View tracker

Vardag

Igår kom mailet som jag väntat på i typ två månader! Jag tog mig in på skolan, så den 16e januari börjar jag plugga till Fysioterapeut på Luleå Tekniska Universitet!😁🎉🎊

Mest lättad och skönt att få det bekräftat, eftersom jag varit helt inne på att jag skulle ta mig in. Hade blivit så besviken om jag inte hade tagit mig in! Känns sjukt att det liksom är 5 veckor tills det börjar😱 Vet jag ens hur man pluggar längre?!😂 Återstår att se!😉 Sjukt pepp är jag i alla fall, ska bli så himla riktigt!🙌🏻

En bättre fredag helt enkelt!😁 Efter jobbet ska jag göra lite ärenden i stan, köpa med mig sushi och äta med familjen, sen ikväll får vi främmande för att fira Johan som fyller 26!🎁 Imorgon ska jag jobba på Sportringen och julfest med all personal på kvällen. Söndag ska jag nog träna, jobba och göra matlådor inför veckan. Det var mina planer i helgen! Ha en fin helg ni också!😊

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Shopping

Tillslut hittade jag mig en finare vinterjacka efter att ha provat x antal olika! Päls på insidan, mockatyg på utsidan och lite längre över rumpan. Väldigt fin var den!😊 Att få en rättvis bild är ju såklart inte det lättaste, allt ser så konstigt ut, haha. Beställde från Nelly så var en chansning, så då blir man ju extra glad när det passar!😄 Dessutom på 20% rabatt eftersom det var på Black Friday!🙌🏻

Har snart klart alla julklappar (och även present till Johan som fyller år på lördag) och har till största del köpt det på internet, dels för att det är smidigt (avskyr att vara i stan) sen skiljer det rätt mycket på priset också! Inte så bra för våra butiker, jag vet.. Så gör inte som mig, haha😋

Likes

Comments

View tracker

Shopping

Kunde inte hålla mig från att beställa när det var Black Friday och 30% rabatt på Reebok😁😋 Har dessa sportbh-ar och t-shirts sedan tidigare och älskar dom verkligen! 

Nya träningskläder ger mig faktiskt lite ny motivation! Nu är jag är laddad för en ny träningsvecka🙂 Bara tränat fyra pass denna vecka! Körde ett sjukt tungt pass i fredags som gav mig galet med träningsvärk i rumpan, baksida lår och ryggen så har knappt kunnat böja mig ner i helgen!😂 

Nu ska vi se serie (White Collar) innan läggdags😊 Hoppas ni haft en fin helg!

Likes

Comments

Vardag

I fredags gick starten för ännu en skotercrossäsong i USA och dessvärre ännu en säsong som Johan missar.. Hade så gärna sett han där detta år, så mycket som han har kämpat och slitit för att ta sig tillbaka. Kan inte låta bli att känna mig avundsjuk över alla som är där. Men mest tycker jag synd om Johan, då jag vet hur mycket han verkligen hade velat köra i USA och inte här hemma i Sverige. Tyvärr blev fallet inte så, men trots detta löste det sig på bästa möjliga sätt så jag är ändå glad för det.

Jag har insett hur tufft det kan vara att hålla på med något på elitnivå och jag förstår varför det är få som gör det och klarar av det. Så mycket Johan gått igenom under dessa 2.5 år. Gör du resultat blir du hyllad och allt är på topp, men direkt det blir en motgång (dvs skada) så är det som att du inte finns längre. Man är inte intressant, ingen vill ha dig. Det är ju nog jobbigt med skadan i sig, men som påföljd blev Johan av med sin plats i teamet, även fast de liksom "lovat" att stötta han genom detta. Alla är business-människor som bara vill tjäna så mycket pengar som möjligt och synas i sociala medier, igen bryr sig sig om dig som person.

Vad ville jag komma till med det här inlägget egentligen? Haha! Jag är bara lite bitter och avis över att vi inte är i USA just nu! Saknar det som tusan. Jag hoppas innerligt att Johan kan hålla sig skadefri denna säsong och verkligen får möjligheten att visa att han inte är att räkna bort🙏🏻 Hans inställning, syn på livet och målmedvetenhet är något som jag vet kommer göra att han tar sig långt. Det tar tid men det kommer vara värt det en vacker dag👊🏻

Likes

Comments

Träning

Dubbelt PR och dubbel glädje på gårdagens pass!!😄 Snatch 61kg. Clean and Jerk 72.5kg🏋️✌🏻️

Älskar känslan av att lyckas sätta ett nytt PR!😍 Speciellt när man har så peppande vänner som skriker och hejar på en💕 Hade aldrig klarat det utan dom!🙌🏻

Snatch är utan tvekan min favorit, även fast det tekniskt sett är det svåraste lyftet. Men det är något som gör att jag bara älskar den övningen!😬 Måste jobba desto mer på Clean&Jerk. Tror dock 75kg inte alls är långt borta, då 72.5kg kändes "lätt". Blev förvånad över hur bra stöt jag gjorde😋 Om jag inte hade kört mer än 25 tunga lyft innan sista, hade nog 75 suttit där. Innan jul ska jag ta det i alla fall😉 För att bli bättre måste jag jobba på draget (bli starkare i marklyft) och även i bottenläget (djupa tunga frontböj). Mycket man hela tiden ska bli bättre på😋 Men vore ju tråkigt om man var bäst på allt, det är ju progressionen och framstegen av ens träning som gör att man blir motiverad🙂

Likes

Comments

Träning

Denna vecka började jag med mitt nya upplägg till träningen. Eller skillnaden är egentligen att jag kommer träna 5 dagar istället för 6. Vilodagar på torsdag och söndag. Jag tror verkligen min kropp kommer fungera bättre på detta vis! Den träning jag gör är så pass slitsam på kroppen och det där sjätte passet jag kör, när jag har träningsvärk överallt och känner mig sliten, det ger verkligen så lite. Därför har jag nu insett att en extra vilodag kan göra stor skillnad i min träning och ska därför prova det nu🙂

Dessutom har jag ju, som ni vet, haft det ganska tufft med träningen senaste sex månaderna. Dragit på mig många förkylningar och har fortfarande ont i ländryggen och knäna, vilket jag tror är tecken på överträning. Min kropp hinner inte återhämta sig helt enkelt. Inte övertränad för att jag har tränat för mycket, men kombinationen mellan träning, sömn och kosten har gjort att min kropp inte är i balans. Därför tror jag och hoppas denna extra vilodag kan göra skillnad☺️

Kör fortfarande programmeringen från Ben Bergeron och gillar verkligen hans upplägg, så kommer fortsätta att köra programmet. Han kör med två vilodagar (torsdag och söndag) så det finns nog en anledning till det😉 Såhär kommer det ungefär se ut;

Måndag: Programmering (Oftast Snatch, Back Squats och en WOD)

Tisdag: Programmering (Konditionspass, ofta i intervallform)

Onsdag: Programmering (Clean and Jerk, Front Squats och en WOD)

Torsdag: Vilodag

Fredag: Överkropps-styrka. Gymnastik. Bål.

Lördag: Programmering (Länge konditionspass, OLY-lyft)

Söndag: Vilodag

Likes

Comments

Träning

Det här ovan är alltså innehållet i min träningsväska som jag tar med mig till varje träningspass😁 Sen jag började Crossfit har det successivt blivit mer och mer grejer som tillkommit, allt eftersom jag blivit mer seriös och vill underlätta i träningen och nu är det mycket jag verkligen inte klarar mig utan😋 Vill ju inte det ska sitta fast i grejerna😉 Här nedan har jag gjort en liten genomgång av vad jag använder allt till;

Crossfit Nano skor - Använder vid alla wodar och lyftning när jag inte behöver gå ner djupt i en böj.

Lyftarskor - Vid all Olympisk lyftning (Clean&Jerk och Snatch) men även när jag tränar ben. Underlättar rörligheten då det är en "klack" för att lättare komma ner djupt. Tips till er som har svårt att komma ner nog djupt i en knäböj tex😊

Hopprep - Mitt senaste inköp. Nu ska jag bli grym på Double Unders!😏

Knäskydd - Har två par för olika ändamål. Använder knäskydd för att det gör mig stabilare i bottenläget och jag som har lite dåliga knän hjälper det också mot, sen blir man faktiskt lite starkare😉 5mm använder jag när jag kör wodar som innehåller benövningar som thrusters, frontböj, wallballs m.m. 7mm använder jag vid benträning och olympisk lyftning eftersom de blir ännu stabilare och bättre än de på 5mm😊

Bälte - Använder vid tunga lyft/maxningar i framför allt knäböj och frontböj. Även när jag kör Clean&Jerk eller bara Jerks. Hjälper att hålla bålen.

Handledsskydd - Vid alla övningar "över huvudet". Jerks, pressar, thrusters, snatch m.m. Ger väldigt bra stöt för handlederna så dessa är ett måste!

Magnesium/Kalk - Använder både flytande och torrt kalk. Det flytande tar jag som grund och sen använder jag det torra vid wodar där det ska gå snabbt så man slipper vänta. Går inte träna utan detta så det är lite av ett beroende!!😋 Kan typ inte hålla i en stång utan kalk i händerna😂

Linnex - Bästa när man är stel och öm i musklerna! Använder framför allt på ländryggen och axlarna. Bränner fint😏

Kinesiotejp - För att tejpa tummarna eftersom de blir helt förstörda när man kör mycket snatch och clean. Räddare i nöden så tummarna inte dör, haha🙌🏻 Detta eftersom man håller så kallat "tumgrepp" vid alla lyft med stången😊

Triggerboll - Alldeles för dålig på att använda denna, men sjukt bra om man har knutar i ryggen eller öm någonstans, då är det bara rulla så hittar den precis de ömma punkter man har!😁👌🏻

Skalare/"Osthyveln" - Haha, ingen aning vad denna grej kallas (den rosa på bilden) men den är hur bra som helst för att skala bort förhårdnader i händerna som man får från att göra pullups, TTB och annat när man hänger i stången.

Vattenflaska&proteinshake - Ganska självklart med en vattenflaska i väskan känns det ju som, haha! Sen tar jag alltid en protein&kolhydratsshake efter varje träningspass för bästa återhämtning😊

Likes

Comments

Shopping

Din sko 699:-

Har länge velat ha ett par nya stövlar, men inte hittat några i rätt prisklass eller modell. Men så hittade jag dessa vilket passade in precis i vad jag var ute efter😬 Tänk vad man blir glad, haha! Visade Johan men han var (konstigt nog?😉) inte lika nöjd och exalterad som jag😂 Nu är det nog bara en finare vinterjacka (typ päls eller kappa) som jag vill ha, annars är jag redo för vinterkylan😋☃️❄️

Likes

Comments

Träning

Bjuder på en bild från Mauritius i brist på andra bilder (eftersom jag typ inte tränat något senaste 2-3 veckorna..) 🙄

Roslagen Open 2016 blir inställt, vilket såklart känns trist samtidigt som det nog var bästa beslutet just nu. Sofia med hennes dåliga rygg och jag har inte kunnat träna på som jag velat den senaste månaden pga förkylning och halsont som ännu inte är helt bra. Har bara känt mig stressad över att bli frisk men det har bara gjort det värre. Nu kan jag slappna av och försöka planera in någon annan tävling framöver😁 

Tänkte smyga igång med lite träning idag igen och se om kroppen pallar det. Tidigare vid minsta lilla ansträngning har jag fått bakslag dagen efter och såhär har det hållit på senaste 4 veckorna. Sjukt irriterande! Har verkligen varit i en dipp dessa veckor och haft noll motivation till träning. Brukar dock vända när jag blivit frisk😅

Likes

Comments

Vardag

Ja var ska jag börja om gårdagen?! Vilken perfekt kväll för firandet av pappa, Thomas och Mange! Hade så himla roligt och var inte hemma förrän närmare 03.30 i morse, haha😅 130 personer kom på festen, det bjöds på italiensk buffé, det var ett liveband på plats, uppträdande, fina tal, en massa dans, men det bästa av allt- Mamma förvånade oss alla med att fria till pappa?! Alltså jag dog typ av lycka, både jag och Linnea började storgråta och var i chock. Det var så oväntat, men finaste någonsin, jag blev så otroligt glad!! Efter 26år tillsammans ska de äntligen gifta sig och vi har nu ett bröllop att se fram emot😍💍 Känns fortfarande helt ofattbart men samtidigt så kul!! Finaste föräldrarna i världen, så tacksam att de står vid varandras sida än idag och att de efter såhär många år tar steget till giftemål. Det är fan kärlek❤️

Likes

Comments