Amsterdam Canals

Har helt glemt å legge ut olympus bildene fra amster så de kommer nå! Liten tb i slengen når jeg mimrer tilbake til en av de fineste byene jeg vet<33 Helt forelsket i de små husene ved canalene og de uvanlige butikkene i sidegata osvosv... Amsterdam var amazing, big miss!!!

"Love is the answer"

Mat - Kylling med saus og bacon +  tilbehør
!! N.Y.E !!

I førjulstiden tok jeg og jentene en tur til Stockholm. Vi hadde en stund i forveien planlagt å dra på tur sammen, men måtte mekke sammen noe som både var bra og billig! Den traff vi veldig god må jeg si og her har jeg laget en liten guide på skjulte perler, billig transport og diverse anbefalinger:

Billig transport

TOG!! Planen var først å ta flyet ned, men med tanke på bagasje, styr og mye penger, måtte vi tenke ut et alternativ. Da var tog en perfekt løsning. Ikke bare er det billig, men turen er bare på noen timer og det er veldig lettvint uten å stresse for mye på vekt, kontroll osvosv. Har egt aldri sett på tog som et alternativ på å reise til lengre steder, men det funket supert og ikke minst sosialt. - Tog og metro var også løsningen når vi først var i byen; superenkelt og tilgjengelig overalt!

Hotell

Når det kommer til hotell og overnatting var vi så heldige å oppdage Generator hostell. Nok en gang et alternativ for hotell da vi ønsket noe billig og lettvint. Uvitende om hva vi kom til, så endte vi opp på et dødskult "vandrerhjem" med et ganske urbant preg. Fult av unge mennesker, hipstere og en drøss med kinesere, storkoste vi oss der i fem dager. Rommene bestod av to køyesenger, et bad og oppbevarings space til klær, bager osv. Helt enkelt.. men med gode senger og til en ekstrem lav pris, var det helt midt i blinken. I tillegg var det super sentralt samt med egen bar, lounge og oppholdsrom åpent for alle gjestene. Vil anbefale Generator på det sterkeste og skal definitivt tilbake!

Shopping

Vintage: Hvis du ser etter second hand skatter er Sødermalm stedet å dra. En kort gå - eller metro tur fra Stockholm sentrum, og du kommer til hipsternes "mekka" med urbane plagg, kafeer og haugevis med vintagebutikker. Disse butikkene har ALT og ikke minst til en billig penge. Jeg kan anbefale modern retro, sivletto, beyond retro og myrorna.

Utenom vintage butikker, fant jeg mine favoritter som & Other Stories - hvor de selger alt fra fantastiske hudprodukter, sminke og klær til sko av eget merke og sneakers fra adidas og nike. || Samt SixFeetDown (sneakerstore) og Urban Outfitters.

Utflukter

Gamla Stan, Monteliusvägen, Rosendals Trädgård og Storkyrkan er steder jeg vil anbefale å besøke om du først er i byen. Gamla stan er gamlebyen med fantastiske bygninger, store torg og trange bakgater med koselige kafeer. Det ligger også en del fine kirker i nærheten, som Storkyrkan. Denne er et must å besøke og har helt fantastiske utsmykninger og atmosfære. Ellers besøkte vi også Trädgården som ligger i nærheten av Skansen. Det er rett og slett en rekke vertshus som består av butikker og kafeer som selger egen dyrkede matprodukter og drikke. - Hvis man ønsker å se ut over hele byen må dere besøke Monteliusvägen: Her får man en helt sinnsykt utsikt, og er du heldig som oss får du kanskje med deg en fantastisk solnedgang i samme slengen.

Well Hello!! Disse bebisene fikk bli med meg hjem fra Stockholm når vi var der. Har siklet etter disse siden dagen de ble lansert, med da de er umulige å få tak i Norge har jeg aldri hatt muligheten til å kjøpe de.. Så et stykk happy linnster der da når jeg endelig fant de:)) På grensen til hva jeg er villig å legge i et par sko når det kommer til penger... men worthhh!

Liten oppdatering før jeg nok en gang setter på en film som fort er nr 10 på to dager! Nå befinner jeg meg på hytta som etterlengtet etter å få ski på bena og komme meg ut i bakken... Typisk som alltid blir det ikke mye av det da jeg fortsatt ligger inne etter en halvannen måned med sykdom:/ Først omgangssyke, så influensa og nå bihulebetennelse, herlig! Regner med jeg ikke er alene om det på denne tiden, ikke at det gjør saken noe bedre. Jeg skal ihvertfall fortsette med å leve på antibiotika, smertestillende og ingerfær-te så lenge det lar seg gjøre! Og satser på å bli frisk i nærmeste fremtid🍷

- Jeg rakk foresten innom Pille Joosep før formen ble på det værste, og enda godt var det! De supersøte som jobber der har nok en gang gjort underverker og sørget for at "syketrynet" mitt fortsatt holder seg nogenlunde godt!! Med et nytt fresht vippesett er jeg good to go hvor som helst i et par uker til👌🏽 Husk å sjekk ut nettsiden og instagramkontoen deres for før/etter bilder og mer informasjon (linker) | Ring 40427858 for timebestilling #ad

Litt kvalitetstid før sengetid i ellers en hektisk periode... Med heldagsprøver etter den andre blir det et stort mangel på det som kalles å slappe av! Derfor settes det litt ekstra pris på tiden på kvelden hvor det bare er meg, musikken og tankene. Litt klisje der altså, men sånn får det nå være. Ellers ses det jævlig frem til juleferie!! Forhåpentligvis blir snøen som forventet og puddersnøen venter i bakken på hytta:)) Det trengs sårt, må vinteren komme fort..

For en stund siden var jeg som sagt å tok noen bilder for Kari Traa i forbindelse med nettsiden til Xlife.no. Hadde så og si helt glemt disse, men så dukka de opp i arkivet for noen dager siden så hvorfor ikke legge det ut her:)) Vil anbefale alle å ta en titt innom for et enormt godt utvalg med både freshe og kule treningsklær💪