19h senare på Amtrak Akka Amerikanska SJ, anlände vi äntligen till Albany där Mikayla och Rachel hämtade oss. Tåget har inte varit på vår sida när de kommer till förseningar kan man säga. Deras tider har ändrats fram och tillbaka under hela resan. De började med att vara en timme försenade men jobbade sig sedan fram och tillbaka igen. Men tiden har gått förvånansvärt fort ändå. Sov nog bort 10h iallafall, sen så har det blivit mycket kortspelares och ätande.

Under vår sista dag i San José, åkte vi och shoppade lite med Anna i Gilroy, som är vitlöksstaden. Alltså det luktade så mycket vitlök i luften helt otroligt alltså?! Lyckades hitta lite julklappar, i regnet. Just det, de spöregnade hela dagen igår. Inte det roligaste men men vad ska man göra.

God morgon Sverige! Idag har vi ännu en gång förflyttat oss här i Kalifornien. Så vår dag började i Santa Cruz med frukost och kickboxning. Kan erkänna att jag är väldigt otränad nu så svetten rann under passet. Till lunch fick vi pröva på poke bowl för första gången, vilket är typ en enda stor sushiröra i en skål. Inget jag skulle välja i första hand, men helt okej. Sen så satt vi och pratade med Margie, innan vi gick vidare för att prova på ett glasställe som är väldigt populärt i området. Penny Ice Cremery som var riktigt gott, vi fick prova på deras specialitet som är toasted marshmallowfluff på toppen (kan starkt rekommendera detta). Sen tog vi bussen tillbaka till San José, och åkte med en Lyft för att hämta Lisa på skolan. Kvällsmaten serverade Apple vilket var ett riktigt coolt matställe, där man kunde välja bland alla möjliga sorters mat och sedan sätta sig i en stor matsal. Så vi träffade några andra svenskar och tjötade innan vi åkte hem för att spela lite kort nu när det är sista kvällen här i San José.

Idag gick bussen väster ut mot kusten och Santa Cruz, där min aunt Margie bor med sin familj. Så efter en timme på bussen hamnade vi i Downtown och strosade runt i mysiga butiker innan Margie mötte upp oss. Sen åkte vi och hämtade min cousin Neil på hans high school och åkte sedan hem till deras lilla hus en stund. Under eftermiddagen har vi mesta dels pratat och kollat i omgivningarna bland annat UCSC och stranden. Det är så vackert här och vi haft väldigt tur med vädret. I deras trädgård har de citroner och fikon, jag älskar att bara kunna plocka av den färska frukten direkt från trädet. Hursomhelst blev det mexikanskt ikväll, vilket verkligen är en av mina favorit måltider. Vi har det verkligen bra här borta och blir så bortskämda hela tiden, så ni behöver inte oroa er för oss.

Nu har vi öppnat upp våra väskor i ett svenskt hem här i amerikat hos våra familjevänner Anna och Rikard. Vi har precis kommit hem från att allihopa sett den julinspirerade komedin Daddies Home 2, en riktig skrattfest kan jag lova. Vi har även vandrat i QuickSilver County Park, som bjöd på en klar vy i det sköna vädret. Sedan tig vi det lugnt hemma en stund och kollade på Sverige- Italien matchen. Helt otroligt att vi har gått vidare till VM!! Vid tretiden hämtade vi upp Lisa på skola. Åkte sedan vidare för att strosa i butiker och äta glass i Santana Row.

Imorgon beger vi oss för att spendera ett dygn i Santa Cruz hos mina släktingar, och sedan kommer vi tillbaka hit i San José på Onsdag igen.

Hej och hå!
Idag tog vi en lugnare morgon med lite FaceTime med släkten, innan vi checkade ut från hotellet och begav oss in till San Francisco igen. Vi hade inga bestämda planer för förmiddagen så vi strosade runt kring Union Square med sikte på Lombard Street. Därefter tog vi en in-n-out picknick med utsikt över vattnet, vilket vad otroligt skönt i det soliga vädret. Efter det tog vi oss vidare till den långa Cable Car kön, för man är ju inte riktiga turister om man inte står längst fram när man susar ner för San Franciscos gator. Så vi åkte från Giradelli square till Nordstroms, där vi möte upp Anna och hennes familj och åkte med de hem till San José, där vi ska spendera några dagar framöver.

Ännu en dag på vårt äventyr har tagit slut. Dagen har spenderats i San Francisco, med mycket turistande. Vi har både åkt hop-on buss, vandrat omkring och ätit clam chowder i surdegsbrödskål. Nu är vi ganska slappa och tillbaka på hotellrummet i Millbrae. Imorgon blir åter en tur till San Francisco och gör klart det sista turistandet innan vi åker ner till San José.

Nu lämnar vi bergen bakom oss och flyger vidare till San Fransisco. Dagen har bjudit på fina vyer i Roxborough State Park, små shopping på walmart och lite häng hemma hos Rick och Jennifer. Vädret var verkligen underbart idag så det passade verkligen super med hiken i parken.

Planet mot LA lyfter alldeles strax och då fortsätter vi till San Fransisco, så vi kommer fram till hotellet strax innan 01.

Ännu en dag har gått mot sitt slut här i Colorado. Dagen började lite lugnare med gemensam frukost och en färd till Starbucks för morgonkaffet till oss alla. Ja, ni hörde rätt både jag och Hanna dricker kaffe här borta. Sen begav vi oss upp till Breckenridge där vi hade hoppats på att få gå med snöskor, men pga snöbrist blev det vandring istället. Vi hade dock problem att hitta spåren och fick vända och greja, så tillslut gav vi upp och återvände ner för att shoppa istället. Det blev både en sväng i Breckenridge och Silverthorne outlet malls, alla var nöjda och fick med sig fina fynd hem.

Det blev mexikanskt till kvällsmat, som toppades med en 1/2kg stor tårtbit vi alla fyra delade på. Så matkoman är brutal nu. Det är lite tråkigt att det är våran sista dag i Denver imorgon, men samtidigt ska det bli roligt att åka på nya äventyr.

Idag var jag uppe i ottan med Rick för att gå på spinning, så larmet gick vid 04:50 och passet var igång redan vid 05:30. Därefter var det snabba ryck innan vi skulle köra Jennifer till jobbet, så att jag och Hanna kunde låna bilen under dagen. Så vi tog en morgonpromenad på universitetet där hon jobbar. Sen åkte vi till centrala Denver och kollade på State capitol, 16th avenue, åt gott och handlade lite. Sedan åkte vi hemåt, lämnade saker och bytte om för att vandra upp på en utsiktsplats. Helt magiskt fint med alla bergen runt om! Efter detta åkte vi till outlet malls och kollade omkring. Men båda kände sig ganska trötta och stela efter alla steg vi hade tagit. Men nu är det läggdags för ögonen går i kors nu...

P.s. Körde femfiligt idag mamma och ingen skadades