Hejsan!

Jag kan nu meddela att mitt nya rum på stugan ÄNTLIGEN är färdigt. Eller ja rummet var klart för 2-3 veckor sen. Jag är så sjukt nöjd över mitt nya rum. Det blev faktiskt mycket bättre än vad först trodde. Jag måste verkligen ge mamma mycket berömd eftersom hon har tapetserade om mitt rum för första gången. Jag är verkligen stolt över hon. Hon har verkligen gjort ett bra jobb. Hon var mycket duktig för att vara första gången. Då rummet var klart tog det lite tid att sätta tillbaka alla möblerna och köpa en massa nytt. Jag har köpt allt möjligt. Sängöverkast, tavlor, belysning, spegel, ljuslykta, bordstabletter och ljuslyktor. Men nu är det färdigt. Ska sätta upp lite tavlor imorgon. Det känns nu som att man inte är på en stuga utan i ett vanligt hem. Det vart mycket mysigare och roligare att vara här bara pga nya rummet. Nu kommer jag vara mer och mer i mitt rum med tända ljus och bara njuta av mig själv. Alltså jag är så jäkla nöjd över rummet så det finns inga ord. Tusen tusen tack min fina mamma!

Det märks nu att det blir kallare, kallare, frostigt och att första snön snart är här. Börjar faktiskt längta lite grann till första snön faller. Men i och med att det blir kyligare tider betyder det att hockeysäsongen ÄNTLIGEN är igång. Idag spela Piteå sin första hemmamatch. Vi vann med 2-1 men tycker att vi inte riktigt spela så bra. Jaja bättre lycka nästa gång. Idag har jag och familjen varit och firat farmors födelsedag. Vi åt god smörgåstårta, umgåtts och bara myste.

Nån dag hade jag tänkt planera lite inför julen även fast det är ett bra tag kvar. Men det ska ju börjas i tid så man slipper stressa. Längtar också efter julen. Julen är ju den mysigaste tiden.

Först och främst så ber jag om ursäkt för att jag är så dålig på att uppdatera bloggen. Det beror på att jag är trött och har nästan ingen ork för att göra nått varje dag. Även fast jag har bestämt att idag ska jag göra det och det så känner jag inte för att inte göra det pga orken. Nån dag ska jag kolla upp varför jag är trött och varför jag inte jag har nån ork. Jag ska försöka göra så gott jag kan med bloggande.
Tänkte berätta om förra helgen och nu i helgas. Förra helgen fick jag veta att pappas syster Jessica och hennes tjej som bor i Stockholm skulle komma till Piteå. Jag bestämde mig för att stanna hemma den helgen och umgås med Jessica och hennes tjej. Vi åt tonfisksallad hemma hos farfar och hans fru. Sen gick vi och hälsa på min kusin som har flyttat i en egen lägenhet. Vi satt och fika, umgås och bara myste. När vi hade varit hos min kusin så for jag, Jessica och hennes tjej hem till oss för ännu mera fika och umgicks. Det var kul att få skjutsa de hem till oss och tillbaka. När jag skjutsade tillbaka dem till farfar hängde jag med upp för att säga hej då. Men det blev istället att stanna och prata en stund till. Efter ungefär en timme åkte jag hem och åt middag. Tanken var att jag skulle rengöra åt Doris terrarium och dammtorka. Men eftersom vi hade så trevligt jag, Jessica, hennes tjej och alla andra flög tiden bara iväg. Men jag hade en jättetrevlig helg.

I helgen var vi upp till stugan som vanligt. Den här helgen skulle vi göra om mitt rum. Vi ska tapetsera om. Jag har i några dagar kollat på tapeter, vilket inte är så himla lätt. Men efter om och men så hittade jag tapeter som jag tror passar. Mamma ville prova att tapetsera om mitt rum. Jag märkte att hon var lite nervös. Men hon var jätteduktig för att göra det första gången. Hon är inte riktigt färdig. Nästa helg blir det att göra klart. Ska bli riktigt spännande och se hur det blir. Lite bilder från tapetseringen.

Nu är hösten här vilket innebär förkylningstider. I onsdags var jag och hälsa på min vän Maja. Vi har inte träffats på ett bra tag. Vi såg en film, pratade och bara myste. Hon hade dukat upp med lite snacks och annat smått och gott. Under kvällen började jag få lite ont i halsen. Jag hade inte sovit så bra under natten. Hade fortfarande ont i halsen och var trött. Men det var bara bita ihop och göra det bästa på jobbet. Efter jobbet skulle hela familjen äta middag på Sunes och sen fara på hockey. Jag fick förfrågan om jag ville följa med och se Skellefteå spela en träningsmatch mot Modo på LF Arena. Jag funderade en bra stund på om jag ville följa. För jag är ju egentligen ett Luleåfan, men å andra sidan är det ju kul att se nån match eftersom man längtar efter hockeysäsongen. Så jag valde att följa med. Kan säga att det var ovanlig men annars härlig stämning från Skellefteå klacken. Man är ju van av att höra sin egen klack haha. Nej men det var kul och spännande. Igår fick jag ännu mer ont i halsen och drabbades av en liten förkylning. På morgonen visste jag inte riktigt om jag skulle orka jobba. Jag gick upp och tänkte att jag kanske börja må bättre senare och jobba så länge jag orkar. Men jag orkade jobba mina timmar och mådde lite bättre. Tanken var att jag skulle vara hemma den här helgen och städa, dammsuga, renbädda sängen och göra rent i min ödlas terrarium. Men eftersom jag inte kände mig kry och hade ingen ork så följde jag med familjen på stugan istället. Hoppas att jag är frisk nästa helg.

På måndag har jag ett viktigt möte på Arbetsförmedligen. Oavsett hur jag mår så ska jag på det mötet. Det här mötet är ett steg närmare min framtid kan jag säga.

PS jag har varit och tagit bilder på de skolor som jag har gått på. Jag hade tänkt skriva om min skoltid på bloggen. Jag ska nu först redigera bilderna och skriva inlägget. Det kommer att ta ganska lång tid att göra allt det här. Hoppas ni ser framemot det. Ni får hålla koll på bloggen.
Ha en fortsatt trevlig helg!

Här är ett litet klipp från stämningen😄😄😄🏒

Jag ser verkligen framemot min framtid. Flytta hemifrån så snart som möjligt, skaffa ett anställt jobb som passar mig och hitta min stora kärlek, hoppas jag. Men samtidigt är jag lite orolig över min framtid. Då jag kan börja flytta hemifrån så vet jag inte om jag riktigt är redo att flytta. Med tanke på att jag är stelopererad i hela ryggen, mina höfter är lite sneda och jag har inte riktigt orken som jag behöver. Jag ska både orka jobba, göra middag, diska, tvätta, städa och göra mina aktiviteter. Jag tror aldrig jag kommer att vara redo att flytta fastän jag längtar så mycket.

Men nån gång måste jag ju börja. Ibland kan jag faktiskt känna att nu är jag redo att flytta och nästa dag är jag inte redo. Jag vet att det finns olika typ av boenden. Det finns boenden där man bor i egen lägenhet men att man kan gå ner och äta med de som bor i samma hus. Jag vet också att man kan anställa en assistent som kommer hem till mig och hjälper till med allt möjligt. Men jag vill helst bo i en egen lägenhet och göra allt själv. Min drömlägenhet ser ut såhär. En mysig lagom stor etta, inglasad balkong, det viktigaste av allt en hiss i trapphuset och en egen parkeringsplats i ett garage.

Det här är en av anledningarna av att jag inte vill vara singel och bo själv. Jag vill gärna ha hjälp med mina sysslor dagligen. Men en annan sak om man bor själv är ju att man själv får bestämma om hur det ska se ut, köpa vad man vill och hur man vill ha det. Jag vet inte om jag får bestämma över hur jag vill ha det om jag flyttar tillsammans med min kärlek

Jag hoppas att allt det här löser sig så småningom. Om ni känner igen er att ni vill flytta hemifrån men inte känner sig redo. Skriv gärna hur ni löste för att känna er redo att flytta

Hej på er!

Har ni saknat mig? Som ni säkert har märkt så har det blivit en väldigt lång paus med bloggande. Det har väl helt enkelt blivit så. Det är många som har frågat mig om hur det går med bloggen. Det är många som saknar att jag ska börja blogga igen och det tycker jag är jättekul att höra. Jag satt och funderade länge på att sätta mig ner och börja blogga igen. Men jag har inte riktigt haft ork eller känt för att börja blogga igen. Men idag kände jag mig för att börja blogga. Jag tänkte berätta lite vad som har hänt medans jag har tagit en paus. Jag ska försöka komma ihåg om vad som har hänt. Jag kan säga att det har varit upp och ner sen sist. Jag kan börja med Göteborgsresan.

Som ni kanske redan vet så skulle jag och min underbara familj ner till Göteborg för att se macken som mamma hade bokat. Vi for en fredag eftermiddag. Vi fick skjuts av pappas kompis. När vi kom fram till flygplatsen så var jag lite småstresssig. Först skulle vi lämna väskorna och jag hade en massa grejer som jag skulle bära. Innan vi skulle igenom säkerhetskontrollen så märkte jag inte att jag hade tappat min mobil med plånboksfodral där jag hade körkort och kontokort. Då hörde jag i högtalaren att någon hade hittat den. Så det var en lättnad. Efter en stund satt vi på planet. När vi kom fram tog vi bussen till hotellet. När vi kom fram checkade vi in på hotellet. Jag fick ett eget hotellrum. Jag kan säga att det var riktigt lyxigt och hotellrummet var jättefint. Det är första gången som man får ett eget hotellrum. Vi packade upp och vilade en stund innan vi gick ner och åt middag. Vi var nog framme vid 18-19 på kvällen. Sedan gick vi ner till restaurangen. Jag åt en jättegod grillad kött med potatis och sås och ett glas alkoholfri cider. Det var även jättetrevlig personal på restaurangen. Efter maten vart jag så trött att jag gick in på rummet och såg en film en stund.

På lördagen hade jag ställt väckaren på 9-10 tror jag. Jag är en sån som inte ställer väckarklockan då jag är ledig. Men just den här dagen så var det finalen i skotercrossen som skulle sändas live. Det ville jag absolut inte missa för att min vän och hennes bror skulle tävla. Men jag skulle hinna äta frukost innan. Det var jättegod hotellfrukost som vanligt. Men just på det här hotellet så serverar de frukost till kl: 12. Det har jag aldrig varit. Men det är ju bra för mig som sover väldigt länge om dagarna. Medan jag såg på finalen var mamma och pappa nere på stan och shoppade lite. Jag hade också velat gå på stan. Men eftersom jag är stelopererad och mina höfter är lite snedd så orkar jag inte gå så långt. Så jag stannade på mitt rum och såg alla som tävlade i finalen. Efteråt gick vi och åt middag på en restaurang innan vi skulle se macken showen. Även på den restaurangen var personalen jättetrevliga. Minns inte riktigt vad jag åt men någon köttbitt med potatis och sås och såklart en alkoholfri cider. Göteborg levererar verkligen efter mycket trevliga personal på restaurangerna. Sen efter en härlig middag var det ÄNTLIGEN daxs för den efterlängtade macken showen. Showen var inte bara bra utan JÄTTEBRA. Jag kan säga att showen var mycket bättre än tv-serien. Det var många skrattschener. Showen var så bra att jag inte ville att den skulle ta slut. Ja jag njöt varje sekund. Efter showen gick jag upp på rummet och tog mig ett härligt bad. Mamma hade köpt en badbomb som jag använde. Sen blev det lite film mys och sen sova.

På söndag var tanken att jag och pappa skulle gå en stund på Universeum. Men jag hade sovit så pass länge så det blev inget Universeum. Istället vart det att äta hotellfrukost och börja packa ihop. Vi checkade ut från hotellet och blev hämtade av kompisar som bodde utanför Göteborg. Vi avslutade den här helgen med att äta en härlig middag hemma hos dem. Det blev lite stressigt att äta för att hinna med flyget hem. De skjutsade oss till flygplatsen. Men vi hann med planet hem. Jag är jättenöjd med den här resan och hade jättetrevligt. Jag gör det gärna om det.

Under påsken kommer jag inte ihåg så mycket. Men vi var på stugan som vanligt. Vi har haft väldigt mycket folk och bara umgås och spelat lite spel. Vi har även iår ätit påskmiddagJag tror vi hade mycket bra väder under påsken. Vi har självklart kört skoter väldigt mycket. En dag tog jag mig en skotertur helt själv. Det var härligt att få köra i sin egen takt. Jag har även fyllt 24år. Vi åt tårta och fika med en massa folk och hade trevligt.

Annars har allt flyttit på som vanligt. Tränar på gymmet, jobbar på som vanligt och kört mycket bil. Men under senaste tiden har jag inte riktigt mått så bra. Jag har under 3 års tid haft som vi har kallat för ( brösttryckningar. ) Det gör ont mellan brösten. Vi har kollat ryggen och hjärtat och det såg bra ut. Det var som ett mysterium om vad som händer då jag får ont. En dag fick jag brösttryckningar en eftermiddag och jag började må illa och spy. Det höll i sig brösttryckning både kvällen och natten. Jag kunde inte sova eftersom jag hade ont och är känslig. Efter två dagar fick jag ont igen, men den här gången kunde jag inte äta och jag mådde dåligt och jag var helt blek och gul i ansiktet. Mamma tyckte att vi skulle fara på akuten och undersöka. Det svåraste av allt var att ta blodprover för att jag är så svårstucken. Men de fick blod tillslut. Efteråt fick vi veta att mina levervärlden såg inge bra ut. De var tvungna att skicka mig till Sunderbyn. De misstänkte att det kunde vara gallsten. Redan nästa dag gjorde de ultraljud och de kunde se att det var gallsten. Då de förstod att jag måste ta bort gallblåsan så vart det planerad operation dagen efter. Jag vaknar tidigt på morgonen och går upp och duschar och gjorde mig klar för att rullas ner till operationssalen. Efter några timmar kommer kirurgen och säger att de har fått in ett akutfall och att vi måste tyvärr skicka hem dig. Jag vart jättebesviken för jag var ju klar. Så det var bara ringa efter hämtning. Jag tog mig en vanlig dusch innan mamma kom. Men det känns ju skönt att äntligen få veta vad som har varit orsaken. Innan vi for hem fick jag veta vad jag skulle undvika att äta som kan irritera gallan. Det har verkligen gått bra efter det.

Midsommar var inte riktigt heller som jag hade hoppats på. Min tanke var att cykla till badhusparken och äta sill lunch och se då de hissar upp midsommarstången. Sedan ta bilen till havsbadet och hälsa på min kusin som campade där. Fara hem äta middag och sen fara och hälsa på några vänner. Men på morgonen kände jag mig lite orolig i magen och kände mig ganska trött. Det blev istället att vara hemma och inte göra så mycket. Jag och mamma for på havsbadet en sväng och hälsade på min kusin. Jag kände mig inte riktigt villig att köra bil så mamma fick köra min bil.

I veckan blev jag sjuk igen. Men den här gången var det inte som förra gången. Men jag började få känningar igen. Men det gick inte över. Det höll i sig eftermiddag, kvällen, natten och hela nästa dag Jag tog en taxi upp till akuten dagen efter. Mina levervärdern hade stigit igen. I tisdags åkte jag och mamma till Sunderbyn för att äntligen ta bort gallan. Men det var ganska kämpigt att sätta in en infart. Men efter många försök så gick det. Jag sövdes och nu har de tagit bort gallblåsan via titthåll. Jag var jättetrött efter operationen. Men jag fick även höra att vi fick åka hem redan samma dag. Jag fick i mig en liten macka och dricka. Eftersom gallan är borta så har jag ätit ägg och sånt som irriterar gallan och jag har inte känt nånting efteråt. Men nu är allt det här över, gallan är borta och jag mår hur bra som helst.

I sommar har det inte hänt så mycket. Kanske beror på att det inte har varit bra väder. Däremot har jag äntligen köpt en ny cykel som jag kommer att ha resten av livet. Det var lite krångligt från början att provcykla. Även om det är en trehjuling så spelade mitt huvud ett litet spratt. Huvudet lurade mig att det kändes som att man skulle ramla. Men det var styret som var lite lågt. Men vi fixade tillslut och nu har jag en cykel. I sommar har jag även köpt mig ett par ursnygga solglasögon. Ni kanske minns att jag har gjort en plastikoperation då jag opererade en näsrygg. Jag har ju alltid velat ha solglasögon som inte passar. Men nu har jag hittat ett par som passar bra och jag är nöjd med dem.

Vi har även firat min mormor och morfar som har varit gifta i 60 år. Först blev det lite bubbel och delikatesser. Sen for vi till Jävre på ett museum där det var fullt med saker som man använde förr. Eftersom mormor och morfar aldrig har åkt bil med mig fick jag vara deras chaufför. Efter att vi hade varit i Jävre for vi hem och åt middag och hade det jättetrevlig. Vi åt efterätt också. Man hade mycket att välja mellan. Jag hade bakat en vit chokladtårta. Medan vi åt efterätt fick de berätta om hur de träffades och så. Framåt kvällen blev det mycket musik och skoj. Men vi hade jättekul dag. Lite tråkigt att det var dåligt väder. Ja nu kommer jag inte på nått mer att berätta. Jag har också varit på olika sommaraktiviteter också. Jag hade tänkt berätta om min skoltid, mina ryggoperationer och om min sjukdom. Hoppas ni får en fortsatt trevlig sommar.

Som ni vet så skulle jag vara flaggvakt hela helgen på skotertävlingen. Men precis innan första träningen skulle börja så fick jag höra att vi var för många flaggvakter. Så jag fick inte vara flaggvakt. Men å andra sidan vart jag lite glad över att inte vara flaggvakt för att man måste alltid stå upp. Min rygg tål inte riktigt av att stå hela dagen. Så jag fick sitta på läktaren istället och heja på istället.
Det gick hyfsat bra för Fanny i helgen. Hon vann de två första heaten och blev 3:a i finalen i lördags. I söndags kom hon 2:a i första finalheatet och kom 7:a i finalen.
Men nu är det bara att ladda om inför stora finalen om två veckor. Så nu håller vi alla tummar och tår för hon.
Det känns som att jag också har tävlat i helgen för att efter helgen var jag helt slutkörd och trött. Jag tror aldrig jag har varit såhär trött i hela mitt liv.
I måndags när jag skulle upp och jobba så kände jag mig seg, trött och ville bara inte kliva upp. Jag ville bara somna om och vara ledig.
Det var också bra väder i helgen. I lördags blåste det ganska mycket och solen var inte uppe så länge. Men söndagen var det bättre väder. Det blåste inte så mycket och solen sken hela dan.
Hoppas att ni haft en bra helg!
😊❤👍🏻

Hej alla mina underbara läsare!

Hoppas att allt är. Som ni säkert har märkt så var det ett tag sen jag bloggade. Egentligen har det inte hänt så mycket.
Jag jobbar precis som vanligt och jag trivs verkligen på kupan.

Jag har skickat ett mail till Arbetsförmedligen om ett nytt möte. Jag känner att jag inte kan vara kvar på kupan pga olika orsaken. Ena orsaken är ju min pälsdjursallergi som jag ibland kan känna av och ibland inte.
Jag har allergimedicin men jag tycker att det känns lite onödigt och ta den eftersom jag bara jobbar några timmar. Jag tar bara medicinen om jag ska hos nån som har djur eller som jag vet har varit djur i deras hem.
Jag kan lätt känna av pälshår som kan sitta på möbler, kläder eller vad som helst. Så vi får se vad som händer och se var jag hamnar på en ny praktikplats. Det känns jättetråkigt men så är det.

Det går jättebra på träningen. Jag har börjat träna hårt igen. Jag har inte ont längre i rumpmuskeln.
Jag cyklar längre och längre för varje vecka, gör olika övningar, går på löpbandet och stretcha. Jag brukar känna mig nöjd efter varje träning. Det känns skönt att träna som vanligt igen.

Förra helgen var en riktigt festlig helg i Långträsk. Kommer ni ihåg tjejen Frida som jag skrev om i ett annat inlägg? Hon var där den helgen.
Vi hade jättekul tillsammans. Vi diggade musik, dansade lite och hur kul som helst. Hon är en riktig go och kärleksfull tjej. Vi har kört lite skoter också den helgen.

Den här helgen har längtat efter så mycket. Den här helgen är det skotercrosstävling på LF Arena. Fanny ska ju självklart tävla så det blir att fara och se henne tävla och se mycket skotercross. Men imorgon ( lördag ) ska jag nämligen vara flaggvakt på tävlingen.
Jag har ju många gånger stått flaggvakt i motocross men inte i skotercross. Jag tycker att det ska bli jättespännande men samtidigt jättekul. Men vi håller tummarna för Fanny i helgen. Hoppas ni får en trevlig helg som jag!
😊❤

Ännu en arbetsvecka har gått. Det går jättebra på jobbet. Eftersom jag har pälsdjursallergi och folk har pälsdjur så kan det lätt fastna djurhår på kläder och massa andra saker.
Då kan jag känna av allergin ibland. Så det blir att ta en allergitablett varje dag. Det blev bättre med medicinen.

Den här helgen har vi varit uppe på stugan. Vi hade tur med vädret också. Den här helgen blev min första skotertur för i år. Det var riktigt skönt och köra på skoterlederna. Snön var mjuk och det var inte så guppigt, helt perfekt.
Tyvärr var det lite för kallt för att vara ute ännu. Men solen sken och vi var ute bara ca 2 tim.

Igår ( söndag ) fyllde en kompis till oss. Vi firade henne genom att gå ut och åt middag på en restaurang. Det var alla i min familj, alla i hennes familj och en kompis till oss. Det var hur mysigt som helst, jättegod mat och efterrätt.
Det var längesen jag träffa min vän Fanny. Det var jättekul att få umgås med henne.

På onsdag åker jag och mamma ner till Göteborg för återbesök på torsdag sen efter operation. Vi kommer att övernatta där en natt. Vi kommer nog också gå på stan och kanske shoppa lite. Vi ska även äta ute på restaurang. Så det kommer och bli mysigt.

Wow vilken härlig lördag jag haft. Dagen började med att se Fanny tävla från Njurunda live på tv. Jag kan säga att det var riktigt spännande i båda finalerna. I första finalen fick hon inte riktigt en bra start. Hon låg sjua men kunde köra upp sig på en andra plats.
I sista finalheatet fick hon en kanonstart och tog första platsen direkt och höll det ändå in i mål.
Men det var faktiskt riktigt spännande på slutet för det var lite tajt mellan Fanny och tjejen som var tvåa. Men hon fixade det. Jag var så jättenervös, alltså ni skulle ha känt mina nerver.
😄😄😄 Nej men det var jättekul. Jag är jättestolt över henne, hon var verkligen värd den här vinsten!🙏🏻🏆 Jag är jätteglad över att det går jättebra för hon.😊❤️

Jag har även sett Luleå hockey möta Frölunda. Jag trodde faktiskt att Luleå skulle få det riktigt tufft. Eftersom Frölunda är riktigt duktiga och Luleå har inte riktigt spelat så bra. Men Luleå vann med 4-2. Så det känns jättebra.
Tyvärr blev det förlust för Piteå hockey. Men, men. Till middag åt jag min favoriträtt tacos. Sitter just nu i soffan och ser reprisen av skotercrossen och ska dricka upp min cider. Sen blir det att gå och lägga mig och se skilda världar. Jag har aldrig sett den förut. Jag hoppas att det är en bra serie.
Så jag har haft en jättehärlig dag. Hoppas att ni också har haft en härlig dag som jag!🙂