Tänkte avsluta den här bloggen med en liten utvärdering. Jag åkte med Ef språkresor och är rätt nöjd med det. Fick väl med information innan och de hjälpe med alla frågor jag hade. Skolan var modern och bara tjugo minuter till stranden. Lektionerna var roliga men kanske inte de mest lärorikaste. Men jag fick mitt certifikat och jag är glad att jag tog den här chansen att åka och jag kommer definitivt åka dit igen. Jag tycker att ni också ska åka om ni får chansen för det är en upplevelse ni inte kommer glömma och det ger livserfarenhet som du kommer ha nytta av i livet. Jag hoppas att ni har gillat det jag har lagt upp här, kanske inte var en topp blogg men det var kul att ha gjort en.

Så vill nu bara tacka för mig och hoppas ni tar chansen som jag gjorde!

Nu har sista veckan gått och jag har kommit hem. Sista veckan bestod av aktiviteter men även att bara ligga på stranden. I onsdag hoppade jag över skolan och åkte till Polynesian cultural center. Det var en rolig dag. Jag fick se på olika uppträdanden och byar ifrån de olika öarna i Polynesien, jag gick på en Luau, som är en hawaiiansk middag och slutade dagen med en kvällsföreställning som innehöll dans, eld och musik.

I fredags var det sista dagen i skolan. Efter skolan åkte vi till "The secret mermaid cave" som är en grotta i stelnad lava som har en öppning till havet. Vi kunde bara vara där en stund, för tidvattnet var på väg in och det var tydligen flera som hade dött så vi gick till stranden bredvid istället, sen på kvällen gick vi ut och åt och kollade på fyrverkerierna innan det var dags att säga hejdå till min kompisar.

I lördags så åkte jag in till staden för att köpa de sista sakerna och ta sista badet i havet. Åkte sen tillbaka till huset för att packa det sista och säga hejdå till min värdmamma innan jag blev hämtad och skjutsad till flygplatsen. Det var en lång flygresa men det är skönt att va hemma igen.

Hej igen, det var ett tag sen. Förra veckan hände det inte så mycket. Tisdagen och onsdagen blev det bara att ligga på stranden och lata sig. I torsdag gick jag upp vid fyra för att åka till Koko head och vandra upp för berget för att se soluppgången. Det var en lång och jobbig klättring men utsikten var värt det

I fredags blev det också bara att hänga på stranden. Sen i lördags kväll flög jag och några vänner till ön Kauai. Där vi spenderade söndagen och måndagen med att bara åka runt och se det mesta, från sälar till vattenfall.

Nu är det bara några dagar kvar och vi har lite saker planerat, så det kanske kommer ett blogginlägg till innan jag åker hem.

Hej. Nu är första veckan avklarad och bara två kvar. Tiden går för fort. I fredags så hände det inte så mycket, efter skolan så gick jag och en kompis bara runt i staden och tog det lungt.

I lördags åkte jag och tre andra till den norra kusten och till Waimea Beach Park. Det var fint men vi fick sitta nästan tre timmar på en iskall buss för att det hade hänt någon olycka, så vet inte om det var värt det.

I söndags så gick jag upp tidigt för bli hämtad klockan sex, för att vi skulle ut och snorkla. Det var roligt och vi såg både delfiner och sköldpaddor. Efter vi hade snorklat fick vi lunch på båten och bara ta det lugnt.

I måndags var det Fjärde juli, som är USA:s självständighetsdag. Egentligen är skolorna stängda men eftersom EF är en internationellt organisation så stänger inte de skolan för en lokal helgdag. Men det var en lugn dag, min lärare tog oss (som iallafall kom till skolan) ut på en sväng i Waikiki och visade oss allt från konstföremål till sandskulpturer. Efter rundturen så gick vi till IHOP och åt frukost. Sen mötte jag upp min vänner och gick till stranden någon timme. Åkte sen hem för att duscha och göra i ordning mig, för att sen åka tillbaka till stan för att äta middag som bestod av sushi och sen gå ner till hamnen för att se på fyrverkeri. Det var häftigt och fullt med folk.

Hej! Tyckte det var dags för en uppdatering. I tisdags hände det inte så mycket. Skolan började inte förrän halv tre, så på förmiddagen så gick jag bara runt i staden och kollade på alla stora hotell och gick runt och fotade lite innan jag möte upp med några kompisar och gick och badade. I onsdag så hade jag tidiga lektioner, så efter lunch så gick jag och Matthew, Maxime och Greta till waikiki och tog vår första surflektion. Har tyvärr inga bilder från det, men det var kul och kommer definitivt prova igen. I dag så bestämde vi för att åka till "Diamond Head" som är den vulkan som ligger i Honolulu och gå upp till toppen. Det var en varm och jobbig utflykt, men det var det värt. För utsikten från toppen var fantastisk. Efter vi hade kommit ner begav vi oss till stranden där vi åt lunch innan för att gå till skolan. Det är ungefär det som har hänt, har inga speciella planer för helgen så får se när nästa inlägg blir.

Aloha! Landade på Hawaii igår klockan 21.00, så jag orkade inte skriva något då. Men det var en lång dag med långtråkiga flygningar och väntan på flygplatserna. Det var skönt att få komma till min värdfamilj och få sova lite. Idag var det första dagen i skolan. Dem var mest lärarna som berättade om skolan och regler, så det var bara sitta och lyssna. Efter så gick jag och några jag lärde känna på skolan runt lite för att sen gå till Hawaiis mest berömda strand, Waikki Beach. Där vi badade och solade några timmar innan det var dags för mig att ta bussen hem till min värdfamilj (den sista bilden) .

​Hej allihopa! Jag heter Linus Rydberg och är 17 år. Imorgon flyger jag till Honolulu på en tre veckors lång språkresa. Jag kommer lägga ut bilder och skriva vad jag gör och hur jag har det på Hawaii. Den här bloggen är också för att uppmuntra er som läser den att också ta den chansen som jag gjorde och bestämma er för att åka på en språkresa. Jag hoppas ni kommer gilla min blogg och jag ska försöka vara så aktiv som möjligt.