I fredags kom vi hem från en vecka i Spanien där vi var & firade min farmor som fyllde hela hela 80 år, vilket inte märks för att hon är en sådan frisk & kry dam! Hela veckan var super mysig & vi gjorde så mycket saker att vi knappt hade tid till sol & bad! Efter en vecka i ett varmt land var det konstigt att komma hem till Sverige, som dessutom blivit ännu kallare sedan vi Åke! Imorse var det minusgrader & det bar bara att sätta på sig vantar & mössa! Brrrrr!!!

Sen vi kom hem från kefalonia har jag inte gjort så mycket mer än att vara med min underbara pojkvän! Vi tog igen den tid som vi var borta från varandra! Så vi har mest chillat. Igår blev det en springtur & sedan var vi & käkade på kumlas stolthet, Fresh Food!
Idag jobbar jag, även hela helgen! & imorgon ska jag & Gustav på dejt! Det blir sushidejt & biodejt😘

Hejsan allihopa! Idag har vi varit på en utflykt här i kefalonia, där vi skulle få se det bästa med kefalonia! Vi var på 6 stopp sammanlagt & jag må säga att det var en väldigt underbar utflykt! Vi har fått sett så mycket fantastiska & vackra saker så det är som att komma till himmelriket! Det tipsar jag om väldigt mycket om man planerar en resa till kefalonia😋

Bussen kom & hämtade oss utanför hotellet, & första stoppet var vid ett kloster, ett nunnekloster. Vi hade redan fått instruktioner om att man var tvungen att täcka knän & axlar så vi hade med oss långbyxor haha, det var lite speciellt! Men det var för att respektera nunnornas värderingar. Dem berättade att det bodde ca 30 nunnor inne i klostret. & jag tyckte det var väldigt speciellt att vara där inne. Jag har ju bara sett dess like på film, så det kändes lite overkligt med riktigt kloster & riktiga nunnor. I ett litet kappel i klostret fanns en stor silver kista, som dem berättade att det var en grav. Det låg en man där inne som man kunde gå till för att kyssa hans tår om man var sjuk eller behövde hjälp. Lite scary men jag tyckte att det var jätte intressant. Det fanns pckså ety litet hål & en stege ner till en grupp. Som ni ser på bilden. Där nere var drt väldigt kvavt, jag hade jätte svårt att andas där nere haha så var tvungen att gå upp lika snabbt! Men jag lärde mig att han som låg i kistan, bodde där nere i gropen. För att bikta sig tills han dog. Läskigt, men intressant!

Nästa stopp gjordes vid en grotta. En stor as cool grotta där dem tillomed hade haft konserter. Det växte stora "tappar" ner från taket. & dem berättade att dem tapparna växte 1 cm på 100 år, & vissa tappar var vääldigt stora. Så den grottan är alltså ganska gammal!

Sedan gjorde vi det stoppet som jag hade längtat mest till. Att to i melissian sjön! Det är alltså också en grotta, med ett hål i, så solen lyser igenom. Det var mycket vackert att se.

fint va? 😍 sedan stannade vi till på en vingård, där vi först gick se hur vinet tillagades & så blev det vinprovning. Vi fick smaka på 5 olika viner, & det var kul att det var vin som hade tillagats just där :)

innan vi åkte till nästa ställe så åkte vi till en liten by för att luncha. & sista stoppet, sista, men inte minst! Åkte vi till en mest fotograferade strand i hela Europa. Myrthos. Den var såååå fin! Men vi fick bara ett fotostopp där. Vattnet var väldigt strömt & de varnade ofta om de strömmande vattnet. Men ett fotostopp blev perfekt!!

Idag startade vi dagen med en långpromenad på 1,5 mil, jobbigt & svettigt i denna värme men det var mysigt, flr vi såg väldigt mycket fina saker. Vi kom först till kefalonias största by, där kollade vi i lite krimskrams butiker & fikade. Sedan gick vi runt ett berg för att komma tillbaka till vårt hotell, men vägen var riktigt lång. Vi fick dock se massa mysiga hus, stränder & hamnar. Apelsin & olivodlingar fanns det mycket av!😍
Nu på kvällen har vi varit & käkat på en restaurang då jag gjorde värsta scenen & skrek! Dem där jävla katterna är inte att lita på. Har länge varit livrädd för katter & tycker dem är svin äckliga. & på denna restaurang fanns det jätte mycket katter som sprang runt borden. Så fick lite utbrott hehe.. Tappade också matlusten så kunde inte käka mer. Fick bli att gå därifrån hungrig. Kalla mig kinkig men blir så äcklad av sådant usch

Nu är vi äntligen i säng på hotellet efter en dag av lång färd. Flygresan gick lugnt & tryggt & väl framme tig det bara 20 minuter med buss innan vi kom fram till hotellet. Så det var väldigt skönt😊 checkade bara in då & så käkade vi en lätt middag på hotellets restaurang. Vi kom ju fram så sent, därför heller inga bilder tagna! Men jag lovar att det kommer imorgon!

Shopping på Arlanda blev det också, hitta rätt najs saker😋

Nu har det gått ca 5 dagar sedan jag kom hem från Borlänge och jag längtar redan tills nästa års festival. Vi har verkligen haft så roligt iår igen och det är jag glad över. Jag och Miranda kommer verkligen bra överens med varandra, och det är en bra fördel när vi i 5 dagar ska hålla ihop i vårt och torrt. Då gäller det att man håller ihop med glädje också, och det känner jag verkligen att vi har gjort. Vi har upplevt så mycket roliga tillfällen, personer och konserter. Sista dagen slutade med att vi packade ihop våra saker igen. Käkade frukost. Gick tillbaka till området och packa in lite saker i en lastbil och sedan var vi klara med helgens arbete.

Innan vi gick till tåget fick vi kramar och beröm av våra kollegor och då vart det mycket sorgligare att lämna Borlänge än det var innan. Både jag och Miranda hade hemlängtan, men det var ändå tråkigt att lämna Borlänge för denna gång.

Denna upplevelse som vi har fått vara med om önskar jag verkligen alla ska få vara med om någon gång i livet. Vi har verkligen haft såå kul. Och detta är en jätte bra grej att skriva på CV också!