Glad midsommar på er! Vi ska snart packa ihop oss från stugan i bokenäs och bege oss mot Trollhättan igen. Gårdagen var så mysig, jag, min bror och två kompisar bestämde oss för en lugn midsommar och åkte ut till vår stuga med massa god mat. Vi bastade, badade, spelade spel och åt både midsommarmat och senare räkor och kräftor. Så mysig dag! Ikväll blir det grill och vin hos Maria.

Hej på er! Nu är jag hemma i Göteborg igen. Började på mitt nya sommarjobb igår som har med funktionshinder att göra, verkar vara ett så mysigt ställe, så det känns så bra! Idag ska jag jobba på Intrum och ta tag i all tvätt efter resan.. Om 2 veckor byter jag även lägenhet till en annan så måste börja planera den flytten också, med flyttstäd med mera! Hoppas ni har det bra.

Sista dagen började vi med att äta avokadomacka (standard) på ett café och sedan gå till stranden. Jag brände mig lite så tog en tripp in till stan för lite shopping vid lunchtid. När jag kommer tillbaka har Moa blivit gripen av polisen för hon har köpt en sarong av en försäljare, vilket tydligen är olagligt haha. Men det gick bra tillslut och Moa fick även sin sarong tillbaka, dock i smyg bakom en barack.

Sedan tog vi en taxi upp till berget och hade en picknick med rödvin och tapas, för att sedan avsluta kvällen på rosa negra med massa mexikansk god mat och mojitos! Haft en sååå bra resa med massa god mat. Kan verkligen rekommendera Barcelona!

• Resor

Igår var vi på vår favoritrestaurang igen, jag och Moa delade på sex rätter och ni ser fem av dom ovan. Den vita tryffelpastan är det godaste jag ätit någonsin verkligen! Helt magisk. Vi beställde även in padrons som är små grillade gröna paprikor med salt på och lite annat. Idag har vi legat vid poolen hela dagen och jag har äntligen fått lite färg yeyy! Ikväll ska vi fira Moa som fyllde år innan resan. Jag älskar verkligen Barcelona!

• Resor

Idag har vi äntligen fått en dag på stranden! Så härligt! Ikväll ska vi gå till vår favoritrestaurang sensi bistro som har den bästa tapasen jag någonsin ätit verkligen. Hoppas på sol imorgon och på lördag annars får det bli en spraytan när jag kommer hem hehe. Hoppas ni har det bra!

• Resor

Idag brunchade vi på flex and kale som ligger i centrala Barcelona. Så gott! Idag är det också lite moln men ingen katolsk högtid iallafall hehe, så idag blir det shopping!!

• Resor

Nu är vi i Barcaaaa!! Vaknade upp till halvbra väder så planerna ändrades till shopping och brunch istället för stranden. Men när vi kommer till shoppinggatorna är det en katolsk helgdag... så allt är stängt. Bra koll man har. Men brunchen vi åt var magisk, brunch and cake heter stället. Vi alla tre tog avokadomackan som var så god!! Sedan strosade vi runt på gatorna, tog lite cava-sangria på en uteservering och bara mådde. Nu tar vi igen oss på hotellet för en helkväll ute väntar, ha de braaa

Nu sitter jag och mina tjejer på planet påväg till Barcelona!! Det ösregnar ute så det känns extra bra att lämna Sverige nu. Vi ska vara där en vecka, kollat upp massa restauranger och drinkställen så detta kommer bli grymt. Hoppas allt är bra med er!

Hade en rolig utekväll i lördags och på söndagen tog jag och Maria en brunch på bönor och bagels innan hon åkte tillbaka till Trollhättan igen. Jag fick även mina naglar gjorda och blev såå nöjd! Älskar färgen och formen. Veckan som kommer är den sista på min praktik, vilket betyder att på fredag är det semester och på söndag drar jag till Barcelona med mina tjejer!!!! Längtar så. Har även köpt en iPhone 7 så kommer förhoppningsvis bli bättre bilder framöver här från Barca med mera!

Lördag = bästa dagen. Sov hos Maria igår i Trollhättan, tog tåget tillsammans tidigt imorses till Göteborg och direkt ut till saltholmen. Så underbar dag vid havet! Planen var sedan att möta upp Matilda och My på puta madre på magasinsgatan. Så där satt vi flera timmar, pratade och drack sjukt goda drinkar. Sedan blev det lite förfest hos My och utgång. Så himla bra dag!