View tracker

idag har det gått fem dagar med herbalife och en kost utan socker och kolhydrater.
det har faktiskt gått väldigt bra, har inte haft något sötsug alls och har inte varit sugen på några kolhydrater alls! min kropp är van att äta sötsaker och kolhydrater flera gånger varje dag och nu har jag varit utan i hela fem dagar!
det resulterade i -4cm runt midjan och -3,5 runt låren!
Det är så himla kul när man ser resultat och man blir bara mer taggad.

/sofia


Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

Nu ska ja vara öppen och berätta varför ja ej bloggat på väldigt länge.. å innan ja berättar varför är för jag mår bättre av att öppna upp mig och berätta. för det är ett måste man när man har det sjukdomen jag har.

Nu gör ja lång historia kort..

När jag var 16 år fick jag mina första panik attacker. jag var livrädd men det är inget farligt. Jag kämpade med dom hårt i ca 1 1/2 år men sen börja jag hantera min vardag och jag glömde bort mina panik attacker. dom kom kanske nån gång om året men väldigt väldigt sällan. jag var så lycklig. hade bra vänner, hade hästen, var tränad.. sen tog ja studenten, träffa P. Letade jobb, börja precis med mina starka mediciner så börja sakta men säkert gå upp i vikt då. Fick jobba lite extra på ett ålderdomshem så var helt ok.. inge mer med det liksom. åren gick.. inte den lyckligaste pricken var jag. Inte som förr.. sen början av förra året gjorde P slut. mådde dåligt hela året. gjorde inget speciellt. sökte jobb å festa. träna med men gick sådär... var så olycklig så allting var så tråkigt förutom att festa å flörta med killar... men sen på sommaren hitta vi tillbaka, P och jag. å det blev jag jätte lycklig av!! älskar honom så mycket men hade fof mycket press. Måste få ett jävla jobb!!!!! det funkar inte att 2 bor i ett hus å ska leva normalt på en lön. Pressen blev hårdare å hårdare. sen på det var (är) det 1000 andra saker. måste träna, ta körkort, va en bra flickvän, va en bra kompis, bra barnbarn, komma ihåg saker.. kanske låter fånigt men när ni vet att ni har så sjukt många måsten så ni orkar inte med allt i huvudet. Pressen är för hård så tillslut kollapsar man. Precis när ja fick redan på jobbet på hemtjänsten i sätra så kom mina attacker tillbaka. fast starkare än när ja va yngre. det är svårt att förklara men när ni är jätte rädda å ni får en kick i hela kroppen, den får man. hjärtat dunkar i 1000, svårt att andas, ont i leder, bröst å käkar. synen blir lite suddig. sticker i fingrar å ben, jääättte trött. man kan sova i flera dygn.. man kan bli irriterad å uppjagad.. å när detta dök upp igen finns det ingenting som heter måsten. måste inte träna, måste inte städa, måste inte ... utan man ska bara göra det man orkar. Men jobbet fick inte ta stryk. ja visste att dit måste jag. Det är det enda måste men resten skiter jag i... för jag kan inte tacka nej till ett jobb nu när jag äntligen fick det å äntligen en LÖN!!! .. sen efter 2 veckor fick ja ett annat jobb. ett jobb där ja verkligen kan få leva ut mitt glada jag. använda det. I receptionen på gävle golfklubb! det ska bli så kul å träffa massa olika människor varje dag. Det blev jag jätte jätte glad över! men pressen är fof där.. men nu efter 2 månader så är det liite bättre. Men fort jag kommit in i rutiner på golfen ska ja köpa gymkort på friskis så direkt efter jobbet åker ja dit. Så man inte sitter på bussen hem från jobbet å tänker att jag har massa måsten när ja kommer hem.. ja måste laga mat, ut å gå en timme, kanske tvätta, kanske massa andra måsten.. men om ja tränar när ja är i gävle kan ja bara slappna av när jag kommer hem.. då finns det inga måsten. utan orkar jag tvätta? nej .. orkar jag städa? aa.. amen då gör jag det. Om jag ska bli lycklig på utanpå igen måste jag göra nått. Jag vet hur jag ska hantera min insida med panikångesten. Den kommer jag leva med hela mitt liv. Det som räddade mig förra gången då ja va 16 år var just träningen så ja måste hitta dit igen.. men bara att ta en promenad är för stor press. låter konstigt, ja vet. men kroppen orkar men inte psyket. Huvudet säger "ligg i soffan" kroppen säger "ut å gå nu när det äntligen är vår". om man inte lyssnar på huvudet så får man panik attack. not fun... men jag är alltid så glad efter jobbet så det blir perfekt att träna då! nu håller ja tummarna att det funkar å att ja orkar eller mitt huvud lättare sagt.

tack i fall ni läste. om ja kommer igång med min träning så kommer ja börja skiva här å komma med bilder osv. ja återkommer! Tack för mig..

Likes

Comments

View tracker

denna vecka har gått riktigt bra med både träning och kost. har tränat 5 dagar denna vecka och känner mig grymt nöjd!
kosten går bättre och bättre, ska få ett nytt kostschema av min pt.
har även planerat en resa med min fina vän annah, vi ska åka och träna och bara koppla av.
min träning denna vecka:
måndag: gym
tisdag: fitcamp + innebandy
onsdag: gym
fredag: pass med joel
lördag: world record workout

/ sofia

Likes

Comments

nu har jag äntligen börjat komma tillbaka till mina rutiner igen efter en massa jobb som slitit på kroppen.
just nu börjar allt lugna ner sig på jobbet så jag kan komma tillbaka till alla rutiner med träning och kost!
igår var det tisdag och för mig är det en dag med dubbelpass så först fitcamp 19-20 sen innebandy 20,30-21,30 :)
igår efter fitcampen hade jag sånna jävla spaghettiben så jag hade svårt att komma igång på innebandyn. Sen var det ju fettisdagen med, hade en semla som stod och väntade på mig efter träningarna, men jag tog typ två tuggor sen gav jag den till min pojkvän, var inte så sugen som jag trodde!
nu har jag precis ätit frukost och ska ut på en liten promenad för att bota denna hemska träningsvärk :)

/ Sofia

Likes

Comments

Jag har börjat med en sak som ska ta bort mitt sug.. förhoppningsvis ska det funka men ja vet inte om ja vill rekommendera det här haha men ja blir galen på mitt sug, så när ja blir sugen på något en tid på dygnet då det inte är frukost, lunch eller middag ska ja ta denna. Och jag kommer inte berätta vad det är förns det funkar och om det funkar ;)
/ Linn

Likes

Comments

Den som säger att dom hittar ett tränings sätt och bra kost på en dag ljuger, tror jag. Jag tror man måste prova sig fram till olika saker. Vad man gillar att träna, vad man kan äta/dricka ist för godis å läsk. Små grejer liksom... men jag har kommit fram till att jag tränar bäst på kvällen.. min kropp är som piggast runt halv 7-7. Har alltid varit så.. måste blivit så sen jag hade hästen. Då gick ja från hästen varje kväll, 8km... så det ja tycker är roligast är att få gå ut på en p - walk på kvällen. Det njuter ja av.. Jag blir gladare, orkar mer, vill bara gå å gå. Det är liksom kul.. om ja måste träna på dagen så tvingar ja mig själv å då tappar ja lusten. På dagen vill ja göra annat... sen har ja blivit lite beroende av celsius. När ja dricker det blir ja pigg och tappar sötsuget. å ja lovar att ja är en människa som har sjuuukt sug av choklad ibland. Så ska köpa hem en hel låda med celsius så man har. Så sakta men säkert börjar ja komma på småknep som funkar 1000ggr bättre än andra :) kom ihåg de folk att allt tar lite tid!!
/ Linn


Likes

Comments

I måndags blev det promenad och mitt måndagspass + snöskottning haha. Gratis och oplanerad träning är alltid bra ;) Sen idag gick ja bara ut då ja skottade. sånt j*vla väder.. inge rolig att gå i. Man ser inte framåt. Så blev bara tisdags träningen inne i tvrummet :) men nu ska tydligen det bli bättre väder så då blir de både promenad och workout inomhus varje dag! äter lite också. Frukten kan ja inte va utan :) så förhoppningsvis kommer denna månad gå bra. Hoppashoppashoppas! :D
/ Linn

Likes

Comments

bild nr 1: för mycket..
bild nr 2: för lite.. för smal.
bild nr 3: perfekt för mig!!

/ linn

Likes

Comments

nu på senaste tiden har jag varit grymt dålig på att skriva här, jag har haft en riktigt dålig vecka både fysiskt och psykiskt, har mått grymt dåligt och kosten har gått jättedåligt. men jag har jobbat väldigt mycket med. idag är första dagen jag är ledig på 10 dagar, och nu till veckan som kommer ska jag jobba 6/7 dagar och ska försöka hinna med så mycket träning som möjligt och rätta till kosten ordentligt.
jag köpte en begagnad jacka för någon vecka sedan och trodde verkligen inte att jag skulle kunna ha den då det var en peak jacka i storlek M och gissa vad? jag kom i den och är helt kär i den!
så nu har jag fått lite mer motivation.
kram
sofia


Likes

Comments

Nästa vecka har det gått en månad och det har inte hänt mycket .. inte så mycket så som ja vill så nu måste ja ändra taktik och träna 6ggr i veckan så man får en aning snygg kropp till sommaren 😖

Jag ska äta lika, men måndagar-torsdagar blir det bara shakes från morgon till kväll men lite frukt om ja vill äta nått.

Sen träningen ska ja höja ett snäpp. Nu dansar ja bara zumba, Men ska inte göra det varje dag utan ja ska variera träningen med zumba och olika body works som man kan göra i hemma. Så blir 5 "såna" sen promenader lördagar och söndagar får ja dega i soffan.

Jag är inte så duktig på det här med att blogga haha brukar oftast mobilblogga men här vet ja inte hur man lägger upp grejer från youtube så det får bli såhär. Men skriver lite om dom ist.

Måndagar får det bli body workout i en halvtimme. Har inte provat den än, men tror den är ganska jobbig.

https://www.youtube.com/watch?v=Bv_0QWtqfVY

Tisdagar får det bli aerobic dance workout i en halv timme. Jobbigt men lätt att hinna med.

https://www.youtube.com/watch?v=tj9d6aBOzDo

Onsdagar får det bli body workout, men lite lugnare träning.

https://www.youtube.com/watch?v=efDPdSK-2zk

Torsdagar får det bli lite jobbigt med Jillian Michaels haha

https://www.youtube.com/watch?v=ZJ8Zdj0OPMI

Fredagar kör ja lite lättare för då är man så himla trött efter veckans slit. Då får det bli lite zumba.

https://www.youtube.com/watch?v=juhA4_cxUsk 

/ Linn

 

Likes

Comments