Igår hade vi våran sista dag här i Sydney och efter en dag med thunderstorm & översvämningar blev det tillslut bättre så vi åkte in till stan & mötte upp Amanda för en middag på Opera bar. Där satt vi och pratade i flera timmar innan vi avsluta med en glass & tillslut sa hejdå då vi inte kommer ses på ett helt år nu.. gonna miss u Mandi!!

Just nu befinner vi oss faktiskt på flygplatsen & väntar på att vår gate ska öppna.. usch känns så himla tråkigt att lämna Australien. Men nu har vi 30h flyg framför oss så vi hörs när vi är tillbaka i Sverige helt enkelt!

Efter en sista beachday på Bondi igår så åkte vi till Glebe för att äta på Flying fajita sistas & dricka sangria på kvällen. Så härligt!
Idag är vår sista heldag här & vädret är kasst, har spöregnat & åskat hela förmiddagen så vi har packat & nu även hunnit äta lite lunch. Får se vad vi gör senare och om vädret skärper till sig eller inte.. Kramis

Fredag
I fredags va vädret ingen höjdare så vi åkte in till stan för lite shopping & satte oss i Hyde park för en mysig fika. På kvällen åkte vi återigen in till stan, gick till Circular Quay och satte oss på en bänk med utsikt över Operahuset & Harbour bridge. Så mysig dag!

Lördag
Vi va uppe med tuppen och hoppade på bussen till Palm Beach där vi hade bokat in oss på en surfkurs vilket var så roligt & härligt!. Så nu är vi riktiga surfproffs hehe
Efter att den va klar stannade vi kvar nån timma för lite mer sol & bad innan vi åkte hem igen för att fixa oss inför kvällen. Vi hade bokat bord på en restaurang i Darling Harbour där vi åt trerätters & delade på en flaska vin, såååå trevligt!! Vi fortsatte sen till Establishment Bar där vi hängde några timmar innan vi landade hemma i sängen.

Söndag
Idag har vi inte gjort många knop, det har varit över 30 grader hela dan i stort sätt så vi har hängt på Bondi Beach hela dan faktiskt. En helt perfekt söndag hihi

Queen Victoria building
Bondi Beach
Utomhusbio vid Bondi Beach, så mysigt!!

Idag har vi hängt i Blue Mountains hela dan i stort sätt, vi hoppade på tåget runt 9 och va framme 2 timmar senare och hoppade då på en hop on - hop off buss som tog oss runt i hela området. Vi hoppade av på flera ställen för att kunna hinna se så mycket som möjligt och gick runt massa, åkte världens brantaste järnväg och annat kul!
Vi lyckades även knäppa några bilder till er, njut hehe

Idag har vi spenderat några timmar på Bondi Beach i vanlig ordning, varit runt 35 grader idag så att hitta på något annat kändes inte så aktuellt. Det var även så himla lugnt på Bondi idag, inte alls mycket folk, tyst & lugnt och vattnet helt stilla, raka motsatsen mot hur det brukar vara helt enkelt. Men det var verkligen så härligt!
Runt 19 åkte vi in till stan & gick till Darling Harbour där vi satte oss på Cargo bar som var en jättemysig restaurang precis vid vattnet, efter det gick vi runt lite i hamnen innan vi hoppade på bussen hem. Nu ligger vi i sängen redo för att sova, imorgon ska vi upp tidigt & åka till Blue Mountains!

Idag har vi hängt på Palm Beach som ligger cirka 1.5h från Sydney med buss, vi hängde på stranden, åt lunch på ett mysigt ställe precis vid vattnet & gick sen upp till en utsiktsplats där man fick såååå härlig utsikt över Palm Beach! En update med vad vi gjort dom senaste dagarna när det stått lite väl still här kommer imorgon, kramis

Igår var det Australia day här vilket innebär att det var deras nationaldag så vi åkte in till stan & trängdes med resten av alla människor i Sydney runt Operahuset & The Rocks där det var mycket olika happenings överallt. Vi tog även en lunch i trappan till Operahuset innan vi tillslut drog oss hemåt. Idag när jag vaknade kändes dessutom halsen bättre så det är väldigt skönt, hoppas det fortsätter så!

Som rubriken lyder har vi återigen sjukstuga här hos oss, denna gången har jag lyckats få halsfluss vilket känns riktigt ruttet faktiskt... Så i eftermiddags tog vi oss till ett Medical Centre i Bondi Junction & fick hjälp väldigt snabbt & smidigt. Så nu har jag iallafall fått penicillin och hoppas på att bli frisk snabbt så vi kan utnyttja dom två sista veckorna här till fullo!

Idag åkte vi som jag skrev i förra inlägget till Bondi för att därifrån gå en Coastal Walk till Bronte Beach och det var verkligen hur fint som helst!! Man gick längst med vattnet hela vägen och ja det var bara såsåså fint. När vi väl kom fram till Bronte blev vi såpass positivt överraskade att vi stannade där resten av dagen haha, verkligen en så mysig & lugn strand jämfört med typ Bondi där vi oftast hänger annars. Nu är det sovdags här borta på andra sidan jorden, nattinatti