Sista dagen i Filippinerna spenderades på bästa sätt! Blev en dag på en liten nöjespark, det är alltid lika kul att få igång adrenalinet lite. Imorgon tar vi flyget här ifrån, tillbaka till Afrika och spenderar våra sista 5 veckor av semestern. Vi har testat på att backpacka nu i mer än en månad och det var väl inte riktigt våran grej, att alltid behöva planera för morgondagen, vart man ska åka, vart man ska bo, vart man ska äta osv, Nä vi tycker mer om när någon annan planerar upp dagen åt oss och när vi får maten serverad runt samma tid varje dag. Vi saknar djuren, stämningen och naturen i Afrika så ingen är gladare än vi att få åka tillbaka till samma ställe!!

Nu har vi varit i Indonesien i ca 1 månad och vi känner oss väldigt redo för nya äventyr. Tidigt imorgon hoppar vi in i en taxi mot flygplatsen och åker vidare mot Filippinerna! Vi har inte bokat vart vi ska bo eller hur vi ska komma dit för tydligen måste man åka flyg ut till de finaste öarna så förhoppningsvis kan vi lösa det direkt på flygplatsen. Efter 12 dagar i Filippinerna väntar 5 veckor i en annan kontinent.. Som jag sagt förut tycker jag att det bästa med Bali har varit lokalfolket men förutom de så var det helt klart hoppa ner för vattenfallet och även simma med sköldpaddorna, ett plus är ju såklart också att man får lite sol och värme jämfört med vädret hemma i Sverige. Ses i Filippinerna!

Ett ord, MAGISKT! Det var så sjukt att få simma med de stora sköldpaddorna, simmade ovanför så länge de gick innan de simmade ut på alldeles för djupt vatten. De lugnet man kände samtidigt som man hade världens lyckorus var magiskt, dessutom simmade de så nära att man kunde klappa dom under tiden. Har ju tyvärr ingen bild eller film från detta ögonblick då jag inte har någon kamera som tål vatten och Sofies go-pro var urladdad märkte vi när vi var i vattnet.. typiskt oss, ja ja kommer aldrig glömma det ändå. Igår var vi på matlagningskurs, varken jag eller Sofie lagar mycket mat hemma så det blev en rolig upplevelse för oss båda. Lagade 7 stycken indonesiska rätter bland annat gröna slajmiga chokladbollar, sådär gott men maten blev väldigt god i alla fall. Måste ju säga att människorna här i Indonesien är helt fantastiska! Naturen här känner jag inte är så speciell, det är lika fint som tillexempel Spanien och Grekland men det är mer värt att åka hit för att träffa och umgås med dessa människor.

Igår var vi vi iväg och kollade på 3 olika vattenfall varav ett av dom kunde man hoppa ner för, var såklart tvungen. Det var verkligen en adrenalinkick kan man lugnt säga men hur kul som helst! 11 meter högt var vattenfallet plus att man var tvungen att vandra igenom djungeln för att komma upp igen, blev som ett litet träningspass vilket egentligen bara var skönt för mig som inte tränat alls sen jag åkte i princip. Alla vattenfallen var magiska, riktigt häftigt att få se. Idag tog vi en surf lektion, varken jag eller Sofie har någon balans alls men surf lärarna fick sig ett par Goa skratt i alla fall. Fick tyvärr inga bilder alls på de.. Aja kul att ha testat de i alla fall då alla rekommendera att det är något man borde göra här. Om vi får tag på båtföretaget så tar vi oss mot Gili T imorgon för lite snorkling och fest. Kram

Hänger just nu på stranden här i Nusa Lembongan, väldig mysig ö med turkost vatten och levererat mestadels sol. Vi har varit här i 2 dagar nu och imorgon bär det av mot Lombok och alla fina vattenfall! Efter några nätter i Lombok åker vi till Gili T innan vi måste tillbaka till Bali för att hoppa på flyget mot Filippinerna för mer sol och bad och äntligen lite shopping. Kram kram

Började dagen med att cykla i 2 timmar, 90% nedför så det var inte det riktigt ett motionspass men mysigt att få se mer av hur lokalbefolkningen har det här i Bali. Efter cyklingen åkte vi vidare till water rafting vilket är typ åka gummibåt på en flod. Det var också i 2 timmar, roligt till en början men blev till slut långtråkigt då både jag och Sofie önska att det var lite brantare, mer action så att säga men det var ändå kul, ångrar mig inte att jag gjorde det. Har mer bilder på när vi sitter i båten men de är på en cd skiva just nu, samma som när vi åkte fyrhjuling så de bilderna kommer sen när jag är hemma igen. Imorse åt vi frukost på detta mysiga cafét, älskar den typen av stil, speciellt att äta frukost till haha. Våran resa kommer att ta en helvändning snart, vi har planerat helt annorlunda än från början, mer om det senare...