par bra dagar och förlåt för dålig uppdatering. Imorgon är det jobb igen! Godnatt!

Likes

Comments

Jaha mina vänner, nytt år och 2018 är här. Förra året var ett känslomässigt jobbigt år för mig. Det hände mycket saker som fick mig att ta viktiga beslut i livet. Beslut som jag står för och kan idag säga att jag är stolt över. Det finns vissa beslut jag ångrar men samtidigt är det beslut som bevisar att jag också är människa och jag gör vissa fel. Men nu är 2017 borta och dags att fokusera på 2018, som jag hoppas kommer bli mitt år. Därav har jag bestämt mig för att ha en liten bucket list. En lista på saker som jag vill göra och jag ska göra mitt bästa för att uppnå dom.

1. Testa någon maträtt jag aldrig provat förut.

2. Läsa/lyssna på minst 15 böcker.

3. Gå på festival.

4. Se mer av Sverige.

5. Resa utomlands.

6. Delta i något springlopp.

7. Göra en till tatuering.

8. Höra av mig till mina vänner oftare.

9. Promenader 3-4 gånger i veckan.

10. Vara snäll mot mig själv. Det är så lätt att influeras av andra, tacka ja till saker man inte vill och alltid vara mån om att vara alla andra till lags. Nästa år ska jag verkligen ha ett ego-år, ta beslut utifrån mig själv och alltid låta magkänslan styra. Då blir det alltid bäst i slutändan.

11. Förändra en annan människas liv.

12. Börja med Linedance igen.

13. Komma igång med träningen på Itrim.

14. Älska dig själv.

15. Besöka Gotland igen, denna gång med Agnes.

16. Boka in en spa dag med mamma.

17. Planera en dagsutflykt.

18. Börja skriva dagbok.

19. Lägga ner tid på bloggen och försöka skriva minst ett inlägg per dag.

20. Besöka Ungern med Agnes.

Likes

Comments

Hallå där! Hoppas allt är bra med er? Välkomna till min blogg! Mitt namn är Lisa och jag är 22 år gammal. Nu har jag suttit i flera timmar och försökt starta denna blogg och försökt skriva mitt första inlägg. Anledningen till att jag valde att starta en blogg är först och främst ett sätt för mig att skriva av mig, men också ett sätt att skapa en viktresa som blir sparad på något sätt.

För det är det denna blogg ska handla om. En viktresa. Min viktresa. För nu får det fan vara nog. Så dåligt jag mår av att vara överviktig och inte känna mig fin och vacker i min egen kropp, det är inte okej. Och det har pågått så oerhört länge också.

Min viktresa har varit som en bergochdalbana kan man säga. Jag har lyckats gått ner i vikt. -20kg för att vara exakt. Och det var det bästa som hänt mig. Men efter jag lyckats gå ner så mycket som jag gjorde så var det enormt svårt att lyckas behålla samma vikt och försöka leva på ett “nyttigt sätt”.


Hösten 2013 fick jag depression. Mitt sista år på gymnasiet. Varför just då liksom. Och den största orsaken till depressionen var just min vikt. Och under min depression lyckades jag även gå upp alla mina kilon jag tappat tidigare och jag lyckades även gå upp 15kg till.

Jag var borta från skolan väldigt mycket. Jag gick hos psykolog flera gånger i veckan. Men hjälpte det? Nej. Vi fick avsluta “behandlingen” pga att min coach skulle sluta. Jag kunde ha fått en annan att prata med, men ska jag börja om från ruta ett då igen och ta allt från början? Bygga upp ett nytt förtroende hos någon som “bara ska avsluta min behandling?”Det ville jag inte göra, så vi avbröt allt och jag lyckades på något sätt ta mig tillbaka. Jag vill försöka minnas hur jag lyckades, men jag kommer inte ihåg tyvärr. Man måste bara helt enkelt bestämma sig någonstans att nu får det räcka.

Jag lyckades ta studenten i alla fall med min fantastiska klass och efter studenten fick jag fast jobb på ICA. Nu har några år gått och jag jobbar fortfarande på ICA, dock inte samma butik. Jag har också ett jobb på Pressbyrån, så mycket jobb är det just nu.

En av mina stora drömmar här i livet är att bli antagen till polisutbildningen och Polishögskolan. Jag kan inte beskriva hur mycket jag vill detta. Körkortet är redan avklarat, men nu måste jag ta tag i mig själv. Sen förhoppningsvis kanske jag kan söka i vår/hösten. Så spännande!!

Som sagt, anledningen till att jag valde att börja blogga här är för att jag vill dela med mig av min viktresa och förhoppningsvis inspirera människor till att få ett mer hälsosammare liv. Jag tycker att det är roligt att inspirera människor som har kämpaglöden inom sig. Jag har kämpat med min hälsa och med min vikt så länge jag kan minnas. Jag har lite mer än mitt halva liv varit överviktig, men det är just nu som jag kämpar stenhårt att ta mig tillbaka dit jag en gång var.

Jag har försökt med allt. Jag har testat så många olika dieter och gym. Men jag tror att Itrim är grejen för mig. Och denna idé kom upp i mars 2014. Min mamma och jag satt och snackade lite, så vi kom in på Itrim och vi hade hört talas om det innan. Vi har några bekanta som lyckats väldigt bra med Itrims viktminskningsprogram. Vi besökte deras center som finns i Nyköping och vi blev helt besatta. Itrim är nog det rätta sättet för mig att lyckas. Jag måste bara bestämma mig och nu är det faktiskt dags.

Träning och hälsa är något som jag har brunnit för så länge jag kan minnas och sedan jag började min viktresa på Itrim så har jag mer och mer blivit intresserad utav hur hela kroppen fungerar när man förlorar vikt. Jag har alltid varit intresserad av sport och gillar att svettas. Jag spelade fotboll i 10 år, var målvakt och saknar ibland den tiden.

Mitt mål är naturligtvis att jag ska komma ner till min målvikt och att jag ska kunna leva nyttigt och må bra i vardagen. Det gör inte jag idag. Jag gör verkligen inte det. Jag försöker varje dag, men lyckas aldrig om jag ska vara ärlig. Man säger hela tiden att imorgon är det den dagen som jag ska ta tag i mig själv. Men det händer aldrig. Nu ska det bli skillnad på det. Och den skillnaden kommer att finnas i denna blogg. Så jag hoppas ni stannar och följer min utveckling och så att jag kan få inspirera er andra där ute.

Jag hoppas att jag kan uppdatera här så ofta jag kan.


Likes

Comments