Om jag inte hette X skulle jag heta: Hmm. om man fick välja själv? då skulle jag valt Lily eller Rose tror jag. sååå fina namn! det ska jag döpa mina barn om jag kommer få någon dotter :)

Om jag fick byta ansikte med en kändis skulle jag: byta med daniela braga om hon räknas som kändis. så fin iallafall! fast jag är nöjd med mig själv också precis som jag är.

Om jag kunde spela ett instrument jättebra skulle jag: spela piano. typ massor av klassisk musik.

Om jag bara fick lyssna på ett band resten av livet skulle jag: lyssna på typ one direction eller little mix eftersom de är de enda banden jag lyssnar på.

Om jag kunde skapa mitt eget drömplagg skulle jag: Skapa en otroligt vacker klänning som passar mig i färg och form och följer alla mina önskemål. det skulle vara en dröm!!!

Om jag kunde få uppleva en dag en gång till skulle jag: vela uppleva min konfirmation en gång till eller resan till hamra. det är typ det jag kommer på nu på rak hand :)

Om jag fick ändra tre saker med mitt utseende skulle jag: Först och främst så är detta ingenting jag har tanke på att göra, jag bara tänker hypotetiskt! alla är fina precis som de är. de tre saker jag skulle velat ändra med mitt utseende är att göra mina ögon större (om det ens går?), bröstförminskning/lyft (jag tycker bara att små bröst är väldigt fina och säkert mer bekväma) och sedan typ fix mina tänder.

Om jag skulle byta jobb imorgon skulle jag: Jobbat som bröllopskoordinator i New york

Om jag hade en superkraft skulle det vara: att kunna flyga, Fatta vad coolt!! eller att kunna läsa tankar.

Om jag var tvungen att bo i en annan stad för resten av mitt liv skulle jag: bo i New York tror jag, Eller Lund :)

Om jag bara fick äta en rätt varje dag resten av veckan skulle jag: SUSHI

Om livet tog slut på söndag skulle jag: Ätit en riktigt dyr och god middag

Vanliga inlägg

Jag tänkte faktiskt dela med mig lite kort av mina veckoplaner resterande denna vecka och nästa! :)

TORSDAG: Skola som vanligt, ingenting nytt. Packa min ryggsäck och kanske titta på någon serie (tips uppskattas)

FREDAG: Direkt efter skolan kommer pappsen och hämtar mig och det bär av till lägenheten, tänker slänga i mig lite chips och någon godisbit eller något för det är jag sugen på. Finns tyvärr inget bra på TV iallafall.

LÖRDAG: WOHOO kära Lördag! Idag kommer min farmor och farfar och hälsar på några dagar, vi ska förmodligen iväg och titta på lägenheter och sedan shoppa.

SÖNDAG: spenderar dagen med Farmor, farfar och pappa och åker sedan hem till mamma på kvällen.

MÅNDAG: sista vanliga skoldagen, min käraste dator ska inlämnas och skåpet mitt ska rensas. Hela dagen blir nog en städdag och jag + mina kompisar kommer rymma ifrån och sätta på en skräckfilm förhoppningsvis. på kvällen blir det massor av förberedelser inför morgondagen.

TISDAG: Vi åker på utflykt med klasserna till någon konstutställning och när vi kommer hem har vi exakt två och en halv timme på oss att fixa oss till LÄRARMIDDAGEN! Jag har köpt en jättevacker långklänning, kommer ha silverörhängen och en half-updo är min tanke.

ONSDAG & TORSDAG: båda dagarna är utedagar som vi nior på min skola håller i. Det enda som kanske skiljer dem åt är att torsdagskvällen blir förberedelser inför fredagen

FREDAG: Dagen med stort D, sista dagen i grundskolan (och min bonuspappas födelsedag). utlovas mycket tårar och skratt. tänker inte prata om det mer för då får jag en klump i magen. förresten: jag och min bästis ska sjunga i kyrkan (AAAH JAG ÄR SÅ NERVÖS)

hejsan hörni!

Jag lämnade precis in min sista uppgift i grundskolan! helt sjukt hur fort tiden har gått, om ungefär en och en halv vecka har jag sommarlov och sedan börjar jag gymnasiet i augusti. Vad ska jag göra? Jag är sjukt nervös men längtar ändå så mycket till en nystart där jag kan träffa nya människor och börja om från början. Min skola som jag går på nu har jag ändå gått på i 10 år. TIO ÅR!! det är mer än hälften av mitt liv. Om en vecka ska jag även lämna in min käära skoldator som jag kallar för min lilla "kråmis". Lite sorgligt är det faktiskt. Och mina underbara lärare, Gud vad jag kommer gråta. Längtar inte jättemycket längre faktiskt hahaha :)

Denna skolvecka har vi absolut ingenting att göra så det är relativt onödigt att gå dit men jag måste njuta av de sista dagarna ordentligt. Nästa vecka är det ett ganska fullspäckat schema som jag tänkte dela med mig av i Nästa inlägg.

jag hoppas verkligen att ni får ett välförtjänt sommarlov (ni som går i skolan) och försök göra så lite som möjligt! Jag kommer vara borta CA 80 % av mitt sommarlov men så får det vara ibland (eller varje sommar). det är så det blir med släktingar på andra sidan Sverige och skilda föräldrar.

ha en bra kväll så hörs vi i nästa inlägg!

Vanliga inlägg

usch och fy pannkaka vad trött jag är. Jag har haft nationella prov två dagar i rad och spanskprov på det. Vi har massor av inlämningsuppgifter och kompletteringsuppgifter att göra just nu också. men det är väl så det är i slutet av nian. Om jag ska sluta klaga så får jag väl säga att jag slutar grundskolan om lite mer än en månad (SÅ TAGGAD!!)

Hur har ni det? nästan hela sverige präglades av sol idag och det såg underbart ut! själv hade vi mulet och världens kallaste vind. inte favoriten i maj. Imorgon ska det dock bli mycket varmare enligt klart.se. Hoppas det eftersom jag ska sjunga på ett bröllop imorgon! hur kul?! En tjej i min kör ska gifta sig och vi allihopa ska sjunga. Jag ska ha långklänning och allt, älskar bröllop!

Egentligen skulle jag på en fotbollsmatch ikväll med mina vänner men det blev inställd eftersom för många var sjuka, ganska synd men ändå skönt. nu sitter jag i soffan och kollar på let´s dance.

ETT TIPS!: jag är inte ett stort fan av läsk utan föredrar saft eller te, men nu har jag hittat den godaste läsken! helt sjukt! det är en ganska ny läsk som heter FANTA PINK GRAPEFRUKT. Jag älskar grapefrukt och äter gärna flera i rad så när jag såg denna var jag tvungen att prova. läsken är lagom besk och söt på samma gång.

Imorgon ska jag ju på bröllop som sagt, annars ska jag njuta av stunden och bara vila. På söndag ska jag eventuellt iväg och träna hoppas jag och sedan ska mamma och jag ha myskväll. Resten av familjen ska iväg på födelsedagskalas men de vi var bjudna till har massor av djur och jag är tyvärr ganska allergisk mot både hundar, kaniner, hästar och allt annat med päls. vill inte riskera mitt liv. Så mamma stannar hemma med mig och vi ska laga jättegod middag och kanske lyckas jag övertala henne till en efterrätt också ;)

Jag ber verkligen om ursäkt för att jag uppdaterar så dåligt. Jag har så mycket att tänka på och vill inte stressa upp mig mer. denna bloggen skriver jag även för min skull, jag vill kunna titta tillbaks och komma ihåg vad jag har gjort.

puss och kram skumbanan så hörs vi i nästa inlägg!

Vanliga inlägg

Hej! Glad söndag på er och hoppas ni har haft en bra vecka!

Jag ber så mycket om ursäkt för att jag inte uppdaterat på några veckor. Jag åkte på skidresan och kom hem hel och nästan välbehållen, några blåmärken fick jag bara. sedan hade jag påsklov i en vecka och hade besök av min lillkusin. Nu är jag tillbaks på skolan och vi har fullt upp med att öva inför de sista nationella proven. jag ska berätta allt som ni har missat!

först och främst har vi min skidresa att prata om. jag berättade ju lite för er innan jag åkte ungefär vad det var jag skulle göra men tänkte att jag skulle dela med mig lite djupgående om alla detaljer. Resan dit tog 14 timmar, vi åkte vid fem och kom fram lite efter sju på morgonen. Det gick helt okej, sammanlagt fick jag kanske två timmars sömn. Jag har aldrig kunnat sova i fordon, inte minst i en buss med 40 stycken ungdomar. utsikten på morgonen var helt fantastisk! mil av berg och en underbar soluppgång som färgade himlen rosa.

när vi kom dit fick vi ett schema på vad vi skulle göra och vilken tid sedan gick allt bara så fort. plötsligt stod vi uppe på skidbacken. vädret var väldigt bra hela resan, kanske lite för varmt sista dagen och lite väl dålig snö. annars var det toppen! Det föll snö varje dag och gjorde utsikten väldigt vacker, snön varvades med solluckor i molnen.

det hände också en jättepinsam sak!

jag och två av mina vänner hade bestämt oss för att åka på skidorna från en av backarna längst bort i systemet ill den platsen allihopa skulle samlas klockan fyra. vi hade en halvtimme på oss. Allt började med att vi tog fel lift upp och hamnade i fel backe så vi var tvungna att åka offpist, problemet var bara att en av mina vänner var nybörjare och vi hade lovat henne att det skulle vara gröna och blåa backar hela vägen. så var det på kartan iallafall. när vi hade ǻkt en bit var vi tvungna att GÅ upp för en backe en liten bit för att komma till en annan lift. så där gick vi med skidor, stavar och pjäxor uppför en skidbacke. Jag blev mer och mer stressad eftersom att vi snart skulle ha samling. vi hittade då en backe som vi skulle åka i och följde den.

på något sätt så hamnade vi fel så att vi helt plötsligt stod mitt i en svart backe. alla tre bestämde oss för att tillsammans ta av oss våra skidor och gå ner. lättare sagt än gjort! jag tar av mig mina skidor och ramlar, jag glider ner för nästan hela backen och kan verkligen inte stoppa det! Sedan kommer en av mina vänner nedglidandes förbi mig. som tur var kom det några norrmän och hjälpte oss plocka upp våra skidor eftersom vi hade tappat dem i backen och inte kunde gå upp.

Det pinsamma var då att alla på "mötet" stod utanför värdshuset och väntade på oss och alla såg oss ramla ner för backen eftersom att den svarta backen var precis ovanför. när jag säger "alla" pratar jag om ca 100 personer. Just i den stunden ville jag bara dö av pinsamhet.

Resten av resan gick hur bra som helst och nu är jag hemma! jag kommer säkert berätta mer sedan om jag kommer på fler historier :)

Nu ska jag ta ett långt varmt bad och förbereda mig inför skola imorgon så hörs vi i nästa inlägg!

Vanliga inlägg

här är tre av mina favoritlåtar just nu!

("i hate you i love you" har jag lyssnat på sedan i somras och kan hela utantill #noshame)

Godmorgon på er!

Alla dagar kan inte vara roliga, det var därför jag inte bloggade igår. Jag gjorde verkligen ingenting och orkade helt enkelt inte sätta mig vid datorn. Jag var hos pappa fram tills fem tiden och sedan tog jag bussen hem. när jag kom hem så åt jag och började sedan att packa inför onsdag. Jag hann nästan klart med 75 procent av packningen. Det sista är sådant som jag måste vänta med så som smink, tandborste och även lite kläder som jag håller på att tvätta :)

När jag var klar så hoppade jag in i duschen och fixade sedan lite te. En rolig grej som jag älskar är att göra spellistor på spotify, jag har alldeles för många så jag måste radera med jämna mellanrum. Igår startade jag en ny spellista som jag kan lyssna på bussresan och i backen :) Den innehåller låtar med bland annat miriam bryant, zara larsson och Halsey. Riktigt bra mix om du frågar mig!

Idag ska jag vara i skolan, packa och även plugga inför nationella prov imorgon. jag skriver mer ikväll om jag har tid och ork till det helt enkelt.

Ha en jättebra måndag så hörs vi!!

halli hallåå!!!

jag tänkte berätta för er lite om skidresan jag ska på nästa vecka! :)

vi åker med buss på onsdagkvällen mot funäsfjällen och resan beräknas ta 13 timmar (herregud). vi ska altså åka hela natten vilket jag fasar för eftersom att jag hatar att sova i fordon. när vi kommer fram på torsdagsmorgonen får vi våra rum och våran skidutrustning och är i fjällen fram tills söndagskvällen då vi åker hem med buss hela natten.

Jag åker med en förening som anordnar detta för frivilliga niondeklassare i min kommun. det kostar lite pengar men inte alls lika mycket som det skulle göra annars. två av mina vänner ska också följa med och sedan är det massor av andra ungdomar också.

jag ska verkligen försöka fota mycket för att behålla minnen därifrån. längtar jättemycket! har redan skrivit en packningslista och ska börja packa redan imorgon.

jag har åkt ganska mycket skidor i mitt liv och är en van skidåkare men jag är sjukt feg och klumpig så jag är alltid rädd för att ramla och bryta något. men denna gång ska jag vara bekväm i mina skidor och låtsas att jag har stått på dem hela mitt liv (omvänd psykologi).

Hoppas ni också får en bra vecka! :)

god eftermiddag!

jag är så lyckligt lottad över att få ha så fint väder i april att jag kan gå runt med klänning. Helt underbart! Jag är en sån person som blir lycklig bara av att solen skiner.

Imorse hade jag sovmorgon och vaknade av solen som sken på mitt ansikte. låg och drog lite i sängen innan jag klev upp, åt frukost och sedan åkte jag och pappa till en park där vi spelade discgolf med en av hans vänner. Vi var där i ungefär två timmar. Vi åkte hem en snabbis så jag kunde byta om från träningskläder till klänning och sedan drog vi vidare. Köpte våffeljärn som vi kunde ha hemma eftersom pappa hittade våffelmix på coop för ett "pangpris" som han själv uttryckte det som haha :)

Vi bestämde oss faktiskt för att dra till lomma och köpa världens godaste glass. Jag valde blåbär, mintchoklad och mangosorbet. Jag kom hem precis och ska strax äta våra våfflor och sedan spela sims (bästa spelet någonsin). ikväll blir det smartare än en femteklassare och chips!!!

Ha en bra lördagskväll! <3

Vanliga inlägg

Jag tänkte dela med mig lite om vad jag vill göra i mitt liv, både framtida mål och saker jag vill göra inom närmaste året.

- Springa ett lopp. Något på cirka 5 km låter ganska lagom för min smak, kanske vårruset eller The color run? Jag sprang Tcr förra året men det ser inte ut som att de ska göra om det i år?

- Gå på en konsert! Drömmen vore ju om halsey åkte på turne i europa så jag kunde få se henne live. är kär i hennes album "badlands" och har lyssnat på det sen i somras.

- Åka till spanien. Jag har varit i spanien när jag var mindre men jag vill verkligen åka tillbaks och utnyttja att jag kan prata spanska nu, helt otroligt land verkar det vara också!

- åka på en skidresa med mina vänner! vilket kommer hända nästa vecka! (WHAT?!)

- Skriva en bok. Denna dröm har jag faktiskt haft sedan jag var liten och det vore helt otroligt om jag verkligen kunde få den att gå i uppfyllelse!

- lära mig att göra dubbelpiruett. jag håller faktiskt på att öva och jag har lyckats ett par gånger, men klumpig som jag är så ramlar jag typ varannan gång. behöver nog öva lite till

- Flytta till new york! Bara för kanske ett år, spelar ingen roll men det hade varit jättekul om jag gjort det!

- Bli en läkare. en dröm jag jobbar mot nu och har gjort i flera år. Mina vänner skrattade ofta åt mig när jag var mindre för att jag har blodfobi och det kanske inte är så optimalt i läkarlivet (haha) men jag håller på att träna bort det och ett par års tittande av grey´s anatomy har hjälpt mycket!

- Plantera ett träd. låter jättefjantigt men jag vill verkligen göra det någon gång och se det växa upp!

-flytta in i en villa. detta är ett ganska långsiktigt mål men även dem är bra att ha.

Har ni några mål?

KRAM

bild från Grekland i somras :)