Hej! Var ett tag sen jag bloggade nu men glömmer bort hela tiden och har inte jättemycket motivation till det nu haha. Så här kommer ett lite längre inlägg.

I torsdags så hade vi skolfoto. Hela skolan ställde upp sig i ett långt led efter längd och sedan tog de en bild på hela skolan tillsammans. Mamma, Affe, mormor och morfar hade flugit till London den dagen och stod utanför skolan och väntade på mig. Va skönt att äntligen få besök hemifrån eftersom jag längtar hem väldigt mycket just nu! Vi åkte till hotellet efter att vi hade handlat lite och vilade bara. Gick och åt på en mysig resturang i Hammersmith där hotellet låg och det var helt okej mat.

I fredags så åkte jag till skolan som vanligt och där hände inget speciellt. Åkte in till centrala London efter skolan och mötte upp mamma och dom men de var väldigt trötta när jag kom så vi åkte hem direkt igen. Vi vilade en stund på hotellrummet och sen åt vi på Pizza hut, riktigt god pizza! På kvällen satt vi där vi åt kvällen innan men tog bara något att dricka.

I lördags gick vi upp vid 10-tiden och käkade frukost och tog sedan tunnelbanan till centrala London. Där åkte vi först tilll Piccadilly circus sedan gick vi till Soho. Vi var ju i London i våras och då hann vi inte med den stadsdelen så det var kul att få se något nytt. Vi gick från Soho till Covent garden och bara kollade på allt. Därifrån gick vi till Trafalgar Square och tog lite bilder. Det blev verkligen en turistdag! Fram mot eftermiddagen åkte vi hem och fixade oss lite innan vi skulle ut och äta på Nandos och fira mig i förväg. Nandos är helt klart en favoritresturang, det är bara kyckling men man kan få den på flera olika vis. Kvällen var väldigt mysig och resten av kvällen spenderades bara på hotellet med film och chips.

I söndags så gick vi också upp vid 10-tiden och käkade frukost. Mamma och de andra skulle flyga tillbaka till Sverige så vi gick till tunnelbanan och sa hejdå där. Jag åkte tillbaka hem och käkade lite. Skulle egentligen pluggat inför ett matteprov men det slutade med att jag bara kollade film. Åkte in till Richmond lite senare och köpte lunch för måndagen och käkade på Subway.

I måndags så var planen att jag skulle plugga efter skolan men jag, Linnea, Felicia, Linnea, Miriam och Amanda åkte in till Kingston efter skolan för vi hade bestämt att ha en julkväll. Vi köpte ingredienser till att göra kanelbullar, rocky roads och knäck. Vi åkte hem till mig, pluggade lite, lyssnade på julmusik och bakade. Var jättemysigt och det var väldigt passande eftersom att det var exakt 2 månader kvar till julafton!

Igår (tisdag) så var jag i skolan som vanligt. Hade dock tagit ledigt från sista lektionen eftersom jag skulle ta bussen till Stansted för att möta upp Peter som hade flugit hit från Sverige. Var lite kaos med bussen i början men allt löste sig tillslut och nu ska han vara här till måndag! Min värdfamilj är borta hela veckan och de var så snälla att erbjuda att Peter kunde bo med mig hemma under veckan så vi slapp spendera pengar på hotell. Vi köpte mat innan bussen tillbaka hem och när vi kom hem la vi oss i sängen direkt och kollade film och myste. Ska bli så skönt att ha honom här i en vecka nu!

Idag ska jag och Peter åka till Kingston och shoppa lite, behöver nämligen köpa en födelsedagspresent till min värdbror som fyller år samma dag som mig. Får se när jag bloggar nästa gång haha.