Resor

Förra söndagen spenderade jag och Martin med att turista i Barcelona.

Himlen var molnfri och det var supervarmt och härligt. Jackan togs snabbt av, den behövdes inte denna dagen. Vi startade vår vandring mot vårt första stopp.

Sagrada familia! Som byggdes 1882 och är idag ännu inte klar. Kyrkan förväntas vara klar 2026!

Sen fortsatte vi att gå. Vi gick 30 000 steg under denna dagen (!!!).

Vi spenderade någon timme Park Guell.

Efter middagen spenderades sedan i en vacker trädgård norr om stan. Martin blev lyriskt över att där fanns en labyrint. I den sprang han förvirrat runt ett tag. Jag ställde mig på en höjd och kunde exakt se vart han gick. Mycket underhållande.

Där är han!

På kvällen åt vi på en restaurang precis vid stranden och avslutade sedan var kväll (och vistelse) med ännu en smarrig glass.

Resor

Innan resan hade jag läst mycket positivt om brunch & cake. Jag hittade dessutom deras instragram-konto och efter att endast ha sett ett par bilder var jag tvungen att besöka stället. Vi fick vänta en halvtimme för att få bord men det var det helt klart värt.

Allt på menyn verkade så gott så det tog lång tid att bestämma sig.

Jag tog tillslut en avokado-macka och en passionsfrukt juice! Magiskt gott, hade portionerna inte varit så stora hade jag även velat beställa deras pannkakor. De såg helt fantastiska ut!

Resor

Lördagen startade vi i boquerian. Där inne var allt färgglatt och väldigt inspirerande. Vad fantastiskt det hade varit att alltid ha detta utbudet, handla råvaror inför kvällens middag eller frukt till frukosten.

Vi behövde svalka oss i värmen och köpte vars en smoothie. Jag tog en jordgubb & banan och Martin tog en ananas & kokos. Vi konstaterade att jag alltid väljer något med banan och han alltid kokos.

Dessa drack vi när vi spatserade mot shoppingen.

Resor

Klockan 6:00 på långfredagen gick vårt flyg till Barcelona, det resulterade att vi var framme och incheckade innan lunch. Vi tog en sen frukost och njöt av att kunna sitta i solen.

Kommer alltid vilja starta våren såhär! Att sitta i solen med ett glas färskpressad apelsinjuice gjorde mig riktigt lycklig, denna vintern har känts helt för lång.

På långfredagen var i princip alla affärer stängda men det gjorde inte oss något, vi spenderade dagen med att strosa omkring. (Tips åker man till Barcelona för att shoppa bör man inte åka över påsk, affärerna var endast öppet på påskafton).

Vi prickade av sevärdigheter...

...hittade mysiga uteserveringar där vi drack sangria.

Och åt magiskt god glass på la rambla.

Jag fick äntligen tillfälle att använda min favoritkjol ifrån zara.

Efter en lång dag gick vi tillbaka till hotellet för att piffa till oss. Denna bilden är tagen ifrån vår franska balkong. Gatan vårt hotell låg på var superhäftigt och livlig.

Till middag åt vi paella och pratade om våra intryck från dagen. Jag hade redan under förmiddagen förälskat mig i staden, hit måste jag åka igen.

När Stockholm var som mörkast valde körsbärsblommorna i Kungsträdgården att slå ut, jag tyckte det var fint och väldigt symboliskt. Så glad att jag dessutom fick dela det med Elin, min fina bästis <3

Igår firade vi Julia som har fyllt 25 år med ett pimp your prosecco party! Jag hjälpte henne hela dagen att förbereda och kvällen blev så lyckad och bubblig!

Igår knöt jag min twilly-scarf från Hermes runt halsen, kände mig riktigt fredagsfin.

Helgens blombukett blev en med ranunkler och anemoner, en av mina absoluta favoritkombinationer.

Startade morgonen med att läsa min typ av morgontidning och sätta på Nyhetsmorgon. Just nu pratar dem om våffeldagen (vilket jag har glömt att det är idag!) och hur gott hade inte det varit! Tyvärr äger vi inget våffeljärn så det får kanske bli pannkakor istället.

Passade på att lägga ett nytt lager av mitt favoritnagellack just nu.

I veckan som passerat har jag och Martin varit tillsammans i 1,5 år det firade vi igår genom en middag på brillo.

Till huvudrätt åt jag tryffelpizza och Martin fish and chip! Till efterrätt delade vi skapelsen på bilden som hade smaker av citron, lakrits och kola, mums!