Imorse när jag vaknade så hade jag droppat lite till i vikt så - 2,8 sen i måndags. Känns riktigt bra och idag har jag fått fylla på med lite extra för att se hur kroppen svarar på det imorgon.

Fyllde på med sushi, några godisar och en proteinglass så nu är jag mer än laddad inför ännu en vecka med bra resultat både på vågen och träningsmässigt.

Mannen jobbade idag så har varit ensam med hans två söner. Lagade pannkaksfrukost åt dom och sen slappade vi framför film i princip hela morgonen innan den äldsta sprang ut och lekte med en kompis.

Sen har vi gjort lite ärenden på stan och fått ett kort på 24/7 så vi ska prova det gymmet som ligger precis vid oss. Tar ca 1 min att gå så det är perfekt de dagarna jag jobbar kväll tex. Dock längtar jag ihjäl mig tills Gymmet Uppsala öppnar för då kommer jag i princip bosätta mig där. 😅

Träningsmässigt har det blivit lugnt idag. Skulle ha kört ben men har lite problem med piriformis som gör förjäkla ont ibland och just idag skulle den börja spöka så har kört lite med tens apparaten och stretchat för att vara 110 % redo imorgon.

Ska sitta och skriva upp veckans träning och kost imorgon så att man är redo inför måndag och en ny vecka fylld med träning, jobb och utbildning!

Nu kör vi! 😃👊🏽💥

Ha det bäst!

/ Lisa Gustafsson

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Sådärja 200 gram till idag så minus 2,7 kilo sen i måndags. Som jag skrev tidigare så är det såklart enbart vätska. Det brukar gå snabbt de första veckorna och sen planar det ut för jag brukar snitta på 1 kg / vecka i slutändan.

Idag jobbar jag kväll så börjar inte förrän 14:30. Därför startade jag morgonen med en 40 min promenad till gymmet, där jag körde igenom armarna och magen i 45 min. Efter gymmet drack jag som vanligt min shaker med whey 100 och kreatin innan jag promenerade 40 min hem igen 😅 Cardion är garanterat gjort denna vecka nu 😃💪🏽

Videon är från gymmet. Har en hel del som ska skalas av men det känns riktigt bra i kroppen. Förra dieten körde jag 15 veckor och nu har jag 20 veckor kvar så känner ingen stress överhuvudtaget. Vilket är otroligt skönt. Jag har liksom vetskapen av att jag nu i början fyller på med valfri middag plus ett kvällsmål, på lördagar och det gör det mycket lättare. Helgerna blir dålite lyx, trotts diet och för mig är det viktigt. Man blir mindre hungrig bara av tanken att du får fylla på. Du kanske inte gör det men du är ändå fri. Svårt att förklara men den där frihetskänslan gör det lättare. Iallafall för mig.

Förra dieten kände jag sånt tvång från dag 1. Jag var manisk med mina matlådor och ville följa allt till punkt och pricka. Kontrollfreak som man är. Men nu har jah en lättare känsla till dieten. Jag tänker inte diet hela tiden. Jag bara lever och dieten liksom flyter med. Jag vet att det inte är farligt att vara hungrig. Jag har gjort det förr och vet att det bara är att bita ihop.
Och det underbara med diet är att man verkligen uppskattar mat på en helt annan nivå. Efter några veckor på en diet så äter man saker som man aldrig trodde man skulle äta. Tex så avskydde jag såna där kalorifria såser med smak av caramel osv men efter några veckor på förra dieten så blev jag helt crazy i dom. Det var liksom lyx att ha det på gröten och man verkligen njöt 😂

Nu ska jag laga matlådor för resten av veckan innan det är dags att promenera mot jobbet! Dags att skaffa en cykel tror jag 😏

Trevlig fredag allihopa!

// Lisa Gustafsson



Likes

Comments

Dag 4 😃✌🏽

Vaknade imorse med en riktigt bra känsla i kroppen och jajjamen, vågen visade - 2,5 kilo sen i måndags. Som jag skrev tidigare så har jag 3 h cardio / vecka nu i början och eftersom jag varit ledig från jobbet idag så passade det perfekt med en morgonpowerwalk innan frukost. 50 min intensivt blev det så när jag kom hem smakade gröten sådär extra bra 😍

Klockan 13 demade jag för celsius utanför shape store på Gränby centrum. Gick riktigt bra, helt otroligt vad mycket olika typer av människor man träffar
😃

Efter demon var jag hungrig som en varg så åkte hem och käkade mellanmålet (stekt äggvita). Hann även vila en liten stund innan det bar av mot gymmet.

Idag stog axlar på schemat och wow vilket pass det blev. Så jäkla bra kontakt. Orkade knappt få på vattenkranen och fylla shakern efter passet
😅

Efter mina träningspass så dricker jag alltid whey 100 och 5 g kreatin.


Skriver upp längre fram hur mina axelpass ser ut 😃

Nej nu ska jag äta min kvällskvarg, krypa ner i sängen och se på film!

Ha en underbar kväll
🌷

// Lisa Gustafsson

Likes

Comments

Dietdag 3

Jäklar så skönt det var att gå till jobbet med vetskapen om att jag slutade tidigt. Slutade 12:30 och då kom mannen min och hämtade mig på jobbet. Vi åkte hem och käkade det dagliga mellanmålet (stekt äggvita) innan det var dags för ett ryggpass på gymmet. Även dagens pass var riktigt bra! Fylld med energi och en så bra känsla i kroppen nu när kosten är clean. Helt otroligt vad en bra kost är viktig både för kropp och knopp. Kroppen är bra häftig!

Dagens ryggpass såg ut såhär:
• Stående rodd i smithmaskin
• Sumomark
• Latsdrag med 2 olika handtag
• Sittande rodd
• Rodd i maskin (vet inte vad den heter)

Avslutade med bicepscurl med hantlar 12,12,10,8 reps

Efter styrkebiten rundade jag av med 10 min crosstrainer så nu har jag hittills avverkat 40 min cardio. 2 h och 20 min kvar denna vecka så imorgon startas dagen med minst 60 min cardio. Anpassar cardion till de dagar jag har minst inplanerat för vill inte stressa kroppen i onödan.

Efter gymmet åkte vi och hämtade sambons söner på skola och dagis för att snabba oss hem och käka lite mat innan det bar av mot cirkusen som kommit till stan. Det var riktigt roligt faktiskt. Dock har jag oerhört svårt för när de använder sig utav djur. Nu var det hästar som sprang runt men jag kan inte njuta. Tycker bara synd om dom.. Men överlag var det riktigt roligt och det tycker grabbarna också som somnade på direkten när vi kom hem!

Nu har jag precis ätit kvällsmålet iform av kvarg och hallon, tagit mina kvällsvitaminer och krupit ner i sängen brevid karln för att somna till prison break.

Dagens uppdatering av vikten: - 1,9 kilo sen i måndags.

Nu signar jag ut och hoppas på ytterligare viktminskning imorgon. Ha det bäst!
/ Lisa

Likes

Comments

Vägningen imorse gick förbaskat bra. - 1 kg sen igår. Har ju mycket vätska i kroppen så nu i början går det alltid snabbt och det blir som en motivationsboost.
Jag väger mig dagligen under dieten men det är en smaksak. En del blir stressade av det medan jag blir grymt motiverad och tävlar mot vågen. Tävlingsmänniska som man är. Sen tycker jag att det är spännande för man lär verkligen känna sin kropp. Som tex förra dieten så stod jag alltid still i vikt eller gick upp lite när jag jobbade helg (hade dubbelturer då) och sen på tisdagen när jag var ledig och sov ut så kunde jag droppa ganska mycket. Där ser man vad stress kan påverka kroppen och hur viktig sömnen är.

Efter jobbet så åkte jag och mannen hem för att städa och fixa lite. Sen kom hans pappa och lillebror för att fira honom eftersom han fyllde 32 år idag! 😃❤️

Efter firandet så var det ett benpass som stod på schemat. Och vilket benpass det blev dessutom. Såhär såg det ut:

Startade med att värma upp benen i bensparken på lätt vikt. Sedan:
• 30,20,15,12,8 i bensparken med en vikt anpassad efter rep.
• hacklift : 20 * 3 med en "startvikt" , 20*3 med 10 kilo extra och sedan 20*3 med 20 kilo extra.
• Knäböj i cable cross med handtag: 12, 12, 12,12 som supersetades med raka mark med hantlar
• Lårcurl 20,15,12,8
• In/utsida lår: 20,20,20,20
• Hipthrusters 12, 10, 8, 6
• Vadpress (sittande) 20,20,20,20

Avslutade dessutom med 10 min crosstrainer. Kör 3 h cardio/vecka nu i början som jag fördelar ut när det passar. Allt för att hela tiden kunna lägga i en högre växel.

Nu tänker jag göra iordning mitt kvällsmål och ta mina kvällsvitaminer som är: zma, omega 3, d vitamin och ala!

Hoppas ni alla haft en bra tisdag så hörs vi imorgon!

// Lisa


Likes

Comments

Då har snart första dagen på dieten gått. Det känns riktigt bra måste jag säga. Var mätt efter helgen så frukosten gick faktiskt ganska trögt att få ner.

Frukosten ser ut såhär:
60 gram havregryn
1 banan
Phsylliumfrön
Alla mina vitaminer
Sedan har jag alltid på sötströ och kanel

Sen ska jag egentligen ta en proteindrink till frukosten men när jag börjar jobba klockan 7 så är jag alltid hungrig vid 10 så tar proteindrinken då istället.

Jobbade 7-15:30 idag och sen har jag gjort lite ärenden på stan.

Idag stod bara cardio och mage på schemat för visste att jag skulle komma hem sent och när vi har sambons barn så måste vi turas om att åka till gymmet så nu kan jag köra cardion i vardagsrummet på crosstrainern och magövningar på golvet. På så vis är jag klar när karln kommer hem och vi får mer tid tillsammans än om jag då skulle åka till gymmet. Jag planerar alltid hela veckans träning för att veta att varje muskelgrupp får sitt. Fokuserar på att varje muskelgrupp ska köras igenom 2 gånger/ vecka.

Nu ska jag hoppa upp på crosstrainern, vilket jag tycker är sjukt tråkigt men perfekt eftersom det regnar ute!

Hoppas ni haft en bra måndag!!
// Lisa

Likes

Comments

Jaha då räknar man ner dagarna.. På måndag är det dags för tävlingsdiet igen 😃 20 tuffa veckor! Men har delat upp det så startar med 11 hårda veckor tills vi åker utomlands för då vill man vara lite friare med kosten. Sen när jag kommer hem så är det 9 veckor kvar till tävling så då är det all in som gäller!

Jag tänkte att jag skulle försöka uppdatera här dagligen hela vägen till tävling som först blir tyngre classic och sen SM.

Jag är så jäkla laddad och blev ännu mer laddad efter helgen i Solna när man såg alla snygga atleter på tyngre classic. Är så taggad på att slå min förra form. Det är egentligen mitt stora mål. Jag är väl medveten om att dessa två tävlingar är tio gånger större än den jag vann och att det är ett helt annat motstånd men det viktigaste för mig är att när jag står där på scenen så ska jag för det första se att jag utvecklats sen sist och för det andra som är absolut viktigast för mig, är att jag ska känna att jag har fasiken gjort precis allt jag kunnat. Enda gången jag är "nöjd" är när jag vet att jag satsat allt.

Det ska bli spännande att se hur det känns att dieta den här gången nu när man redan gjort den en gång. Jag vet liksom vad som väntar. Jag vet vad kroppen svarade bra på, vad som inte kändes bra och vad jag vill förändra. Men också hur j%vla jobbigt det var ibland.

Förra gången jag dietade så bodde vi i en 2a tillsammans med sambons två barn som vi hade vissa dagar. Då sov vi på soffan (3 sits) och en extra säng size "tältsäng" för att barnen skulle sova skönt i våran säng, så det blev ingen vidare sömn men ändå stod jag ut. Visst man hade inte alltid en leende på läpparna men dåliga dagar kommer oavsett diet eller ej. Man kan nog fråga vem som helst på mitt jobb för jag lät aldrig min trötthet eller humör visa sig. Allt handlar om vilja och beslutsamhet. Däremot blev det en hel del prat om mat mot slutet hihi.

Jag har valt att tävla. Jag har valt att dieta. Därför ska ingen annan behöva lida för det. När det är tufft får man intala sig själv det och bara bita ihop. Självklart brast det även för mig ibland. Man är ju bara människa. Men som tur var har jag människor runt mig som förstår och som stöttar. Min sambo och min familj är så underbara.

Den här gången blir dieten dessutom tillsammans med min bättre hälft som dietar inför sin tävlingsdebut. Så följ oss!

Så frågan är... är det några som är intresserade av att följa min resa till scenen?

Ha det bäst! / Lisa

Likes

Comments