Min senaste bebis från Tommy, köpte den på rean för 910kr. Den är stor och praktisk och perfekt för skolan då jag får plats med datorn. Har innan fått ha datorn i andra armen.

Hej! Det var ett väldigt bra tag sen jag skrev något här. Sist var när jag var i Grekland i Juli tror jag. Jag har faktiskt ingen bra förklaring till att jag inte bloggat på ungefär 3 månader. Har bara inte orkat eller haft något sug till det. Förut var det så att jag älskade att fota och ta outfitbilder. Sen under sommaren så vet jag inte vad som hände ville typ inte sätta mig vid datorn och blogga. Fast nu på sista tiden eller speciellt idag så kände jag bara, nej jag måste blogga. Vet inte om jag kommer blogga som förr, men kommer väl börja lite smått och om jag får tillbaka det suget jag hade för cirka 4-5 månader sen så blir det säkert mer.

Vad har jag gjort då de här 3 månaderna. Under sommaren var jag ju i Grekland i 2 veckor och sen var jag faktiskt på konfirmations läger i 2 veckor efter Grekland. Det var jättemysigt på det lägret och ångrar inte att jag åkte dit. Har också börjat nian,vilket betyder att nästa år börjar jag på gymnasiet. Jag känner lite press över det, men inte så mycket. Linje vet jag vilken, fast skola är väldigt osäkert. Nu i skolan har vi också ganska mycket eller mer än förut. Har faktiskt en spanska uppgift jag borde spela in så fort som möjligt och en engelska text som måste bli klart imorgon.

Ska försöka skriva lite på engelskan så hörs vi imorgon och så får vi se hur det här fortsätter. Godnatt!

Set ifrån Diabless

Godmorgon! Klockan är nu 09:00 och har precis ätit frukost och ska ser till stranden som vanligt. Ska också ta upp kameran och börja med dagens vlogg. Jag har märkt att jag även glömmer säga godnatt oftast. Ska också försöka prata mer än att filma sen med musik. Igår var vi ju på mat och vinprovning, men det jag inte hade en aning om var då att det först var en rundtur i över 1 timme i stan... Det var väl okej bara att jag typ dog.Fast jag hittade en massa bra platser att ta outfitbilder. Eftersom det var en guide som man hade hann jag inte ta förutom den här. Nu ska jag iallafall smörja in mig, hejdå!

​Tänkte bara nämna kring vloggarna och videon har laddat i 2 dagar nu och kommit halva så den är nog klar på onsdag eller torsdag. Så det suger ju har filmat alla dagar väldigt mycket. Ville bara uppdatera lite kring det först.

Idag och igår hängde vi hela dagen vid stranden. Igår var på en strand lite längre bort och åt middag här på hotellet bara. Det var en ganska så mysig strand med en bar som spelade musik. Om den var bra kan väl diskuteras... haha! Idag var vi på en strand lite närmre. Där var det lite mer fiskar som man kunde kolla på, ni får se när jag försöker vara lite inspo när jag är i vattnet, ser väl mer ut som en valross har tagit över havet. Har duschat nu och ska fixa mig för idag är det mat och vinprovning nere i den lilla staden, om man ens kan kalla det för en stad. Hörs när jag kommer hem!

​Nu är vi äntligen i Grekland. Vi kom hit igår vid 3-4 tiden och det första vi såg till att göra var att bada. Det var så mycket åkande hit och varmt. Planet tog 3 timmar sen buss ner till hamnen och efter det så fick vi sitta där på ett café i ungefär 1-2 timmar för att vänta på båten som tog ungefär 1 timme om inte ner. Blev inte så mycket bilder då jag filmat allt. Jag har faktiskt klarat första vloggen som kommer upp snart hoppas jag. Den har bara laddat 2% på typ 30 minuter så jag får se när den blir klar när jag kommit hem från stranden. Annars i värsta fall få jag ladda upp alla vloggar när jag kommit hem, men det vill jag inte behöva. När vi kom till till poolen vart ju glass självklart och jag tog jordgubb och karamel. Nu idag ska vi som sagt till stranden, eller en utav stränderna som finns här på ön. Pappa och mamma är och hämtar bilen som vi ska ta oss runt med i 2 veckor. Såklart kommer jag spela in hela dagen idag igen, men kommer försöka komma ihåg att fota en massa.

​Jag vet att bloggen stått tom en del, men jag har inte haft något speciellt att blogga om. Alla kompisar är borta och har inte gjort någonting den här veckan. Förutom att jag var på Rihanna som var så bra. Det var nog den bästa och häftigaste konserten jag varit på. Sen var även Big Sean på scen, kunde inte bli bättre. När jag varit hemma nu under de här dagarna har jag fixat inför resan. Jag åker ju på söndag morgon. Jag har med mig en hel del. Fast skor är det lite ont om. Kommer ha flipflop, badskor från Nike och sen mina Butterfly ballerinor. Sen har vi också beställt ett par på planet från Butterfly. Jag vill kunna ta med mig ett par klackar, men det är inge bra skor att ha med sig. Det kommer vara väldigt små steniga vägar. Vilket blir att jag kommer ligga på marken typ, haha!

Annars så känns allt väldigt bra. Har 3 klänningar med mig, typ 5 linnen, 4 T-shirts och strandkläder. Är väldigt taggad på resan och som jag sa förut tänkte jag försöka vlogga hela. Får se hur internet är. Vi ska ha internet, men oftast när det står så när man bokar brukar det ändå vara segt. Annars får jag springa runt och leta WiFi, haha!

​Hej på er! Idag har jag varit väldigt trött eftersom igår var det fullrulle. Min faster hade 80-tals fest för att hon hon har fyllt 40. Egentligen skulle inte jag vara där för det var barnfritt, men sen så kunde jag få jobba lite och vara där. Det var jag och Moa som jobbade och vi servera dricka och när alla kom så tog jag ett kort på dem. Har en massa bilder som jag tagit, men valde bara ut några just nu. Sen vet jag inte om de andra vill att jag ska lägga ut på dem. Vi fick även ta fram maten och samla lite skräp. Vi behövde inte jobba så mycket tycker jag. Vi kollade också på när de äldre dansade loss. Det var också lite aktiviteter, bland annat en tipspromenad och musikquiz. Vid 11 så hoppade jag och Moa i poolen och badade väldigt länge. Det var faktiskt skönt i vattnet. Det var en väldigt rolig kväll och jag är verkligen jättetrött kommer nog sova väldigt gott inatt.