Hej på er!

Vilken morgon! Vaknade vid 9 och åt frukost. Efter min frukost fick jag så mycket energi och motivation, jag ville plugga, städa mitt rum, rensa garderoben, skrubba ansiktet samt lägga en ansiktsmask. Jag gjorde allt och klockan är nu bara 13:30. Mår så bra nu över att jag har fått gjort saker idag som behövts göras, så jag kan ta ledigt resten av dagen. Jag är en sån som när jag bestämmer mig för något så finns det inga hinder, jag bara gör det. Jag kan sätta upp mål som jag inte helt håller mig till utan istället latar mig, MEN när jag verkligen bestämmer mig för något då ska det hända. Så var det idag, jag har bestämt att mitt nästa juridik prov ska gå fantastiskt och därför satte jag mig ner och pluggade till det uppkommande provet om några veckor.

För att få i mig lite vitaminer så gjorde jag en smoothie av frysta jordgubbar, en halv grapefrukt och ett litet äpple. Det blev väldigt gott, och tyckte att det gick mycket bättre när jag skulle plugga.

Vad gör ni idag?

Här är dagens outfit! Min nya tröja från zara med fejk päls på ärmarna, älskar den super mycket. Till det så hade jag ett par bootcut Jeans från Gina Tricot, är faktiskt ute efter ett par nya bootcut just nu men har inte hittat de perfekta än. Hade också en liten choker från H&M på mig och ett par örhängen.

Ha det bäst!

Idag så mötte jag upp Karro i stan eftersom vi inte har träffats sedan november, helt sjukt! Vi har båda haft mycket i skolan och annat som har kommit i vägen. Men idag så träffades vi och vi gick och åt på JOS, en litet café skulle jag säga med sallader, bowls, smoothies och annat. Ett väldigt fräscht café, med väldigt clean mat eller hur man ska beskriva det. Tog en bowl med kokos, banan, kiwi och hallon, den var verkligen super god!

Sedan så promenerade vi runt på stan och shoppade lite, haul kommer upp imorgon. Fick med mig 2 stycken super fina tröjor från Zara. Annars har dagen varit rolig, mycket skratt och det var skönt att få träffas efter denna långa tiden ifrån varandra.

Igår så var det alla hjärtans dag, som man förmodligen inte har missat med tanke på all choklad och rosor i affärerna. Middagar på fina restauranger, gosedjur från pojkvännen/flickvännen, bio med pojk-/flickvännen. Så såg HELA mitt my story flöde ut. Och vad gjorde jag? Jo jag satt hemma och kollade på film. Hade inte ens några planer med kompisarna...

Men jag hade det bra ändå! Vaknade upp och bestämde mig för att göra pannkakor, blev super gott. Så min frukost var perfekt. Därefter så bytte jag om till myskläder och vilade framför datorn hela dagen. Därefter så åt jag middag med mamma och kollade sedan på en film, 27 dresses. Tror inte att jag skulle kolla om den, men den var super mysig att kolla på ändå. Rekommenderar om du inte har sett den! Sedan så hände inte så mycket mer utan jag gick och la mig runt 00:30. För mig så är inte alla hjärtans dag super speciellt kanske senare om man träffar någon men just nu så är det som vilken annan dag som helst.

Kram, Linn

Idag så hade vi friluftsdag i skolan och man fick välja bland ett flertal aktiviteter. En del av klassen valde att åka skidor och jag var en av dom. Vaknade vid 5 idag och skulle vara på bussen vid 7, ni kan tänka er hur trött jag var! Vi satt halvt trötta i bussen men alla var ändå taggade för dagen. Gick lite segt i början men sedan så gick det mycket bättre. Har bara åkt en gång innan och självklart ska jag och Linn bestämma oss för att ge oss på en röd backe. Slutade med att vi stannade mitt i backen vid ett stup, tog av oss skidorna och klättrade upp för backen igen, vi var super rädda.

Hade en underbar dag med tjejerna från klassen, vi hade det super mysigt tillsammans. Det var väldigt skönt att slippa skolbänken och hänga utanför skolan. Nu så ska jag snart lägga mig för min kropp är helt slut. Kommer förmodligen vakna med träningsverk så känner att jag måste vila.

Kram, Linn

Hej på er!

Nu orkar jag seriöst inte vara kvar i Sverige längre, vill utomlands och vara borta ett tag så man kan ta det lugnt. Det är februari och nu jobbar jag bara mot sommarlovet. Har lite planer på resor i sommar men det är fortfarande inte helt bestämt, men om de går igenom så kommer det bli super roliga resor som också kommer dokumenteras här på bloggen! På sista tiden så har jag också känt att jag inte vill bo kvar här i Sverige när jag blir stor, vill flytta utomlands och då helst till ett lite varmare land. Men bara om mitt framtida jobb tillåter det. Hade varit så skönt att kunna vakna upp i exempelvis Spanien där det är varmt nästan året runt. Vem vet vad framtiden har att erbjuda...

Men platser som jag ska besöka innan jag dör är bland annat Paris, Maldiverna och London, helt klart. Dessa platserna har jag velat besöka så länge jag kan minnas. Att promenera på sandstränderna, gå förbi Eiffeltornet och shoppa i London har jag alltid drömt om. Nu är det bara att samla ihop ett kompisgäng eller övertala familjen och planera dessa framtida resmål.