Den första heldagen på semestern är nu "avklarad". Nu är vi tillbaka på hotellet men hela dagen har vi varit nere på stranden. Eller kanske inte hela dagen eftersom vi vaknade först vid klockan tio. Men större delen av dagen har vi varit nere på stranden Playa Ingles.
Vädret har varit varmt men ett tag mitt på dagen blåste det rätt mycket och det var inte så skönt. Vi käkade lunch på någon resturang nära stranden som jag inte minns namnet på, men god mat var det. Jag tog en räkmacka, fast på ett lite mer spanskt vis, för räkorna var typ grillade och jag fick pommes frites bredvid. Det får man ju inte när man är på Lindahls direkt. Det var väldigt mycket säljare där som hela tiden var framme vid vårt bord och skulle sälja sina saker. En av dom öppnade med att säga " I love you " och det gjorde mig minst sagt obekväm. Han fick inte heller något sålt, men han var rätt söt, kanske..... ;)
Vi gick runt lite och tittade i några affärer men det finns inte så jättemycket att köpa, det är ju mest kläder som det står att man älskar Gran Canaria och sånt vill jag inte ha. Dock ska jag nog ändå lyckas att spendera lite pengar, haha!
Vi gick tillbaka till stranden och badade/solade i några timmar till. Vattnet var väldigt varmt och skönt och det var stora vågor. Jag älskar vågor för det blir liksom lite mer fart i badandet! Det ända minuset var att vattnet var väldigt salt. Svalde man minsta droppe brände det riktigt ordentligt i halsen. Och jag skrattade så mycket hela tiden så jag fick i mig så det räcker för ett bra tag.
Ni skulle bara veta hur skönt det är här på vår balkong! Solen är precis lagom varm och nedanför hör vi hur barn leker i polerna. Livet är ändå rätt bra.
- Lisa

Taxin kom och hämtade oss strax efter 5 och jag var ganska så jättetrött. Vi åkte till flygplatsen och där träffade vi vår mormor som hade åkt i en annan taxi till flygplatsen. Vi checkade in väskorna och alla klarade sig igenom säkerhetskontrollerna. Jag måste säga att Norrköpings flygplats är väldigt mysigt. Den är så klart mycket mindre än Arlanda och tax freen är liten. Men den duger gott.
Vi boardade och kom ombord och satte oss på planet. När vi började göra oss redo för att lyfta fick jag återigen ett sånt lyckorus. Jag älskar att resa och att flyga flygplan! Jag vet att vissa människor är rädda för att flyga men jag tycker bara att det är vackert. Vad finns det att vara rädd för? Allt är så mycket finare här uppifrån. Och om jag dör, då dör jag lycklig.
Nu har vi varit här i ett par timmar och allt är verkligen jättefint! Ikväll ska vi ut och äta på någon resturang. Det ska bli jätteroligt att få se hur det ser ut utanför hotellet.

Ha en bra fredagkväll! :)
- Lisa

Vi har definitivt de fulaste väskorna någonsin

Vi fick frukost på planet och den var faktiskt supergod!! :) P.S. Vi hade världens snyggaste steward !!!!!! D.S.

Kanarieöarna

Skulle mycket hellre bli väckt av dessa boys. Jämfört med dom så är min väckarklocka verkligen sämst. Men jaja, tänker i alla fall pallra mig upp ur sängen. Sedan ta på mig kläder och försöka trycka i mig lite frukost. Efter att jag har gjort dessa tre punkter är i alla fall det jobbigaste över. Efter det så är det ADVENTURE TIME ! :)

- Lisa

Ja, som ni ser på min dramatiska rubrik så är det ”kvällen innan”. Kvällen innan jag och min familj åker på en veckas semester till Kanarieöarna. Det ska bli så sjukt skönt att få resa iväg från kalla Sverige och få gotta sig med lite värme. För just nu så är det något vi verkligen inte är bortskämda med här i höstrusket. Jag kan stå ut med att det regnar men då får det faktiskt göra det. Inte bara vara grått och fuktigt i luften.
Det blev en kort dag i skolan. Jag var bara med på 2 stycken lektioner, på en av lektionerna hade vi prov. När vi skulle äta lunch gick jag hem med ont i halsen och jag var hängig. Jag vilade någon timme och C-vitamin bombade mig själv så nu är det mycket bättre, men dock inte helt bra. Det kittlar lite i halsen fortfarande.
Som jag sade förut ska det bli sjukt skönt att få resa härifrån. Igår hade jag ett litet lyckorus när det slog mig att jag skulle få göra nästan samma sak som när vi åkte till USA. De två veckorna i USA är de två bästa veckorna av mitt liv, det ska bli roligt att se om den nästkommande veckan kan slå det.
Nu har jag packat allting och kommer snart hoppa i sängen och sova. Det beror både på att jag inte är helt frisk och för att väckarklockan står på 04:00. Gud vad segt det kommer vara att gå upp!
Vi flyger från Norrköpings flygplats och vi har därför en rätt så kort resa till flygplatsen. Jag vet inte exakt när vi kommer vara framme men jag gissar på att det blir någon gång mitt på dagen eftersom vi lyfter klockan 07:00.
Nej, nu är det dags för mig att stänga av datorn och gå till sängs. Är för trött för att måla naglarna nu så jag får väl göra det när vi har landat i Spanien.

Hej på er!
Jag kommer att ha en ganska så stressig vecka nu innan höstlovet och kommer därför inte hinna uppdatera. Imorgon måste jag plugga inför ett grammatik test i Svenskan - vilket är skitjobbigt. Sen på Onsdag så har jag dubbelaktivitet. Båda är inom musik så jag är aspeppad på det. Men det tar ju lite tid. Och sen så är det ju nästan höstlov. Äntligen! Det ska bli grymt skönt med lite ledigt. Jag ska åka med familjen till Kanarieöarna så för mig blir det riktig siesta. Tror inte att jag kommer kunna blogga därifrån men ska försöka tidsinställa några inlägg om lite allt möjligt.

Hejsan!

Hoppas att ni alla hade en bra fredag. Jag spenderade min hos en kompis och sov över där också. Vi tittade på The Fault in our stars och jag grät som om jorden skulle gå under imorgon. Både Amanda och Lina, mina kompisar, tyckte att jag var superkonstig. Men det är ju bara så. Jag älskar Augusts Waters så att mitt hjärta går sönder. Liksom, hur kan man inte bli kär? idag har dagen varit fylld av hundar. På förmiddagen en liten och på eftermiddagen en stor. Jag har alltså varit ute och rört på mig hela dagen och nu när jag kom hem och in i värmen drabbades jag av någon sorts trötthets-koma. Vilket är rätt dålig timing eftersom att min Morbror och Mormor kommer och äter hos oss snart. Jag får hoppas att maten ger mig lite energi. Det är ju inte så kul att umgås med en zombie. Imorgon är det handbollsmatch och jag ska vara ärlig och säga att jag inte direkt är supertaggad. Men, men, jag kanske känner annorlunda imorgon. Vi får hoppas det!

Vi hörs igen imorgon :)

- Lisa

Nemen oj jag håller bara på att dö. Gissa vilken låt dom kommer köra på Idol. Och jag ska dit. OMG! #thefeelsaretakingover

Kom för en stund sedan hem ifrån kören i Söderledskyrkan och jag har haft den bästa eftermiddagen ever. Har skrattat så jag nästan dött, eller i varje fall inte kunnat andas. Det är bara att fråga min kompis, Becca, hon kan nämligen intyga att jag höll på att trilla omkull mitt i kyrkan bara för att jag skrattade så mycket. Detta händer inte jätteofta, men idag så var det dags! :) Skolan har också varit najs idag och fysik-provet gick super. Det känns väldigt skönt. Nu har jag duschat av mig och tänker krypa ner under täcket och läsa lite av min bok, som typ är den bästa jag någonsin har läst. Praise the Lord för Denise Rudberg !! Kommer att försöka somna ganska tidigt idag och ta igen ett par timmar av förlorad sömn, för det var riktigt segt att komma upp ur sängen imorse. Imorgon är det fredag och jag hoppas att jag kommer kunna ta det lugnt hela eftermiddagen. Kanske träffa någon kompis. Det skulle i alla fall vara skönt att slippa massor med "måsten".