Har ju inte skrivit så mycket på senaste tiden men har haft fullt upp verkligen. Jag tror att detta inlägg får handla enbart om Stockholmssvängen i början av maj, så skriver jag ett till om allt annat som hänt.

För två veckor sedan var jag ju på Enrique Iglesias med mamma. Vilken show! Han var så himla bra, inte sångmässigt kanske. men shit vad han bjöd på sig själv. Han slängde sig upp på läktaren och började klättra ut i publiken, sprang runt som en duracell-kanin på scen och det såg ut som att han bara hade allmänt roligt. Älskar ju hans senaste låtar så det var verkligen jättekul att vara där och uppleva det.

Jag for ner till mamma på tisdagen 2/5. Då gjorde vi bara middag och tjillade en stund, mamma skulle ju upp och jobba dagen efter så vi hann inte göra så mycket mer. På onsdagen var jag ensam hela dagen innan kvällen kom och vi for iväg på konserten som var helt awesome.

På torsdagen for vi iväg till Kista och shoppade och åt lunch på o´learys. Det var nog den största buffén jag någonsin skådat alltså. Blev så otroligt mätt. På kvällen gick vi ut och åt middag i närheten av där mamma bor och åt världens godaste pasta. Sen var vi så mätta och trötta att vi däckade i soffan, haha.

På fredagen var det dags för mig att åka hem. Dock inte förrän på kvällen så vi hann med en promenad inne i centrum för att kolla på körsbärsträden i Kungsträdgården samt en promenad till gamla stan för att äta glass ute i solen. Vi hann med en middag på Jensens innan jag tog expressen till flyget, vilket var jättegott som vanligt. Till efterrätt åt vi ännu en glass på uteservering, helt underbart! Mindre underbart var att jag mötes av regn och en väldigt låg temperatur när jag landade i Luleå. Suck.

Aja, här har ni bilder från min minivecka i Stockholm, enjoy!

Så himla fint

lite halvkassa bilder från konserten

den gudomliga pastan, mums

två från sista dagen, vilken tur att jag far tillbaka redan imorgon hihi

Alltså huur fina!? Gjorde dessa naglar i torsdags och jag älskar dom! När det inte är vår ute så kan man ju iallafall försöka få fram lite vårkänslor genom sina naglar. Bilden gör dom inte ens rättvisa, de är ännu finare i verkligheten, alltså åh så härliga färger <3

Det var ett tag sen (igen) som jag skrev så nu är det dags för en uppdatering med bilder från de senaste veckorna. Det har ju hunnit vara påsk, lite ledigt och sen har även jag och min fina pojkvän firat 2 och ett halvt år tillsammans. Herregud vad tiden går fort! Vi firade lite smått bara genom att gå ut och äta god mat och mysa lite extra framför lite serier, perfekt dag ändå <3

Annars så har mamma varit här över påsk så har umgåtts med henne ganska mycket. Vi har ätit påskmat (alltså vad är grejen med det ens?), grillat och shoppat lite. Det var skönt att vara lite långledig över helgen också och nu är det helt plötsligt långhelg igen. Härligt! Jag tror jag lägger ut lite bilder och skriver under dem istället, blir som enklare på något sätt. Hoppas att ni har haft en bra påsk och allt som varit däremellan, kram!

köpte en fin liten påskbukett, lite påskkänsla kom in i lägenheten ändå

perfekt 2 1/2 årsdag <3

Ätit frukost innan jobbet med Sanna och en bild från då vi var på stan med Elin förra helgen. Mysfika på Ezpressohouse.

En bild från min och mammas grillning, det gick sådär. Träet var blött så det rök mest bara, men ska man grilla så ska man!

Jag har inte hunnit skriva något på hela veckan, sorry, men det har varit kaos på jobbet med däckskiften över hela Sverige. Den här perioden är värst på mitt jobb, men som tur är varar den inte så länge.

Jag for ju som sagt till Stockholm förra torsdagen för att hälsa på mamma. Jag landade ganska sent, först vid nio-tiden, så jag var väl hemma hos mamma först vid tio. Då gav jag henne hennes födelsedagspresent, nämligen en övernattning på hotell från fredag till lördag. Sen satt vi bara och pratade lite och sen gick iv och la oss eftersom mamma skulle upp och jobba.

På fredagen tog jag en dusch och lite sånt medan mamma var på jobbet och vid lunchtid kom hon hem med pizza. Nör vi ätit så packade vi ihop lite grejer och for till Solna för att shoppa lite innan vi for till hotellet (Quality Hotell Friends). Vi fick rum på 21:a (!) våningen så vi hade vääärldens utsikt. Efter att vi hade checkat in så gick på MOS och shoppade lite mer och sen åt vi lite frozen yoghurt också, hehe. Klockan åtta hade vi bokat bord på hotellets restaurang som låg högst upp i byggnaden. Vi åt en jättegod hamburgare med pommes och olika dressingar till, toppoäng! Efter det så gick vi bara ner till rummet och drack lite cider och tittade på lite tv. Myskväll!

På lördagen fyllde mamma år! Vi startade dagen med hotellfrukost (bästa som finns typ) innan vi fixade oss på rummet. Vi for hem till mamma en sväng och sen var det dags för konsert (Weeping Willows). När vi kom hem därifrån så kom mammas kompis och hennes dotter en sväng och vi åt lite plockmat och surrade i några timmar. När de for så satt vi bara och pratade, tittade på tv och tog det lugnt.

På söndag var det så himla fint väder ute så vi gick ut och tog en liten promenad på Essingen. Det var så varmt att man knappt hade behövt jacka på sig! Lite kontrast mot snön som fortfarande täcker hela Luleå... Mot eftermiddagen var det dags för mig att börja åka hem igen men innan det hann vi äta middag på Jensens Böfhaus. Så himla bra mat alltså!

Flygresan hem gick bra men det är så tråkigt att resa ensam. Var hemma vid sju ungefär och fick pussa på min saknade älskling. Hade hursomhelst världens bästa helg med mamma och jag är glad att jag ska tillbaka redan om några veckor. Hoppas att ni hade en jättebra helg och att ni får en till bra helg eftersom det redan är fredag igen, kram!

Vårt fina hotellrum. Första bilden är från lördag-morgon då vi firade med champagne och jordgubbar, mums.

Middagen på hotellet, Fro-Yo och hotellfrulle - mums

Lite härliga vårbilder från vår promenad, ååh kan värmen komma hit snart!?

Vi besökte Lindth-butiken i MOS och jag gick lös, hehe. Tog lite av varje. De är ju så himla goda! Andra bilden är från Jensens innan jag tog tåget till flyplatsen.

Fick verkligen ingen bra bild den här veckan heller men jag måste bara visa färgen på dessa tulpaner, visst är den cool? Sen ser dom helt annorlunda ut också tycker jag, typ taggiga? Haha, ville bara dela med mig av detta, okej bra hejdå!

I tisdags träffade jag ju Therese efter jobbet. Vi for in till stan och hamnade på Waldorf där vi åt en jättegod middag. Det var så längesen vi träffades så det var hur trevligt som helst. God mat och bästa sällskapet - kan inte bli bättre!

Igår var vi på middag hos Armans mamma, det var lika gott som alltid. När jag kom hem så packade jag lite smått inför idag eftersom jag far till Stockholm ikväll. Ska bli så himla kul att träffa mamma igen och en mysig helg bara hon och jag. Har tagit ledigt imorgon så idag blir som fredag för mig, så skönt! Flyget går 19.30 ikväll så efter jobbet blir det snabb-middag, snabb-packning av det sista och sen mot flygplatsen. Yay!

Hoppas ni får en bra helg, uppdaterar med massor av bilder på måndag igen. Kram!

Fina Therese/God pizza, mums

Bortsett från snöstormen som kom igår så börjar det faktiskt bli lite vår även här uppe i norr, äntligen!

I fredags efter jobbet for jag och Arman och käkade med Sara och Chrille på Björks. Det blev fajitapita som vanligt, hehe, men den är ju så himmelskt god! Efter vi käkat gick jag och Sara hem till dom och såg på let´s dance och pratade strunt resten av kvällen.
I lördags var det så jäkla bra väder ute så jag for till Johanna och tog en promenad med henne. Vi gick omkring i någon timme och det var verkligen jättehärligt. Man måste ta vara på solen när den väl visar sig! På kvällen gjorde jag och Arman tacos och sen tog jag bilen till Sara och vi kollade på talang och umgicks lite till. När jag kom hem igen åt vi chips och dipp och kollade på Passengers. Den var helt okej!
I söndags hade vi tvätt och under tiden försökte jag ta mig ut på en promenad men det var helt seriöst STORM ute så det gick inte så bra. Istället bestämde jag mig för att rensa mina garderober och gud så skönt det var när jag blev klar. Älskar att rensa kläder lite då och då, men jag får alltid så stort shoppingsug efteråt... Tur att jag far till Stockholm på torsdag, hehe.

Igår var det jobb och sen hände inte mycket mer. Idag ska jag träffa Therese när jag slutar och äta lite middag och umgås. Det ska bli så mysigt! Hoppas ni har haft en bra helg, kram!

fajitapita/solpromenaden/taconiiight

Blev rosa tulpaner denna vecka. Inte den bästa bilden men den får duga. Tyvärr blev typ tre av dom skadade på väg hem från affären så alla ser inte så jättevackra ut, hehe.

Börjar inlägget med att berätta lite om helgen, det låter väl bra?

I fredags slutade jag ju tidigt vilket var såå skönt. For hem en sväng innan jag for och skjutsade min boyfriend på AW. När jag kom hem igen så frågade Sara om jag ville fara på storheden en sväng så vi for dit och jag köpte med mig middag från subway (älskar). Vi for hem till mig och såg let´s dance resten av kvällen samtidigt som vi smaskade på lite ostkrokar och vid tolv for jag och hämtade hem Arman.
I lördags for jag på stan med pappa och tog en lunch. Vi åt pasta med oxfilé och det var helt magiskt gott! Det var jättetrevligt att umgås en stund bara han och jag, det var så himla längesen.
På kvällen for jag till Sanna och hennes pojkvän och såg på film (Mike and Dave need weddingdates) och sen drack vi lite och hade det superkul.
I söndags vaknade jag faktiskt inte så himla bokis och for ut med pappa och Camilla till hennes stuga. Vi promenerade över isen och sen grillade vi korv och parisare - mums! Finns inget bättre än grillat ute i solen. Det var fantastiskt väder, varmt och det blåste nästa ingenting (wow för att vara Luleå).

Igår var det ju måndag och då hände inte så mycket mer än att jag jobbade, for hem och åt kycklingrulle som Arman hade beställt till middag. Resten av kvällen låg jag bara i soffan och såg på tv, perfekt måndagskväll.
Idag har det inte hänt mycket mer än jobb, är ju kvar fortfarande haha. När jag kommer hem ska jag göra palt till middag, mums, och sen bara ta det lugnt. Vi är lite kort om folk på jobbet så är helt slut i huvudet när jag kommer hem på kvällarna.

Avslutar det här väldigt långa inlägget med massa bilder från helgen. Har verkligen haft en superduperbra helg med full rulle hela tiden, älskart!

den gudomliga pastan

fyra bilder från i lördags, haha så jäkla störda

så himla härlig dag

Äntligen fredag! Så himla underbart!

Fredagar är så himla lugna på jobbet så jag passar på att skriva lite här. Jag har nästan lyckats uppdatera varje dag den här veckan, hurra! Idag har jag "superfredag" vilket innebär att jag slutar redan klockan 15.00. Vi turas om att gå tidigare på fredagar, gillar den iden starkt haha. Det är så öken att sitta kvar till klockan 17.00 varje fredag.

Ikväll ska jag agera chaufför så det blir en lugn kväll. Ska nog mysa ner mig i soffan med god mat och snacks och se någon serie. Mysfredag! Imorgon ska jag till Sanna och ha filmkväll vilket kommer bli superkul, ser fram emot en riktigt bra helg. Kram!