I fredags åkte jag till köpcentrumet i Wayne. Efter ett tag kom Kia och Marie dit då gick vi och åt middag tillsammans och bara snackade massor.

I lördags jobbade jag. Efter jobb körde jag till Andre men Andre hade en tillställning med jobb så när jag kom dit tog jag ett glas vin med Andres föräldrar. Senare gick jag ut och åt middag med hans bröder och deras flickvänner innan Andre kom tillbaka från tillställningen.

På söndagen tog Andre ledigt från jobb så att vi kunde spendera hela dagen tillsammans eftersom att jag åker hem snart (!!) har vi väldigt få dagar kvar tillsammans. Vi gjorde frukost som vi åt i hans hängmatta och satte på en film på datorn. På eftermiddagen cyklade vi en runda sen vidare till boardwalken för lite glass och friterade oreos vid stranden innan det var dags för mig att köra hem. Bor förresten 1h och 20 min ifrån Andre för den som undrar.

Idag är det måndag och Andre är alltid ledig på måndagar så efter lunch kommer han hit och spenderar lite tid med mig och killarna. Ikväll ska vi ut och äta och kanske bio efteråt.

Puss på er

Hej! I lördags jobbade jag några timmar sen var det dags att gå ut och äta middag med Julie och hennes familj. Det var både Julies och Brads födelsedag så det var kul.

Efter middagen körde jag hem till Andre. Andre jobbar tisdag-söndag varje vecka så jag följde med honom till stranden på söndagen. Efter stranden åt vi middag med hela hans familj och jag var inställd på att åka hem efteråt men då fick jag ett sms av Julie att de inte behövde mig förrän onsdag. Gissa vem som blev glad!! Vi gick ner till vattnet för att kolla på den fina solnedgången sen åkte vi tillbaka och jag fick tvätta alla mina kläder eftersom jag bara hade packat för 2 dagar.

På måndagen var vi båda lediga vilket inte har hänt sedan Andre började jobba som badvakt. Jag gjorde svenska pannkakor till hela familjen sen tog vi det bara lugnt vid poolen hela dagen och på kvällen gick vi till "boardwalken" för att äta friterade oreos innan vi åkte hem till Andres kompis för att kolla på baseball.

På tisdagen var det 4th of July. USAs nationaldag. Andre hade jobb som vanligt så vi spenderade dagen på stranden sen cyklade vi hem till hans kompis som hade poolparty. Jag var tvungen att körde hemåt vid 9 så jag fick se fyrverkerierna i bilen påväg hem.

Väldigt mysig helg, kul att få fira 4th of July i New Jersey. Blev en liten minisemester på 4 dagar. Puss

I väntan på att Andre skulle hämta upp mig.

Kransar i håret och sill, ägg, kaviar, köttbullar mm på matbordet.

På stranden i New Jersey.

Sushidejt på en mysig uteservering.

Hej på er!
Hoppas att ni hade en supermysig midsommar och helg. Själv jobbade jag på midsommar men efter jobb hämtade Andre upp mig och sen åkte vi till mina vänner i Wayne för att fira. Jag fick inte Andre till att testa sill men själv åt jag en hel burk senapssill och lite dillsill också haha. Älskar det!! Dock smakade Andre lite Kalles kaviar men det var ingen hitt. Efter festen körde Andre hem oss till honom i New Jersey.

Lördag och söndag jobbade Andre som badvakt vid stranden där han bor, så jag följde med och bättrade på brännan bredvid. Lördag kväll gick vi ut och åt middag på en mysig restaurang och söndag åt vi middag med hans familj. Supermysig helg! Bara 7 veckor nu tills jag får krama om er där hemma. Puss och kram

Lite bilder från senaste dagarna. Vi har det såå bra!! Igår gjorde jag två dyk men tyvärr verkar bilden ovan vara den enda som jag kan se från min kamera, på de andra står det "file not supported". Väldigt irriterande men finns inget att göra åt. Vi har det i alla fall grymt bra på denna underbara ö. Puss på er!

Bilder från andra dagen här i paradiset. Som vi njuter! Puss och kram på er

Igår körde Andre oss till flygplatsen klockan 4 på morgonen. Vid 10 landade vi i Dominikanska Republiken. Resan gick supersmidigt och väl framme stod en bil och väntade på oss som tog oss till vårt hotell. Vi fick vänta en stund på vårt rum så vi tog något att dricka sen blev det en promenad på den otroligt fina stranden och jag bokade tid för två dyk på onsdag. Efter vi fått våra rum tog vi en drink i poolbaren innan vi tog en shuttle till köpcentrumet för att köpa solkräm och lite andra nödvändigheter. På kvällen blev det god middag och ännu en promenad på stranden. Här kommer vi trivas bra i en vecka!

Ebba och jag körde till Andre tidigt lördag morgon. När vi kom fram åkte vi till stranden och var där en liten stund.

Jag gav Ebba en tidig födelsedagspresent. Matchande ringar med våra födelsestenar på.

Efter en stund på stranden cyklade vi hem till Andres kompis där vi badade i hans pool, drack vin och grillade skaldjur. Så himla mysigt att spendera dagen med dessa två underbara personer som jag är lyckligt lottad att fått lära känna under mina 10 månader här. Världens bästa❤️

I fredags åkte jag till Andre efter jobb, då hade han beställt pizza och köpt biobiljetter. Vi åkte och hämta pizzan sen åkte vi till stranden och åt där. Sen vidare till biosalongen där vi såg baywatch som var jätterolig. Efteråt åkte vi tillbaka till stranden med filtar och låg där i en timme under en väldigt stjärnklar himmel. Lördag morgon regnade det rejält så vi drog på oss regnkläder och cyklade en runda. Försökte filma alla husen på en gata precis vid stranden med gigantiska, typiska amerikanska hus i alla möjliga färger. När vi cyklar på den gatan känns det precis som i en amerikansk film. Tog några screenshots från videon som ni ser ovan, det gör dock inte gatan rättvis. När det slutat regna åkte vi och åt sushi bowl vid stranden. Supermysigt.

Åkte till New York för att träffa Matilda som jobbar där i 6 veckor.

Var på Andres graduation. Ska se om hans mamma har lite fler bilder från detta.

Spelat baseball med Kyle

Kyle fyllde fem och fick spelet "pie face" i födelsedagspresent

Åkte till New York för att hälsa på Matilda igen, denna gången med Ebba.

Kyle hade födelsedagskalas med sina kompisar på ett lekland

Ebba och jag tog våra värdbarn till en liten lekhörna på köpcentrumet vid oss.

Korv med bröd i bakluckan efter klippning.

Poolhäng hemma hos Ebba

Play date med Jake och Ebbas värdbarn Kai.

Pizza vid stranden med Andre.

Följde med och kollade på killarnas baseballträning idag. Så söta!