Igår åkte vi upp till fjällen, byta ut solen mot snön och extrem kyla, hehe. Oj jag älskar verkligen att vara upp i fjällen, gå runt i underställ och inte bära smink. Umgås med familjen och släkten.

ALLTSÅ KOLLA MILJÖN. FANTASTISKT!!

God fortsättning på 2018! Oj jag har verkligen varit frånvarande här av olika anledningar men framförallt för att vi tråkigt nog tyvärr avbröt vår Thailandsresa.. dessa gånger går hälsan före och eftersom Filip råkade ut för en olycka under vår båtutflykt dagen före nyår (han fick tyvärr sy i kinden men mår idag helt okej och svenska sjukvården har varit super)

Men dem två veckor vi hade i Thailand var helt fantastiskt, underbart att få komma iväg och må gott. åt god mat och vädret var med oss dem flesta dagarna.

Eftersom vi kom hem en vecka tidigare så valde jag att åka hem till Övik en sväng och spontant bokade jag en klipptid.

Finns det något jag skulle tagit med mig till en öde ö, mat mässigt så är det faktisk Nachos och tacos. Utan tvekar faktiskt.

Vi hittade detta ställe igår när vi gick runt i massa butiker längst stranden, alltså wow vilken mat dom levererade. Dit kommer vi utan tvekan att gå tillbaka till innan vi lämnar detta ställa. (Sedan att vi var lite optimister gällande mängden mat, blev lite mycket och vi rullade fram efter)

Idag var faktiskt inte vädret på sådär super bra humör när vi vaknade, det var alltså fullt med moln. Så vi tog en skön sovmorgon till strax efter 10 för att sedan hyra en moped utanför hotellet, och med det sprack vädret faktiskt upp och blev helt okej, okej väder för en moped tur alltså.

Vi for först in till Krabi Town för att kika runt, gå i en galleria och äta lite lunch. För att sedan åka till en nationalpark/vattenfall. alltså WOW hur mäktigt och trevlig utflykt vi har haft idag. Perfekt att kunna hyra moped för en sådan billig penga och kunna köra precis vart vi vill, när vi vill.

Vädret sprack sedan upp och blev +30 grader och fantastisk himmel, så på vägen hem från vattenfallet så stannade vi vid en strand precis innan vårt hotell. Där köpte vi en smoothie och lite mango för att få lite i magen innan vi körde vidare hemåt.

Såååklart har vi ätit en fanatisk middag men så glupska vi var hann jag inte ens tänka på att ta bild och visa er, men middagen igår däremot hann jag ta så den kommer i nästa inlägg

Klockan är strax innan 21 här nu och nu säger vi godnatt för imorgon står det båtutflykt på schemat

Även fast vädret visat att det ska regna, åska och allt där emellan har vi under denna resa inte råkat ut för något sånt dåligt väder ännu. Samma var det idag, så när vi vaknade imorse var himmeln helt blå och man såg inte ett moln. Så vi bestämde oss för att åka med en longtailboat till Railay Beach över dagen. Ett fantastiskt bra beslut och trevlig dag på alla sätt. Solat, badat och ätit gott som typ nästan alla verkar ha gjort idag här, då det var så sinnes med folk men tur stranden var stor.

Vårt hotell är helt magiskt. Alltså det är så perfekt på nästan alla sätt (okej då har vi inte testar frukosten ännu då vi inte hade det inkluderat i priset) Men rummet, poolen och balkongen är fantastiskt härligt. Lite dyrare i pris jämfört med dem andra hotellen vi har bokat under denna resa men helt klart värt det. Som man kan se på bilden har man som sagt en egen trappa ner till poolen.

Idag har vi varit på resande fot från klockan 08:00 imorse tills nu när vi kom fram till vårat MAGISKA hotell på Ao Nang vid 16:00 tiden. Vi tog ett dopp i poolen direkt när vi kom ( vår att punktera är att ALLA har en egen trappa ner till poolen. Super fräscht hotell över lag, värsta lyxen!!!

Bilder på hotellet kommer imorgon när det är dagsljus men jag lover er, ni kommer att smälla av. Det bästa av allt är att vi faktiskt ska bo här i en hel vecka. Massa båt utflykter, lite fiske(för Filip) kanske?!, bara må och njuta av hur lyxig vi har det sista veckan på 2017 och börja nästa år på topp!

Här är några härliga bilder ifrån våra dagar på Koh Lipe

​Nu ska vi ut och upptäcka området, äta middag och handla lite smått och gott. Önskar er alla en fortsatt trevig annandag jul där hemma!

Imorse på självaste JULAFTON vaknade vi till strålande sol och blå himmel!! Det absolut bästa vädret man kunde önska just idag och speciellt nu när vi är på Lipe också, en ö som är gjort för sol om man säger som så.

Vi har idag lapat sol så mycket som man kan, vi har tagit promenad i solen till en annan lite strand som ligger 5 min från vår bungalow.

Nu på eftermiddagen har vi fortsatt att sola och tagit det lugnt, precis duschat och sitter nu under vår ac i rummet, Snart tänkte vi börja göra oss iordning och sedan sår det finmiddag på menyn ( vad vi hittar är oklart ännu)

OCKSÅ VAR VI FRAMME PÅ KOH LIPE!! Andra resestoppet på denna härliga resa ( som är låååångt ifrån över). Efter några timmar på en speedboat från Koh Lanta välkomnades vi med duggregn och lite molnigt. Men vad gör väl det när man har världens bästa resesällskap som är som ett solsken själv.

Resten utav dagen gick vi bara runt och kikade lite och sedan tog vi faktiskt 1 timmes massage var. Så himla himla skönt OCH billigt, 700 THB för oss båda (motsvarar liksom ca 180 svenska kronor ) Sedan till middag blev det faktiskt bara varsin pizza bit ifrån ett stånd på gatan,

För att sedan avsluta våran kväll på balkongen med lite yatzy och vin.