Söndag idag och vi vaknade upp till blåst och regn i Rotorua! Men efter lite morgonträning och gratis pannkakor på vårt fina hostel, sprack solen upp och vi lyckades ta oss till White water rafting ändå, trots ovädret som var inatt.
Raftingen var det roligaste vi någonsin varit med om, med historia om landskapet, 7 meter högt vattenfall, vattenfall där vi fått ställa oss upp och glida igenom och åka i vattnet under båten. Fruktansvärt roligt och härliga minnen som man sent kommer glömma.
Tyvärr har vi inte fått några bilder på det men här kommer lite bilder på vårt hostel! Rekommenderar detta verkligen om ni skulle åka till Rotorua, fräscht, samlingslokal med filmer och spel, skåp med lås och väldigt sköna sängar!

Hallå där! Hoppas eran lördag startat bra, det gjorde vår här i Auckland! Det började med att vi packade ihop allting och checkade ut från vårt hostel då vi skulle åka vidare idag och starta vår roadtrip mot Queenstown! Vi åkte till Juicy Rentals på flygplatsen och hämtade ut vår hyrbil som skulle ta oss mot vårt första stopp, Hobbiton! Efter lite om och men och körning på fel sida lyckades vi ta oss fram. Tyvärr en kvart för sent så fick vänta fyra timmar på nästa Movie Set Tour som skulle ta oss längs hela Hobbiton. Och wow. Det var verkligen över förväntningarna, dels hur det såg ut men också allt som de berättade om hur det var uppbyggt osv. De hade tex byggt upp ett konstgjort träd bakom bagins hus som kostade flera miljoner att bygga och 13 månader men som syntes i endast 9 sek.
Istället för att skriva så visar jag lite bilder!

Helt klart en av favoritdagarna här i Nya Zeeland!

Idag spenderade vi vår tid på Waiheke Island. En ö som består av en massa vingårdar som producerar Nya Zeeländska viner. Vädret var toppen och tillsammans med de andra gick vi till två olika vingårdar. den första var himla mysig med stenbyggnader och äldre källare med massor av viner som man fick kika på medan den andra vingården andades modernt, stilrent och inne. På dessa vingårdar fick vi prova fem olika viner på varje, där priset låg mellan 600-1200 kr/flaskan. Så himla intressant och något jag verkligen tycker är ett måste när man är på Nya Zeeland!

Godmorgon från andra sidan jordklotet!
Igår besökte vi en av de mest populära sevärdheterna här i Auckland, det vill säga Sky Tower. Det var en superfin utsikt och var verkligen värt de $29 som vi fick ge för att komma upp i tornet. Det fanns två våningar som man kunde komma upp till och tre olika restauranger/caféer. Dock måste man vara ute i god tid att boka restaurangerna för att kunna få bord.
Men det räckte definitivt med att bara åka upp och beundra fina Auckland. Dessutom fick vi se när de andra hoppade en form av bungyjump nerför tornet!

Godmorgon från ett soligt Auckland! Vi kom fram kl. 13.30 NZtid efter ett 3,5 h flyg & två 12 h flyg senare var vi riktigt utpumpade på energi. Hela resan gick väldigt väldigt bra vilket känns skönt för en som är flygrädd!

Auckland har hittills visat sig från sin bästa sida. Soligt, 20grader varmt och härliga människor överallt. Vi bor på BASE Auckland just nu fram tills lördag då vi hämtar ut vår bil och börjar vår roadtrip över landet!

Hörs om ett tag! :)

Godkväll på er där hemma! Nu har vi precis landat på Hong Kong flygplats och har satt oss vid gaten för att invänta vårt sista 12h-flyg mot Auckland!
Båda första flygen gick förvånansvärt bra, peppa peppa.. fanns många bra filmer på 12-timmarsflyget och maten var god, så nu rör vi oss så mycket som möjligt innan vi går på nästa.

Utsikten är alltid lika fin från flygplansfönstret

Godmorgon! Dagen D är här & vi befinner oss just nu i Stockholm hos min Kusin & hans sambo. De var så snälla & ställde upp som hyresvärdar denna natt så vi slapp ta in på hotell.

Vi har precis intagit frukost & ska snart gå ut & ta en promenad innan vi beger oss mot flygplatsen. Fick ett mail nyss om att flyget är 11 minuter försenat. Håller tummarna att det inte bli längre!

Good Morning! I'm going to try to translate to english in case any of my friends that are from other countries than Sweden want to read.
Today is the big day, & right now we're at my cousins house in Stockholm. We arrived yesterday at 9PM, so we've had a good night sleep and soon we will be going out for a walk. The flight is delayed 11 minutes right now, and that's ok. Hopefully it will not change into hours..

Ready for take off!

Idag har dagen bestått av att handla det sista till min packning, provpacka en sista gång. Kan ni tänka er att mina väska endast vägde 13 kg?! Man får ha med sig 30, vilket känns väldigt bra. Dock kan känslan av att jag glömt något komma smygandes, men nu har jag gått igenom alltihop åtminstone tre gånger så ingenting borde vara missat. Isåfall går det dessutom att köpa där!

Nu har jag precis njutit av sista tacos-middagen och ska strax iväg och träffa lite släkt och vänner för en sista gång. Imorgon går bilen mot Stockholm!!

Känslan när man är påväg till en ny destination är obeskrivlig