Jag befinner mig nu i Thailand. Har det helt fantastiskt! I måndags mötte jag upp Joanna i Stockholm för att sen åka ut till Arlanda och börja en 9 timmars lång flygning. Det gick sjukt smidigt och vi hade mest en mysig stund med film och mat.

Vi flög med ett helt nytt plan som Finnair är först med i Europa att flyga med, det var en AIRBUS A350-900. Fräscht och fint.

Sjävklart var vi tvungna att skåla in resan!

Ovanför Helsingfors!

Cheers!

När man kommer hem från en jobbtur på havet uppskattar man dom små sakerna lite extra. Som att få börja dagen med en PW ute i solen och sitta i soffan framför Nyhetsmorgon och dricka sitt kaffe. Så startade jag dagen i Fredags. Efter det gick jag till frissan för att fräscha upp håret lite. Klippte bara en bit och la i en nyansering för att ljusa upp och få det lite kallare. Sen gick jag och färgade fransarna så att man kan känna sig lite levande när vi är i Thailand. Nu sitter jag på tåget mot Stockholm i eftermiddag drar vi. Det ska bli såååå skönt!!

I Lördags hade jag och Elinor en heldag tillsammans. Vi åkte till Jönköping i strålande solsken, käkade lunch drack vin och shoppade. Sen åkte vi hem fortsatte dricka vin och gick ut en sväng. Det var så mysigt att få hänga en heldag, njuta av sol och god mat!

Då var äntligen 22 dagars jobb avklarat. Sitter just nu på Gardemoen och väntar på nästa flyg till Göteborg med en skaldjurssallad och ett glas chablis. Försöker bara njuta av att ha få kommit ut i "världen" igen och veta att man har tre veckors ledighet framför sig. Har ju en resa inplanerad med Joanna denna fritur som jag ser fram emot såååå mycket!!

Sist vi va i Tromsø så käkade vi självklart Sushi på Lotus. En restaurang som ligger i hamnen där vi ligger till kaj, dom har helt fantastisk sushi!! När vi är på väg nordöver så ligger vi alltid till kaj några timmar i Tromsø på eftermiddagen, så det är ett av få ställen där det passar bra att kunna gå i land en stund på frivakten. Då är sushi ett måste.

Nu har jag inte många dagar kvar ombord. På Torsdag är det dags för fritur, ska bli riktigt skönt att få komma hem! Längtar hem till min lägenhet, vänner och familj.

Klockan är alldeles för mycket skulle sovit för längesedan.... Men så blir det när man jobbar till sent och är så uppe i varv. Inte lätt att bara somna med en gång sen då. Här kommer iaf några bilder från jobbet!

Dom här stod och väntade på mig när jag kom ombord. Joanna har precis varit i New York och då var hon så gullig och köpte med sig ett par Uggs till mig. Har velat haft ett par länge som man kan använda kyliga vinterdagar.

Idag har vi kommit till Bergen som är Hurtigrutens utgångspunkt och första dagen på en 11 dagars lång segling. När vi är ombord på jobb så kör vi två såna här turer på raken alltså 22 dagar för att sen åka hem och vara ledig i 22 dagar.

Den känslan när man får kliva av och resa hem är obeskrivlig och tror den måste upplevas för att förstå hur fantastiskt det känns! Vi har nyss gått ifrån kaj med ca 270 gäster med oss ombord som väntar på att få uppleva den norska kusten.

Såhär ser jag ut mest hela tiden här ork och tid finns inte för att fixa sig vidare mycket när man är ombord..

Nu väntar sängen imorgon är det en ny jobbdag..

Lite bilder från en helg i Stockholm hos Joanna för någon månad sedan. Vi är bäst på att vardagslyxa! Fantastisk middag på Supper med mycket goda drinkar. Promenader längs Lidingö, getostlunch på Mocco och såklart shopping var lite av det vi hann med.

Nu ligger vi dock i sängen här på Hurtis efter en låååång arbetsdag och försöker välja vart vi ska resa när vi snart ska gå på fri vilket verkar vara lättare sagt än gjort.. Riktigt lyxproblem!

Yes! Är tillbaka på jobb. Har redan varit ombord i en hel vecka!? Tiden flyger verkligen här! Fördelen med när det är mycket att göra.

Resan hit var ju något av ett stressmoment... Landade 14.40, fick väskan 14.55 och båten går från kaj 15.00 PANIK! Kommer ut och ska ta en taxi till hamnen men då är det ungefär 100 pers som står i kö före.. Är det ett skämt!? Fick som tur var hjälp av min käre vän i reception så att båten väntade vid kaj tills jag kom.