Tänkte skriva ett till långt inlägg innan jag känner att jag är i fas med bloggandet och kan börja uppdatera vanliga inlägg igen. Tänkte skriva lite om sommaren. Eller "sommaren" är väl ett bättre sätt att skriva de på. Det har varit så himla dåligt väder, kanske en veckas värme totalt. Men har försökt bortse från det och ändå njutit av semestern. Förutom Florida och Norge så har jag umgåtts med vänner, firat min födelsedag, firat midsommar, firat Arman (herregud vad mycket firanden), spelat bilbingo och lite annat skojsigt. Gör väl som jag brukar och lägger ut bilder, känns väl lite roligare?

Dagen jag fyllde år gick jag och Arman ut och åt på Waldorf. Medan vi satt där skrev Janita och frågade om vi inte kunde komma förbi där en sväng efter vi käkat. Visst tänkte jag, vi hade ändå inte planerat något annat. När vi kom dit så har hon gjort en tårta åt mig! Alltså hur fint!? Så himla underbar hon är alltså. Tack bästaste du för att du är du!
Några dagar efter min riktiga födelsedag så firade jag med Arman, mamma, pappa och Camilla. Vi gick ut och åt på Olles, det var supergott och jag fick jättejättefina presenter. Tack alla!

Midsommar! Detta år firade vi hemma hos Madde genom att grilla, dricka och umgås med massa roliga människor. Vi hade en jätterolig kväll och dansade till och med runt "midsommarstången", haha. Madde hade bakat en jättefin tårta som var jättegod, hon är så duktig på att baka alltså!
Tack för världens bästa midsommar återigen, älskar vår lilla tradition! Tredje året i rad nu, hoppas på fler!

En bild från en festkväll hemma hos Johanna. Tyckte att våra drinkar var så fina, och framförallt supergoda! Om jag inte missminner mig så var det jag, Johanna, Kimberly, Madde och Isa den här kvällen. Bästa tjejerna

Haft många mysiga middagar med min älskade Janita. Food is life

Jag och Arman tog en minigolfrunda och på hans födelsedag gick vi ut och åt på Olles nya uteservering. Mys!

Jag och Johanna trotsade regnet och gick och köpte glass. Är det sommar så är det. En annan dag då det faktiskt var lite sol tog vi en mysig kvällspromenad. En kvällsfika på friends har vi också hunnit med. bestie

Vi tog tag i projekt "linns walk-in-closet". Levde i kaos några dagar men fy så värt, blev så himla fint. Ska fota lite bättre bilder så ni får se slutresultatet. Så nöjd! Tack för all hjälp vi fick!

Liten mix av bilder som inte alls hör ihop. Första är från då jag och mamma for och hälsade på min morbror och vi hade värsta grillpartyt, haha. Så sjukt mycket mat. Andra bilden föreställer Peg Parnevik då hon uppträdde i stadsparken och den sista är från en fika med Madde och Kimberly.

Avslutar med att visa en bild från en liten middag jag gjorde åt min älskling samt en bild från då jag och mina kära kollegor försökte vinna på bilbingon. Det gick inte så bra. Ingen vann

Det var min "sommar" det! Har haft det jättebra trots det dåliga vädret, har så fina människor omkring mig så kan inte annat än att vara glad. Det enda tråkiga på hela sommaren var att jag var tvungen att säga hejdå till Madde och Kimberly igen. Det suger att vi bor så långt ifrån varandra under deras skolterminer. Men det gör det ju extra roligt att ses när de väl kommer hem!

Tack till alla för denna sommar, ni är bäst allihop!

I Juli bestämde jag och min käre sambo oss för att ta en roadtrip till Norge. För att göra resan ännu roligare tog vi med oss Sebastian och Janita (två väldigt nära vänner till oss). Vi for på en onsdag och var borta till söndag, så det blev en långweekend i vårt kära grannland. Och alltså WOW. Har aldrig varit med om något liknande. Naturen, miljön, vyerna - det var helt sjukt! Så himla, himla vackert. Vi for först till Lofoten och bilade sedan upp till Tromsö. Tänker att jag lägger ut bilder och berättar lite mer under dem.

Vi började vår roadtrip på onsdag eftermiddag, och eftersom det skulle ta typ 9 timmar till Lofoten så bestämde vi oss för att stanna till i Björkliden för att sova. Vi kom dit vid elva, gick in i receptionen och höll tummarna på att de hade en ledig stuga. Och det hade dom! En jättemysig stuga med bastu och stor altan. Vi hade med oss engångsgrill som vi grillade hamburgare, majs och korv på till väldigt sen middag. En otroligt bra och mysig start på vår lilla resa!

Tidigt morgonen därpå, efter några få timmars sömn, började vi styra bilen mot Lofoten. Det tog oss ungefär 4-5 timmar att ta oss dit men alltså utsikten medan vi åkte var helt outstanding så man tänkte inte ens på att det tog så pass lång tid. Så fort man kom över gränsen till Norge så dök det upp enorma bergskedjor och ju längre in i landet vi kom så började de fantastiska fjordarna dyka upp.
Vi hade bokat hotell i Svolvaer som vi checkade in på när vi kom fram. Vi gick och köpte varsin sallad och åt på rummet innan vi tog bilen och utforskade lofoten lite mer. Vi gick upp på ett berg men det var så dåligt väder så jag och Janita gick ner igen efter en bit medan killarna fortsatte ända till toppen. Sjukt fint var det iallafall! På kvällen unnade vi oss en middag på restaurang. Det är ju sjukt dyrt i Norge så det blev den enda middagen ute för oss.

Dagen därpå gick vi upp tidigt som bara den. Åt frukost, packade in allt i bilen och körde neråt i Lofoten för att ta oss till ett ställe som heter Kvalvika. Det är en "dold" strand som man tar sig till genom att vandra i ungefär en timme. Man följer en led som går emellan två berg, och när man kommit över dessa så ser det ut som på bilden här ovan. Otroligt vackert och en sjukt cool upplevelse. Vi stannade där en timme kanske och tog massvis av bilder och bara njöt av synen.
När vi tagit oss tillbaka till bilen började vi vår resa upp mot Tromsö. Det skulle ta ungefär 8 timmar så vi hade en låååång väg framför oss. Men som sagt, det är så sjuka vyer så man märker inte ens att man åker så mycket. Vi stannade bland annat till och drack vatten som rann nerför ett berg, iskallt och jättegott.

Vi kom fram till Tromsö jättesent. Säkert efter elva på kvällen. Jag och Janita sprang runt och letade vårt hotell (det var typ omöjligt att köra bil inne i staden) och tillslut hittade vi det. Parkeringen var dock på typ andra sidan stan? Jättekonstigt. Men det löste sig tillslut iallafall. Vi var trötta och griniga efter en väldigt lång dag så vi tog en burgare på Burger King och sen gick vi och la oss direkt. Morgonen därpå unnade vi oss en sovmorgon följt av en hotellfrukost. Kändes väldigt skönt att bo på en hotellkedja som vi visste var bra. Efter att vi tagit det lugnt på hotellet en stund tog vi bilen till en "lift" som skulle ta oss upp på Tromsös högsta berg. Det var sjukt läskigt att åka upp i den där grejen men utsikten var amazing. De hade en restaurang högst upp som vi satte oss på en stund innan vi åkte ner igen.
På kvällen gick vi omkring i Tromsö och utforskade lite. Jag och Janita köpte sallad (igen, men Norge har verkligen sjukt god plocksallad, mycket bättre än här) och satte oss på hotellets uteservering. Killarna satt inne och spelade schack typ hela kvällen, haha. Vi var nog ganska slut efter tre väldigt intensiva dagar och killarna hade ju kört otroligt mycket bil. Jag slapp faktiskt köra på hela resan, tycker vägarna i Norge är alldeles för läskiga.
Resten av kvällen spenderade vi på rummet med lite vin, cider och skitsnack.

På söndagen var det dags att åka hem till Luleå igen. Tog nästan hela dagen men vi stannade till och åt mat, sträckte på benen osv så det gick ganska bra.

Den här roadtripen var verkligen något utöver det vanliga. Så himla mycket vi har sett, upplevt och varit med om. Norge är på riktigt en av de vackraste ställena jag någonsin varit på. Det var en jättebra resa och sällskapet gjorde verkligen allt. Är så glad att vi fick till den här resan så att alla kunde följa! Ni är bäst.

Som avslutning vill jag bara säga att om ni har möjlighet att åka till Norge, gör det. Skulle rekommendera Lofoten framförallt. Hade gärna velat fara dit igen och upptäcka ännu mer, för det verkar finnas oändligt många platser att besöka där. Tänk på att allt är svindyrt i Norge, så ta med er så mycket ni kan. Vi hade med oss mat i kylväskor och engångsgrillar så att vi kunde stanna upp och äta var vi än befann oss. Det var väldigt smart. Och köp bra skor. Har aldrig vandrat så mycket någonsin, haha. Men det är lätt värt träningsvärken man får.

Hoppas ni har tyckt om detta inlägg. Bilderna är endast tagna med mobil så kvalitén kan väl vara sisådär. Menmen, nu ska jag återgå till mitt och försöka komma ur nostalgibubblan från denna resa. Ha det bra tills vi hörs igen, kram!

Äntligen tar jag tag i mig själv och skriver inlägget om vår USA-resa som vi gjorde i början av sommaren. Det är alltså 3 månader sen, herregud. Skämskudde. Menmen, bättre sent än aldrig kanske?

OBS! Har endast tillgång till mobilbilder just nu, så det är inte alls bra kvalité på bilderna, men det får helt enkelt duga för tillfället!

Hela resan började med att jag och Arman tog flyget till Stockholm den 7 juni, efter jobbet. Vi mötte upp mamma som hade bokat in oss på rest and fly eftersom vi skulle upp så tidigt dagen därpå. Vi gick till en bar i skycity och tog oss en semesterdrink och bara tog det lugnt innan vi gick och la oss. Vi skulle som sagt upp före fan dagen därpå så vi försökte somna i så god tid som möjligt.

Torsdag 8 juni. Stora resdagen. Tror vi gick upp vid halv fem eller något sånt, heeelt döda. Första flygningen var till Köpenhamn. Vi passade på att äta frukost på planet så tiden gick fort. Vi hade inte så farligt lång väntetid på flygplatsen heller så vi var ganska snart omborg på planet till Miami. En 11 timmar lång flygtur väntade alltså. Men jag måste säga att det inte alls var så farligt. Planet var nytt och fräscht, stolarna gick att luta bak väldigt mycket och det fanns jättemånga filmer och serier att kolla på. Maten var också jättegod så jag var helnöjd!

Väl framme i Miami så tog det, helt seriöst, typ två timmar innan vi kom ut från flygplatsen. Oändliga köer till passkontroller osv osv, ska ni flyga till USA ska ni ha tålamod! Menmen, vi tog oss igenom och utanför flygplatsen mötte vi mammas kompis som kom för att hämta oss. Då väntade bara en fyra timmar lång bilresa till Orlando... Kan ju säga som så att jag var HELT slut när vi kom fram sent på kvällen. Vi hämtade pizza och sen däckade vi i vårt fina rum som vi fick. Vi delade ju villa med mamma, hennes kompis och två barn som var släkt med mammas kompis. De hade valt rum redan men jag tycker nästan att vårt var finast, hihi.

De första dagarna låg vi mest vid poolen och tog det lugnt. Vi hade ganska otur med vädret nästan hela veckan så det var tur att vi tog tillvara på soltimmarna. Arman råkade bada med sin telefon så han blev telefonlös resten av resan, haha så klantigt! På kvällarna badade vi jaccuzi, drack cider/öl och åt massa chips, så himla mysigt. Några rundor biljard hann vi med också och jag var bäst, hehe.

En dag tog vi en sväng till Universal studios nya vattenpark - Vulcano Bay. Det var sååå roligt och de hade världens bästa system som gjorde att man aldrig behövde stå i kö mer än fem minuter genom att man blippade ett armband på den attraktion man ville åka och sen pep den till när det var ens tur. Vi var där hela dagen och sprang runt som små barn, haha. Verkligen värt ett besök om ni är i Orlando någon gång!

Dagen därpå tog vi ett besök på Universal Studios. En jättebra dag där också men tog tyvärr nästan inga bilder på mobilen den dagen... Vi köpte iallafall VIP-pass så vi fick gå före kön vilket var sååå värt för vi hann göra ALLT. Dessutom såg vi på någon show med "kända djur" vilket var typ det bästa med hela parken. Vi åkte en helt sjuk berg-och.dalbana också som var galet kul! Middag åt vi på Hard Rock Café och det var så himla gott. Arman tog en burgare med mac&cheese på som var helt brutal. Amerikansk mat alltså!

Resten utav dagarna gjorde vi det som jag, mestadels, kom dit för - SHOPPING! Vi for runt på lite olika outlets och jag slösade sjuka summor pengar... Men jag fick med mig otroligt mycket hem så jag är helnöjd! En hel påse fylld med smink, tre MK-väskor, massa underkläder från Calvin Klein och Victorias Secret, en tröja från Ralph Lauren osvosv. Är superduper nöjd med allt jag köpte och nu behöver jag inte shoppa på flera år, haha.

Det nästan allra bästa med USA är ju maten. Alltså man går ju upp flera kilo bara man kollar på allt som finns. Vi åt pizza, mac&cheese, amreikanska pannkakor till frukost, hamburgare, pasta - och allt var så hiimla gott. Och enormt! Portionerna man fick var för flera personer.

Det var väl vår resa i stora drag. Trots att vi hade ganska mycket otur med vädret så var det över 35 grader varje dag så hade det varit sol på det hade vi nog dött. Vi hade en jättebra vecka men jag skulle nog rekommendera att stanna mer än en vecka då restiden är väldigt lång. Men som sagt, USA är ett land som man verkligen borde besöka. Människorna, klimatet, maten och framförallt - shoppingen! Har ni chansen, åk dit. Har betat av Hawaii, NY, LA, Kansas och nu Florida (Orlando) och jag ser fram emot att se ännu fler delar av landet..

Återkommer med ett inlägg om vår roadtrip till Norge som vi också gjorde i somras. Tills dess - ha det bäst!

Hej! Jag vågar inte ens kolla när det var jag skrev ett inlägg här sist. Men nu ska jag bannemig ta tag i det här. Skriver ju mest för min egen skull för att kunna titta tillbaka på den här bloggen om flera år, men vad är vitsen med det när jag inte ens skriver något? Suck. Inlägget om Florida-resan och resten av semestern får nog komma i nästa, nu tänker jag att jag uppdaterar lite om läget bara och vad jag gjort senaste veckorna.

För en månad sen ungefär for jag till Stockholm för att hälsa på mamma. Vi startade helgen med ett middagsbesök på pinchos. Hade överhypat detta besök och mina förväntningar var nog lite väl höga, men drinkarna var goda och konceptet var kul!

På lördagen, efter en hel del shopping, tog vi oss ut till Gröna Lund för att kolla på sommarkrysset. Förutom det gick vi omkring, spelade lite (utan vinst, buhuu) och gick lustiga huset. En så mysig kväll!

Två bilder från två underbara kvällar med Kimberly och Madde. Maten är från "avskedsmiddagen" innan de åkte tillbaka till sina studier på andra sidan landet och den andra är från en jättemysig vin-kväll på min balkong. Saknar de så otroligt mycket men vi fick en jättefin sommar tillsammans!

För två veckor sedan anställde vi en ny tjej till vår receptionist-grupp. Detta firade vi förra helgen med en AW och party hos Sanna. Blev alldeles för många shots och jag och Sanna däckade först vid sex på morgonen. Skulle upp klockan nio och hjälpa pappa att flytta. Värsta dagen i mitt liv. Men roligt var det kvällen innan iallafall, nästan värt det.

Sådär. Nu har jag uppdaterat de senaste veckorna i stora drag. Utöver detta så har vi som sagt haft rekrytering på jobbet. Jag har hållit i mina första intervjuer och det var jätteroligt. Mindre kul att meddela de som ej fick jobbet men får leva på det positiva beskedet jag fick lämna. Känns så kul att få utvecklas på jobbet nästan varje dag!

Ska försöka få ihop ett inlägg om sommarens resor senare idag men nu måste jag återgå till mitt jobb, hehe. Hoppas ni har haft det bra på senaste. Kram!

Halloj! Jag VET att det var en evighet sedan jag skrev, det var liksom INNAN vi for till Florida!? Jag ska ta tag i mig själv och lägga ut bilder från resan, samt från allt annat vi har gjort under semestern. Men först ska jag tipsa er om ett företag som heter Circla (klicka på länken för att komma direkt till deras startsida).

Det är väl ingen som missat att hösten är på inkommande. Hösten för mig är tända ljus, mysiga filtar och mörka kvällar. Men det är även tiden på året då väldigt många, framförallt studenter, måste packa sitt pick och pack och flytta. Kanske till en ny stad, kanske bara ut ur hemmet för att prova på det riktiga studentlivet. Oavsett var man flyttar så är det väl alltid skönt med lite extra hjälp? Därför väljer jag att skriva denna text tillsammans med Circla, som förutom att skräddarsy grovsoprum och kontorsåtervinningar , även hjälper till med att just flytta . De gör allt från att flyttstäda till att slänga allt du inte vill ha med dig. Inte ens flyttlådor behöver du tänka på! Sist jag och min sambo flyttade anlitade vi faktiskt flyttstädning och det är bland de bästa beslut vi tagit. Att slippa tänka på att städa samtidigt som man ska flytta in på ett helt nytt ställe och ordna allt där också. Sen är det ju så lätt att missa vissa saker, eftersom att besiktningsmännen är så himla noga. Man ska komma ihåg precis allt!

En annan sak som Circla gör som hade underlättat enormt i kanske framförallt min mammas liv, är att de ordnar med dödsbo. När min mormor dog så fanns det så otroligt mycket att tänka på och ta hand om så lite extra hjälp hade verkligen inte suttit fel. Mer om hjälp med dödsbo kan ni läsa här .

Om ni har möjlighet att ta lite extra hjälp när ni ska flytta eller ta hand om ett dödsbo så kan jag rekommendera er att ta en titt på Circlas hemsida. Som sagt, hjälp med flyttstäd är bland det bästa som finns!

Alltså ikväll börjar vår resa till Florida. Men först ska jag lägga ut bilder från tiden som varit sen sist tänkte jag, så får nästa inlägg bli ett USA-inlägg, Woho!

Jag har bland annat sett Bruno Mars. Har inga ord för den konserten alltså. Wow.

Ätit godmiddag med Janita. Gud vad jag älskar att umgås med den tjejen. Så himla härlig!

Haft eurovisionmys med min bästa Jojji och ätit middag med fina Therese.

Bjudit mamma på Mors dag-middag och ätit lunch med Mia.

Ja, det var väl i stora drag vad som hänt på senaste. Ikväll väntar alltså Stockholm och imorgon, tidigt som bara den, tar vi flyget till Miami. TAGGA. Ni får ha det så bra, kram

Hej på er! Jag vet, det var alldeles för längesen jag skrev något här. Oförlåtligt. Ska göra en uppdatering med massor av bilder som jag brukar göra, alldeles strax. Men först måste jag tipsa er om någonting.

Jag vet inte om jag har skrivit det på bloggen tidigare, men på mitt jobb har vi alltid haft otroliga problem med ventilationen. Det är därför jag väljer att skriva denna text med Luftmiljöbutiken för att belysa problemet. Man har känt redan på förmiddagen hur hjärnan slutar fungera och man blir helt dåsig i hela kroppen. Inte så roligt då man ska sitta här mellan 8-17, varje dag. Företaget som mitt jobb hyr lokalen av har inte brytt sig överhuvudtaget, de har aldrig ens brytt sig att komma hit och se hur det är. Tills för någon månad sen. Men det krävdes att vi tog temperaturen tre gånger per dag vid tre olika tillfällen för att ha bevis på hur dålig luft det är. Man kunde tydligt se hur temperaturen steg från 20 grader till nästan 28 (!) på eftermiddagen.

Detta har vi alltså tvingats arbeta i hur många år som helst (nu har ju jag bara varit här två år men de andra har suttit med detta i fem år). Detta har resulterat i överanvändning av huvudvärkstabletter, sur och grinig personal och otroligt hög sjukfrånvaro. Man har inte orkat göra något på kvällarna när man kommer hem och jag har total-slocknat nio på kvällen.

Kom i kontakt med luftmiljöbutiken för någon vecka sedan, och de har ett stort utbud av allt ifrån värmepumpar till luftrenare. Nu har vi förhoppningsvis fått vårt problem löst här på jobbet men för er som lider utav samma sak så kan jag varmt rekommendera att ta klicka er in på deras hemsida https://luftmiljobutiken.se/ . Där kan du läsa om allt de erbjuder och är ni i samma sits som mig så hade jag nog läst på lite under fliken Luftkonditionering (https://luftmiljobutiken.se/luftkonditionering/ ).

Vi hade nog behövt en eller två maskiner på jobbet just nu också, sitter faktiskt med världens huvudvärk och min kollega sa just att det känns som att hon är i fyllan då det snurrar i skallen. Litar inte fullt ut på att de fixat den där ventilationen...

Hoppas att ni har haft en bra helg, återkommer som sagt med lite bilder från senaste veckan/veckorna som gått. Kram!

Har ju inte skrivit så mycket på senaste tiden men har haft fullt upp verkligen. Jag tror att detta inlägg får handla enbart om Stockholmssvängen i början av maj, så skriver jag ett till om allt annat som hänt.

För två veckor sedan var jag ju på Enrique Iglesias med mamma. Vilken show! Han var så himla bra, inte sångmässigt kanske. men shit vad han bjöd på sig själv. Han slängde sig upp på läktaren och började klättra ut i publiken, sprang runt som en duracell-kanin på scen och det såg ut som att han bara hade allmänt roligt. Älskar ju hans senaste låtar så det var verkligen jättekul att vara där och uppleva det.

Jag for ner till mamma på tisdagen 2/5. Då gjorde vi bara middag och tjillade en stund, mamma skulle ju upp och jobba dagen efter så vi hann inte göra så mycket mer. På onsdagen var jag ensam hela dagen innan kvällen kom och vi for iväg på konserten som var helt awesome.

På torsdagen for vi iväg till Kista och shoppade och åt lunch på o´learys. Det var nog den största buffén jag någonsin skådat alltså. Blev så otroligt mätt. På kvällen gick vi ut och åt middag i närheten av där mamma bor och åt världens godaste pasta. Sen var vi så mätta och trötta att vi däckade i soffan, haha.

På fredagen var det dags för mig att åka hem. Dock inte förrän på kvällen så vi hann med en promenad inne i centrum för att kolla på körsbärsträden i Kungsträdgården samt en promenad till gamla stan för att äta glass ute i solen. Vi hann med en middag på Jensens innan jag tog expressen till flyget, vilket var jättegott som vanligt. Till efterrätt åt vi ännu en glass på uteservering, helt underbart! Mindre underbart var att jag mötes av regn och en väldigt låg temperatur när jag landade i Luleå. Suck.

Aja, här har ni bilder från min minivecka i Stockholm, enjoy!

Så himla fint

lite halvkassa bilder från konserten

den gudomliga pastan, mums

två från sista dagen, vilken tur att jag far tillbaka redan imorgon hihi

Alltså huur fina!? Gjorde dessa naglar i torsdags och jag älskar dom! När det inte är vår ute så kan man ju iallafall försöka få fram lite vårkänslor genom sina naglar. Bilden gör dom inte ens rättvisa, de är ännu finare i verkligheten, alltså åh så härliga färger <3

Det var ett tag sen (igen) som jag skrev så nu är det dags för en uppdatering med bilder från de senaste veckorna. Det har ju hunnit vara påsk, lite ledigt och sen har även jag och min fina pojkvän firat 2 och ett halvt år tillsammans. Herregud vad tiden går fort! Vi firade lite smått bara genom att gå ut och äta god mat och mysa lite extra framför lite serier, perfekt dag ändå <3

Annars så har mamma varit här över påsk så har umgåtts med henne ganska mycket. Vi har ätit påskmat (alltså vad är grejen med det ens?), grillat och shoppat lite. Det var skönt att vara lite långledig över helgen också och nu är det helt plötsligt långhelg igen. Härligt! Jag tror jag lägger ut lite bilder och skriver under dem istället, blir som enklare på något sätt. Hoppas att ni har haft en bra påsk och allt som varit däremellan, kram!

köpte en fin liten påskbukett, lite påskkänsla kom in i lägenheten ändå

perfekt 2 1/2 årsdag <3

Ätit frukost innan jobbet med Sanna och en bild från då vi var på stan med Elin förra helgen. Mysfika på Ezpressohouse.

En bild från min och mammas grillning, det gick sådär. Träet var blött så det rök mest bara, men ska man grilla så ska man!