Vardag

Hej hörrni,
Gårdagen började med att jag gjorde mina naglar, skulle gjort de i torsdags som jag skrev, men missade att jag bokade klockan 9 och jag var där vid 10, smart..
Men blev ju bra ändå, bokade bara om och var där vid 11 igår, gjorde dom väldigt clean pga att jag jobbar inom service och vill inte att naglarna ser alldeles för pampiga ut, haha.

Åkte sedan en sväng till gymmet för ett ryggpass innan jag åkte hem för att göra mig i ordning tillsammans med Denise. Vi firade vår midsommar hos Abbe tillsammans med Tanja, Simon & Filip, vi grillade, badade, bastade och hade det allmänt bra till en början. Slutade sjukt tråkigt, men men, åkte hem vid halv12 och tokdäckade.

Förresten. Anledningen till att resan inte kommit upp än är att datorn o telefonen inte riktigt vill samarbeta.. kommer upp inom kort, förlåt!

Kram sålänge

Vardag

Godmorgon,
Vaknar otroligt tidigt efter att jag ställt om mig på resan, skönt ändå måste jag medge.

Har precis fått i mig frukost, gjort i ordning en shaker med PWO samt bytt om. Ska förbi och fixa mina naglar först, men sen bär det av till gymmet för ett pass på förmiddagen, så de blir bra.

Resor

Vi sitter för tillfället på flygplatsen och ska åka tillbaka till Sverige. Planet går om en timme och vi är mer än redo att åka hem.

De sista dagarna från resan kommer upp ikväll och under morgondagen.

Vi hörs i Sverige,

Resor

Att mitt sista inlägg handlade om ångest, precis när jag somnat så ringer Lotta från andra rummet och ber oss kolla ut. Det brann för fullt i bergen endast någon kilometer bort samtidigt som stormen drog skakningar i alla fönster och dörrar. Vi hade turen med oss, men satt dock och väntade enda in i morgontimmarna redo att fly. Stormen blåste norr, och vi bor åt söder om där branden var, men man vet ju aldrig när naturens fenomen vänder & vi verkligen bara satt i våra rum helt förvirrade. Stormen var så kraftig att stolarna på vår balkong både blåst sönder och flugit rätt in i balkongräcket.

Imorse såg vi att händelsen fanns med både i Expressen & Aftonbladet tillsammans med London branden samt den förfärliga skogsbranden i Portugal, vad händer? Alla tankar till de närstående för de omkomna.

Imorse gick vi upp vid halv9 och tog vår vardagliga morgonpromenad. Hela stranden såg förjäklig ut samt att barr från träden hade tagit över hela strandkanten och en del av det innan, klarblåa vattnet. Restauranger var sönderblåsta och det var bara så himla annorlunda? Men men. Dagen kommer upp imorgon, denna händelse blev jag bara tvungen att dokumentera ikväll.

Kram & ta hand om era nära och kära ❤️

Tankar/Åsikter

Borde egentligen sova kanske? Ska upp vid 8 och skrika grattis till mamma som fyller år.

Men tankarna slog till ikväll, fan vad jag mår bra av att vara här men nu kommer ångesten om att komma tillbaka till Sverige på onsdag fram. Min mage går på högvarv och tårkanalerna är väldigt lätta att sätta igång. De värsta blir ju när man ligger vaken själv och de andra sover, man får alldeles för mycket fria tankar tillsammans med musik i lurarna.

Jag måste säga att jag iallafall är glad att ha ångest just ikväll, så jag hinner bearbeta allt innan jag sätter mig på planet hemåt. Just också för att jag, mamma & Lotta pratat mycket om mitt liv just nu & om mitt mående.

Kram på er, hoppas Sverige fortsätter leverera värme!

Resor

Vilken hype jag fick igårkväll när jag hittade ett gym på hotellet som var bättre än förväntat, fanns liksom allt som behövdes för att köra ett maximalt pass. Blev ett 45min pass där jag körde en del benpress, låg på 90-100kg och det var inte alldeles för tungt, så jäkla Najs känsla!! Avslutade med lite rygg och mage för skoj skull.

Efter gymmet gick vi ut och åt, det blev en smarrig Hawaiipizza som vi delade på 3. Därefter gick vi till Konzum och köpte mer vatten samt frukt och Cola zero.

Senare satt vi endast på rummet och spelade kort och mös, har det så himla bra här!!

Resor

Vädret är strålande, 28grader och sol hela dagen. Legat i solstolen sen 10imorse och hunnit med ett dopp i havet, så skönt!

Ska verkligen pressa så jag får en härlig bränna tills man kommer hem lagom till midsommar 😃

Resor

Godkväll, tiden är faktiskt samma här som i Sverige.

Vi började dagen med en promenad vid 8 imorse följt av frukostbuffé i restaurangen. Därefter la jag mig och sov en sväng igen och de andra två rörde sig utåt, har varit regn till och från hela dagen så blev inget solande.

Efter ett tag kom de upp igen och vi bestämde oss att ta en sväng längs strandpromenaden för att ta en lunch, tog bara en toast & en frappe kaffe.

När vi kom tillbaka så spelade vi yatzy och kort i några timmar, den som förlorade fick springa i trappan (vi bor på 5e våningen) ner och upp, bra straff ändå!

Därefter tog vi oss ut igen för att äta middag, de åt grillad kyckling medan jag tog en cheeseburgare med pommes, den var verkligen supergod! Mätta och belåtna gick vi tillbaka till hotellrummet och spelade ännu mer kort och vid 21 tiden tog jag mig ut på en springrunda följt av lite träning med plyoband på rummet. Så skönt verkligen.

Imorgon ska det vara strålande sol, längtar verkligen! Inge mer regn nu tack!

Resor

Denna dag har varit både jobbig och skön. Flygresan sov jag igenom, därefter hade hotellet fixat en privat chaufför med en fin Mercedes som körde oss till hotellet som ligger 10mil från flygplatsen.

Väl ankomna på hotellet tog vi oss en varsin pizza och därefter bytte vi om och tog vara på lite sol redan idag, somnade som en stock men brände mig inte som tur var.

Nu ikväll har vi promenerat längs strandpromenaden och jag tog mig även en liten löprunda innan vi på hemvägen köpte med oss middag i form av frukt och smoothie, sen har jag även med mig ett gäng NOCCO för att undvika andra läskedrycker och må bättre.

Vill ni följa min resa mer, så lägg till mig på Snapchat; lolsssons (observera 3st S i mitten), eller instagram där jag heter; liisaolssons (observera 2st i), laddar upp en hel del storys på både snap och instagram hela tiden ☀️

Tankar/Åsikter

Måste verkligen öppna upp mig, för imorgon, eller numera idag rör jag mig till Kroatien. Det ska bli världens lättnad i kropp och själ efter allt skit som varit runt mig den senaste tiden. Jag har verkligen varit lägre än lägst och ångesten som gömt sig någorlunda har inte hållit tillbaka något alls på de senaste veckorna. Jag har tagit studenten, YES, men vissa människor har även visat sig vara några helt andra helt plötsligt och jag har tappat en del som man sa klart och tydligt att man skulle hålla kontakten med, en av dom är en väldigt nära vän som jag numera inte ens vill säga hej till.

Jag har valt att bo själv och gått igenom ett breakup, som faktiskt varit väldigt smärtfritt men ändå funnits kvar i baktanken varje morgon och kväll, nu är det dock de minsta problemet då han och jag gjorde ett gemensamt beslut att bli vänner, vilket vi är och umgås med våra gemensamma vänner precis som vanligt men utan det intima.

Fotbollen är ju och har alltid varit mitt liv och min drivkraft, men nu är jag helt fast och bestämd vid att jag vill sluta, jag har fan skadat mig tillräckligt och förstört kroppen tillräckligt, jag vill vara hel och må bra, det gör jag tyvärr inte i fotbollen numera. Anledningarna är verkligen många fler och inte nödvändiga att ta upp öppet på bloggen. Dock är jag och mina älskade föräldrar eniga att en fortsättning inte är möjlig utefter förutsättningarna.

Mitt jobb, vad ska jag säga? Jag älskar stället på alla sätt o vis, men jag får ångest och stress varje gång jag ska dit, varje gång de ringer och jag vet bara inte vart jag ska ta vägen, vad fan ska man göra? Och nej, att sluta är inte en väg ut, det måste finnas andra.

Mitt i all denna pannkaka har jag gått ner i vikt, börjat äta så otroligt lite och så himla dåligt, jag har skitit i träningen och varit ute på fest ofta, jag har blivit otroligt lat och bara förstört mig själv ännu mer.

06.00 sätter jag mig i bilen till Arlanda, denna vecka ska vara TERAPI tillsammans med världens bästa mamma och hennes väninna Lotta. Jag kommer blogga därborta, och sen fortsätta därefter. Under veckan kommer jag sätta upp olika mål och visioner, nu vinner jag mot min egen ångest igen, för jag har gjort det förr.