Som ni hörde i förra inlägget var tanken att åka till ett Bushcamp (man sover i en skog under endast pressening eller i tält) i fyra dagar för att paddla. Efter en upptäckt att detta skulle kosta mer än vad vi tänkt, då vi egentligen skulle fått det gratis av vårt reseföretag som vi bokat våra utflykter med, bestämde vi oss för att avboka allt och leta stressigt efter nytt boende igår. Detta resulterade i en egen tvåvåningslägenhet med pool, badrum, tvättmaskin, diskmaskin, tv och eget kök i fyra dagar, för exakt samma pris som att bo på campet.

Så dessa dagar kommer vi istället utnyttja i Noosa som jag tror att vi alla redan har gått och förälskat oss i, för att fira Nina, gå i Nationalpark, åka jetski och hitta på massa annat. Och självklart ladda upp inför Fraser Island på lördag!

Imorse steg vi upp klockan 6.00 för att hinna åka till Lighthouse som ligger på en udde vid Byron Bay innan soluppgången hade startat. Efter lite trix med parkering så lyckades vi ta oss till toppen av fyren och beskåda en fantastisk soluppgång.
Idag far vi vidare till Surfers Paradise!

Hallå där! Efter ösregn i förrgår kom solen fram igår och vi bestämde oss för att åka till Bondi Beach och lapa lite sol och kanske få vara med i Livräddarprogrammet! Efter en heldag där med bad och kvalitetstid med en kär vän som jag inte träffat på väldigt länge, avslutades dagen med picknick och utomhusbio. Helt klart en av de bättre dagarna jag har haft.
Idag har vi suttit i en bil hela dagen och sett temperaturmätaren gått upp till 35 grader. Nu när vi kom fram till Byron Bay är det dock "bara" 25 grader. Lär bli intressant att se hur vädret ska bli imorgon! Men vi gillar det :D kram!

Hej och glad alla <3 dag!
Här är det dock den 15 och vi njuter av morgonsolen vid frukosten. Igår hade vi riktig otur med vädret, det totalt spöregnade hela förmiddagen och vid lunchtid, så chansen att få se Sydney från sin "goda" sida var lite svårt. Vi trotsade iallafall regnet och gick och köpte oss två ponchos i Sveriges färger och två paraplyer och begav oss mot centrum. En timme senare och dyngsura löparskor kom vi fram till Opera Huset som var precis lika fint med eller utan bra väder!
Efter det unnade sig jag och Nina en eftermiddag med bio, nämligen Fifty shades darker. Perfekt på alla hjärtans dag! :)

Idag blir det Bondi Beach och utforska lite andra delar av stan, innan vi åker vidare till Byron Bay imorgon!

Godmorgon från ett varmt Sydney och glad alla hjärtans dag!
Vi anlände klockan 22.15 igårkväll efter 10 h körning som gick väldigt bra med vår pärla till bil som vi har döpt till Rolf, aka Roffe! Vår andra lilla bil i Nya Zeeland, som vi kallade Ena, hette egentligen "El Cheapo" och levde verkligen upp till sitt namn. Den var manuellväxlad, utan GPS, och kunde knappt komma uppför backarna som vi körde i Nya Zeeland om man inte körde på tvåan. Vi kunde inte få plats med alla väskor i bagageutrymmet så jag och Nina fick trängas med en av våra backpackerryggsäckar i mittensätet. En riktig upplevelse som vi sent kommer glömma och detta är enda gången jag nämner dessa negativa saker för oj vad allt annat i Nya Zeeland vägde upp detta. Nu är det andra muggar och vi är glada att vi uppgraderade oss till denna bilen istället. Alla väskor får plats i bagaget och vi har båda Aux-sladd och GPS samt är den automatväxlad!

Hej på er! Här i Melbourne är klockan snart sju och vi ska börja packa alla väskor, samt bege oss ner till matsalen och äta frukost. Efter det blir det nämligen avfärd mot Sydney. Vi har klämt in ett tajt schema här i Australien, men det gör oss inte så mycket då vi märkt att det är det vi tycker om, då går ingen tid till spillo! Förhoppningsvis får vi en lite större hyrbil denna gången än vad vi hade i Nya Zeeland, där satt vi i princip på varandra :D
Wi-fi är tyvärr svårare att komma åt nu så kommer bli lite glesare uppdateringar, men kika in här ändå så ska jag göra mitt bästa!

Denna utsikten från vårt hostel i Franz Josef var helt fantastisk

Efter en bra flygning med Game of thrones och en väldigt fin solnedgång har vi nu landat i Melbourne och checkat in på vårt hostel. Nu blir det sängen direkt och imorgon väntar pannkaksfrukost och en heldag i Staden!

Idag är sista dagen här i fina Nya Zeeland. Klockan 20.40 går flyget till Australien och vår första destination Melbourne.

Månaden här har varit helt fantastisk. Så mycket som vi har sett, gjort och fått vara med om går inte att beskriva i ord. Jag vet iallafall att det inte är sista gången jag besöker detta land, det har verkligen inte gjort med besviken!

En viktig punkt att bocka av på listan i Queenstown är att besöka Fergburger och äta deras berömda hamburgare. Sagt och gjort så gjorde vi det. Efter 30 minuters väntan och en lång kö så fick vi varsin. Jag tog original fergburger med cheddarost. Mjukt bröd som var grillat på ytan, färska hamburgare som minuterna innan blivit gjorda, sååå god dressing och krispig sallad.
Summa summarum - 5 av 5 hamburgare!