Visst gör sol, värme och en klarblå himmel, att man känner sig gladare? Synd bara att så fort dessa dagar kommer så jobbar jag, alltid lika typiskt! Men men jag klagar inte. Jobb är socialt, gör att man har råd att leva och unna sig saker, samt är lärorikt och utvecklande. Tycker dessutom att jobb även får än att skapa en bättre struktur och rutin i vardagen.

Startade dagen med frukost på gymmet, 2 ostsmörgåsar med en vassleshake till gjord på getfit:s whey 100 salt kola och mjölk. Frukost som innehåller fett, protein och kolhydrater. Makro-nutrienter som är nödvändiga för vår överlevnad, och ännu viktigare när du tränar. Du behöver kolhydrater för maximalt bränsle för kropp och hjärna, fett som smörjer leder och protein som bygger och bibehåller muskler.

Benpass - Lördag 

  • Knäböj 10 x4
  • Raka mark 12x3
  • Benpress 12x3
  • Benspark 13x3/ben
  • Höft-utåtrotation i maskin 20x4
  • Utfallsteg 100m x1
  • Frontsquats med hantel 12x3
  • Lårcurl 10x3

Efter träningen så åt jag en kyckling-pastasallad med mangoraja-dressing. Nu väntas 5h jobb innan jag ska ut på stan med en kompis och äta. Hoppas att solen och värmen håller i sig så att även jag kan få njuta av det fina vädret...

Gillar

Kommentarer

Det var lite chockartat att vågen stod på 69,7kg i morse. Spec eftersom jag närmade mig 66kg sträcket bara strax innan semestern. Skillnaden nu var dock att jag har synliga magmuskler trotts att vikten är högre. Jag har alltså bytt ut en del av fettet mot muskler, vilket innebär att jag har synligare muskler på en högre vikt! MÄKTIGT! Vågen är en riktig lögnare ibland, och jag skulle inte lita på den för 5öre om man samtidigt vill bygga muskler. Muskler väger mer än fett!!

Blev 2 saftiga smörgåsar med Folkeost och smör, samt en vassledrink från Getfit blandat med mjölk! Skulle nämligen börja dagen med benträning! Den önda muskelgruppen jag ALDRIG skulle utöva på tom mage!

Ben kräver extremt mycket belastning till skillnad från övriga muskler i kroppen. Eftersom vi redan belastar dem så mycket i vardagen. Då måste vikterna dubblas på gymmet! Och för att prestera 110% krävs mat. Mat som gör oss nöjd, mat som mättar och mat som innehåller fett, kolhydrater och protein! Precis som min frukost!

Gillar

Kommentarer

Okej! Jag hade fördomar! Tänkte att alla som går på pass är otränade, och därför inte vill visa sig på gymmet.

Testade på body pump och yoga igår på Arena fitness. Och jag kan väl säga nu direkt att... jag va sämst! Jag va svagast, minst uthållig och gnälligast av alla inne i salen. Tanten längst ner i hörnet hade en mer uthållig kropp än mig. Kände mig extremt besegrad!! Cread till alla som går på pass! Ska absolut börja med det jag oxå!

Jag hamnar lätt i samma träningsspår, och kroppen blir bra på det man gör. Men för att utvecklas måste man våga variera sin träning, chocka kroppen. Mina muskelfibrer är inte van vid varken pumptränimg eller statisk balansträning. Så nu har jag verkligen anledning till att gå på pass...

Bodypump - för pumpträning, explosivitet och uthållighet.

Yoga - för balans, sinnesro, vighet, statisk uthållighet och stretch.

Zumba - för mjukhet i ens rörelser och muskler.

Rent kostmässigt så äter jag 6gr om dagen. Varierat och så pass tillräckligt mycket att jag blir mätt. Jag har inga förbud eller mat jag inte äter, men försöker äta så näringsrikt jag kan. Fokuset är fortfarande att inte börja hetsäta utan hitta sinnesfrid. Och äta för att orka prestera så bra som möjligt under mina pass!

Gillar

Kommentarer