Nu har vi redan varit på Gili T i en vecka och imorgon är det dags att dra tillbaka till fastlandet igen! En helt underbar ö med galet fina stränder och trevligt folk. Tyvärr är det mycket nedskräpning här, vilket är synd eftersom ön är så fin.
Men vi har iaf haft en bra vecka här med sol, bad, snorkling, fest, god mat, upptäcktsfärder och mycket mer!
Här kommer en massa bilder från allt roligt vi gjort under veckan 😀

Den senaste veckan har vi varit ner en andra sväng till Uluwatu för att se lite mer av södra Bali! Där bodde vi på ett jättemysigt homestay men helt utan internet 😅 Så de tre dagarna där passade vi mest på att besöka olika stränder, se fina solnedgångar och äta god mat!
Efter dom dagarna åkte vi till Nusa Dua. Där mötte vi även upp två tjejer vi träffat i Kuta, så vi hängde med dom och hade tre roliga dagar med dom. Vi hann bland annat med mysiga middagar på Bali Collection, sola, bada, köra helt fel med moppen och även lite shopping.
Just ni är vi i Padang Bai och åker imorgonbitti över till Gili T, vilket vi verkligen ser fram emot!

Idag är det 23 dagar sedan vi kom till Bali och vi verkligen älskar det! Vi har gjort så mycket och träffat underbart folk så det har inte riktigt funnits tid till bloggen.. Men hittills har vi farit fram och tillbaka mellan Kuta, Canggu, Seminyak, Ubud och Uluwatu, och vi har haft sååå himla roligt! Och än är det inte över, som tur är!
Här kommer en massa bilder från allt möjligt under tiden i Bali 😀

Idag är dagen vi säger hejdå till finaste, underbara och det fantastiska landet, Australien. Efter 240 dagar här så känns det ändå helt okej att resa vidare!
Efter Sydney åkte vi tillbaka till Emilia i Kingscliff och bodde där i 2,5 vecka. Efter det åkte vi till Surfers Paradise, så kul att se det igen efter drygt ett halv år! Där träffade vi Annie en sista gång och även hennes två kompisar, kul! Utöver det så tog vi det bara lugnt!

Sista stoppet - Brisbane. Här har vi också bara tagit det lugnt och njutit av sista tiden i Australien. Vi tog en sväng runt stan för att se lite av Brissy och utifrån det vi såg, en väldigt fin stad!

Tack Australien för denna tid. Nu tar vi våra tunga väskor och reser vidare. See you soon Bali!

Under vår sista vecka i Sydney passade vi även på att gå den typiska Coogee to Bondi promenaden. Mycket fint att se på vägen och mysiga ställen att stanna på! Vi fick ju fint väder också så det fanns absolut inget att klaga på ☀️

På torsdagkväll mötte vi upp Sandra för att sedan ta oss till Sydney towers bar and dining. En bar som snurrar 360 grader per timme, 270 meter upp i luften, ja ni kan ju förstå utsikten. Dock åkte vi dit på kvällen så det var svårt att få en bra bild i mörkret.. Iallafall så tog vi en varsin cocktail, lite snacks och hade det bara mys!

På lördagen under vår sista vecka i Sydney åkte vi på utflykt till palm beach lighthouse. Vi tog bussen till palm beach och gickk sedan upp för bergen till lighthouse. Jobbigt men så värt det! Vädret var helt på vår sida och utsikten var verkligen så fin, så det blev en perfekt dag. När vi hade tagit oss upp till toppen satte vi oss på en klippa för käka lite mellis och njöt av livet en stund. Vi fick även se en flock delfiner simma förbi!

På tisdagen klev vi upp i tid och tog en lång promenad genom storstan. Vi stannade först på ett jättemysigt ställe i the rock och åt en god brunch. Efter det tog vi oss vidare till operahuset för en sista gång.

Efter operahuset forsatte vi mot och över Harbour brige. Så fin stad vi bodde i!

Dagen efter vi slutat på jobbet började vår sista vecka i Sydney, som vi verkligen tog till vara på! På måndag morgon tog vi tåget till Katoomba för att besöka Blue Mountains nationalpark. Första stoppet på vår 18 km långa promenad blev de berömda Three Sisters. Vi hade även väldigt tur med vädret så vi fick en perfekt dag där uppe i bergen!

Efter fem månader i Sydney var det dags för oss att säga hejdå till vår första lägenhet, våra vänner för livet och den fantastiska staden. Denna tid har verkligen varit så bra och vi är så tacksamma för alla fina minnen vi nu har med oss.

Vår sista vecka i Sydney var fullspäckad, därför har vi faktiskt några inlägg framöver, äntligen! Vi börjar med förra söndagen då vi jobbade vårt sista pass på Local Mbassy. Sorgligt men ändå väldigt skönt, som vi hade längtat efter den dagen.