Idag lämnar vi byron efter 4 nätter som bara svischat förbi. Dagarna har bestått av löpning, många vändor till beachen, light house, lite goon och bara allmänt chill. Var så skönt att hamna i lilla harmoniska byron efter två veckors hets i Sydney.

Nästa stopp är surfers parsdise, gold Coast där vi stannar tre nätter!

efter lite drygt en vecka tillsammas i Sydney har vi nu dragit vidare till byron bay där vi stannar två nätter till. De senaste dagarna har bestått av sol och bad på beachen!

Vi hittade taco-kit på free food-hylllan så kompletterade med köttfärs och grönsaker för att sammanställa godaste måltiden på riktigt länge!! Det blev även till en lunchlåda för dagen efter som avnjöts på stranden. Livet leker just nu såattsäga.

hejhej jag ät tillbaka på denna blogg då det inte blev så mycket egentid på denna resa som jag trodde. Igår kom Li äntligen till Sydney igen och i morse bytte jag hostel till ert runt hörnet från Li och Ameli.

Idag tog vi tunnelbana samt buss ut till bondi beach där vi spenderar dagen!

smygfotarn

Sitter nu och väntar på att få gå ombord på planet till Melbourne. Fick just ett sms av mamman i min värdfamilj om att hon och dottern väntar på mig vid bagage-bandet imorgon bitti, nu börjar det verkligen bli på riktigt. Jag kan inte säga att jag är speciellt nervös än. Ska jag vara ärlig fattar jag nog inte än vad jag givit mig in på, men hoppas innerligt att detta kommer bli en bra och fantastisk upplevelse.

För 98 dagar sedan lämnade jag och Li lilla Skellefteå. Under första veckan då vi hade apor på taket, värmeutslag över hela kroppen, okända bett och myror överallt tänkte jag nog att denna resa kanske inte skulle bli så mycket mer än några veckor för mig. Men oj så fel jag verkar ha haft! Dessa månader har varit min livs största upplevelse hittills och jag har lärt mig så mycket, inte minst om mig själv. Det är inte riktigt samma Anna nu inne i huvudet som det var för 98 dagar sedan. Så jag vill verkligen tacka mig själv för att jag tog mig iväg på denna trip.

Men största tacket går till Li som velat dela alla upplevelser och stunder med mig de senaste 14(?!!) veckorna. Som stått ut med mig när jag bölat utan egentlig anledning, som lugnat mig så fort jag får panik över att något är kaos, som alltid frågat hur jag mår, som delat allt för många feast (jordens bästa glass) med mig, som alltid bara verkar tänka på alla andra än sig själv, som med andra ord under hela resan varit min klippa! Love U och så ses vi i Sydney på någon vecka❤

Vi kommer från och med nu skriva på skilda bloggar på grund av att undvika förvirring för läsaren. Ni hittar oss på:

Li: www.nouw.com/liaktell
Anna: www.nouw.com/annahet

(För övrigt fick vi just veta att vi har unlimited med dryck och mat samt dvd på planet mot Melbourne!!!! Som in-checkningsgubben sa när jag behövde bekräfta tre gånger att han verkligen menade unlimited, "this is not scandinavia airlines ladies".)

Update: var inte riktigt så unlimited som vi trodde, men vi fick mat, kaffe, kaka och hade dvd i alla fall!👍

Igår åt vi pizza och drack vin i kvällssolen vid sjön i 4 timmar. Det var verkligen jättemysigt!!

Efter alldeles lagomt med pizza och lite för mycket vid slog vi klackarna i taket.

Efter bara några timmars sömn krigade vi upp och har åkt till lake tekapo som är vårt sista stopp innan vi är tillbaka i christchurch. Mysigt ställe men min hals samt lungor har valt att kapitulera så jag har intagit sängläge för resten av kvällen nu.

Igår var var sista kväll i Queenstown och Josefine&Rebecka kom äntligen hit!!! Vädret var på topp så vi gick och köpte med oss pizza samt vin, tog våra saronger och satt oss i parken. Högtalaren var med och vi satt där i fyra timmar och alltså BRA KVÄLL som avslutades rätt sent.

Kändes riktigt jobbigt att skiljas nu när dom stannar i Queenstown och vi rör oss mot Lake Tekapo!

(Skulle ha publicerats igår)

Ända sedan vi kom till Queenstown har jag känt mig lite halvkrasslig och har sovit dåligt. Så när jag vaknade idag bestämde jag mig för att ligga kvar och se så ska det låta samt mello. Lite Sverige-feeling över det hela, saknades bara en semla..

Två timmar senare tog jag dock tag i livet och vandrade upp på berget här i Queenstown vilket är ca 500m stigning och fick mig världens view längst upp!

Nu mötte jag precis Rebecka och Josefin som äntligen kommit hit, ikväll blir det ferre!!!

Anna bestämde sig för en dag på hostlet så jag gav mig ut på prommis. Blev över två mil, lunchpaus med magisk utsikt, fick sen sällskap av en tjej från England.
Att gå längs sjön tillbaka var så vackert, den är 300 meter djup och var folk som paddlade kanot/paddleboard, körde vattenskoter, båt m.m. Kommer nog aldrig bli van vid hur fint allting är här.....

För några timmar sedan kom vi fram till harmoniska queenstown! Hostlet verkar asbra, gratis middag varje kväll, bastu, stora ytor och ba allmänt najs. Ikväll är ungefär hela bussen på bbq och pub crawl men vi funderar på att skippa pga halsont samt att det känns roligare att vara själva med film och Pepsi (sociala).

Innan vi kom in till queenstown hoppade jag  bungy från världens första kommersiella bungyjump!! Säger bara wow😍

Vi började förresten dagen med att bestiga ett berg, glömde nästan det...

I morse steg vi upp med tuppen och åkte från F J mot Wanaka. På vägen hann vi med 4-5 stopp vid helt fantastiska vyer. Personligen tycker jag att dagens stopp varit bland de vackraste hittills på turen runt NZ. Att vädret varit strålande utan ett moln på himlen har inte gjort utsikten sämre.

Franz Josef

Efter 10h med bussen kom vi fram till Wanaka som verkar hur mysigt som helst! Dock är vi helt slut så vi har lyxat och köpt internet för kommande 5 nätter och har inte lämnat rummet för mer än en liten kort prommis samt för att handla mat. Imorgon åker vi vidare mot queenstown!