Dagarna går förbi snabbt nu.
Under dessa två dagar har vi hunnit med att åka till Kata och spana in hotellet vi bodde på för tio år sedan. Ingenting var sig likt, allt är ombyggt.
Den dagen var riktigt var och vi svettades som aldrig förr vilket ledde oss till en restaurang med helt ok fläktar.
Maten var underbart god och jag tog en suveränt god lemon juice.
Efter vi gått en bra stund satte vi oss på ett ställe vi vart förut och drack buckets.
Så goda. Du fick en hel bucket för 100 svenska kronor. Alltså billigare än en drink på krogen hemma.

Gårdagen var bara en slappdag där vi hängde kvar på hotellet och badade lite. Det regnade en del så fanns inte så mycket att göra. På kvällen åt vi på en av hotellets alla restauranger, vilket var super gott. Efter maten gick vi och la oss för att ladda batterierna för idag.
I skrivande stund sitter jag och pappa ute och dricker kaffe. Snart ska vi väcka dem andra för att gå ner och äta frukost.

Igår blev det bara lite badande för min del. Har bränt mina axlar, vilket resulterade i att jag och mamma åkte in för lite shopping i patong istället.
Där gick vi först till ett stort köpcentrum därefter gick vi till en restaurang och drack varsin drink och mat. Drinken kostade 99:- Bath vilket är ca 25 Svenska kronor så det var inte alls dumt.
Efter det rörde vi oss mot bangla road vilket är en stor gata med nattklubbar,barer och shopping stånd. Efter några fynd gick energin ut oss så vi valde att åka hem.

Tog ett nattbad sen blev det sängen.
Idag har vi badat i havet, solat och åkt runt på ringar i lazy river som finns här på hotellet. Riktigt mysig pool dom har byggt upp där. Vi filmade en del med gopro:n så det kommer ni få se när jag kommit hem till sverige och laddat över det till datorn.

I skrivande stund är vi nu på rummet en stund för att samla lite energi så vi kan röra oss bort mot Kata.

Två dagar har nu passerat och vi har redan skapat många fina minnen.
Första kvällen bestämde vi oss för att gå och äta på en av hotellets restauranger.
Super god mat och service. Trötta efter resan hit kom sig smygandes in på oss alla när vi satt och åt så det blev att gå och lägga sig efter maten.
Igår fick jag och min bror byta rum till ett närliggande mammas och pappas rum med en underbar havs utsikt istället för hotellets poolområde precis utanför vår egna pool.
Vi bestämde sedan oss för att gå ner till stranden som ligger precis framför hotellet för att ta oss ett dopp och filma med vår goPro. Och där tar denna berättelse slut om det havsbadet. Utan att gå in på detaljer för mycket så trodde jag mitt sista andetag var taget. Men efter många om och med lugnade jag ner mig efter traumat som hände i havet så vi satte oss vid en bar för en kanna med svalkande mango/lemongrass drink.
På kvällen åkte vi in emot pulsen av Karon där vi åt och drack gott. Klockan hann bli mycket när vi kom hem så vi gick och la oss efter lite balkong häng.

Idag har vi badat hela dagen i alla möjliga pooler som finns på hotellet. Jag och pappa tog en morgon promenad på stranden men tyvärr ligger nästan alla dessa bilder på min kamera.
Hungern började känna sig mer och mer påmind så vi beslutade oss för att testa en restaurang som låg längst med stranden, vilket vi spanat in lite på morgonen.
Maten var helt fantastiskt, utsikten var helt fantastisk och priset var underbart billigt.
Vi vandrade längst havet tillbaka för att komma till hotellet och det slog verkligen andan ur mig hur fint det var. Solen låg en bit påväg ner och det finns inga ord hur mäktigt det var och stå med knäna i havet och uppleva den fina stund.
Några drinkar på hotellets happy hour och nu är tiden i skrivande stund. Vi ska ta oss in till Karon City för lite snabb shopping och sen tror jag vi kan denna dag för jag är hel slut efter att vaknat vid 3.

Några bilder lyckades jag ändå knäppa med mobilen så ni får en liten uppfattning om hur underbart vi har det.

Nu har vi äntligen kommit till ro i vårt nya "hem" de nästkommande två veckorna.
Jetlaget har redan slagit in så nu är det bara dags att ta en bit mat på hotellets egna restaurang sen krypa till kojs. Imorgon väntar en ny dag i paradiset.

Just nu ligger det så mycket annat på fokus än just inredning till lägenheten.
Men snart är det äntligen igång igen och jag vill ändra helt på vardagsrummet.
I födelsedagspresent fick jag riktigt fina guldiga inrednings detaljer som ska bli så kul att fixa till med i vår lägenhet.

Här är några saker jag hade älskat att få ha i min ägo.

På fredagmorgon lyfter planet mot Thailand och ingen är mer förväntansfull än jag.
Syftet men denna blogg är också för att hålla mina nära och kära uppdaterade om vad jag gör för bus varje dag. Så det kommer bli mycket uppdatering här.

Men jag har ju hunnit resa en del redan detta året. Rhodos,London och Kreta men nu är det också dax för Thailand.

Här kommer några bilder från våra resor vi gjort detta året.

2016 får snart mot sitt slut vilket betyder att jag har samlat på mig många godbitar detta året.

Både rengöringar till smink. Detta året har nog varit det bästa inom smink och skönhet för mig.

Jag har lyckats köpa på mig många godbitar till mitt face. Och mer hinner det absolut bli innan året är slut.

Fann tillslut den bästa foundationen någonsin. Självklart från Kat Von D. Täcker helt underbart,håller sig på plats långe och otroligt dryg.

I år blev även jag helt besatt av liquid lipsticks. Har införskaffat mig 3 lime crimes än sålänge... Det lär bli många fler då jag älskar dom. Även DOSE of Colurs är helt grymma. Älskar även Gerards liquid lipsticks men den kom aldrig med på någon bild.

Och något som även skedde 2016 - HIGHLIGHTERS. Nu har jag bara några få favoriter på kort men sleek har räddat hela mig med deras palett. Budget men så underbart glow. Tipsar er alla om att spana in sleeks highlights paletter.

Och parfymen som följt med mig i resväskan hela året är ju sjölvklar YSL's Black Opium. Tyvärr börjar min ta slut så det är dags att införskaffa sig en snarast. Komplemangerna jag fått av denna parfymen är galen. Verkligen alla verka älska den.